Gå til innhold

Dere som vil ned noen kilo. Hva har dere spist i dag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest igjennom, og det de fleste av dere gjør feil, er å spise for sjelden. Ikke vær opphengt i slankemat, fett er mye bedre enn sukker/karbohydrater, som dere alle ca får for mye av.  

Trenger ikke spise slankemat ute f eks, ta den steika du ønsker deg, med saus og alt, men ikke spis opp alt! Slutt før du er helt mett, for etter en stund kommer metthetsfølelsen, ikke den stappafølelsen du er vant til.

:)

Anonymkode: ca787...b3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det lov å råde deg til å kutte ut eplejuicen, og å ta en liten lunsj, ikke mye, men noe som holder kroppen i gang. Det du spiste her er altfor mye karbohydrater.

Men funker det for deg, så er det bra, altså.

Anonymkode: ca787...b3b

Dette var en dårlig dag. Jeg teller kalorier og ikke karbs, men her trengte jeg mye mer proteiner. Eplejuicen kan kanskje erstattes med vann? 

Forsøker å få i meg ting som er sunt, bær, frukt, grønsaker og ikke alt annet tull. Samtidig vil jeg ikke kutte ut noe og spiser den maten jeg ellers spiser bare mindre porsjon og mer grønsaker. 

Anonymkode: 895f2...2d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var en dårlig dag. Jeg teller kalorier og ikke karbs, men her trengte jeg mye mer proteiner. Eplejuicen kan kanskje erstattes med vann? 

Forsøker å få i meg ting som er sunt, bær, frukt, grønsaker og ikke alt annet tull. Samtidig vil jeg ikke kutte ut noe og spiser den maten jeg ellers spiser bare mindre porsjon og mer grønsaker. 

Anonymkode: 895f2...2d5

Jada, ikke meningen å kritisere, altså! Men det er veldig mye karbo i juice og jeg merker stor forskjell på om jeg har mye karbo eller ikke. Samtidig kan jeg ikke spise helt lavkarbo, jeg har prøvd, av andre årsaker enn slanking, men jeg blir veldig slapp. Men også veldig tynn, så hvis jeg skulle slanket meg, så vet jeg ihvertfall hva som funker på MEG. Men vi er jo ikke like, har en venninne som blir sprek og glad på lavkarbo, så min teori er at vi trenger forskjellige mengder karbo. Men folk flest får jo i seg for mye, vi trenger ikke så mye. Så hvis jeg skulle ned noen kilo er vel juice noe av det første jeg ville kuttet ut. Uansett trenger vi proteiner og fett og det gjør at det evige suget etter mat som mange har demper seg, og derfor at man kan holde vekten uten å føle at man sulter resten av livet.

Anonymkode: ca787...b3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: yoghurt m musli og kaffe

lunsj: kokt egg m tomat og brød

mini middag: spinatsuppe mmm

middag: torsk grønnkål og søtpotetmos

uansett fra jeg har til middag pleier jeg også å spise en boks med bønneblanding til, gir kroppen noe ekstra å jobbe med

til kvelds spiser jeg en frukt eller salatrester etter middag.

merker at jo oftere jeg spiser noe jo fortere går jeg nedover også.

Anonymkode: 21b0e...6a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 1 skyr med skogsbær og müsli + 1 smoothie

lunsj: havregrøt med rosiner og banan

middag: ren kylling og stekte grønnsaker med krydder (ikke salt)

kveldsmat: cottage cheese med blåbær og eplebiter 

har gått ned 10 kg de siste 2 mnd :-) 

dere må slutte å "unne" dere godteri osv. Det ødelegger alt og er avhengighetsskapende!!!

Anonymkode: 39cfa...3ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frokost: 1 skyr med skogsbær og müsli + 1 smoothie

lunsj: havregrøt med rosiner og banan

middag: ren kylling og stekte grønnsaker med krydder (ikke salt)

kveldsmat: cottage cheese med blåbær og eplebiter 

har gått ned 10 kg de siste 2 mnd :-) 

dere må slutte å "unne" dere godteri osv. Det ødelegger alt og er avhengighetsskapende!!!

Anonymkode: 39cfa...3ba

Det er kjempe bra jobba! Jeg prøver å finne en måte å leve på for å gå ned i vekt og holde den. Jeg vet med meg selv at jeg aldri kommer til å klare å kutte ut sjokolade..... 

Anonymkode: 895f2...2d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg spist 2 ostesmørbrød til frokost og tre pizza stykker til middag. Lettbrus og to vin glass. Popcorn og chips. Det ble visst litt stratos også.😵 Det betyr at jeg må slite med søtsug i flere dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil ikke jeg ned i vekt, bare opprettholde dagens (bmi på 23), men er for syk til å bevege meg for tiden.

Frokost: Smoothie med kokosmelk, banan, jordbær, hvetegress, chlorella, omega Cure, Bone Broth protein og 2 eggeplommer.

Lunsj: eggerøre med kylling, paprika, squash og sopp, med sauerkraut til.

Middag: blomkålsuppe med masse kraft, smør, løk, hvitløk og en haug med bacon.

Snacks: nøtter og Berit Nordstrand 80% sjokolade.

Drikke: Vann, bris, kombucha og te.

Spiser kun økologisk, mat av skikkelige råvarer, ligger vel på rundt 2500 kcal inn og 1800 ut. KCAL ER IKKE RELEVANT, RÅVAREKVALITET ER!

Anonymkode: 66714...886

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vil ikke jeg ned i vekt, bare opprettholde dagens (bmi på 23), men er for syk til å bevege meg for tiden.

Frokost: Smoothie med kokosmelk, banan, jordbær, hvetegress, chlorella, omega Cure, Bone Broth protein og 2 eggeplommer.

Lunsj: eggerøre med kylling, paprika, squash og sopp, med sauerkraut til.

Middag: blomkålsuppe med masse kraft, smør, løk, hvitløk og en haug med bacon.

Snacks: nøtter og Berit Nordstrand 80% sjokolade.

Drikke: Vann, bris, kombucha og te.

Spiser kun økologisk, mat av skikkelige råvarer, ligger vel på rundt 2500 kcal inn og 1800 ut. KCAL ER IKKE RELEVANT, RÅVAREKVALITET ER!

Anonymkode: 66714...886

Kcal er relevant. Spiser du mer kcal ( energi) enn du forbrenner går du opp. Og omvendt ned. 

Anonymkode: 895f2...2d5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør kanskje nevne at jeg har spist da et "overskudd" på rundt 700 kcal i to mnd uten å legge på meg. Og jeg beveger meg virkelig sinnsykt lite. Har aktivitetsmåler, og den håner skrittantallet mitt hver dag (4000-5000 ca). ;)

Anonymkode: 66714...886

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bør kanskje nevne at jeg har spist da et "overskudd" på rundt 700 kcal i to mnd uten å legge på meg. Og jeg beveger meg virkelig sinnsykt lite. Har aktivitetsmåler, og den håner skrittantallet mitt hver dag (4000-5000 ca). ;)

Anonymkode: 66714...886

Hva er det som gjør at du ikke legger på deg da mener du? 

Anonymkode: 895f2...2d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bør kanskje nevne at jeg har spist da et "overskudd" på rundt 700 kcal i to mnd uten å legge på meg. Og jeg beveger meg virkelig sinnsykt lite. Har aktivitetsmåler, og den håner skrittantallet mitt hver dag (4000-5000 ca). ;)

Anonymkode: 66714...886

Da har du vel en høy forbrenning, da. Selvfølgelig er kalorier relevant.

Anonymkode: 7a77f...abe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at du ikke legger på deg da mener du? 

Anonymkode: 895f2...2d5

At jeg har god næringsstatus og spiser skikkelig mat. Ikke halv/helfabrikata, ikke sukker, dårlige vegetabilske oljer, korn, lettprodukter, kunstig søtning osv osv.

Sykt lei av det evige kcal-fokuset. En kcal er ikke en kcal, KILDEN er mye viktigere. Hormonpåvirkning, intoleranser, næringsinnhold, osv er mye viktigere.

Kroppen reagerer ikke likt på 1000 kcal i kraftbasert blomkålsuppe som på 1000 kcal i hveteboller.

Anonymkode: 66714...886

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du vel en høy forbrenning, da. Selvfølgelig er kalorier relevant.

Anonymkode: 7a77f...abe

Man får høyere forbrenning av å spise næringstett mat. Men det er ikke nok til å forklare dette med kcal-hypotesen deres. Hvor blir det av de "ekstra 700 kcal" liksom. Og nei, jeg spiser ikke mindre enn jeg tror eller beveger meg mer. Noen dager er jeg sengeliggende, og jeg har ernæringsutdannelse og klarer fint å regne ut kcal-innhold i maten min.

Anonymkode: 66714...886

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man får høyere forbrenning av å spise næringstett mat. Men det er ikke nok til å forklare dette med kcal-hypotesen deres. Hvor blir det av de "ekstra 700 kcal" liksom. Og nei, jeg spiser ikke mindre enn jeg tror eller beveger meg mer. Noen dager er jeg sengeliggende, og jeg har ernæringsutdannelse og klarer fint å regne ut kcal-innhold i maten min.

Anonymkode: 66714...886

Du får komme med noen kilder på det du hevder, da.

Anonymkode: 7a77f...abe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At jeg har god næringsstatus og spiser skikkelig mat. Ikke halv/helfabrikata, ikke sukker, dårlige vegetabilske oljer, korn, lettprodukter, kunstig søtning osv osv.

Sykt lei av det evige kcal-fokuset. En kcal er ikke en kcal, KILDEN er mye viktigere. Hormonpåvirkning, intoleranser, næringsinnhold, osv er mye viktigere.

Kroppen reagerer ikke likt på 1000 kcal i kraftbasert blomkålsuppe som på 1000 kcal i hveteboller.

Anonymkode: 66714...886

Nei det gjør den ikke. Hveteboller og blomkål inneholder jo vidt forskjellige ting. Men spiser du 100 kcal med blomkål og 100 kcal med hveteboller så vil det være det samme når det gjelder vekt. 

Men klart mye sukker er selvfølgelig ikke bra. Og blomkål inneholder mye kroppen trenger av vitaminer så selvfølgelig er det sunnere for kroppen med blomkålsuppe. 

Grunnen til at du ikke går opp i vekt er fordi du får i deg like mye energi ( kcal) som du forbrenner. Og mye av det du nevner at du ikke spiser inneholder jo mye kcal og er usunt for kroppen, så du er veldig flink og det er heller ikne rart at du holder vekta når du klarer å holde deg unna dette. 

Anonymkode: 895f2...2d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har forresten spist popcorn i dag også i tillegg til det andre. 😐Namnam ☺

Anonymkode: 895f2...2d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det gjør den ikke. Hveteboller og blomkål inneholder jo vidt forskjellige ting. Men spiser du 100 kcal med blomkål og 100 kcal med hveteboller så vil det være det samme når det gjelder vekt. 

Men klart mye sukker er selvfølgelig ikke bra. Og blomkål inneholder mye kroppen trenger av vitaminer så selvfølgelig er det sunnere for kroppen med blomkålsuppe. 

Grunnen til at du ikke går opp i vekt er fordi du får i deg like mye energi ( kcal) som du forbrenner. Og mye av det du nevner at du ikke spiser inneholder jo mye kcal og er usunt for kroppen, så du er veldig flink og det er heller ikne rart at du holder vekta når du klarer å holde deg unna dette. 

Anonymkode: 895f2...2d5

Så når jeg regner ut (etter 4 års ernæringsutdannelse) at jeg spiser i overkant av 2500 kcal hver dag, og aktivitetsmåleren min sier at jeg forbrenner knapt 1800 kcal i døgnet, hvordan får du det regnestykket til å gå opp?

Og som jeg allerde har poengtert; -hormonell respons, intoleranse, næringsinnhold i maten, næringsstatus hos den som spiser maten, alle disse tingene påvirker vekten. Ikke bare kcal.

Anonymkode: 66714...886

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost; god morgen youghurt

Lunsj; tomatsuppe med makaroni

Middag; liten porsjon kylling tandoori 

 

skitt; 1300.. er syk og har holdt sofaen hele dagen

Anonymkode: 81f05...794

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så når jeg regner ut (etter 4 års ernæringsutdannelse) at jeg spiser i overkant av 2500 kcal hver dag, og aktivitetsmåleren min sier at jeg forbrenner knapt 1800 kcal i døgnet, hvordan får du det regnestykket til å gå opp?

Og som jeg allerde har poengtert; -hormonell respons, intoleranse, næringsinnhold i maten, næringsstatus hos den som spiser maten, alle disse tingene påvirker vekten. Ikke bare kcal.

Anonymkode: 66714...886

Ifølge regnestykket ditt skulle du gptt opp. Men kamskje du forbrenner mer selv om den målern din sier noe annet. 

Uansett skal jeg ikke kverulere mer på det.  Det er flott at du har funnet noe som funker for deg og at du holder vekta.:-) Du har fått til noe jeg sliter med. Har gått ned 4 kilo så langt. 8 igjen! 

Anonymkode: 895f2...2d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...