Gå til innhold

Dere som vil ned noen kilo. Hva har dere spist i dag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herbalife shake + yoghurt m/granola

grovt rundstykke m/skinke, agurk og italiensk salat

banan

4 stk tacoskjell med karbonade deig + tilbehør 

Eple

Anonymkode: 663d5...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, mapanda skrev:

Vil ikke si lavkarbo er en diet men en livsstil: Det finnes mange forskjellige løsninger uten karbohydrater og det vil gi deg en enorm fordel dersom du heller spiser fett og proteiner enn karbohydrater, dette er mye forska på. Sliter du med vekt, vil lavkarbo eller paleo hjelpe deg godt på vei. Men du velger jo selv, jeg er jo bare ernæringsterapaut og vet nok ikke ditt problem 

Jeg har lyst til å kunne spise vanlig mat jeg. 

Jeg har faila stort i jula da. Og jeg ser at jeg tidvis spiser for lite proteiner og mye karbohydrater det er nok sant så det kan jeg skjerpe meg på. Men kutte det ut, nei. 

Jeg går ned i vekt ved hjelp av kaloritelling og spise alt jeg vil. Bare mer av noen typer mat  og mindre av annen mat. Så kan du få være så mye ernæringsterapaut du bare vil.

 

Anonymkode: 895f2...2d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare spist junk denne uka; pizza, mcdonalds, bensinstasjonsburger osv... Har gått ned 1,5 kilo:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Havregryn med melk

Middag: Kylling med grønnsaker

Mellommåltid: Rester fra middagen 

 

Anonymkode: 39c52...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går, fredag

Frokost: 20 gram havregryn, 20 gram havrekli, halv banan, 10 mandler, 2 never blåbær og melk pluss ett kokt egg. 

Mellom: Klementin

Lunsj: Fullkornswraps med aioli, spinat og kylling pluss en klementin. 

Mellom: 10 pommes feires stjælt av kid’n

Før middag: 10-15 flak tortilla chips

Middag: Tapas - 3 scampi, 2 kyllingklubber, 4 spanske kjøttboller, litt svinekjøtt, to små poteter, div grønnsaker, 5 dadler med bacon, brød og aioli. 

Aktivitet: 55 minutter tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost: 1 stykke hjemmelaget speltbrød. Del i to. Ene med egg, spekeskinke og ruccola.Andre med ruccola, philadelphiaost og spekeskinke. 

Lunsj: hjemmelaget havregrynbananmuffins med brunost og tekopp. 

Middag: 2 stykker tacopizza. 

 

Anonymkode: 895f2...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frokost: 1 stykke hjemmelaget speltbrød. Del i to. Ene med egg, spekeskinke og ruccola.Andre med ruccola, philadelphiaost og spekeskinke. 

Lunsj: hjemmelaget havregrynbananmuffins med brunost og tekopp. 

Middag: 2 stykker tacopizza. 

 

Anonymkode: 895f2...2d5

Rakk ikke spise middag  før jeg dro så ble 3 bigone pizzastykker i stedet. Ble overrasket over hvor "lite" kcal det var i det.  Trodde jeg måtte holde meg til et lite pizzastykke, men kunne jo spise 3 av dem jo. 

 

Anonymkode: 895f2...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig kun havregryn og melk i dag siden jeg stod sent opp, men skal snart spise kalkunbryst :D 

Anonymkode: 39c52...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Tofu scramble med vårløk og toast. Sukkererter. Halvliter havremelk med oboy. 

- Lasagne med linser og focaccia. Cola-x. 

- Resten av lasagnen, cola-x og litt fried chicken-potetgull. 

- Halvliter havremelk med oboy. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ungarske pølser fra Grøstad med uanstendige mengder kålrabistappe, 1 Anthon Berg marsipanbrød og 2 doble whiskey. 

 

Anonymkode: 28704...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 2 pizza stykker fra i går og en halv vaffel

lunsj: 1 pizza stykke og en halv vaffel 

middag: blir kina mat senere (take way) Det er det heldigvis ikke så mye kalorier i.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Kaffe, grov brødskive med ost og paprika, en klementin, en gulrot og en gresk yoghurt.

Lunsj: Rester av alt mulig jeg fant i kjøleskapet; tomatsaus, kyllingfilet, brokkoli, mais, løk og linser.

Middag: Tacosalat med salsa og rømme

Kvelds: Tazikidipp og grønnsaker, samt funlight-gele med pittelitt vaniljesaus:)

Anonymkode: b3fa5...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går, lørdag

Frokost: 2 ryvita sesam med meiersmør og hushållsost. 

Lunsj: 1 hatting grovt rundstykke med meierismør, ett kokt egg, kryddersild, en bixitkjeks med fløtemysost og ananasjuice. 

Småspising: Tortillachips og 40 gram anton berg mørk sjokolade med havsalt. 

Middag: 1 porsjon hjemmelaget lasagne, med salat av crispisalat, rødløk, ananas, mais, agurk, paprika, dulcitatomater, salatost og dressing. 6 skiver hvitløksbrød

Kveldskis: Litt salt potetgull 

45 minutter pulsstep pluss 45 minutter tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Rugsprø med makrell i tomat. 

Middag: medisterkake fordelt på 2 lefser og sennep

Kos : te og vaniljekake med melis og mandler. 

 

Anonymkode: 895f2...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag, søndag

Frokost: Ett hatting grovt rundstykke, med meierismør, varmrøkt laks og sennepssaus. Ett glass ferskpresset appelsinjuice og kaffe. 

Lunsj: Halvt hatting grovt rundstykke med meierismør, majones, ett kokt egg, seilas, agurk og dulcitatomater. Ett knekkebrød med majones, spekeskinke og agurk. Kaffe. 

Middag: Hjemmelaget fiskesuppe med kraft kokt på kreps, løk, hvitløk, hvitvin, fløte, gulrot, sellerirot, vårløk, sei og laks med ett surdeigsrundstykke med smør. Vann. 

En time tur og en time på mølla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- Grove minibaguetter med rapskokos/veggesalat, rapskokos/italiensk salat og nøttepålegg. Mandelkakao og havremelk. 

- Fersk juice av rødbeter, stangselleri, eple, ingefær og sitron. 

- Butter"chicken" med ris, raita og nybakte naan. Cola-x. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 skiver lavkarbobrød med makrell i tomat

litt joghurt med 50 g solsikkefrø

1 porsjon chili sin carne

1 liten klementin

Litt mye i dag, men har trent 1,5 timer

 

 

Anonymkode: 0416f...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt forundret over hvor mye mat med høy energitetthet folk som skal ned i vekt spiser her.

Det er forskjell på at noe er sunt, som i at det er rikt på fiber, vitaminer og vegetabilsk eller marint fett, og at det inneholder lite kalorier og du går ned i vekt av det. Eksempler på førstnevnte er nøtter, frø, laks og makrell, grovbrød, kokos, olje, etc.

For vektnedgang driter kroppen i om du spiser 500 kcal pizza eller 500 kcal solsikkefrø. Forskjellen er mer at du kan spise 200 gram pizza, men bare 80 gram solsikkefrø. 

Eneste jeg ville styrt unna er sukker og andre raske karbohydrater, fordi det øker sultfølelsen.

Endret av isw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, isw skrev:

Jeg blir litt forundret over hvor mye mat med høy energitetthet folk som skal ned i vekt spiser her.

Det er forskjell på at noe er sunt, som i at det er rikt på fiber, vitaminer og vegetabilsk eller marint fett, og at det inneholder lite kalorier og du går ned i vekt av det. Eksempler på førstnevnte er nøtter, frø, laks og makrell, grovbrød, kokos, olje, etc.

For vektnedgang driter kroppen i om du spiser 500 kcal pizza eller 500 kcal solsikkefrø. Forskjellen er mer at du kan spise 200 gram pizza, men bare 80 gram solsikkefrø. 

Eneste jeg ville styrt unna er sukker og andre raske karbohydrater, fordi det øker sultfølelsen.

Vi er kanskje ikke så flinke til å gå ned i vekt 😂

Anonymkode: 895f2...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...