Gå til innhold

Dere som vil ned noen kilo. Hva har dere spist i dag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget var vel at personen blir mett på så lite slik at vedkommede ikke "begynner å spise igjen" 

Anonymkode: 895f2...2d5

Nei unnskyld, jeg leste ikke hele innlegget. Er enig likevel 

 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare vent til dietten din er over så raser du opp i vekt når du begynner å spise igjen 

Anonymkode: 85154...e0e

Enig med dette altså. 

Anonymkode: 895f2...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, FantasDick skrev:

- 3 skiver grovbrød med rapskokos, jalapeñoost, alfafaspirer, kikertpostei, rørte jordbær, veggesalat og nøttepålegg. En halvliter havremelk med oboy og et lite glass appelsinjuice. 

- Fersk juice av rødbeter, eple, stangselleri, ingefær og sitron. 

- Bakt blomkål i tikka masala-saus, fullkornris og nybakte naan. 

- Litt middagsrester til kvelds - og en pinneis.

Har du alt dette på en skive? Eller hvilke kombinasjoner er det? 

Er du vegetarianer? 

Anonymkode: 895f2...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2018 den 8.28, mapanda skrev:

Mat, rein mat! Skal du ned i vekt må du tenke rein mat og grønnsaker! Ikke karbohydrater som ris og pasta, brød ect. Prøv deg på lavkarbo. Et inntak som kun består av grønnsaker, reint kjøtt, fisk, kylling og filetter gjør det så å si umulig å spise for mye

Nei, den dagen jeg anser noen matvarer som «farlig» eller «ikke sunt», det er den dagen man får problemer med mat. Alt med måte. Man trenger ikke kutte ut brød, men man trenger ikke å spise det til både frokost, lunsj og kveldsmat. Man trenger ikke spise pasta hver dag, men et måltid med pasta av og til skader ingen. 

Anonymkode: f0013...d36

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost var to grove skiver med hver sitt hardkokte egg (most med gaffel), krydret lett med pepper og med en halv skive røkelaks på hver. Nå har jeg nettopp hatt en klementin som snacks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer på mandag?

Anonymkode: b37bc...e3d

Ikke noe spesielt for deg, men for meg så vil det si at jeg må handle mat, og da skal jeg bare handle innr sunne matprodukter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frokost:smoothie med blåbær, bringebær, funbringebærsaft og vann. 

Lunsj: hjemmelaget "polarbrød" ble ikke akkurat polarbrød resultat, men jeg skal da få spist dem likevel, med philadelphiaost og spekeskinke. 

Anonymkode: 895f2...2d5

Middag: 2 tacoskjell med karbonadedeig, tacokrydder, agurk, mais, paprika, salsa og løk. 

Anonymkode: 895f2...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To små grove rundstykker med magert pålegg og et glass lettmelk til frokost 

alevo Shake til lunsj da jeg skal ha en litt fetere middag så da sparer jeg kaloriene litt 

 

Anonymkode: f0013...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havgregrøt til frokost.
Rugbrød med kikertpostei og agurk.
Vegetar pizza (ikke sunn i dag gitt)
Pepsi max :P

Anonymkode: 6eaa6...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget var vel at personen blir mett på så lite slik at vedkommede ikke "begynner å spise igjen" 

Anonymkode: 895f2...2d5

Det dagsinntaket der ligger mye sannsynlig under 1000 kcal i døgnet, rent gjettet. En voksen trenger mer energi enn det! 

Anonymkode: 85154...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du alt dette på en skive? Eller hvilke kombinasjoner er det? 

Er du vegetarianer? 

Anonymkode: 895f2...2d5

Haha, ikke på samme skive, nei! Rapskokos/rørte jordbær, rapskokos/jalapeñoost/alfalfaspirer, rapskokos/veggesalat, kikertpostei/alfalfaspirer og bare nøttepålegg. 

Er veganer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det dagsinntaket der ligger mye sannsynlig under 1000 kcal i døgnet, rent gjettet. En voksen trenger mer energi enn det! 

Anonymkode: 85154...e0e

Ja jeg angret meg senere. 

Anonymkode: 895f2...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggerøre og spinat. 2 skiver brød m smør, 150 g brie, litt valnøtter og et glass portvin.  :3

Anonymkode: 28704...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mager cottage cheese, 1/2 yoghurtbeger, kiwi, en halv banan og en liten dæsj honning over. 
En slags versjon av pasta carbonara til middag.
3 knekkebrød med smør, crabstick-salat og toppet med litt lobnos.  
3 glass med saft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest making.a.mess

Frokost: te som skal være bra for forbrenningen uten sukker. en skje chiafrø i et halvt glass soyamelk. (stått over natten i kjøleskap og svellet) og 1/3 cottagecheese boks.  

Lunsj:1/2 cottagecheese boks.  To kopper te uten sukker. To rugknekkebrød med gulost. 

Mellom: en klementin

Middag: stor salat med masse hvite bønner, paprika, agurk, salat, mais, fetaost og litt rømme. 

Kvelds: kopp beroligende sove te uten sukker. 

Er ikke sulten nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Mayoo skrev:

Mager cottage cheese, 1/2 yoghurtbeger, kiwi, en halv banan og en liten dæsj honning over. 
En slags versjon av pasta carbonara til middag.
3 knekkebrød med smør, crabstick-salat og toppet med litt lobnos.  
3 glass med saft. 

Hva er lobnos? 

Anonymkode: 895f2...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennom dagen har det totalt blitt fire knekkebrød med leverpostei, to bokser mager cottage cheese og en posisjon torsk m/grønnsaker. Pluss to appelsiner. 

Anonymkode: b37bc...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18. november 2017 den 13.01, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg lest igjennom, og det de fleste av dere gjør feil, er å spise for sjelden. Ikke vær opphengt i slankemat, fett er mye bedre enn sukker/karbohydrater, som dere alle ca får for mye av.  

Trenger ikke spise slankemat ute f eks, ta den steika du ønsker deg, med saus og alt, men ikke spis opp alt! Slutt før du er helt mett, for etter en stund kommer metthetsfølelsen, ikke den stappafølelsen du er vant til.

:)

Anonymkode: ca787...b3b

For sjelden? Folk skriver at de har 3-4 måltider og gjerne et par mellommåltid i tillegg. Det er snarere altfor hyppig, med mindre man er en kolibri..

Anonymkode: 28704...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gårdagens risrester fra kjøkkenbenken tydeligvis forgiftet meg på kvelden og jeg endte med å henge over doskåla helt til 8 i morges ble det dårlig med frokost. :hoho:

Men jeg har stjal et par never hasselnøtter og et eple hos svigermor før jeg dristet meg til å prøve en porsjon fullkornspasta med grønn pesto, soltørket tomat, grønne oliven og focaccia til middag. Ble et glass havremelk med oboy og to sjokoladekjeks også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2018 den 14.58, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke kutte ut alt dette resten av livet og mener det ikke er sunt å kutte ut alt av en grupe om det er fett eller karbohydrater. Istedet for å gå på diett vil jeg endre til noe jeg kan gjennomføre resten av livet. Og for meg innebærer det både karbo, fett og proteiner. Til og med kake og sjokolade. Dietter man bare kan drive med en periode er for mmeg bare tullball. 

Anonymkode: 895f2...2d5

Vil ikke si lavkarbo er en diet men en livsstil: Det finnes mange forskjellige løsninger uten karbohydrater og det vil gi deg en enorm fordel dersom du heller spiser fett og proteiner enn karbohydrater, dette er mye forska på. Sliter du med vekt, vil lavkarbo eller paleo hjelpe deg godt på vei. Men du velger jo selv, jeg er jo bare ernæringsterapaut og vet nok ikke ditt problem 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: En hel vaffelplate med jordbærsyltetøy, og masse svart kaffe
Lunsj: To skiver rugbrød med banan og smøremyk rapskokos.
Mellom: Smoothie på avokado, grønnkål, banan, mango og eplejuice
Middag: Brokkoli med kokosmelk og masse tikkakrydder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...