Gå til innhold

Hva slags vinterjakke skal dere ha i år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper dere ny hvert år?

Tenkte på dette i dag, når jeg tok frem den varme vinterjakke.  Like pen, behandlet pent osv. Kan se på en " detalj" på jakken..en detalj kun det merket hadde dette det året. Ja, den er 8 år. Lurte på om noen legger merke til at den er gammel? Jeg syns egentlig at jakker endrer seg lite fra år til år. Jeg fant ut at jeg skal bruke den, denne vinteren også. Og neste

Dere som kjøper hvert år, hva gjør dere med den fra i fjor?

Anonymkode: b94aa...99e

Kjøper ikke ny hvert år nei! Og de gamle brukes de også! Det er dyre jakker jeg har, men liker å ha litt å bytte på! Har to CG jakker som er to og fire år gamle, som jeg også bruker mye, men i år hadde jeg lyst på en SVEA parkas, så da kjøpte jeg den, og er kjempefornøyd! 😊

Har lyst på Parajumper også, men den var litt for dyr for meg nå... Men hvis jeg finner en pent brukt til riktig pris, så kjøper jeg nok! Må bytte ut den ene CG jakka snart, for den begynner å bli litt liten... 😠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Da vet jeg at jeg aldri noen sinne skal kjøpe noe fra Svea. 

Anonymkode: 7b542...724

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, JHF skrev:

Jeg kjøpte min North Face dunparka i vinter og elsker den. God og varm, samtidig som den er vann- og vindtett, noe som ikke er en ulempe her på sørvestlandet.

https://www.thenorthface.com/shop/womens-arctic-parka-ii-nf0a35bq#container-4

Den var fin! Hvor får man kjøpt den i Norge? 

Anonymkode: b751b...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svea har brukt mye ekte pels. Og veldig mye fuskepels er faktisk katter og hunder fra Kina. Pelsen er for dårlig til å selges som ekte pels så de selger den som fake. Svea har blant annet hatt kattepels og kalt det fake pels. Det er billigere å flå en katt (gjerne levende) enn å produsere fuskepels. 

Ingen pelskant over hodet er nå min misjon. Fordi fuskepels kan være fra dyr. Og om det er skikkelig fuskepels så er det så energikrevende å produsere at det er en miljøversting. Så uansett om pelskragen kommer fra et levende dyr, eller plasproduksjon, så er det ikke bra på noen som helst slags måte. 

Jeg gleder meg til den dagen pelskrager, og de jævla ubrukelige pelsduskene, blir umoderne. Heldigvis er hverken PJ og CG regnet som populært lengre. Så moten begynner å gå riktig vei nå. 

Er du usikker på pelskragen din så ta av et strå og brenn det. Smelter det, er det plastikk. Lukter det høgg og krøller seg så er det ekte hår. 

Anonymkode: 7b542...724

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har så lyst på denne jakka fra Gudrun Sjödén. Streng tatt er det kanskje mer ei høstjakke enn vinterjakke, men siden den er i ull, vil jeg tror den varmer godt likevel. Prisen er 2995, og det er litt mye for meg, så jeg satser på at den fortsatt er tilgjengelig når salget starter i januar. Jeg har gått og "siklet" på jakka helt siden den kom i salg i september. Elsker den fargen og broderiene på ermene!

76104_76104-30.jpeg

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, momo skrev:

Skal ha denne kåpen i vinter.

Y0121U007-Q11@10.jpg

Hvor har du kjøpt denne? Hvilket merke er det? 

Anonymkode: 1827b...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

acndb3033212447_q3_1-0.thumb.jpg.ac900c9a5795b7241cc46185500e44b1.jpg

Kjøpte denne jakka rimelig på Finn. Den var helt uten bruksmerker og så god som ny. Den er fra Acne, fra en av deres kolleksjoner en del år tilbake.

Endret av miaw
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor har du kjøpt denne? Hvilket merke er det? 

Anonymkode: 1827b...808

Merket er YAS, kjøpt på Zalando. Den er veldig fin, men litt stor i størrelsen synes jeg. For jeg bestilte først str. 40, som jeg vanligvis bruker, men måtte returnere og få 38, den passer akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gleder meg til den dagen pelskrager, og de jævla ubrukelige pelsduskene, blir umoderne. 

Anonymkode: 7b542...724

Hvis du har vært inne på TPF så er det så altfor mange som bruker og kjøper pels. Ennå. Er det tilgjengelig så kjøper folk det.

Angående vinterjakke - jeg selv kjøpte nylig en Woolrich og den er innmari varm. 

Anonymkode: c25d8...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, JHF skrev:

Tusen takk, skal seriøst vurderes som denne sesongens vinterjakke! 

Anonymkode: b751b...870

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har vært inne på TPF så er det så altfor mange som bruker og kjøper pels. Ennå. Er det tilgjengelig så kjøper folk det.

Angående vinterjakke - jeg selv kjøpte nylig en Woolrich og den er innmari varm. 

Anonymkode: c25d8...04f

Om folk bare ville slutte å kjøpe, så hadde butikkene slutta å levere. Det er vi som kjøper som har makta. 

Anonymkode: 7b542...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte en for snart tre år siden, fra Didrikssons. Den er fantastisk! 

Anonymkode: 32b9f...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også artic parka fra the North Face og den er fantastisk!👌 Didriksons har også lune, gode jakker, men de er tunge ift artic Parkaen og andre dunparka. Dessuten er artic parka hakket varmere om du er en frossenpinn. XXL hadde artic parka for noen år tilbake, håper de tar den inn til neste vinter. Det er en klassiker.🙏

Anonymkode: 9e9ad...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helsport har også flere andre fine og gode varme jakker (som jeg ønsker meg) til en uslåelig pris, ettersom de selger ut klær pga at de slutter å produsere klær http://www.helsport.no/outlet/klaer

Anonymkode: fc773...549

Reklame er ikke lov her inne

Anonymkode: 155d9...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Svea har brukt mye ekte pels. Og veldig mye fuskepels er faktisk katter og hunder fra Kina. Pelsen er for dårlig til å selges som ekte pels så de selger den som fake. Svea har blant annet hatt kattepels og kalt det fake pels. Det er billigere å flå en katt (gjerne levende) enn å produsere fuskepels. 

Ingen pelskant over hodet er nå min misjon. Fordi fuskepels kan være fra dyr. Og om det er skikkelig fuskepels så er det så energikrevende å produsere at det er en miljøversting. Så uansett om pelskragen kommer fra et levende dyr, eller plasproduksjon, så er det ikke bra på noen som helst slags måte. 

Jeg gleder meg til den dagen pelskrager, og de jævla ubrukelige pelsduskene, blir umoderne. Heldigvis er hverken PJ og CG regnet som populært lengre. Så moten begynner å gå riktig vei nå. 

Er du usikker på pelskragen din så ta av et strå og brenn det. Smelter det, er det plastikk. Lukter det høgg og krøller seg så er det ekte hår. 

Anonymkode: 7b542...724

Min Rønish er det ikke pelskrage på, syns det er like fint egentlig. Og nå er jeg glad den ikke har det siden det er så mye juks :) 

Anonymkode: 81a48...e1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe av det mest harry jeg har sett.

Anonymkode: 155d9...610

Javel. Godt at ikke alle har samme smak da :)

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Reklame er ikke lov her inne

Anonymkode: 155d9...610

Det er heller ikke reklame :)

Anonymkode: fc773...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om folk bare ville slutte å kjøpe, så hadde butikkene slutta å levere. Det er vi som kjøper som har makta. 

Anonymkode: 7b542...724

Om de som i det hele tatt lager pels hadde sluttet med å lage pels, så hadde ikke det vært å få tak i overhodet. 

Anonymkode: c25d8...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...