Gå til innhold

Hva er din scary age?


Gjest JudasPriest

Anbefalte innlegg

Det er litt skummelt å tenke på at kroppen blir dårligere med årene, men der kan man gjøre mye selv for å forhindre. Jeg har ingen spesifikk alder jeg gruer meg til, men den dagen kroppen slutter å virke som den skal. At jeg feks ikke klarer å gå opp en trapp. Det gruer jeg meg til. 

Endret av Ulveedderkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overgangsalderen... :grine: Virker så skummelt. Og kan vare over år :sjokkert: og forandre utseende.kroppen og gi plager og dårlig humør og og og :sjokkbla: ..en gror grønne vorter og hår på tæra og og og:bond: 

Best å ta sorgene på forskudd slik at de varer riktig lenge.:daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

80, da går det raskt nedover.

Utover det bryr jeg meg ikke lenger, først var det 25, deretter 30, så 35, og nå hvor jeg straks er 40 har jeg skjønt at ingenting endrer seg annet enn livserfaringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2017 den 9.57, Gjest JudasPriest skrev:

Min er 30. Det høres såå gammelt ut. Hva er din scary age?  Og hvis du er over din første, hva er din neste? 

 

Hva betyr scary age på norsk? Har du kanskje ikke lært norsk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2017 den 19.52, Axl Rose skrev:

40. Er 27 nå. Jeg vil ikke bli gammel!!

Det er opp til deg selv det. Synes du alternativet er forlokkende?

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Arabella skrev:

Det er opp til deg selv det. Synes du alternativet er forlokkende?

haha du mener selvmord ikke sant? you sneaky witch ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A National Acrobat
55 minutter siden, Arabella skrev:

Hva betyr scary age på norsk? Har du kanskje ikke lært norsk?

La du merke til at personen som laget innlegget står som gjest? 🙂

Hvorfor irriterer det deg at vi bruker engelske ord og uttrykk? Vi som er født på 80,90,00’ tallet er oppvokst med engelskspråkelige TV-programer, filmer, spill, musikk og Internett.  Og vi reiser mye mer, enn tidligere. For meg er det helt naturlig å snakke norsk og engelsk om hverandre. Og det er lettere å uttrykke seg selv på engelsk. Er du klar over hvor lang tid det tar å skrive, kun på norsk for å komme på de norske ordene? Det tar jævlig lang tid, og jeg må faktisk bruke engelsk-norsk oversetter. Det er ikke naturlig for meg å kun snakke/skrive på norsk. Jeg tror dette gjelder for mange personer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, A National Acrobat skrev:

Jeg tror dette gjelder for mange personer. 

Hva, å ha et handicap? Nei, da er nok du i minoriteten.
Men det å bruke et par engelske ord inni mellom er vi nok ganske mange om ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp helt av:fnise: Dette endrer seg trolig ca hvert tiende år. Kan huske jeg synes som 15 åring at 30 var eldgammelt! Vår ene 6 åring synes 12 år er å være voksen... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 13.11.2017 den 22.48, Carressa skrev:

Ganske redd 30. 😳 Snart bare to år igjen, noia.

Samme her. Føler det er så sterk press om at når man har fylt 30 så skal man ha gjort og oppnådd en god del ting og man skal ha funnet sin plass i livet :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
11 timer siden, Doge skrev:

Samme her. Føler det er så sterk press om at når man har fylt 30 så skal man ha gjort og oppnådd en god del ting og man skal ha funnet sin plass i livet :bond:

Mhm. Har lagt merke til at de med A4-liv med samboer, barn, jobb, bil og hus er mye mindre stressa.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Carressa skrev:

Mhm. Har lagt merke til at de med A4-liv med samboer, barn, jobb, bil og hus er mye mindre stressa.. :/

Det er fordi de er "der de skal være" i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45...har akkurat fylt 34. I det jeg bikker 45, er jeg nærmere 50 enn 40, og 50 føles som toppen av nedoverbakken. Jeg vet jo ikke om det vil føles slik når jeg når den alderen, men her og nå føles den noe skummel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt noe aldersangst i det hele tatt, er 43.  Men er mer opptatt av trening for helsas skyld enn når jeg var 20. Å være en utrent 60-åring ser jeg for meg som kjipt, da tror jeg meg plutselig blir gammel. Men å ha god form gjør at man kan føle seg levende lenge, så det skal jeg sørge for så godt jeg klarer!

Jeg er ikke redd for å bli gammel, men for å bli i dårlig form og få dårlig helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...