Gå til innhold

Hva er din scary age?


Gjest JudasPriest

Anbefalte innlegg

Gjest JudasPriest

Min er 30. Det høres såå gammelt ut. Hva er din scary age?  Og hvis du er over din første, hva er din neste? 

 

Endret av JudasPriest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest C.Tramell

Helt siden jeg var liten har jeg sett på 60-årene som den skumleste alderen. Fram til da kan folk være ganske ungdommelige og se freshe ut, men så innhentes de alle av alderen. De ser gamle ut, kroppen svikter, de får problemer med å tilpasse seg nye tider og oppfinnelser, vennene dør ut og de forsvinner ut av arbeidslivet og blir pensjonister. Da er liksom alt over og resten av livet er bare en ventefase. Tenker det må være den verste perioden, for da har man sikkert et bein i begge leire men innser at man straks må over i gruppen gamlinger. Jeg håper inderlig jeg tar feil og det viser seg at livet som 60+ er herlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det hele tiden vil være neste 10-tall. 

Jeg har passert 35 og føler jeg bikker en grense når jeg kommer til 40. Men kommer nok til å justere synet etterhvert og vil da  tenke på 50.

"Problemet" er at for hver alder så legger man bak seg en ting og får en ny ting som er like bra eller kanskje bedre. Så det man sitter igjen med er egentlig hvor gammel kroppen er.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med Scary age? Er det den alderen jeg frykter mest? 

80+ Mange kan holde seg godt langt inn i 70-årene, men har man passert 80, går det i de fleste tilfeller nedover.

Er 47 nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min første var egentlig 25. Nå er jeg 29.Neste scary age er 40. 

Endret av Blådiamant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første var 16. 16 hørtes skikkelig gammelt ut og jeg hadde en bucket list jeg måtte gjennom før jeg fylte 16.

Nå er jeg 35 og regner med å være død før jeg når neste scary age, for det er rundt 70-75 et sted. Pensjonist. Barna forlengst voksne og selvstendige. Et meningsløst liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen spesiell aldersfrykt, men den dagen jeg føler meg skikkelig gammel
og vet at det ikke lenger nytter å bare sove godt ut i helga for å friskne til igjen,
- da kommer jeg til å slite litt. Ingen vei tilbake liksom...snart er alt sammen over. :sukk: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 tror jeg. 

Ser mange i 40-årene som ser veldig unge og freshe ut, i tillegg til at du da har fordelen som f.eks. å være på topp karrieremessig. Når man bikker 50 synes jeg de fleste viser alderen ganske godt. I tillegg er du jo 'offisielt' midt i livet - om du så skulle leve til 100, så er det ikke mer foran deg enn bak. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Marie90 skrev:

50 tror jeg. 

Ser mange i 40-årene som ser veldig unge og freshe ut, i tillegg til at du da har fordelen som f.eks. å være på topp karrieremessig. Når man bikker 50 synes jeg de fleste viser alderen ganske godt. I tillegg er du jo 'offisielt' midt i livet - om du så skulle leve til 100, så er det ikke mer foran deg enn bak

Hvis jeg får lov til å flisespikke usaklig nå, så er det faktisk ganske mange som har fått stor mage foran
og baken er like liten...så der tar du feil.  :laugh: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40. Er 34 nå. Grudde meg til å bli 30 også, mye fordi det er så forventet at man allerede har eller får barn i den alderen og jeg hverken vil eller kan få barn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

23 timer siden, C.Tramell skrev:

Helt siden jeg var liten har jeg sett på 60-årene som den skumleste alderen. Fram til da kan folk være ganske ungdommelige og se freshe ut, men så innhentes de alle av alderen. De ser gamle ut, kroppen svikter, de får problemer med å tilpasse seg nye tider og oppfinnelser, vennene dør ut og de forsvinner ut av arbeidslivet og blir pensjonister. Da er liksom alt over og resten av livet er bare en ventefase. Tenker det må være den verste perioden, for da har man sikkert et bein i begge leire men innser at man straks må over i gruppen gamlinger. Jeg håper inderlig jeg tar feil og det viser seg at livet som 60+ er herlig! 

Jeg kan jo bare snakke for meg selv og jeg har bikket 60. Jeg har aldri hatt noen spesifikk scary age, og ser tilbake på alle faser som betydningsfulle og flotte på ulke måter. Å blir eldre har for meg betydd større trygghet i meg selv, mere mot til å gjøre det jeg har lyst til, mindre opptatthet av hva andre mener om meg og visdom jeg ikke hadde i 20 - årene, da alt lå foran meg. Ansiktet er ikke rynkefritt, men mange rynker kommer fra mange smil gjennom livet. Håret er grått, men med en god klipp ser det fikst ut og det finnes masse flotte klær som ikke er "kjerringklær" og ufikst. Det er helt uproblematisk å "tilpasse seg nye tider og oppfinnelser" (hva du nå måtte legge i det) og både i jobb og privatliv forventes det at jeg deltar i en digital verden. Det er ikke så vanskelig... Jeg er fremdeles veldig leken, og elsker lekne folk. Og forhåpentligvis er det en stund til alle lekne venner dør ut...

Jeg tror nok det er en stund til jeg parkerer hode og resten av kroppen.

Alder oppleves muligens ikke så vanskelig når man først er der. Det enkleste er å leve med den - ikke mot den. Og livet er igrunnen herlig som 60 også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest A National Acrobat

Jeg har hatt mange, men akkurat nå gruer jeg meg mest til å bli 29. Det er siste året hvor man er i tyveårene. Jeg vil ikke kalle det scary age, det er nok 45. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...