Gå til innhold

Main Coon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 11/13/2017 at 3:57 PM, AnonymBruker said:

Du trenger å roe deg ned adskillige hakk.

Jeg har allerede en katt som er blitt forlatt av useriøse katteeiere. Det forhindrer ikke at jeg kan stille spørsmål om Maine Coon, eller er det forbudt?

Anonymkode: a5cff...69b

Ja!  burde  være forbudt å støtte slikt,  og de som vurderer å ikke redde en av de ca 90000  "overflødige " kattene i Norge, men heller kjøper en katt med KJENTE helseproblemer.

 Lock them up!

Anonymkode: 8a5de...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg undersøkte også Maine Coon og valget falt på NFO, Norsk skogkatt. Vi brukte litt tid på å finne en fin oppdretter og tok kontakt med henne selv om hun ikke hadde kull akkurat da. Fikk vite litt om kattene hennes og lynnet på de hun avlet på og satte oss på venteliste. 

Har nå en 15 år gammel skogkatt som er sosial, snill med ungene som kom plutselig på hans eldre dager, går sjelden langt ute og eneste helseproblemer er at han må skrape tannstein ca annethvert år, et problem som dukket opp etter ti år. 

Han er nok ikke like stor og imponerende som de største Maine coon, men dæven så fin pels han har, den dag i dag. 

Anonymkode: dad2c...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja!  burde  være forbudt å støtte slikt,  og de som vurderer å ikke redde en av de ca 90000  "overflødige " kattene i Norge, men heller kjøper en katt med KJENTE helseproblemer.

 Lock them up!

Anonymkode: 8a5de...1d1

Så mener at folk burde settes i fengsel for å kjøpe rasekatt? 

Men herregud da menneske 🙄 Take a chill pill 

Anonymkode: c77ec...baf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Så mener at folk burde settes i fengsel for å kjøpe rasekatt? 

Men herregud da menneske 🙄 Take a chill pill 

Anonymkode: c77ec...baf

...i avdelingen:" vi som ikke tar moralske  riktige valg angående kattehold".

Ps,  avdeling er nær sprengt. 

Anonymkode: 8a5de...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

...i avdelingen:" vi som ikke tar moralske  riktige valg angående kattehold".

Ps,  avdeling er nær sprengt. 

Anonymkode: 8a5de...1d1

Jada alle er fæle mennesker. 

Anonymkode: c77ec...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 5 år gammel Maine Coon jente. Har aldri hatt noe problemer med helsa ennå, men ho er fremdeles ung. Ganske lita og veier bare 6 kilo. Veldig redd for å være alene da ho forsvant fra meg to måneder for noen år siden. Ho er veldig sosial med oss som bor her og folk som kommer på besøk, men skeptisk til fremmede som vil hilse på ho ute. Ho er veldig pratsom og svarer hver gang man snakker til ho. Fantastisk god rase  <3 Min er blåtabby i fargen :nigo: Kostet 8000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en 50/50 blanding. 9kg.

Han er som flere her har nevnt-sosial i periodevis. Men ser også at han med alderen har blitt mer kosete på oss som han bo med. 

Han er en liten hund som lærer og tar nye triks med jevne mellomrom, og prater mye. Spesielt når han vill noe. 

Han er nå 6år. Han har derimot en del helseproblemer. Epilepsi som har ført til trekking av tenner. Så vi er jevnlig til dyrlegen. Samt svake nyrer. 

Han lever i bestevellgående og er en livlig, leken og aktiv katt tross sine skavanker, samtidig som han klarer å fange dyr tross mangel på en del tenner=) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har en main coon gutt. Han er 5mnd gammel og er fortsatt lille barnet i huset. Han er en typisk main coon oppførsel. Han snakker mye med oss og lekene sine, følger etter oss i alle rom, veldig snill og sosial. Liker seg i selskap med andre, både mennesker og dyr. Vi har en gammel familiekatt som er en norsk skogskatt. De går fint sammen, selv om den norske skogskatten er den som er litt skeptisk(den evige skeptikeren hører til hans rase så det kom ikke som noen sjokk). 

Siden det er rasekatt så innebærer dette også at han er utsatt for sykdommer. Hjertesykdommer er en av dem som jeg vet om. Da vi kjøpte han, hadde allerede oppdretteren sjekket dette både hos mor, far og fjerne slektninger. Men det er ingen garanti for at vår lille ikke kan få det.

Personlig bryr jeg meg ikke om rasekatters «typiske» sykdommer da alle dyr kan være som mennesker. De blir syke, og før eller siden så skal vi alle dø på en eller annen måte. Jeg kjenner folk som har hatt gårdskatter som har slitt med epilepsi og diabetes. Uavhengig av rase så kan alle katter bli syke, men meg om det.

Vi valgte maine coon da

1. dette er en katt som trives godt inne. Vår har vært med ut en tur, men dette var ikke noe populært. Han foretrekker å være inne med lekene sine og familien sin.

2han er mektig å se på der han ligger med sin store kropp og poter.

3. De elsker lek og kos. Ligger trofast sammen med deg i sengen.

4. At den prater med oss. Mjauer, piper og lager lyder som kan minnes om duelyder. Elsker også at vi får besøk og er gledelig med i selskapet og koser med gjestene.

5. De er low maintence og har et godt gemmyt, biter ikke og er ikke den store hardhendte jegeren som krever mer lek enn kos.

6. De passer som en familiekatt og går sammen med andre dyr og barn.

Den norske skogskatten er mye lik i væremåten, men er mer glad i de som han bor med. Har vi besøk går han enten ut eller ligger i et rom han kan være for seg selv. Han er også veldig pysete og gjemmer seg bare han hører dørklokken eller isbilen utenfor døren. Ingen ukjente får hilse på han så vi er ikke redde for at noen får tak i han når han går ute. 

Han er også utrolig kosete og ligger alltid i nærheten og sover sammen med oss. Han er veldig snill verken biter eller klorer. 

Han hater stengte dører og bemerker dette ved å mjaue og signalisere at de skal være åpne. 

Ironisk nok har han en kompaktpels som tåler norges årstider, men han hater vinteren og går i en slags dvale. Når vi åoner døren snur han i terskelen og ombestemmer seg. Da må tissekassen inn og han holder seg helst inne til våren kommer. 

Jeg anbefaler både maine coon og norsk skogskatt da begge rasene er herlige. De er rolige og tillitsfulle. Blir veldig glad i eierne sine. 

Mvh en som e l s k e r katter

Anonymkode: 402ed...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat en tråd her av en eier av en Maine Coon-blanding som var aggressiv og angrep.

Anonymkode: 0b167...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...