Gå til innhold

Aktiviteter med hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en flott hund på 4 år, som elsker å lære nye ting. Jeg går skogsturer med henne daglig og vi øver ofte på hverdagslydighet. Problemet er at jeg føler dette ikke er helt nok. Hun lærer veldig raskt og jeg føler at hun trenger noe mer å bryne seg på, i tillegg til treningen med meg. Jeg vet at rasen hennes ofte er god i aktlviteter som agility, spor, jakt osv...men som student har jeg ikke råd til å melde meg på disse dyre kursene. Det jeg lurer på er om noen vet om en aktivitet jeg kan melde meg på med hunden, der jeg kan trene sammen med andre uten at det koster skjorta... Gjerne innenfor lydighet, triksing, hinderløyper, nosework eller lignende. Jeg holder til i Oslo/Akershus området.

Takk for svar!

Anonymkode: 8fed6...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her jeg bor har vi en hundeklubb som har iallefall en fast treningsdag i uken. Sjekk om dere har noen lokale og aktive hundeklubber i nærheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også sjekket med en hundeklubb. Noen hundesporter har krav om at du har gått et introkurs før du får delta på treningene deres, men det gjelder nok ikke alle. Sjekk litt rundt. 

Det finnes også svært mange grunnleggende treningsvideoer på YouTube samt hundebøker om nyinnlæring og trening som du kan låne på biblioteket for å komme i gang selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med den lokale hundeklubben som nevnt ovenfor. 

Litt variasjon utifra hvor du er bosatt, men aktiviteter som er vanlige er lydighet, agility, sporsøk, og utstilling/ringtreninger. Noen har også kurser i rally-lydighet. 

Min lokale hundeklubb hadde i sommer kurs i kantarell-søk. 😃 

Endret av Perle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Da skal jeg prøve å ta kontakt med hundeklubben :)

Anonymkode: 8fed6...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...