Gå til innhold

hvorfor har de fleste hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man ødelegger jo livet sitt ganske mye om man har hund, da.. Blir jo stuck hjemme fordi man ikke kan gå ut og finne på ting som normale folk. Ikke et liv jeg vil ha, selv om det tydeligvis er mange andre som vil ha den livsstilen. Dyrt er det og. 

Anonymkode: 7c72a...f14

Det kan jeg mer eller mindre skrive under på. Jeg hadde en hund før, som jeg var veldig glad i. Men jeg kommer ikke til å anskaffe meg noen ny hund, nettopp pga alt maset. Hunden skal luftes x-antall ganger pr dag, huset dynges ned av hundehår i hver en krok, kostbare veterinærbesøk, og ikke minst det at man nesten aldri kan være spontan.Man kan ikke reise hvor man vil, når man vil. Har man ikke råd til å plassere hunden på kennel, så blir det forbasket mye organisering og mas med å skaffe hundepass. Og bor man i leilighet, så risikerer man å få irriterte naboer på døra pga støy fra hunden. Hunder er herlige dyr på mange måter, men det veier likevel ikke opp mot alt som følger med.

Anonymkode: 48896...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg mer eller mindre skrive under på. Jeg hadde en hund før, som jeg var veldig glad i. Men jeg kommer ikke til å anskaffe meg noen ny hund, nettopp pga alt maset. Hunden skal luftes x-antall ganger pr dag, huset dynges ned av hundehår i hver en krok, kostbare veterinærbesøk, og ikke minst det at man nesten aldri kan være spontan.Man kan ikke reise hvor man vil, når man vil. Har man ikke råd til å plassere hunden på kennel, så blir det forbasket mye organisering og mas med å skaffe hundepass. Og bor man i leilighet, så risikerer man å få irriterte naboer på døra pga støy fra hunden. Hunder er herlige dyr på mange måter, men det veier likevel ikke opp mot alt som følger med.

Anonymkode: 48896...2fa

Nettopp! Jeg hadde hund selv og har aldri vært så sliten.. dårlig samvittighet konstant. Mange kjipe kvelder inne for jeg måtte jo nesten være inne med vofsen på kveldene. Hadde hundehår overalt. Er veldig glad i dyr altså, både hunder og andre dyr, men aldri mer. Katt passer meg bedre :)

Anonymkode: 7c72a...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man med klærne..kan man gå rundt med hundehår hele tiden?

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg mer eller mindre skrive under på. Jeg hadde en hund før, som jeg var veldig glad i. Men jeg kommer ikke til å anskaffe meg noen ny hund, nettopp pga alt maset. Hunden skal luftes x-antall ganger pr dag, huset dynges ned av hundehår i hver en krok, kostbare veterinærbesøk, og ikke minst det at man nesten aldri kan være spontan.Man kan ikke reise hvor man vil, når man vil. Har man ikke råd til å plassere hunden på kennel, så blir det forbasket mye organisering og mas med å skaffe hundepass. Og bor man i leilighet, så risikerer man å få irriterte naboer på døra pga støy fra hunden. Hunder er herlige dyr på mange måter, men det veier likevel ikke opp mot alt som følger med.

Anonymkode: 48896...2fa

Hva gjør man om det kommer hår på klærne fks?

Anonymkode: 9590a...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er hvorfor folk skaffer seg hund, bare for å la dem stå utendørs og bjeffe store deler av døgnet...  

Anonymkode: 3c58c...afa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør man med klærne..kan man gå rundt med hundehår hele tiden?

Hva gjør man om det kommer hår på klærne fks?

Anonymkode: 9590a...bfc

Klesrulle? Det er en fin oppfinnelse 😉 Har en stående i gangen, og ruller av meg på vei ut døra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at du aldri har hatt hund(og takk for det) for da hadde du skjønt hvorfor "alle" har en.. Jeg bruker mer enn gjerne penger på hunden min enn på meg selv, folk er forskjellige gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Jeg hadde hund selv og har aldri vært så sliten.. dårlig samvittighet konstant. Mange kjipe kvelder inne for jeg måtte jo nesten være inne med vofsen på kveldene. Hadde hundehår overalt. Er veldig glad i dyr altså, både hunder og andre dyr, men aldri mer. Katt passer meg bedre :)

Anonymkode: 7c72a...f14

Har samme erfaring. Man blir bastet og bundet. Jeg opplevde heller aldri det alle andre snakker om, at det er så mye terapi i det å ha hund, og at man kommer så mye lettere i kontakt med folk m.m. Jeg syntes det var tvert om. Folk skygget heller unna når vi kom gående. Jeg ble også lei av alle pliktturene ut hver dag. 

Anonymkode: 48896...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2017 den 21.11, AnonymBruker skrev:

Det er et avhengighetsforhold..synd at man knytter seg til et dyr istedet for et menneske. Det bunner sikkert i et dypt menneskehat..

Anonymkode: 9590a...bfc

Hahahah, herregud, folka på kg slutter aldri å overraske. Er det mulig.

Fra spøk til alvor, de fleste av oss klarer å knytte oss til mer enn ett vesen av gangen. Vi kan ha både sunne familierelasjoner, vennerelasjoner, kjæreste/samboer OG kjæledyr. Samtidig!

Anonymkode: 7ec47...f35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen finner glede i å leve sammen med dyr, andre gjør det ikke. De som trives med hund er som regel empatiske mennesker som trives med å ta vare på et annet individ og ikke har noe problem med å ta ansvar for en skapning som ikke kan ta ansvar for en tilbake. Hunder vokser aldri opp, de er som evige 2-åringer, iallefall de 10-15 årene de lever. Vi investerer ikke i hunder som vi gjør i barn. Med våre barn gir vi for å få tilbake senere. Å ha ansvar for en hund mener jeg derfor at er mindre egoistisk enn å ha ansvar for barn. Hunder kan dessuten lære oss mennesker mye, om tilstedeværelse og genuin lykke. Hunder er "what you see is what you get". De er autentiske skapninger uten skjult agenda, i motsetning til mange av oss tobeinte.

 

I et samfunn som blir stadig mer fasadeorientert, preget av kommunikasjon via skjermer og dermed fjernt fra det å være ekte, hjelper hunder oss til å være i øyeblikket og ha en direkte, nærværende kontakt med et annet levende vesen. Det er mye god helse i hundehold. Ut på tur i all slags vær passer ikke for hvermansen, men det er jo synd for hvermansen som heller tilbringer to timer ekstra i sofaen eller foran pcén pr kveld istedenfor ut på tur. Sistnevnte er sunnest.

Anonymkode: fdd3a...659

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ikke hunden bli utnyttet eller ødelagt av dine problem iallefall..Den blir veldig påvirket av sin eier.

Anonymkode: 9590a...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2017 den 17.37, AnonymBruker skrev:

Dette samfunnet begynner å bli et oppholdssted for tapersjeler som går tur med små\store hårdotter. Hva skyldes denne hundemanien? Det må da koste mye å ha en hund.Mat, rengøring av store mengde hundehår, veterinær, nedsliting av leilighet og inventar osv osv. Og så mye tid det tar da..Nei, nå må dere hundeeiere bli voksne og selvstendige mennesker.

Anonymkode: 9590a...bfc

Hvorfor er man en tapersjel om man har hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hvorfor er man en tapersjel om man har hund?

Det er de svakeste og sykeste menneskene som knytter seg til en hund. stakkars hund som blir utnyttet på denne måten.

Anonymkode: 9590a...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er de svakeste og sykeste menneskene som knytter seg til en hund. stakkars hund som blir utnyttet på denne måten.

Anonymkode: 9590a...bfc

Vet ikke hva jeg skal svare på det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Maleficenta skrev:

Vet ikke hva jeg skal svare på det der...

Ikke nødvendig å gi sånt oppmerksomhet i det hele tatt, ser forumet florerer av folk som kommer med mislykka forsøk på å provosere nå. Blitt rene barnehagen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som syns det høres ut som et sånt herk å måtte "binde seg fast" til en hund, har dere barn/ tenkt til å få barn en dag? Da har man ikke mye mulighet til å være spontan da heller, men de aller fleste velger jo å få det etterhvert uten at noen stiller kritiske spørsmål til hvorfor og mener de er tapere. Selv om hunder og barn ikke er det samme, så er jo dette et poeng. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2017 den 17.37, AnonymBruker skrev:

Dette samfunnet begynner å bli et oppholdssted for tapersjeler som går tur med små\store hårdotter. Hva skyldes denne hundemanien? Det må da koste mye å ha en hund.Mat, rengøring av store mengde hundehår, veterinær, nedsliting av leilighet og inventar osv osv. Og så mye tid det tar da..Nei, nå må dere hundeeiere bli voksne og selvstendige mennesker.

Anonymkode: 9590a...bfc

Hehehe.... unnskyld meg....det koster mye å studere, det koster mye å ha barn, bil, tobakksrøyking, vin og spritinnkjøp osv....tenker ikke på det? Kanskje like viktig som å ha tak over hodet for de som har og føler sterkt for en venn som aldri kritiserer en, men hjelper til i samfunnet også. Og når du sikter til de små nusselige, de er oppvokst med hund, veldig glade i dyr og når man kan ha en kamerat er det fint å ha en som hele tiden er der for en. Trøster, støtter på sitt vis, som eier skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 11/14/2017 at 9:11 PM, AnonymBruker said:

Det er et avhengighetsforhold..synd at man knytter seg til et dyr istedet for et menneske. Det bunner sikkert i et dypt menneskehat..

Anonymkode: 9590a...bfc

Og så har vi dem som har et dypt dyrehat..

Anonymkode: 17d88...2a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Noen av oss har behov for å ha noen å ta vare på og gi omsorg. Noen å ha ansvar for,og å følge opp. Har to barn og to hunder,og det er sånn passe. 

Det er dessuten morsomt å teste hunders intelligens syns jeg. Studere dem litt. Så har en alltid noen med på tur ikke minst. Til sist : det er gøy å oppdra hunder. Mye lettere enn med barn :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil om at det er blitt en motesak å eie en hund. Særlig rasehunder. (Og katter)

Ellers er det en stor greie hvertfall på instagram om all verdens kjæledyr. Folk er blitt spinnville. Mennesker som vanligvis ikke ville vurdert å eie kjæledyr tidligere skaffer seg dyr for å vise de frem på instagram som et bilde på hvor dyrekjære og fantastiske de er. 

Det begynte med Paris Hilton. Og fortsatte med brukere av instagram som oppdaget hvor mye oppmerksomhet og følgere de kunne få ved å anskaffe seg ikke bare ett, men flere dyr.

Det er som om de tror at de selv får en større verdi som menneske bare fordi de eier noen dyr. 

Selv har jeg opplevd at så snart det kommer fram at jeg ikke har kjæledyr og ikke kommer til å skaffe meg noen noensinne, da er jeg ikke verdt et blikk engang. Så ille er det blitt. Jeg skulle ønske mange dyreeiere ble fratatt dyrene for de bruker dem egentlig kun for å oppnå status i andres øyne.

Kjæledyr er blitt de nye slavene. De skal kles opp, læres triks, de skal underholde en hel verden. Mangler dyret et øye eller en fot? Null problem! Det viser bare eiers "nestekjærlighet" på instagram siden dyret blir tatt hånd om og ikke avlivet slik de vanligvis ville blitt gjort. 

Og før noen kjefter meg ned: Ja det finnes noen få og riktig genuine dyrekjære som jobber for å bedre dyrs levevilkår. Det er ikke dem jeg skjeller ut her. 

Denne tar jeg som anonym.

Anonymkode: aaaf5...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...