Gå til innhold

Negativ test, mensen, så positiv test


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt forvirret.

Har prøvd i over et år, men har nylig  sjekket alt og ingenting galt med oss. 

Positiv EL test  på dag 15-16. Testet negativt på graviditetstest før IKM. Mensen kom som på dag 30 (syklus vanligvis mellom 28-30) så ikke noe unormalt. Blødningene varte 5 dager, men på dag 7 i går hadde jeg litt spotting. Tok en strimmeltest bare for å utelukke graviditet. Siden jeg hadde testet negativt og hatt mensen ble jeg derfor overrasket da testen ble positiv! Strek var lett synlig, men ikke like sterk som kontrollstrek. Tok en positiv strimmeltest til + en CB digital som viste 1-2 uker på vei for å fjerne all tvil. Men burde ikke CBD vist at jeg var flere uker på vei, hvis jeg nå er 21 DPO? Og hvis det var en kjemisk, burde jeg ikke fått positiv før IKM eller hatt all hcg ute av systemet innen nå? Eller kan det være være noe annet? 

Tok en ny test i dag som var like synlig som i går. Tar en ny test i morgen tidlig og tenkte å ringe legen hvis den fortsatt er positiv. 

Noen som har vært borti noe lignende?

Anonymkode: c21bd...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teknisk sett så kan du få 1-2 på 21 dpo, og det er uansett kun en indikator og ikke nøyaktig verktøy. 

Det jeg tenker er at du har hatt en blødning, men ikke vanlig menstruasjon (utstøtt slimhinner), eventuelt at du har hatt senere eggløsningen enn du trodde (positive El tester sier at du har hormoner I kroppen so gjør at kroppen  prøver å få eggløsning straks) og at dette har vært en festeblødning, noe mer voldsom enn  nornalt. 

Anonymkode: 72510...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spottet fra da jeg ventet mensen og frem til uke 6.. jeg fikk se et bankende hjerte i uke 6 :) har ikke blødd siden og er 8+0 i dag. så kan være en festeblødning du har hatt :)  krysser fingrene for deg :) 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde positiv test, fikk mensen som normalt (bare lenger, og spotting på slutten) og knallpositiv test også etter mensen. Hadde en hormonell blødning som ikke er linket til svangerskapet. Kan hende du hadde sen festing og så hormonell blødning fordi kroppen ikke kom helt igang med hormonproduksjonen ifht graviditeten. Vil tro du er gravid :) Du kan måle hcg hos legen for å få et endelig svar til uka, det gjorde jeg, og hcg steg bedre enn etter boka til og med. 22 uker nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme. Da ble testene aldri ordentlig sterke og ul viste foster som var mindre enn forventet og hjertet kom aldri i gang. 

Uvisst hva blødningen skyldtes, men det var et svangerskap som ikke kom ordentlig i gang.

Håper på bedre lykke for deg! Vet om mange som har hatt festeblødning som har artet seg som mens. Følg med om testene blir sterkere eller ikke, det er en god indikasjon. :)

Anonymkode: 2d42c...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering: Var hos legen på mandag. Tok blodprøve men vet ikke hcg ennå. Graviditetstest slo også ut svakt positivt. Forsøkte utvendig ultralyd men fant ikke noe (ikke forventet heller). Ny blodprøve i morgen for å sjekke økning. 

Strimmeltestene har blitt svakt sterkere, men fortsatt ikke like sterke som kontrollstreken. Digitaltesten på lørdag viste 1-2 og i dag (5 dager senere) viste den 2-3. Så da har det gått litt opp. Så litt positivt er det, men timingen får jeg fortsatt ikke til å stemme (med mindre EL var en uke senere enn da el-testen ble positiv). 

Anonymkode: c21bd...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. 

Nå skjønner jeg ingenting. 

Blodprøve hos legen viste 84 og 86, med 4 dagers mellomrom. Så det er ikke bra. Dagen før blodprøve nr 2 tok jeg en CBD som viste 2-3 weeks, noe den skal slå ut på ved over 200. Men antar at disse ikke er helt til å stole på. 

Ny blodprøve senere denne uka, og antakeligvis ultralyd for å sjekke om det er xu eller noe annet galt. ☹️

Anonymkode: c21bd...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ganske likt ut som meg når jeg opplevde en exu. Ikke gi deg før du får svar på dette! Det gikk for langt hos meg😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen. 

En uke etter hcg-prøven som viste 86 tok jeg en ny en. Denne viste 6, så da er det så og si borte/over. I mellomtiden begynte jeg å blø lett, gjort det i snart en uke. Håper det går over snart. 

Så da var det heldigvis ikke en exu, men heller muligens en kjemisk eller en slags tidlig sa (legen var ikke sikker).

Anonymkode: c21bd...66a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...