Gå til innhold

Hvordan har folk råd til katt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betaler du pr mnd på den forsikringen? 

Anonymkode: 0165b...4ed

Jeg er ikke den du spurt . Men jeg har agira . Veldig fornøyd . 105 kr mnd. 

Anonymkode: 65730...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan nok spare mye penger på å reise litt lenger. Sinsen dyreklinikk for eksempel. Jeg bruker klinikken der jeg jobber til alle "vanlige" ting. Men skulle en katt bli så syk at den må legges inn så må den på dyrehospitalet som har vakt døgnet rundt. Hjertescanning tar jeg også der, siden de har utstyr og kardiolog. Det er store prisforskjeller, så det lønner seg å sjekke litt...

Anonymkode: ae8b8...ec4

Takk for tips, jeg visste ikke at det kunne skille så mye i pris. Det var Evidensia Dyrehospital på Ensjø jeg brukte på mine katter. Døgnåpent der, selv om jeg kun benyttet dem i ukedager. 

Anonymkode: 0165b...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips, jeg visste ikke at det kunne skille så mye i pris. Det var Evidensia Dyrehospital på Ensjø jeg brukte på mine katter. Døgnåpent der, selv om jeg kun benyttet dem i ukedager. 

Anonymkode: 0165b...4ed

Bare hyggelig :) Og jo, det er store prisforskjeller selv på enkle ting som vaksine og kastrering... 

Anonymkode: ae8b8...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsikring på kattene. I tillegg har jeg litt penger på en bufferkonto. Det er mye som kan føre til plutselige utgifter. En stor tannlegeregning, bilen går i stykker eller katten må til dyrlegen. Litt penger i bakhånd er uansett veldig lurt å ha, for kriser dukker gjerne opp når det passer dårligst.

Anonymkode: 734b7...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre katter. To av dem har vært friske, men den tredje har kostet over 30 000 i dyrlegeutgifter.

Anonymkode: 734b7...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker rundt 20k i året på hunden min. Har 300.000 kr på sparekonto og selvfølgelig forsikring. Har ellers ikke så god økonomi, 16k i mnd. Klarer det fint.

Anonymkode: ea9fa...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/11/2017 at 7:35 PM, AnonymBruker said:

Hva betaler du pr mnd på den forsikringen? 

Anonymkode: 0165b...4ed

Beklager sent svar. Jeg betaler litt over hundrelappen, kanskje 130 eller der omkring.

Anonymkode: 528fa...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig økonomi, men prioriterer å ha katt, og prioriterer å ha ham forsikret. 

Ellers er det en sørgelig sannhet at veldig, veldig mange velger å ta livet av katten sin heller enn å bruke penger på å gi den en ny sjanse. 

Anonymkode: 9c42f...72a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2017 den 16.15, AnonymBruker skrev:

Jeg har to vanlige huskatter og tenker at om de noen ganger blir så syke/skadet at det koster meg 20.000 å reparere skadene, så blir de avlivet. Til nå har det vært overkommelige ting som rensing av sårskader og ellers vanlige driftskostnader som mat, kattesand og vaksinering. Det går jo noen kroner, men det var jeg forberedt på da vi fikk dem. De fleste katter går gjennom livet uten store kostnader, og jeg har tatt riskioen ved å ikke ha forsikring til tre tusen kroner året som man uansett må betale store egenandeler på.

Anonymkode: 7aac7...8ce

Og derfor burde katter koste litt å anskaffe seg,så hadde kanskje terskelen for å skaffe seg de høyere.

Har selv en huskatt som er forsikring og hun er virkelig mitt alt.Hennes verdi kan ikke måles i penger

Anonymkode: 18212...045

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2017 den 10.00, AnonymBruker skrev:

Men det KAN jo skje er min erfaring. Og det er ikke alle som bare kan trylle fram 50.000 kr sånn uten videre. Jeg vet det er dyrt med dyrlege, men man MÅ jo så klart betale hvis det er behov for det. 

Pr mnd kostet ikke mine katter mye heller, max 500 kr. Tror ikke jeg tør å skaffe ny katt før jeg har masse penger på konto :( Kjipt at dyrleger tar så vilt mye betalt. 

Anonymkode: 0165b...4ed

Dyrleger har også regninger å betale. Smådyrveterinær er faktisk et lavtlønnsyrke. Merkelig at folk mener at veterinærer skal jobbe for knapper og glansbilder "fordi de er jo glade i dyr". 🙄 Folk skal ha topp kompetanse og utstyr, men de skal ikke betale for det.

Forsikre kattene dine! Så enkelt er det. Da vil du slippe de helt største regningene. Har man ikke råd til forsikring, vaksinering, kastrering og egenandel ved skade - så har man ikke råd til å ha katt, og bør ikke skaffe seg en! Det er ingen menneskerett å ha katt.

Anonymkode: c740d...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2017 den 16.26, AnonymBruker skrev:

Det koster ikke 20k for å fikse en katt om det skulle skje noe. I alle fall ikke en vanlig huskatt. Er kattene deres emaljert med gull og edelstener? 

Anonymkode: fd7cc...8bd

Joda, 20k går veldig raskt om katten blir syk/skadet. Det koster ikke noe mindre med en huskatt enn med en rasekatt. 

Anonymkode: c740d...73a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dyrleger har også regninger å betale. Smådyrveterinær er faktisk et lavtlønnsyrke. Merkelig at folk mener at veterinærer skal jobbe for knapper og glansbilder "fordi de er jo glade i dyr". 🙄 Folk skal ha topp kompetanse og utstyr, men de skal ikke betale for det.

Forsikre kattene dine! Så enkelt er det. Da vil du slippe de helt største regningene. Har man ikke råd til forsikring, vaksinering, kastrering og egenandel ved skade - så har man ikke råd til å ha katt, og bør ikke skaffe seg en! Det er ingen menneskerett å ha katt.

Anonymkode: c740d...73a

Amen! Det er faktisk ikke noen menneskerett å ha dyr... 

Anonymkode: ae8b8...ec4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...