Gå til innhold

Aleksander Schau


Blå politibil

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Antoinette skrev:

Dette dreier seg om TV2-profiler ja. Ville vært deilig om visse talkshow-folk hadde blitt tatt av lufta og visse rødmussede morromenn med nordlandsdialekt. 

Hva er det disse kan ha gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest C.Tramell
2 minutes ago, jabx said:

Blir det endelig litt utrygt for mektige personer i mediebransjen som er vant til å holde på som de vil, tro?

Vil tro enkelte tenker seg godt om før de gjør noe sånt igjen, ja. Kanskje det bare er jeg som ikke har fulgt godt nok med, men jeg synes det er påfallende stille fra den mannlige kjendiseliten. Kanskje fordi en god del av de som selv ikke har gjort noe som helst galt kjenner en eller flere med svin på skogen og er redde for å legge seg ut med dem? Da blir det stille. Jeg kan lett ramse opp et par titalls kjendiser jeg enten selv har sett i aksjon eller mer enn én gang har hørt stygge rykter om. Jeg håper de verste av dem blir stilt til svars nå, men det avhenger av at noen modige sjeler tør å stå fram som ofre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Drikkeflaska skrev:

Jeg vet ikke, men det fremstår litt diffust å bare skrive noe sånt. Hva vil han med det, når han uansett ikke nevner navn? 

Jeg aner ikke hvem det måtte gjelde, og har derfor heller inget grunnlag til å kunne forholde meg til det han skriver, annet enn at det finnes drittsekker i samfunnet. Men det visste jeg jo fra før av. 

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, formula skrev:

Har et håp om at Tusvik & Tønne tar tak i dette i neste pod.

Det tviler jeg på, ettersom Tusvik nettopp skrev en kronikk gjeldende #metoo uten å navngi den hun skisserer som grovt trakasserende. Det har vist seg igjen og igjen at avisene ikke kan gjengi det som fremkommer i podcast, fordi sistnevnte ikke er bundet av en eneste plakat. Da sitter man igjen som ryktespredere.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, xemiliex skrev:

Det tviler jeg på, ettersom Tusvik nettopp skrev en kronikk gjeldende #metoo uten å navngi den hun skisserer som grovt trakasserende. Det har vist seg igjen og igjen at avisene ikke kan gjengi det som fremkommer i podcast, fordi sistnevnte ikke er bundet av en eneste plakat. Da sitter man igjen som ryktespredere.

Tusvik navngav han som slengte penis på låret hennes i tidligere podcast. BB....

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, xemiliex skrev:

I podcast, ja. Men det hjelper ikke, for ingen medier vil ta det derfra.

Ja, det var jo det som var hele poenget....les innleggene over så skjønner du svaret mitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krutthøna skrev:

Ja, det var jo det som var hele poenget....les innleggene over så skjønner du svaret mitt.

Hva var poenget? Jeg snakker om redaksjonelle medier, du snakker om podcast. Jeg sier at selv om Tusvik navngir BB i podcast innvirker det ikke på debatten, fordi redaksjonelle medier ikke vil sitere podcast. De må selv ta det videre og det ville tydeligvis ikke Tusvik gjøre.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, xemiliex skrev:

Vet ikke om han har gjort noe av det som står i tweetsene, men det er i hvert fall han som blir forsvart i #14. Hadde sex med niesen sin.

Endret av gobbledigook
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gillians
16 minutter siden, gobbledigook skrev:

Vet ikke om han har gjort noe av det som står i tweetsene, men det er i hvert fall han som blir forsvart i #14. Hadde sex med niesen sin.

Det er Frode Olsen, det har vært skrevet i pressen flere ganger, og han ble dømt så det er offentlig. Fy søren det er så drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Gillians skrev:

Det er Frode Olsen, det har vært skrevet i pressen flere ganger, og han ble dømt så det er offentlig. Fy søren det er så drøyt.

Jepp :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det jevnlig har vært en og annen kjent person som har blitt anmeldt for trakassering og overgrep (og flere andre ting) gjennom årene, og har alltid lurt på hvorfor det likevel fortsetter. Blir de ikke redd?

Men målet bør helt klart være å endre holdningene. Ikke holde seg på matta en periode for å dysse ned, og så fortsette som før når dem tror de er "trygge". 

Bare synes dette er så utrolig kvalmt. Det som er så dumt er at de vil aldri kunne forstå hvor ekkelt, ukomfortabelt, kvalmende, grensesprengende dette er for dem som opplever det. 

Det skulle jo nesten blitt pensum på ungdomsskolen i hvordan man håndterer slike situasjoner for å ruste alle som opplever dette.

Endret av Mass
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ledelsen og klubben i TV2 det må kjøres på her. De har enten ikke vært på jobb eller tatt aktivt del i ukulturen.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Mass skrev:

Jeg synes det jevnlig har vært en og annen kjent person som har blitt anmeldt for trakassering og overgrep (og flere andre ting) gjennom årene, og har alltid lurt på hvorfor det likevel fortsetter. Blir de ikke redd?

Men målet bør helt klart være å endre holdningene. Ikke holde seg på matta en periode for å dysse ned, og så fortsette som før når dem tror de er "trygge". 

Bare synes dette er så utrolig kvalmt. Det som er så dumt er at de vil aldri kunne forstå hvor ekkelt, ukomfortabelt, kvalmende, grensesprengende dette er for dem som opplever det. 

Det skulle jo nesten blitt pensum på ungdomsskolen i hvordan man håndterer slike situasjoner for å ruste alle som opplever dette.

Tydeligvis er ikke anmelders og domfellelser noe som virker inn på dette, ettersom de får fortsette. Tror det må til en holdningsendring i hele miljøet. Ikke bare blant de som er trakasserer/er overgripere, men også de som er rundt: De må være flinke til å si i fra og brøle ut og ta det hele veien om de ser noen bli trakassert. Det er fagforeninger også i media og kunstbransjen, de bør også være mye mer på banen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg lurer på om det er flere overgrep i tv og mediebransjen, en ellers i arbeidslivet? Jeg har hatt verv som tillitsvalgt og verneombud i mange år. Så jeg har meglet i flere saker.

Jeg har følelse av at dette skjer rundt personer som sitter med makt. Tror det ligger noe i personligheten til personer som søker seg opp i leder stillinger. Uansett om vu menn er overrepresentert i overgrepssaker, så har jeg ikke på følelsen at det er bedre der det er kvinnelige ledere. Det skjer bare på litt mer diskre måter. Og slipper lettere unna pga. Menn som ikke vill melde trakkasering. Men jeg har meglet i et par saker med kvinnelige ledere. Det er et stort mindretall i forhold. 

Men med fagforbundenes arbeid mot trakkasering det siste 10 årene. Så håper jeg ting er bedre nå! 

Håper bare at mediebransjen tar skikkelig grep nå. Men en holdningskampanje må føre til kraftig grep mot dette. Men dette tar tid. Vi er noen stabeis vi menesker. Vi er livredde for å miste de rettigheter vi tror vi har. Men ingen har rettigheter til å trakkssere andre.

På tide å ta oss sammen og bli bedre mennesker, få våre medmenesker i godt humør i stedet for å tråkke på dem! Vi jobber bedre når vi trives og har det bra!

Endret av Altan
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...