Gå til innhold

Aleksander Schau


Blå politibil

Anbefalte innlegg

Gjest Fjelldronning

Unnskyld språket mitt nå, Men faen i helvete for noen historier. Jeg blir så forbanna sint! Jeg er så kvalm av alt jeg leser nå. Stakkars folk som har blitt utsatt for overgrep og det som verre er. Håper overgriperene navngis. Dette skal de ikke slippe unna med! Jeg har mine tanker om hvem enkelte kan være. Uff uff uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, LilleKlump skrev:

Ser at både Helene Husvik og Freddy Dos Santos hyller dette veldig. Lukter tv2 sporten av en del av dette 

Kan se sånn ut. Én kommentar linker/svarer (eller hva det nå heter på Twitter) til en profil som hører til i sporten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, icock skrev:

Verdiløst uten navn. Håper noen av ofrene tør å stå frem.

Absolutt ikke verdiløst! Det setter fokus og gjør det ca umulig å fortsette med dette. Det gjør andre mer obs på det andre kan oppleve også, ikke bare seg selv. Det gjør at flere vil si høyt at det ikke er greit, det gjør at de som gjør det lettere blir satt på plass, helst før de gjør noe skikkelig alvorlig. Det gjør at holdninger endres. Så ikke verdiløst!

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som følger TV2s fotballsendinger (som jo Schau er og lenge har vært en del av): Mange av de som en gang var ansatt som ekspert i panelet der (spesielt hva gjelder premier league), men som ikke lenger jobber der; vel, dette er grunnen. I media legges det frem som "vi takker for godt samarbeid og ønsker xxx lykke til videre, som nå vil ta fatt på nye utfordringer", men alle i bransjen vet ganske nøyaktig hva da som har skjedd. Og noen av de bakteppene er virkelig ille.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest C.Tramell
1 minute ago, Ulla Ullsokk said:

Absolutt ikke verdiløst! Det setter fokus og gjør det ca umulig å fortsette med dette. Det gjør andre mer obs på det andre kan oppleve også, ikke bare seg selv. Det gjør at flere vil si høyt at det ikke er greit, det gjør at de som gjør det lettere blir satt på plass, helst før de gjør noe skikkelig alvorlig. Det gjør at holdninger endres. Så ikke verdiløst!

Det er den aller beste måten å gjøre det på. Outing kan dessverre føre til at uskyldige henges ut og får rykte og karriere ødelagt, men å fortelle historiene uten å navngi vedkommende gjør alle med svin på skogen redde og tvinger dem til å skjerpe seg. Tenk så mange som nå frykter at noen skal tørre å avsløre hva de har gjort! Det sender også ut kraftige signaler til alle som ikke har tråkket over helt enda, men som har dårlige holdninger og ikke oppfører seg særlig bra. Det gir folk i utsatte posisjoner en viss beskyttelse, og det tvinger sjefer og ledere til å ta ansvar og sørge for å holde drittsekkene i sjakk.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grusomme historier. Aldri opplevd noe slikt i arbeidslivet, og forstår ikke at folk kan oppføre seg på den måten ovenfor kollegaer. 

Jeg opplever at mine kollegaer respektere meg, både faglig og personlig, og jeg respekterer dem. Hvordan kan man ha et levende fagmiljø når dette foregår? Det må være hemmende for kunnskap og fremgang. 

Håper at det fører til anmeldelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulturen for å rapportere inn seksuell trakassering og maktmisbruk er det ledelsen som setter. Alltid. Kan synes som TV2, blant flere, har en vei å gå her.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan tyde på at det meste stammer fra tv2 sporten. Man kan jo tenke seg en ganske mannsdominert kultur hvor unge, nyutdannede kvinner kommer inn og blir enkle bytter om man kan kalle det 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Drikkeflaska skrev:

Jeg vet ikke, men det fremstår litt diffust å bare skrive noe sånt. Hva vil han med det, når han uansett ikke nevner navn? 

Jeg aner ikke hvem det måtte gjelde, og har derfor heller inget grunnlag til å kunne forholde meg til det han skriver, annet enn at det finnes drittsekker i samfunnet. Men det visste jeg jo fra før av. 

Kan ha noe med Kristophers podcast "Kris hos Kripos" å gjøre. Etter å ha hørt de 4 første episodene, og særlig den fjerde så kommer Sweet child of mine med Guns N'Roses ALDRI bli det samme igjen for meg. Blir kvalm bare av tanken. Ære været disse politifolka som makter en sånn jobb. Jævlig blir et mildt ord! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Viking-girl skrev:

Kan ha noe med Kristophers podcast "Kris hos Kripos" å gjøre. Etter å ha hørt de 4 første episodene, og særlig den fjerde så kommer Sweet child of mine med Guns N'Roses ALDRI bli det samme igjen for meg. Blir kvalm bare av tanken. Ære været disse politifolka som makter en sånn jobb. Jævlig blir et mildt ord! 

Jeg tror ikke vi skal blande inn barn og pedofili i dette.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Viking-girl skrev:

Kan ha noe med Kristophers podcast "Kris hos Kripos" å gjøre. Etter å ha hørt de 4 første episodene, og særlig den fjerde så kommer Sweet child of mine med Guns N'Roses ALDRI bli det samme igjen for meg. Blir kvalm bare av tanken. Ære været disse politifolka som makter en sånn jobb. Jævlig blir et mildt ord! 

Jeg skjønner ikke hvilken relevans dette har til min kommentar?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Drikkeflaska skrev:

Jeg skjønner ikke hvilken relevans dette har til min kommentar?

 

19 minutter siden, Viking-girl skrev:

Jeg vet ikke, men det fremstår litt diffust å bare skrive noe sånt. Hva vil han med det, når han uansett ikke nevner navn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Viking-girl skrev:

 

Leste ikke tråden til endes, at det hadde noe med sporten i TV2 å gjøre. Beklager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ellers er det jo verdt å merke seg hvilken mottagelse Schau sine anklager får kontra når typisk en kvinne bekjenner. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...