Gå til innhold

Aleksander Schau


Blå politibil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er det på vei helt til toppen. TV2-sjef Olav Sandnes kommer enda dårlige ut enn det han selv virker å forstå. 

Det er så utrolig mye jeg har lyst til å fortelle om denne saken. Blir rett ut forbanna. 

Respekt til Rune Indrøy. Han viker ikke og han utfordrer. Han er den som er å lytte til, det vet alle som har hatt noe med disse å gjøre. Skulle ønske kvinnen kunne saksøke TV2. Jævla ormebol.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere Jansen Hagen på Underhuset? Fikk bare med meg siste delen, men det virker ikke som han har skjønt en dritt. Lisa Tønne var i ferd med å arrestere ham på det han sa, men det var det ikke tid til ... Fikk inntrykk av at han bare sa det han trodde var riktig å si. Bablet om at det hadde utviklet seg en type røff/ sexistisk sjargong som de ikke hadde gjort noe med osv ... Hallo? Har selv jobbet i miljø med såkalt røff sjargong, og det er ikke et problem så lenge man respekterer grensene til folk. Uansett kjønn og tema er det ikke alle du sier alt til. Dessuten ser jeg faktisk ikke sammenhengen mellom muntlige groviser og fysiske overgrep. For de fleste av oss er det et stykke fra en på kanten-spøk til å antaste folk. Det virker som at Jansen Hagen tror det går ut på ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo tidligere forsvart det, når TV2-sporten har fått kritikk over ting sagt på luften som har hatt sexistiske undertoner: "Det er den tonen vi har her". 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, lokmotiv skrev:

Nå er det på vei helt til toppen. TV2-sjef Olav Sandnes kommer enda dårlige ut enn det han selv virker å forstå. 

Det er så utrolig mye jeg har lyst til å fortelle om denne saken. Blir rett ut forbanna. 

Respekt til Rune Indrøy. Han viker ikke og han utfordrer. Han er den som er å lytte til, det vet alle som har hatt noe med disse å gjøre. Skulle ønske kvinnen kunne saksøke TV2. Jævla ormebol.

Jeg tror ikke folk helt skjønner hvor tøft det er å stå i offentlig konflikt med tidligere kollegaer. De fleste trekker seg, men Indrøy har nok skjønt at han er den eneste som kan presse sannheten frem her. 

Og Olav Sandnes er akkurat like veik som jeg har mistenkt han for å være. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, mikrobe skrev:

Litt vel mye info i den artikkelen :)

Veldig lett å skjønne både hvem mannen og kvinnen som var offeret hans er. Førstnevnte er jo ikke så vanskelig, Aftonbladet har også en artikkel om saken:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/elbkQ/svt-experten-sparkad-av-forra-arbetsgivaren--anklagad-for-overgrepp

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, ti10 skrev:

Så dere Jansen Hagen på Underhuset? 

Jeg boikotter TV 2, men takk for referat. :) Ingen tvil om at VJH ikke har forstått alvoret, han fortsetter å lire av seg bortforklaringer OG han beholder jobben. Jeg håper Indrøy fortsetter å snakke, for han er den eneste som støtter opp om ofrene i denne saken. 

Nå har de vedtatt tillit i kanalen, så da ordner det seg. :ironi: 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett oppsiktsvekkende hvor mye omdømme TV 2 er villig til å tape for Vegard Jansen Hagen.  Man kan lure på hvem som egentlig beskytter hvem her. 

Nå ønsker jeg bare at hele TV 2 skal synke til bunns - til nivået hvor ledelsen befinner seg.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lokmotiv skrev:

Det er rett og slett oppsiktsvekkende hvor mye omdømme TV 2 er villig til å tape for Vegard Jansen Hagen.  Man kan lure på hvem som egentlig beskytter hvem her. 

Nå ønsker jeg bare at hele TV 2 skal synke til bunns - til nivået hvor ledelsen befinner seg.

Nettopp. Begynner å mistenke at andre frykter en dritt-tsunami fra ham om han må gå. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Jacques skrev:

Og vi skal ikke spekulere i hvem hans ofre er.

Nei, poenget var at VG gikk altfor langt i å bortimot identifisere henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, da den daværende spilleren sa unnskyld til journalisten, sa VJH seg ferdig med saken. (Og som vi jo vet så skjedde det aldri noe igjen. :ironi:

Jansen Hagen har ikke lært noe av de episodene som har skjedd mens han har vært i TV 2.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VJH har nok fokusert på at disse folkene var «populære og viktige for kanalen» og håpt at det ville «blåse over». Man kan jo trygt si at han har feilet :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, CecilieX skrev:

Han angrep som aktiv en som på det tidspunktet var ansatt i TV2. Men hey, ikke la det stoppe en ansettelse. Det må ligge noe bak at han både blir ansatt OG at han får holde på slik i 1,5 år. Bindinger? Gutteklubben Grei?

Gudene vet. Vi vet i alle fall hvem Jansen Hagen er. Han er den som passer på at overgripere får utfolde seg fritt på arbeidsplassen.

Jeg mener han bør outes. For å beskytte de han blir satt til å jobbe med der han nå er - i en enda bedre stilling enn den han forlot. Han hadde en historikk før han ankom TV 2, han fortsatte der i akkurat samme spor. Skal hans adferd plutselig ha opphørt der han er nå? Kvinner trenger å vite hvem han er. Og hans nåværende sjefer (som visste godt hvem de ansatte) må stilles til ansvar. Denne anonymiseringen beskytter kun overgriper i dette tilfelle.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfordrer alle til å stå opp for det som er rett og melde fra til TV 2 om hva man synes om håndteringen av denne saken. For de leser ikke på Kvinneguiden, men de lever av sitt omdømme - og det de her har vist angår oss alle.

 

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skribent

Lar meg fortsatt overraske over upassende oppførsel, selv om jeg er godt voksen og har erfart både det ene og det andre i arbeidsliv og privat. Bedritent kvinnesyn er ikke en myte, det er et ytterst levende fenomen, jeg sliter bare med å forstå hvordan det kan være slik - har ikke disse mennene søstre, venninner, døtre? 

Det er lett å tenke at de er syke i hodet, elendige mennesker osv, men vi ser gang på gang at det er ens egen nabo, ordfører, lærer, slektning... Selvsagt skal man ikke generalisere, mange menn er anstendige og sympatiske - men dem hører vi sørgelig lite fra, det er altfor lett å ende opp med en forestilling om at «all men are pigs» selv i 2017. Får ikke de bra mannfolka lyst til å stå på barrikadene? Om ikke annet for å beskytte egne døtre, søstre, kjærester? Er virkelig gutteklubben viktigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svensk media kommer til å oute ham, tipper jeg. De har en helt annen tradisjon for dette. Det viser seg igjen og igjen at når et offer står frem og navngir overgriper, føler eventuelle andre ofre seg styrket og kallet. Derfor kan offentliggjøring noen ganger forsvares.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...