Gå til innhold

Hvordan takler dere sinte mennesker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en veldig følsom person, og blir fort veldig redd når folk hever stemmen eller "klikker". Jeg takler det virkelig ikke. Synes det er superskummelt. 

Selv er jeg er ganske rolig person. Skal mye til før jeg blir sint, og når det først skjer så holder jeg det nesten alltid inni meg, evt. Sier at jeg er sint, men uten å vise tegn til det. 

Hvordan er dere på dette området? Blir dere lett sinte selv? Eller er dere mer den usikre typen som blir redd når den andre hever stemmen?

Anonymkode: 1566b...6ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir og veldig redd når andre blir sinte på meg. Hever stemmen eller er kvass med meg. Det synes jeg er ubehagelig. Blir ikke så veldig sint selv, eller jeg blir sint men jeg viser det ikke. Blir heller lei meg 

Anonymkode: 30af8...220

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det samme selv. Jeg får et sterkt ubehag om noen blir sinte og hever stemmen betraktelig. Har alltid vært veldig følsom/ sensitiv ovenfor sånt, jeg er nok en følsom person generelt. 

Jeg kan lett bli sint og heve stemmen til folk jeg er veldig trygg på (aller nærmeste familie og kjæreste), ellers så tør jeg egentlig ikke.. 

Anonymkode: 6b9ab...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Jeg blir ikke redd, men jeg gidder ikke å bli skjelt ut heller. Hater når folk roper og skriker. Jeg gir beskjed om at vi kan snakke når vedkommende har roet seg ned igjen, og så går jeg min vei. Hvis jeg blir værende ender det bare med at jeg blir sint selv, for jeg er ikke av dem som takler å ta imot en masse dritt og likevel beholde roen. Da er det bedre å gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg heller lite om at folk blir forbannet og hever stemmen til meg. Enten lar jeg dem bare holde på til de er ferdige eller så får de svar på tiltale avhengig av hvor engasjert jeg blir og/eller i hvilken sammenheng det skjer. Mitt eget temperament har heldigvis roet seg betraktelig med årene, men blir jeg først sint forblir det sjelden en hemmelighet... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er de som eier reaksjonen, ikke jeg. Jeg registrerer at personen er sint, synes det er interessant og går videre.

Anonymkode: c5dae...edc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvordan jeg taklet det, vokste opp med en veldig sint far, og utviklet kompleks PTSD og personlighetsforstyrrelse. Forklar det den som kan.

Anonymkode: 9bf28...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sterke følelser er fascinerende, og foretrekker definitivt at folk uttrykker følelsene sine tydelig. Hvordan jeg reagerer kommer an på hvorfor vedkommende er sint, men redd blir jeg aldri. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør: er du sint? 

får dem til å tenke, ellers så er jeg rolig og behersket, de eier følelsen og klarer ikke og kontroller seg, så jeg synes egentlig synd på dem. Har de behov for å snakke lar jeg dem gjøre det, når de har roet seg.

Jeg blir svært sjelden sint, har kontroll på egne følelser.

Anonymkode: 63ea7...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er en veldig følsom person, og blir fort veldig redd når folk hever stemmen eller "klikker". Jeg takler det virkelig ikke. Synes det er superskummelt. 

Selv er jeg er ganske rolig person. Skal mye til før jeg blir sint, og når det først skjer så holder jeg det nesten alltid inni meg, evt. Sier at jeg er sint, men uten å vise tegn til det. 

Hvordan er dere på dette området? Blir dere lett sinte selv? Eller er dere mer den usikre typen som blir redd når den andre hever stemmen?

Anonymkode: 1566b...6ec

Har opplevd mye aggresjon osv fra andre i oppveksten, så har valgt å omgi meg mest med folk som ikke hever stemmen og klikker noe særlig. Jeg blir ikke redd da, men kommer veldig an på situasjonen hvordan jeg reagerer. Hvis den andre blir veldig sint uten grunn så kan jeg godt gi et forsøk på å forklare eller roe ned personen og hvis det ikke går så bare går jeg. Det hjelper sjelden å ha en ropekonkurranse og det fører ofte til at man sier ting man ikke mener eller setter ting mye mer på spissen, som igjen sårer følelser osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å gråte, krøller meg sammen til en ball og sier "bare slå". Er traumatisert pga sinte og aggressive mennesker. Er livredd menn. Hvis en mann skriker til meg så får jeg sammenbrudd. Har opplevd å bli skreket til på byen fordi jeg ikke ville danse med en fyr. Da gikk jeg nesten inn i en psykose, gråt og sa "bare slå". For jeg er så vant til at menn slår meg. Er generelt redd for å gå ut døra pga menn. de KAN jo potensielt bli sinte og slå meg. Er jo det jeg er vant til i Norge, såh.. 

Anonymkode: a1348...661

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvorfor personen ser sint. Er det berittiget har jeg forståelse for det. Ellers blir jeg selv veldig påvirket av andres følelser så om noen er sint (uberettiget), kan jeg også bli sint eller irritert:frkk:

Anonymkode: 7eade...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en veldig følsom person, og blir fort veldig redd når folk hever stemmen eller "klikker". Jeg takler det virkelig ikke. Synes det er superskummelt. 

Selv er jeg er ganske rolig person. Skal mye til før jeg blir sint, og når det først skjer så holder jeg det nesten alltid inni meg, evt. Sier at jeg er sint, men uten å vise tegn til det. 

Hvordan er dere på dette området? Blir dere lett sinte selv? Eller er dere mer den usikre typen som blir redd når den andre hever stemmen?

Anonymkode: 1566b...6ec

Sinte mennesker i jobbsammenheng får frem den iskalde og rolige siden av meg. Jeg kan forstå hvorfor de blir sinte, og det går overhodet ikke inn på meg. Blir heller ikke sint, blir "høy og mørk" på en rolig måte. Forklarer kort og tydelig. Spør om de har forstått.

Min jobb er å være proff. i slike situasjoner.

Anonymkode: c3399...ef7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en lederstilling, og en av mine medarbeidere er en veldig sint person. Denne personen viser følelsene sine veldig tydelig, hever stemmen, sint ansiktsuttrykk og brått og aggressivt kroppsspråk. Mange er redde for denne personen. Jeg møter denne personen med å være helt rolig, ikke vike en tomme, ha en undrende holdning og be vedkommende forklare hvorfor h*n er sint. Jeg er veldig tydelig på hva som ikke er akseptabelt. 

Privat er jeg nok mer sårbar for sinte personer, men jeg aksepterer ikke å bli tråkket på lenger. 

Anonymkode: de095...a31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sinte mennesker i jobbsammenheng får frem den iskalde og rolige siden av meg. Jeg kan forstå hvorfor de blir sinte, og det går overhodet ikke inn på meg. Blir heller ikke sint, blir "høy og mørk" på en rolig måte. Forklarer kort og tydelig. Spør om de har forstått.

Min jobb er å være proff. i slike situasjoner.

Anonymkode: c3399...ef7

Flott!

Anonymkode: 63ea7...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kommer veldig an på situasjonen og hvem det er. Det skal generelt veldig mye til for at jeg skal bli sint, og hever jeg stemmen er det mest dersom noen virkelig har gått inn for å tråkke meg eller andre på tærne. Noen ganger er det ok følelse, andre ganger kan jeg bli veldig angst stressa og ønske at jeg hadde trekt meg unna det hele og bare holdt munnen godt lukket. 

Jeg syns forøvrig det er en uting (tross alt, selv om jeg noen ganger her inne bruker bannord) at noen brøler og banner mot noen som ikke engang legger merke til eller hører det, bortsett fra meg, når jeg uheldigvis er passasjer i en bil med en sjåfør fra helv***. Altså at sjåføren raser mot en annen sjåfør. Den type passiv aggresjon kan jeg virkelig ikke fordra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir vanligvis en blanding av redd og sint selv når andre uttrykker sinnet sitt sterkt.

Selv tror jeg ikke jeg blir sint ofte, er ihvertfall ganske sjelden jeg gir uttrykk for det. Men når jeg blir det så reagerer jeg nesten alltid med å enten bli helt stille eller å gråte (og plutselig er jeg mer lei meg istedet for sint) 😅

Det sinnet som ofte kommer fordi jeg er redd gjør meg litt mer kald og hard da. Men det skjer heldigvis enda sjeldnere.

Endret av heipådegsann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg skygger unna. Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dem. Trenger de en klem? Er de sinte på meg? Trenger de fred? Er redd de skal bli sintere. Hadde en sint sjef en gang. Helt forferdelig. Hadde konstant vondt i magen, og grudde meg i flere uker om jeg måtte spørre om fri. Hadde også en eks som var mye sint, og det var fryktelig ubehagelig. For om kvelden etter at vi hadde lagt oss, så stirret han tomt oppi taket. Da ventet han enten på at jeg skulle ta initiativ, eller så var han sur, eller så var han trøtt. Og tok jeg initiativ, kunne jeg bli avvist fordi han var sur eller fordi forsøket ikke var sexy nok (er det noe rart når det er pliktsex og jeg er redd for at han er sur??) Jeg klarte aldri å sovne før jeg hørte han snorket. Da kunne jeg slappe av.

Anonymkode: 8a000...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er en veldig følsom person, og blir fort veldig redd når folk hever stemmen eller "klikker". Jeg takler det virkelig ikke. Synes det er superskummelt. 

Selv er jeg er ganske rolig person. Skal mye til før jeg blir sint, og når det først skjer så holder jeg det nesten alltid inni meg, evt. Sier at jeg er sint, men uten å vise tegn til det. 

Hvordan er dere på dette området? Blir dere lett sinte selv? Eller er dere mer den usikre typen som blir redd når den andre hever stemmen?

Anonymkode: 1566b...6ec

 

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg blir og veldig redd når andre blir sinte på meg. Hever stemmen eller er kvass med meg. Det synes jeg er ubehagelig. Blir ikke så veldig sint selv, eller jeg blir sint men jeg viser det ikke. Blir heller lei meg 

Anonymkode: 30af8...220

Jeg er også sånn som dere. Tror at de som kjefter og hever stemmen tenker at det er normalen, og ikke tenker over at det går inn på oss. Ellers så liker de å ta det ut på folk som de vet ikke kjefter tilbake.

Anonymkode: bde0d...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...