Gå til innhold

Hva ville du valgt- ikke-oppladbar hybrid eller diesel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi må kjøpe 7-seter pga familieforøkelse, og av økonomiske årsaker står vi nå mellom Toyota hybrid og Ford S-max diesel. 

Jeg er imidlertid litt skeptisk til begge. Pga prisen på bensin-S-max må vi gå for diesel. Og i utgangspunktet er jeg jo positiv til hybrid, men er det ikke litt risikabelt å kjøpe m som ikke kan lades?

 

Hvilken ville du gått for og hvorfor?

Anonymkode: 802fa...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville valgt diesel. Hybridene til Toyota er nok solide biler, tviler ikke på det, men, de koster omtrent en halv gang mer pr.service. De tar en såkalt helsesjekk av den elektriske delen, oppå den servicen som er på forbrenningsmotoren. Kjenner noen som har slik hybrid fra Toyota som har hatt sin på service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet er dere? I store deler av landet er diesel kurrant. I de store byene kan det være risikabelt.

Ser ikke helt vitsen med ladbar hybrid, virker som mye styr for lite gevinst. Oslo kommune kjøpte vel en haug og ladet de aldri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Hvor i landet er dere? I store deler av landet er diesel kurrant. I de store byene kan det være risikabelt.

Ser ikke helt vitsen med ladbar hybrid, virker som mye styr for lite gevinst. Oslo kommune kjøpte vel en haug og ladet de aldri. 

Vi bor i mellomstor by på Østlandet. Kjører ikke nok i hverdagen til at ikke-ladbar hybrid vil lade seg særlig, tror jeg. Derfor jeg tenker at ladbar hybrid ville vært bedre. Samtidig er jeg redd for store utgifter dersom noe skulle ryke. Har ikke økonomi til å kjøpe nyeste modell, og er skeptisk til holdbarheten på hybrider (uten å ha noen spesiell grunn- har ikke peil på bil i utgangspunktet). 

Grunnen til at jeg er skeptisk til diesel, er miljøspørsmålet i tillegg til at jeg ser at salg av dieselbiler går ned, og jeg regner jo med det er for en grunn...

 

TS

Anonymkode: 802fa...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Vi bor i mellomstor by på Østlandet. Kjører ikke nok i hverdagen til at ikke-ladbar hybrid vil lade seg særlig, tror jeg. Derfor jeg tenker at ladbar hybrid ville vært bedre. Samtidig er jeg redd for store utgifter dersom noe skulle ryke. Har ikke økonomi til å kjøpe nyeste modell, og er skeptisk til holdbarheten på hybrider (uten å ha noen spesiell grunn- har ikke peil på bil i utgangspunktet). 

Grunnen til at jeg er skeptisk til diesel, er miljøspørsmålet i tillegg til at jeg ser at salg av dieselbiler går ned, og jeg regner jo med det er for en grunn...

 

TS

Anonymkode: 802fa...622

Skjønner ikke helt poenget med ladingen. En hybridbil er en bil med flere hundre kilo dødvekt (batteriene) kun i den hensikt å senke utgiftene. Det er ikke miljøvenlig eller hensiktsmessig men det er økonomisk på grunn av idiotiske lover.

Dieselbiler er mindre populære fordi de er lagt til hat og at fordelene med diesel forsvinner litt etter litt. De er gode å kjøre og er relativt økonomiske. Jeg har to dieselbiler, og i min by er det ingen restriksjoner på slike kjøretøy.

Tror ikke hybrid er nevneverdig mer miljøvennlig. Hvis du vil redde miljøet bør du spise mindre kjøtt (ha en kjøttfri dag). Dette har mer effekt enn å velge en annen bil, spesielt hvis du kjører lite. En gammel prius har jo like stort utslipp som mine dieselbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Vi bor i mellomstor by på Østlandet. Kjører ikke nok i hverdagen til at ikke-ladbar hybrid vil lade seg særlig, tror jeg. Derfor jeg tenker at ladbar hybrid ville vært bedre. Samtidig er jeg redd for store utgifter dersom noe skulle ryke. Har ikke økonomi til å kjøpe nyeste modell, og er skeptisk til holdbarheten på hybrider (uten å ha noen spesiell grunn- har ikke peil på bil i utgangspunktet). 

Grunnen til at jeg er skeptisk til diesel, er miljøspørsmålet i tillegg til at jeg ser at salg av dieselbiler går ned, og jeg regner jo med det er for en grunn...

 

TS

Anonymkode: 802fa...622

Om du ikke har sett siste utgave av Forbrukerinnspektørene på NRK, så gjør det! For ett telys slapp mer partikler enn å stå og måle partikler over en middels traffikert motorvei! Det sier vel i grunn det meste om hva vi baller med her på berget

Det er episoden fra sist onsdag

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Er nok S-Max som best tilfredsstiller våre behov. 

Anonymkode: 802fa...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi må kjøpe 7-seter pga familieforøkelse, og av økonomiske årsaker står vi nå mellom Toyota hybrid og Ford S-max diesel. 

Jeg er imidlertid litt skeptisk til begge. Pga prisen på bensin-S-max må vi gå for diesel. Og i utgangspunktet er jeg jo positiv til hybrid, men er det ikke litt risikabelt å kjøpe m som ikke kan lades?

 

Hvilken ville du gått for og hvorfor?

Anonymkode: 802fa...622

Ingen av dem. Livsfarlig å kjøpe noe som ikke er helelektrisk i disse dager. Hva med å vente et par år med ny bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, prt90 skrev:

Ingen av dem. Livsfarlig å kjøpe noe som ikke er helelektrisk i disse dager. Hva med å vente et par år med ny bil?

Helektrisk er bare en flopp! Når alle gode er skrelt vekk vil ingen ha de lengre! Hjelper ikke å skylde på billig å kjøre osv, er kun et snyltekjøretøy med elendig rekkevidde, og den er vesentlig mye dårligere enn oppgitt på alle som en. Det kommer klart fram når temperaturen ute synker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, prt90 skrev:

Ingen av dem. Livsfarlig å kjøpe noe som ikke er helelektrisk i disse dager. Hva med å vente et par år med ny bil?

Vi kan ikke vente- familieforøkelsen er rett rundt hjørnet😅

Anonymkode: 802fa...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig diesel. Er ikke noe annet drivstoff som fungerer pr. Nå. Hydrogen kan bli bra om noen år 

Anonymkode: f9147...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2017 den 12.30, tdm900 skrev:

Helektrisk er bare en flopp!

troll!

Anonymkode: befce...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har alltid gått for diesel. Nettopp kjøpt ny (brukt)bil, gikk for diesel denne gangen også. Vi bor sentralt på Østlandet, er ganske sjeldent i Oslo som enn så lenge er det eneste stedet som det blir dyrt å kjøre diesel (?)

 

Anonymkode: fbf77...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

troll!

Anonymkode: befce...ef0

Troll er du selv som ikke tør stå fra med nicket ditt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...