Gå til innhold

Prøver å huske boktittel. Ungdomsroman om norske barn i Marokko


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg leter etter tittelen på en bok jeg leste i 2008. Håper noen her også har lest boken og kan hjelpe meg. Det er en ungdomsroman, en tynn pocket-bok med ganske stor skrift. Utgitt ca. 2005-2007. Tror kanskje boken var gul og at det var bilde av en buss eller en bil utenpå. Boken handlet om tre søsken som hadde norsk mor og marokkansk far. Foreldrene er skilt og faren har flyttet tilbake til Marokko. Søsknene reiser dit på ferie, men faren tar passene deres og stenger dem inne i et hus på landet slik at de ikke kan reise tilbake til Norge. Det hele ender godt med at moren kommer og henter dem. Er det noen som har lest denne boken og som husker tittelen? På forhånd takk for svar. 

Anonymkode: d2ada...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Glitrefugl skrev:

Saynab heter den.

Takk for tips, men det er nok ikke den heller. 

Anonymkode: d2ada...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Glitrefugl skrev:

Saynab heter den.

Ikke for å være slem, men det var et vanvittig dårlig forslag. Jeg skjønner ikke hvorfor du foreslår en bok som praktisk talt har null likhetstrekk med den TS etterlyser. 

Anonymkode: 1db6f...d85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen, jeg lurer på om jeg har tatt feil når jeg husker at bokens handling var lagt til Marokko. Det jeg er sikker på er at det var et fransktalende land i nord-Afrika, så det kan ha vært et annet land enn akkurat Marokko. Vet ikke om det hjelper på hukommelsen til dere som leser her. Er takknemlig for alle tips. 

Anonymkode: d2ada...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
35 minutter siden, temolitus skrev:

Et hav i mellom oss 

Tusen takk! Veldig imponerende at du skjønte hvilken bok jeg tenkte på når jeg tok såpass feil av utgivelsesåret. :) 

Anonymkode: d2ada...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/28/2017 den 0.56, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Veldig imponerende at du skjønte hvilken bok jeg tenkte på når jeg tok såpass feil av utgivelsesåret. :) 

Anonymkode: d2ada...35a

I den boken er de heller ikke fra Norge, men fra Belgia (eller Nederland?), og det er der de reiser tilbake til. 

Anonymkode: cb3b7...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I den boken er de heller ikke fra Norge, men fra Belgia (eller Nederland?), og det er der de reiser tilbake til. 

Anonymkode: cb3b7...d30

Hehe Ja, jeg så det etter at jeg skrev den forrige kommentaren min. Desto mer imponerende at Temolitus skjønte hvilken bok jeg tenkte på. 

Anonymkode: d2ada...35a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe Ja, jeg så det etter at jeg skrev den forrige kommentaren min. Desto mer imponerende at Temolitus skjønte hvilken bok jeg tenkte på. 

Anonymkode: d2ada...35a

Har lest den selv, så bra at det var den! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...