Gå til innhold

Nylig oppstartet vennskap brutt like raskt ned


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 15.3.2018 at 8:42 AM, AnonymBruker said:

Her beviser du nok en gang at du er totalt blottet for selvinnsikt. Nei.

Resten av innlegget ditt gidder jeg ikke svare på, for det er godt besvart før, og å snakke til deg er som å snakke til en vegg. Ok. Ingen begrunnelse, med andre ord.

Anonymkode: 9b0ee...7ef

 

On 15.3.2018 at 9:13 AM, fjærestein said:

https://www.psykiskhelse.no/depresjon

Sitat:

20 til 30 prosent av oss vil en eller flere ganger i livet oppleve en depresjon. Depresjon er med andre ord en vanlig psykisk helseplage. Å være deprimert kan føles vondt, tungt og ødelegge livsgnisten. Men det går an å komme ut av en depresjon, og du kan også lære deg å forebygge.

Sitat slutt

Sa du mener alle disse menneskene, 20 til 30 prosent av befolkningen, ville handle likt i situasjonen du skisserer ?

Jepp, som sagt: Fortids og nåtids depresjon påvirker nåtids og fremtids handling i sosiale relasjoner. Det påvirker handling, ord, og valgretninger du tar i sosiale relasjoner.

Og det er viktig å skille mellom de som ''vil oppleve'' depresjon, og de som ''er'' depresjon (har depresjon).

Det er selvfølgelig mulig å begrense graden av depresjon, og noen kan sikkert komme seg ut av det delvis. Jeg er glad for hvert eneste unntak her, men forstår realiteten; de fleste blir stuck.

Hva som har skjedd med jenta vet jeg ikke, men hva som pr. dags tid skjer med de nye relasjonene jeg skaper kontinuerlig i mitt liv, er det som nå er fokus. Der må jeg bare innrømme at 3/10 av Norges befolkning sliter, og derfor handler annerledes enn resten. Og jeg skal være ærlig; jeg trodde tallet var nede på bare 1/10-del, og det er IKKE bra. Det er derimot bra for meg i den grad at jeg kan forberede meg på at ish annethvert menneske jeg møter nesten, sliter. Og DA kan jeg handle på visse måter, jeg gjerne ber om råd om her gjennom 54 sider om, men ikke får. Jaja...

On 15.3.2018 at 11:26 AM, Suppetuppe said:

Tenk at denne tråden er aktiv enda! Er jo snart et halvt år siden den startet :fnise: Har ikke orket å lese gjennom alle de 53 sidene med svar, men det er ganske underholdene da! 

Ok.

On 15.3.2018 at 11:46 AM, AnonymBruker said:

Måten du svarer meg her beviser bare at jeg hadde rett om de påstandene jeg hadde om deg.

Anonymkode: 75271...238

Og de påstandene er/var? Det er ikke så lett å navigere rundt på anonymkoder. Quote? Spent!

On 15.3.2018 at 11:55 AM, Mysticgirl said:

Nå har jeg bare lest det du har skrevet og ikke bladd meg gjennom tråden, men det du gjør feil er å ikke bare gå videre med engang hun fortalte at du burde forsøke med de andre du møtte igjen.

Så jeg skulle bare dratt uten å si noe 7 min. etter jeg traff henne 2. gang? Ok.

Etter dette burde du skjønt at hun ikke var interessert og trukket deg tilbake. Du er alt for overanalyserende også. Hun har sikkert bare møtt andre som jo er vanlig når dere ikke har fått en god relasjon, og ikke hadde god nok kjemi på første møte. Det var kjemi.

Du bør bare leve mer i nuet og ikke tenke så mye på det som skjer og om det skal bli noe mer osv.. Bare vær litt laid back og  ikke stress så mye. Dette tror jeg skinner igjen og skremmer jenter litt. Og ikke send for mange mld og ikke vær for needy. Det er greit å vise interesse, men ikke overanalyser og trekk tilbake når du ser at hun ikke gir deg tilbake det du ønsker.

1. Jeg er laid back. Det er det folk beskriver meg som.

2. Jeg stresser ikke. Jeg bør kanskje stress mer. Jeg blir ofte beskrevet som ''altfor avslappende/chill''.

3. Hvis du hadde lest mine innlegg, ville du se at jeg aldri sendte for mange meldinger/needy. Jeg har aldri vært fan av SMS-maraton, og chatting for chattingens del. Meldinger er til for å avtale treff, treff er til for å bli kjent.

Det jeg ønsket tilbake fra henne var et ærlig svar på hvorfor jeg tapte. Det fikk jeg ikke av henne, derfor spør jeg etter folk med samme bakgrunn her på KG, for om dere har noen hypoteser, ja.

 

 

On 17.3.2018 at 12:12 AM, AnonymBruker said:

Årets underdrivelse. :fnise: 

Anonymkode: 278be...fd3

Ok.

On 17.3.2018 at 1:05 AM, AnonymBruker said:

Er så lei denne tråden nå

Anonymkode: 790f2...407

Jeg bryr meg om mennesker, derfor jeg fortsetter, for å få veldig enkle svar, fra enkelte type brukere her. Det er tydeligvis tøffere enn først antatt, ja.

On 17.3.2018 at 10:26 AM, Mysticgirl said:

:fnise:

Så bra dere greier å ha det gøy på andres mislykke.

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  På 15.3.2018 den 11.55, Mysticgirl skrev:

Nå har jeg bare lest det du har skrevet og ikke bladd meg gjennom tråden, men det du gjør feil er å ikke bare gå videre med engang hun fortalte at du burde forsøke med de andre du møtte igjen.

Så jeg skulle bare dratt uten å si noe 7 min. etter jeg traff henne 2. gang? Ok.

Du skulle gått videre, siden hun ikke ville det samme som deg :) Sier ikke at du bokstavlig skal reise deg og resolutt springe vekk :fnise:Men at du tok signalet om hva hun mente .

 

 

 

 

 

 

Etter dette burde du skjønt at hun ikke var interessert og trukket deg tilbake. Du er alt for overanalyserende også. Hun har sikkert bare møtt andre som jo er vanlig når dere ikke har fått en god relasjon, og ikke hadde god nok kjemi på første møte. Det var kjemi.

 

 

Tydeligvis ikke nok kjemi fra henne, dessverre.

 

 

 

Du bør bare leve mer i nuet og ikke tenke så mye på det som skjer og om det skal bli noe mer osv.. Bare vær litt laid back og  ikke stress så mye. Dette tror jeg skinner igjen og skremmer jenter litt. Og ikke send for mange mld og ikke vær for needy. Det er greit å vise interesse, men ikke overanalyser og trekk tilbake når du ser at hun ikke gir deg tilbake det du ønsker.

1. Jeg er laid back. Det er det folk beskriver meg som.

2. Jeg stresser ikke. Jeg bør kanskje stress mer. Jeg blir ofte beskrevet som ''altfor avslappende/chill''.

 

Du stresser og overanalyserer , det kan jeg jo lese utifra hva du skriver her. Kanskje du bør gå inn i deg selv?

3. Hvis du hadde lest mine innlegg, ville du se at jeg aldri sendte for mange meldinger/needy. Jeg har aldri vært fan av SMS-maraton, og chatting for chattingens del. Meldinger er til for å avtale treff, treff er til for å bli kjent.

Det jeg ønsket tilbake fra henne var et ærlig svar på hvorfor jeg tapte. Det fikk jeg ikke av henne, derfor spør jeg etter folk med samme bakgrunn her på KG, for om dere har noen hypoteser, ja.

Ja og vi svarer :) Håper du bare kan gå videre uten å henge deg så mye opp i hvorfor. Hun er bare ikke interessert og du overanalyserer. Hun har sikkert merket det. Ikke vondt ment det jeg skrev til deg, bare slik jeg oppfattet det ut i fra første posten din :)

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts... Det er faktisk snart et halvt år siden du ble avvist av ei som simpelthen ikke var interessert. Det skjer med ALLE og trenger ikke ha noe grunn. At du fremdeles gnåler om at du vil ha svar på hvorfor du «tapte» er jo litt krise. (Du har jo ikke tapt selv om det var ei jente som ikke var interessert.)

 Du kommer aldri til å komme deg noe vei i livet om du ikke lar dette gå. 

Move on👍🏻 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2017 den 20.28, AnonymBruker skrev:

 

Jeg velger å håpe at det var en irrasjonell handling basert på at for mye følelser påvirket og hun handlet på impuls, så hun snart unblocker, og vi faktisk vinner dette; enten ved A) Jeg får svar på hvorfor hun har sett det nødvendig å lyve, slik at jeg vet hvordan jeg kan bli et bedre menneske, og vi får den ''rolige'' avslutningen på den korte relasjonen vår, den ''rolige'' slutten HUN selv ønsket. Eller B) Vi finner ut av at jeg har tapt, og at jeg som alltid godtar rollen som venn, også har man plutselig en ny kontakt i Norge, noe som er utrolig i voksen alder hva gjelder vennskap over nett.

Har dere brukere (gutter og jenter) erfaring med dobbeltmoralistiske og selvmotsigende folk? Folk som forteller hvor sårbare de er, hvor følsomme de er, er åpne om alt de sliter med, alt de hater, og alt de vil unngå; som nettopp er skaperen av alt dette helt selv et par uker senere? Har dere merket at de har forstått oppførselen sin og angret seg senere, så vi begge får en vinn-vinn-situasjon hvor alle får den slutten de ønsker, eller den nye starten de skulle ønske det hele startet med?

Anonymkode: 97775...46a

Jeg har skumlest ditt startinnlegg. Dama datet litt her og der, og du er rett og slett ikke noe førstevalg. Mange har lett for å smålyve litt hvis de har for mange baller (pun intended) i lufta.   Mitt råd: Glem den jenta.

Endret av I Grosny
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Resten av innlegget ditt gidder jeg ikke svare på, for det er godt besvart før, og å snakke til deg er som å snakke til en vegg. Ok. Ingen begrunnelse, med andre ord.

Er det noe du har fått i denne tråden, så er det begrunnelse. Men de overser du glatt, for du er jo ikke enig! Derfor sier jeg  (Og flere) at det er som å snakke til en vegg. Jeg anbefaler deg å lese hele tråden, fra starten av.

Anonymkode: 9b0ee...7ef

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 18.3.2018 at 11:00 PM, Mysticgirl said:
Du skulle gått videre, (...)

Et veldig interessant spørsmål: Hvorfor møte meg på treff 2, ... - ... ... ... i det hele tatt da?!

Tydeligvis ikke nok kjemi fra henne, dessverre.

Det var kjemi.

Du stresser og overanalyserer ,

Nei.

det kan jeg jo lese utifra hva du skriver her.

Derav merkelig.

Kanskje du bør gå inn i deg selv?

Allerede gjort.

Ja og vi svarer :) Håper du bare kan gå videre uten å henge deg så mye opp i hvorfor. Hun er bare ikke interessert og du overanalyserer. Hun har sikkert merket det. Ikke vondt ment det jeg skrev til deg, bare slik jeg oppfattet det ut i fra første posten din :)

Spørsmålet er ikke OM jeg tapte, og OM hun ikke var interessert, men HVORDAN depresjon påvirker enkelte til å handle selvmotsigende, være regelrette falske, og årsaken til tapet, ja?

 

 

On 18.3.2018 at 11:59 PM, Katten.2.0 said:

ayXoBPM_460swp.webp

 

Aka: 'Det var kjemi.'

kk

On 19.3.2018 at 8:42 AM, Suppetuppe said:

ts... Det er faktisk snart et halvt år siden du ble avvist av ei som simpelthen ikke var interessert. Det skjer med ALLE og trenger ikke ha noe grunn. At du fremdeles gnåler om at du vil ha svar på hvorfor du «tapte» er jo litt krise. (Du har jo ikke tapt selv om det var ei jente som ikke var interessert.)

Jeg vet jeg tapte. Det har aldri vært spørsmålet.

Jeg vet jeg ble avvist. Det har aldri vært spørsmålet.

Vil noen, - ... noen gang i trådens levetid... - ... prøve å bare besvare spørsmålet?

Note: Jeg fungerer best når jeg får konstruktive feedback på hvorfor jeg tapte. Hvorfor? Med tanke på fremtidige relasjoner!

Hvis du taper hele livet, men aldri får svar på hvorfor... hvordan skal du vinne? Og hvis du vinner ''tilfeldig'', hvordan skal du vite hvordan du vant, mekanismene bak funksjonene som ga seier, slik at du kan gjenta å ikke gå på Losing Streaks?

On 19.3.2018 at 8:49 AM, I Grosny said:

Jeg har skumlest ditt startinnlegg. Dama datet litt her og der, og du er rett og slett ikke noe førstevalg. Mange har lett for å smålyve litt hvis de har for mange baller (pun intended) i lufta.   Mitt råd: Glem den jenta.

Holder ikke å skumlese førsteinnlegget. Dessverre.

Mange misoppfattelser er forklart over i hvert fall på side 30+, der tror jeg folk begynte å forstå LITT mer, ja.

On 19.3.2018 at 9:26 PM, AnonymBruker said:

Er det noe du har fått i denne tråden, så er det begrunnelse.

Nei.

Men de overser du glatt, for du er jo ikke enig! Derfor sier jeg  (Og flere) at det er som å snakke til en vegg. Jeg anbefaler deg å lese hele tråden, fra starten av.

Kan ikke gjøre noe man allerede har gjort.

Anonymkode: 9b0ee...7ef

:)

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Depresjon gjør ikke at man blir falsk eller selvmotsigende. Deprimerte mennesker er akkurat like ulike som alle andre er, det kan ramme hvem som helst. Det er svaret på det første spørsmålet ditt.

Du har fått mange gode, begrunnede svar som svarer på akkurat det du spør om, men du nekter å godta de svarene du ikke vil ha. Det er 54 sider med innlegg her, og alle er enige i svarene du får bortsett fra deg.

Det har gått et halvt år TS, legg dette fra deg, det er usunt for deg. Det er ikke normalt å holde på sånn. Hvis du faktisk er student som du skriver synes jeg du burde kontakte helsesøster eller psykolog i studentsamskipnaden, hvis du ikke er det, ta kontakt med fastlegen din. Det er ikke sunt for deg å holde på sånn her. 

Anonymkode: 2f940...290

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

kk

Note: Jeg fungerer best når jeg får konstruktive feedback på hvorfor jeg tapte. Hvorfor? Med tanke på fremtidige relasjoner!

Hvis du taper hele livet, men aldri får svar på hvorfor... hvordan skal du vinne? Og hvis du vinner ''tilfeldig'', hvordan skal du vite hvordan du vant, mekanismene bak funksjonene som ga seier, slik at du kan gjenta å ikke gå på Losing Streaks?

Holder ikke å skumlese førsteinnlegget. Dessverre.

Mange misoppfattelser er forklart over i hvert fall på side 30+, der tror jeg folk begynte å forstå LITT mer, ja.

:)

Anonymkode: 97775...46a

Nå hører du jo ikke etter hva folk sier til deg om hvorfor du alltid taper? Da er det jo ikke rart når du ikke har selvinnsikt og heller ikke vil ta til deg rådene her om hvorfor det ikke funker. Du bare svarer bestemt at det var kjemi, når det åpenbart ikke var det fra jenta sin del. Du er et håpløst tilfelle når du ikke vil høre på råd engang. Hvorfor opprette tråd om dette, når du likevel forkaster alle forslag  :fnise::fnise:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2018 den 23.59, Katten.2.0 skrev:

ayXoBPM_460swp.webp

 

Aka: 'Det var kjemi.'

Nettopp dette :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

kk

Note: Jeg fungerer best når jeg får konstruktive feedback på hvorfor jeg tapte. Hvorfor? Med tanke på fremtidige relasjoner!

Hvis du taper hele livet, men aldri får svar på hvorfor... hvordan skal du vinne? Og hvis du vinner ''tilfeldig'', hvordan skal du vite hvordan du vant, mekanismene bak funksjonene som ga seier, slik at du kan gjenta å ikke gå på Losing Streaks?

 

Anonymkode: 97775...46a

Ok, denne biten forstår jeg bedre. Og den kan jeg kanskje hjelpe deg med, mest fordi jeg har vært i den situasjonen med vennskap med en som hadde tapt dette spillet mange ganger. Dette var, og er fortsatt, en god venn av meg, men det ble vanskelig å være venn med han i en periode. Jeg tror det som skar seg mellom oss, lett kan ha vært det som skar seg mellom deg og venninnen din, og det som gjør at det har skjært seg tidligere. 

På ett tidspunkt hvor vi begge var single, inviterte han meg på middag til seg. Vi var fattige studenter begge to, og i venneflokken vår var det veldig vanlig at vi spiste middager med hverandre. Jeg hadde derfor ikke grunn til å tro at han så for seg noe annet enn vennemiddag. Når jeg kom opp til han ble det så veldig feil. Det var hjertebamse,  og roser. De han bodde i kollektiv med visste helt tydelig at vi var på "date". Den eneste som ikke visste det på forhånd var meg. Frem til det hadde vi begge forholdt oss til det litt uskrevne reglementet i venneflokken.

Han gjorde dermed det samme som du gjorde, med å vise intensjon. Problemet med det var at intensjonen var jo uønsket.  Jeg hadde ikke hintet til at han måtte vise intensjon. Tvert imot hadde vi i venneflokken ofte snakket om andre vi var svake for, og jeg var svak for en annen. Jeg kan skjønne at både du og han i disse situasjonen tenker "vis intensjon, vinn dama". Problemet er den at når det blir vist en intensjon som dama eller da jeg ikke ønsker, så blir situasjonen for vanskelig. Ingen jenter har lyst til å være drittsekk, samme om vi er deprimerte eller ikke, men når noen vi ikke ønsker at skal være forelsket i oss er det, så blir det vanskelig. Og i den menneskelige natur så ønsker vi ikke å befinne oss i en situasjon som er ubehagelig og vanskelig.  For meg, som kjente han godt, ble det til at jeg unngikk han en stund. Så gikk det seg til. Vi var begge i samme venneflokk, og vi ble venner igjen. Dersom du hadde hatt ett langvarig venneforhold med denne jenta, hadde det kanskje gått. Dette var en jente som egentlig ikke kjente deg, og ikke var så investert i vennskapet. Da blir det enklere å kutte kontakten. 

Inntrykket mitt av denne tråden, er at dee er forholdsvis unge begge to. Du virker til å kunne reflektere noe, og har nok tenkt lenge på din situasjon. Så inntrykket mitt er at du er litt eldre enn henne, men fortsatt ung. Om det som skjenne med meg som ung student hadde skjedd nå, så hadde jeg taklet situasjonen annerledes. Det handler ikke om depresjon eller angst, ,en at jeg er voksen nå, har levd ett liv og befinner meg på ett annet sted. For de som er yngre vil det være mer naturlig å kutte kontakten. 

Så hvis vi skal overføre den erfaringen du fikk med jenta, til dine andre opplevelser, tenker jeg sånn her. Grunnen til at du denne tråden er på 54 sider og at det virker til at du ikke kan gi slipp på situasjonen, handler om det du skriver i innlegget jeg siterte. Jenta er egentlig ikke en hovedperson her. Det handler om deg, og skuffelsen over at det går feil gang på gang. Det tror jeg er viktig å ta med videre i diskusjonen. Gi slipp på å drøfte jenta, og drøft heller de større linjene. Du har ikke hatt hellet med deg i kjærlighet. Hva kommer det av? Jo mer jeg tenker over det, jo enklere blir det å forstå for meg at det kan handle om en veldig lyst til at det skal bli noe mer. Det kan gjøre at du ikke tar deg tid til å være på vennestadiet lenge nok, eventuelt at det blir lett å feilkoble venner til kjærlighet. Jeg lurer på om du har venninner? Du har skrevet at du har venner, men har du venninner du er trygg nok på til å drøfte din situasjon? Jeg tror du trenger noen som kjenner deg, og som kan snakke med deg om hva som føles greit for jenter, og hva som føles feil. Jeg opplever ikke at dette handler om jentas psyke, men om denne lysten din på kjærlighet. Da blir det vanskelig å se grensene, for du ønsker det så sterkt.   Derfor trenger du en åpen og ærlig dialog som helst er muntlig.  Skriftlig er det så lett å feiltolke, og plukke fra hverandre mening. 

Jeg tror også på deg når du skriver at du er en laidback fyr. Jeg tror på deg når du skriver at du har venner, 8g blir likt. Jeg likte også kompisen mim, og liker han fortsatt. Samtidig ser jeg likhetstrekkene mellom deg og han. Han har hatt vansker i kjærligheten opp igjennom, fordi han ofte blir for intens, og går for fort fram. 

Hvis du ønsker å bruke nettet for å finne kjærligheten er det og helt greit. Det finnes mange nettsider hvor flere søker kjærlighet og er helt åpne om det. Det kan være en bedre fremgangsmåte for deg, for da er det ok å være litt mer på fra begynnelsen av. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21.3.2018 at 10:06 PM, AnonymBruker said:

Depresjon gjør ikke at man blir falsk eller selvmotsigende. Deprimerte mennesker er akkurat like ulike som alle andre er, det kan ramme hvem som helst. Det er svaret på det første spørsmålet ditt.

Nei. Depresjon i fortid og nåtid påvirker nåtids og fremtids handlinger i sosiale relasjoner som ville vært annerledes uten deres påvirkning i sitt liv. Jeg selv skulle ønske det var annerledes, og det hardt å vite hvordan det påvirker, ja.

Du har fått mange gode, begrunnede svar som svarer på akkurat det du spør om, men du nekter å godta de svarene du ikke vil ha. Det er 54 sider med innlegg her, og alle er enige i svarene du får bortsett fra deg.

Jeg forstår at dere fort kan konkludere feil med kun 10 % opplysninger gitt. Jeg kunne fint ydmyket jenta fullstendig og delt de resterende 90 %, og jeg vet selv jeg ville snudd hele forumet. DET er en seier nok for meg. At dere fortsatt ikke vil godta at jo, jeg som faktisk var i situasjonen, kan rette de utgangspunkt jeg retter, mot dere, for besvarelse, når dere selv ikke engang var i situasjonen, er for meg et mysterium. Gøy.

Det har gått et halvt år TS, legg dette fra deg, det er usunt for deg. Nei.

Det er ikke normalt å holde på sånn. kk

Hvis du faktisk er student som du skriver synes jeg du burde kontakte helsesøster eller psykolog i studentsamskipnaden, hvis du ikke er det, ta kontakt med fastlegen din. Ikke behov, nei.

Anonymkode: 2f940...290

 

On 21.3.2018 at 10:14 PM, Mysticgirl said:

Nå hører du jo ikke etter hva folk sier til deg om hvorfor du alltid taper?

For å høre etter feedback, så må jo først feedback gis. Logisk?

Da er det jo ikke rart når du ikke har selvinnsikt og heller ikke vil ta til deg rådene her om hvorfor det ikke funker.

Dere bestemmer jo egne utgangspunkt og spørsmål og svarer deretter. Selvfølgelig blir det feilkilde. Bare det å opprette tråden er selvinnsikt. Jeg ser jeg taper, og lurer på hvorfor. Jeg ser at jenta ghoster unna, forstår tapet, og spør heller her.

Du bare svarer bestemt at det var kjemi, når det åpenbart ikke var det fra jenta sin del.

Jo. Det er jo i hvert fall ikke opp til deg å bestemme det, som ikke engang var der haha :)

Du er et håpløst tilfelle når du ikke vil høre på råd engang. Hvorfor opprette tråd om dette, når du likevel forkaster alle forslag  Fordi forslagene deres er basert på egne utg., som gir egne spm. ... bare les over, du...

 

On 21.3.2018 at 10:15 PM, Mysticgirl said:

Nettopp dette :fnise:

kk

On 22.3.2018 at 11:18 AM, Grønn Frosk said:

(...)

Han gjorde dermed det samme som du gjorde, med å vise intensjon. Problemet med det var at intensjonen var jo uønsket.  Jeg hadde ikke hintet til at han måtte vise intensjon. Tvert imot hadde vi i venneflokken ofte snakket om andre vi var svake for, og jeg var svak for en annen. Jeg kan skjønne at både du og han i disse situasjonen tenker "vis intensjon, vinn dama". Problemet er den at når det blir vist en intensjon som dama eller da jeg ikke ønsker, så blir situasjonen for vanskelig. Ingen jenter har lyst til å være drittsekk, samme om vi er deprimerte eller ikke, men når noen vi ikke ønsker at skal være forelsket i oss er det, så blir det vanskelig. Og i den menneskelige natur så ønsker vi ikke å befinne oss i en situasjon som er ubehagelig og vanskelig.  

Din gutts sin intensjons-presentasjon er forskjellig fra min. Redegjør lenger ned i svaret, og har forøvrig redegjort for det over 54 sider hvorfor jeg viste intensjon tidligere enn jeg selv var komfortabel med.

Og ja, det ble nok ganske ubehagelig når hun for en gangs skyld ble stilt til veggs. Silent treatment/ghosting er den barnsligste avvisningen noen har funnet opp. Norsk kultur sier at man kan slenge dritt, men mottageren skal bare le det av seg og late som det ikke bryr en; så kommer det en fyr som faktisk tør å stå opp for det som er riktig, tross normer. Han blir slaktet, ja.. Husker hvor gøy det var når hun ble så stille når jeg nevnte at eksen startet som venn, og det var FØR all hinting og FØR jeg viste intensjon.

For meg, som kjente han godt, ble det til at jeg unngikk han en stund. Så gikk det seg til. Vi var begge i samme venneflokk, og vi ble venner igjen. Dersom du hadde hatt ett langvarig venneforhold med denne jenta, hadde det kanskje gått. Dette var en jente som egentlig ikke kjente deg, og ikke var så investert i vennskapet. Da blir det enklere å kutte kontakten. 

Så det kunne blitt vinn-vinn, bare jeg hadde ventet i et par hundre år?

Hva slags mekanismer ligger bak at tidslinjen er avgjørende for avgjørelser? Ser ikke hvorfor kortvarige relasjoner skal underprioriteres. Jeg prøver å lete, men finner ingen lov om det.

Inntrykket mitt av denne tråden, er at dee er forholdsvis unge begge to. Du virker til å kunne reflektere noe, og har nok tenkt lenge på din situasjon. Så inntrykket mitt er at du er litt eldre enn henne, men fortsatt ung. Om det som skjenne med meg som ung student hadde skjedd nå, så hadde jeg taklet situasjonen annerledes. Det handler ikke om depresjon eller angst, ,en at jeg er voksen nå, har levd ett liv og befinner meg på ett annet sted. For de som er yngre vil det være mer naturlig å kutte kontakten. 

Hvorfor ville det vært naturlig for deg tilbake i tid å kutte kontakten, når du i nåtid ser hvor falskt det er?

Jenta er egentlig ikke en hovedperson her. Det handler om deg, og skuffelsen over at det går feil gang på gang. Det tror jeg er viktig å ta med videre i diskusjonen. Gi slipp på å drøfte jenta, og drøft heller de større linjene. Du har ikke hatt hellet med deg i kjærlighet. Hva kommer det av? Jo mer jeg tenker over det, jo enklere blir det å forstå for meg at det kan handle om en veldig lyst til at det skal bli noe mer.

Du har helt rett i at jenta ikke er hovedpersonen her, spesifikt som individ, nei.

Jeg har selv klargjort flere ganger at jenta aldri har vært temaet heller.

Der du derimot tar feil er at det handler om meg og blablabla osv. Feil!

Det jeg derimot har prøvd å klargjøre gjentatte ganger er at spørsmålet handler om depresjon på et overordnet nivå, og at jenta kun er et eksempel. Hun er sist huskede eksempel. Derfor brukes hun og ikke andre som eksempler. Men nei, dette handler ikke om meg eller jenta, det handler om spørsmålet, som jeg nå ikke gjentar for det står skrevet på hver side.

Det kan gjøre at du ikke tar deg tid til å være på vennestadiet lenge nok, eventuelt at det blir lett å feilkoble venner til kjærlighet.

Jeg har begrunnet tydelig gjentatte ganger i tråden hvorfor jeg viste intensjon tidligere enn hva jeg personlig er komfortabel med, nettopp fordi jeg trodde at hun mente setningen sin som å ''vise intensjon, eller dra hjem, for hvis du ikke viser intensjon, velger jeg han andre'', men depressive har jo en evne til å plassere i bås tydeligvis og det var her jeg tapte, likevel er det uforståelig at exen startet som venn, når alt ses i kontekst!

Jeg lurer på om du har venninner? Du har skrevet at du har venner, men har du venninner du er trygg nok på til å drøfte din situasjon? Jeg tror du trenger noen som kjenner deg, og som kan snakke med deg om hva som føles greit for jenter, og hva som føles feil.

Jeg har venninner.

Ja, jeg har jo spurt de om tråden her bl.a?

Man kan ikke gjøre noe man allerede har gjort, nei.

Jeg opplever ikke at dette handler om jentas psyke, men om denne lysten din på kjærlighet. Da blir det vanskelig å se grensene, for du ønsker det så sterkt. 

Det som er fakta, er at depresjon i fortid og nåtid påvirker nåtids og fremtids fremtidige handlinger i sosiale relasjoner vs. vanlige mennesker. Jeg selv skulle ønske psyken hennes ikke spilte inn. Det har aldri vært en seier for hverken meg, deg, henne, eller resten av samfunnet at enkelte ender opp med psykiske problemer, nei?

Jeg tror også på deg når du skriver at du er en laidback fyr. Jeg tror på deg når du skriver at du har venner, 8g blir likt. Jeg likte også kompisen mim, og liker han fortsatt. 

Bra.

Hvis du ønsker å bruke nettet for å finne kjærligheten er det og helt greit. Det finnes mange nettsider hvor flere søker kjærlighet og er helt åpne om det. Det kan være en bedre fremgangsmåte for deg, for da er det ok å være litt mer på fra begynnelsen av. 

Jeg tenker sånn at hvor man treffer hverandre er irrelevant, men hva det vises å kan bli til senere er det viktigere.

 

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan det kom til uttrykk at dere hadde kjemi?

Anonymkode: f5ffc...f44

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvordan det kom til uttrykk at dere hadde kjemi?

Anonymkode: f5ffc...f44

Fordi han kjente kjemi så var det visst kjemi.

Anonymkode: 790f2...407

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden her demonstrerer ganske effektivt hvorfor mange jenter er redde for å avvise gutter direkte.

Det er egentlig ganske trist at så mange må oppleve det.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han kjente kjemi så var det visst kjemi.

Anonymkode: 790f2...407

Ja noe sånt :fnise:

Anonymkode: 7d865...1a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 23.3.2018 at 10:46 PM, AnonymBruker said:

For et troll du er.

Oi. Så saklig :)

Du har så lite selvinnsikt at det er latterlig.

Som sagt er tråden i seg selv et eksempel på selvinnsikt. Hvor begrunnet jeg det? Les tråden så finner du innlegget! :)

Ikke rart du alltid taper.

Fortell grunnen så jeg slutter å tape, da?

Gå å legg deg.

Jepp, begynner å bli sent. Tidlig opp! :)

Du kommer alltid til å tape når du går i forsvar og latterliggjør de som forsøker å hjelpe deg!

Hei,

Denne tråden kommer ikke med mye forsøk på hjelping, nei. Les ''rådene'' i tråden selv, du! :)

Ingen gidder å bry seg om deg da. Ha det!

Ha det bra til deg også. Bra at hatere forlater tråden, så de som faktisk vil hjelpe blir igjen. Og enda bedre hvis de også har opplevd depresjon, fortid og drama i så stor grad at det påvirker nåtids relasjoner annerledes enn hvis ikke denne påvirkningen! :)

Anonymkode: c6144...80e

 

On 23.3.2018 at 10:54 PM, AnonymBruker said:

Jeg lurer på hvordan det kom til uttrykk at dere hadde kjemi?

Anonymkode: f5ffc...f44

Les under. (Eller forøvrig les hele tråden?).

On 24.3.2018 at 6:19 AM, AnonymBruker said:

Fordi han kjente kjemi så var det visst kjemi.

Anonymkode: 790f2...407

Det var kjemi.

Jeg som var i situasjonen har i hvert fall om ikke BEST, så bedre grunnlag enn dere til å uttale det.

Den som vet det BEST, er jo en jente som ghostet og faket ut, ja! :)

On 24.3.2018 at 12:51 PM, Katten.2.0 said:

Denne tråden her demonstrerer ganske effektivt hvorfor mange jenter er redde for å avvise gutter direkte.

Det er egentlig ganske trist at så mange må oppleve det.

Hva mener du?

Som sagt: Det hadde aldri vært noe problem om hun avviste meg direkte og fortalte hvorfor jeg tapte. Som sagt: Jeg ba om en forklaring. Selvfølgelig er det da opp til mitt eget ansvar å takle mottagelsen av den, ja?

Det morsomme med deres resonnement er bl.a. uttalelser om at hun avviste meg på visse tidspunkt; da må jeg bare spørre dere som tydeligvis vet mer om caset enn jeg som faktisk var i situasjonen: Hvis hun liksom avviste meg FØR treff 2; hvorfor ville hun møtes på treff 2 da? Spent på svar! :)

On 24.3.2018 at 2:16 PM, AnonymBruker said:

Ja noe sånt :fnise:

Anonymkode: 7d865...1a4

:)

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er et kjempegodt eksempel på manglende selvinnsikt og også generell fornuft og livsinnsikt. 

Man har ikke selvinnsikt ved å SI "jeg har selvinnsikt". Det er ikke kjemi mellom to mennesker fordi den ene sier "det er kjempekjemi mellom oss". 

Anonymkode: 278be...fd3

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts. Det er vanskelig å si hvorfor noen med psykiske problemer oppfører seg falskt og dårlig, mens andre ikke. Dette gjelder også de som ikke sliter. Selv sliter jeg, men jeg VELGER å oppføre meg så godt jeg kan. Jeg tror det har mye med hvor reflektert man er, oppdragelse og verdier. Vi mennesker er så forskjellige og sånn man tenker, føler, hva som er riktig og galt, oppfatter andre helt forskjellig enn en selv. Dette har jeg merket spesielt godt etter jeg ble voksen og spesielt etter jeg begynte å date menn. 

Husk at hun er en helt annen person enn deg, og tenkte og følte noe helt annerledes enn det du gjorde. Det blir konflikter når man ikke vil eller klarer å forstå hverandre. Mennesker gjør og sier mye dumt, da jeg opplever dette selv. Har vært i en sånn situasjon som deg og det er ikke lett eller rettferdig. Men det beste er vel å bare glemme henne og gå videre nå fordi hun bryr seg åpenbart ikke om deg og du er mer verdt enn å bli behandlet dårlig av andre. Det finnes en kvinne der ute som vil være ærlig med deg, trofast, bry seg osv. Men man må vel gjennom en del skrot først. 

Anonymkode: 9291f...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange depresjoner. Men jeg er ikke falsk, eller selvmotsigende og har aldri ghostet (kan en bøye det slik tro ?) noen i hele mitt liv. 

Anonymkode: a868b...ca2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...