Gå til innhold

Nylig oppstartet vennskap brutt like raskt ned


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutes ago, Atea said:

Vet du, jeg har truffet mange menn, noen har blitt til et forhold, eller glidd over i vennskap. Men ingen - INGEN av dem har spurt hvorfor jeg ikke vil møte de mer, hvorfor, hva de gjorde feil, hva de KAN FORBEDRE med seg selv. Ingen. Har aldri hørt noen venninner fortelle om at de har opplevd det heller. Har mannlige venner også, heller ikke de har spurt meg om noe av det samme.

Denne venninnen din lot det gli ut og prøvde å være høflig. Du la henne til etter at hun slettet deg? Å legge til igjen vil føles som stalking, du er en hun har møtt to ganger bare. Og hun er fri til å velge. En hvit løgn er bedre enn å bare bli borte og ikke svare. Du har heller ingenting med om hun møtte en annen hun kanskje likte bedre og serverte deg hvite løgner.

Kanskje du bør begynne å gå til psykolog. Beklager, men du virker intens. I denne tråden i alle fall. Det ville skremt meg bort. En gang var det en mann som også ble for intens for meg, og jeg blokkerte han. Og at hun bør være takknemlig for at du i det minste vil være "hennes støtte og venn", den henger ikke på greip. Vet du hvor mange som sliter med angst og depresjoner? De er faktisk ekstra selektive når det kommer til nye vennskap tror jeg.

Hvis en mannlig venn sier til meg at han savner en kjæreste? Hva tror du jeg sier da? Jo, for det første må du får det mer rent og ryddig hjemme, du bør stusse skjegget /barten din, du bør finne deg hobbyer og ikke vente at noen banker på døra her. Du må få deg et koselig hjem, lære deg å lage mat. Jeg er brutalt ærlig hvis noen spør. Men jeg har ikke noe svar til deg ts. Bortsett fra rådet om å gå til psykolog. Der får du kanskje svar på alle spørsmålene. Ville printet ut det du har skrevet her og tatt med til legen din. Er sikker på at du får henvisning.

Er du ren og velkledd, har et ok hjem, hobbyer, interesser, betyr ikke utseendet så mye. Men er man for intens har man et problem. Jeg ville faktisk holdt meg unna dating en stund og gått til psykolog for å få ut frustrasjoner, og kanskje for å lære deg selv bedre å kjenne. Nå virker det som du har gått i en sentimentalitets-felle : Ingen vil ha meg, det er 100 prosent sikkert. Og hva utstråler du da?

Netopp, en fyr som har gitt opp og bare stiller til date for å få bekreftet at han har rett.

Det er jo selvfølgelig 110 % forståelig at denne feedback-delen av et avbrutt vennskap ikke er sosialt betinget. Selvfølgelig? Forskjellen er bare all selvmotsigelsen (les alle andre innlegg her) og at hun selv synes slikt er barnslig, så gjør hun det selv; når ALT jeg ønsker er svar på noen spørsmål. Ja, utenfor sosial norm; men når hun selv bryter egne prinsipper og ord med irrasjonelle handlinger så er det faktisk ikke i mot Norsk Lov å spørre om grunnen, skjønner? :-)

Hun møtte han gjennom riktige rammer (Tinder); hun møtte meg gjennom riktige rammer for HENNES intensjon (vennskap over nett). Alt du skriver har jeg egentlig svart på tidligere, så lurer på hvorfor jeg svarer igjen... selvfølgelig står hun fritt men... nei vet du hva, akkurat det avsnittet har jeg svart på gjennom 3 sider nå, så hvis du lurer på hva jeg mener om det kan du faktisk få lov til å lete litt før du svarer i tråden, takk :-)

HUN går til psykolog. Det er ikke JEG som går til psykolog, hvis det var oppklarende. Jeg lurer nettopp på dette i selve spørsmålet mitt... Hvordan kan en som går til psykolog, er depressiv, har drama i livet, en tung fortid, og ikke ønsker å være slik mot andre; er nettopp slik mot andre? DET er spørsmålet, som prøvd å formulert gjennom 3 sider her, men dere har virkelig en egen evne til å vri diskusjonen over på alt annet, og det er jo fantastiske kommunikasjonsevner i seg selv :-)

Vær så snill og beskriv intensiteten da! Det er helt utrolig hvor ofte det ordet er nevnt her, og det enda mer utrolig at jeg faktisk ber om feedback fra dere på ordet, uten å få det, men få Intens x2 istedet tilbake!

1. Jeg har det rent og ryddig hjemme. 2. Jeg stusser skjegg og bart. 3. Jeg har hobbyer. I tillegg til studier og trening som tar flere timer av døgnet enn det eksisterer, så har jeg faktisk et liv (poengtert tidligere i tråden hvis du leser). Hun ville ha blitt en del av livet mitt i det beste tilfelle, ikke blitt selve livet mitt. Jeg beklager enormt hvis dette ble misforstått om at jeg ikke hadde andre ting å konsentrere meg om enn henne. Det beklager jeg enormt! 4. Jeg har et koselig hjem og kan lage mat. Det at folk mener JEG bør til psykolog er et sterkt personangrep som jeg må vurdere om jeg skal rapportere eller ikke, for dere kjenner virkelig ikke meg som privatperson og enkeltmenneske. Deres inntrykk er basert på innlegg som er feilformulert (Intens = Detaljerte innlegg/ MEN hva skal til for å få detaljerte svar?), og at dere har misforstått selve spørsmålet, som jeg gjentatte ganger har prøvd å få klargjort her.

Jeg utstråler ikke hvertfall ikke bitterhet for tap. Jeg er som en 8.-divisjonsklubb som spiller mot Barcelona. Jeg er fornøyd bare jeg deltar. Å ikke tape 100-0 er en bonus. Hvis jeg derimot ikke LÆRER noe av feilene i kampen, SÅ blir jeg bitter. Og når jeg SPØR og ikke engang får noe så enkelt som et SVAR tilbake (standard kommunikasjon), da går bitterheten på det fenomenet. Relevansen ved tap er allerede long-gone for lenge siden, den er selvsagt fra før jeg har begynt, så den fokuserer vi ikke på mer. Håper det var mer oppklarende? :-)

 

 

Anonymkode: 97775...46a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun var enig i at det var pysete av folk å bare stikke av uten å si noe når jeg fortalte om tidligere erfaringer over nett. Gjett hva hun selv gjorde?

Dette kan vi alle være enige i, jeg mener også at man ikke skal trekke seg unna folk uten å gi en begrunnelse for hvorfor man trekker seg unna. MEN så har det seg slik, at noen mennesker har noe ved seg, intensitet, ustabilitet eller at de ikke leser tydelige hint og da kunne selv jeg ha blokkert selv om jeg generelt mener at man alltid skal gi en tilbakemelding før man trekker seg unna. Rent generelt, mener jeg at det er viktig å være snill mot sine medmennesker, men hvis en mann aldri tar hintet om at jeg ikke er interessert, så ville jeg sluttet å svare på meldinger eller svart veldig kort i håp om at han da ville forstå. Altså ville jeg da gått imot min egen moral om at det er viktig å være snill mot sine medmennesker, men det er slik mennesker er, vi er ikke roboter.

Anonymkode: 69723...4f0

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer nettopp på dette i selve spørsmålet mitt... Hvordan kan en som går til psykolog, er depressiv, har drama i livet, en tung fortid, og ikke ønsker å være slik mot andre; er nettopp slik mot andre? DET er spørsmålet, som prøvd å formulert gjennom 3 sider her, men dere har virkelig en egen evne til å vri diskusjonen over på alt annet, og det er jo fantastiske kommunikasjonsevner i seg selv

Fordi hun er et menneske og ikke en maskin. Mennesker kan være irrasjonelle, eller endre mening, slik er det bare.

Anonymkode: 69723...4f0

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk mulig at man er ganske opptatt og ikke får til å treffes på en mnd. Det har hendt meg. Da har den andre personen gjerne ikke vært en person jeg har hatt veeeldig behov for å treffe igjen, men som jeg har tenkt at jeg gjerne skal gi en sjanse til. Og selv om den ene personen føler det er god kjemi og hyggelig stemning, så trenger ikke den andre personen føle det. Jeg har vært på begge sider av den, både følt at det var veldig god kjemi og så blitt avvist, og vært på date hvor jeg tenkte det overhode ikke var kjemi, mens den andre tydeligvis følte at det her var en super date og godt potensiale.. Så du må slutte å overanalysere alt. Vet du at de planene hun har sagt at hun hadde faktisk har vært løgn, eller er dette noe du selv bare antar? Har du bevis for at hun har løyet, eller er det noe du tror? Jeg vil anbefale deg å prøve å være litt mer laid back, ta ting litt mer som de kommer og ikke analyser for mye..

Anonymkode: d872d...991

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte om du hadde noen nære forhold til familie eller venner, og du svarer:

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er jo nettopp derfor jeg prøver å opprette vennskap, som ikke går, fordi folk ikke forteller hvor jeg tråkket feil?

Poenget er helt ærlig: Jeg kommer bedre overens med jenter. Jeg TRIVES bedre i deres selskap. Punktum.

 

Anonymkode: 97775...46a

Da leser jeg det sånn at du ikke har NOEN nære relasjoner i livet ditt. Med mindre familien din er gått bort, kan det tyde på at du kommer fra en dysfunksjonell familie og ikke har lært sosiale koder og hvordan relasjoner fungerer. 

Du har ingen nære kamerater, og selv om du sier du kommer best overens med jenter har du en 100% avvisningsrate som du kaller det. 

Du trenger nok hjelp, og som mange andre anbefaler jeg en psykolog. Neste skritt blir å etablere vanlige vennskapsforhold med folk. Et kjærlighetsforhold er MYE vanskeligere. Skaff deg noen kompiser. Sjekk gjerne ut hvordan de oppfører seg mot sine kjærester, søstre og venninner. Prøv å finne ut hvordan vanlige mennesker fungerer sammen.

Anonymkode: 30fad...3c4

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg aldri har hverken hørt om eller møtt noen med så dårlig selvinnsikt som du, TS. Og nå vil du sikkert ha en detaljert forklaring så du kan bli den aller beste versjonen av deg selv, både som enkeltperson og privatperson. Til det må jeg bare si, jeg er ingen analytiker og skal ikke dybdeanalysere nøyaktig hvorfor du har dårlig selvinnsikt. Du bør selv være genuint opptatt av å bli kjent med deg selv. Det er ingen andres ansvar. Kun ditt eget. Selv når du ber pent om analyser og svar fra andre, så kan du ikke forlange å få det. Her kan kanskje psykolog være villig til å svare.

Har du for eksempel tenkt på at du ikke tar til deg, og tar ansvar for deg selv, når flere sier at du er intens? Du blir nemlig oppfattet sånn. Om du vil det eller ikke. Jeg tror ikke nødvendigvis det er fordi du skriver detaljert, som du tror. Det handler mer om innholdet og betydningen av dine ord. Det går på den annen side an å skrive detaljert, uten å være intens. Ta det til deg. Analyser og finn ut av det. Snakk med familie, venner, bekjente, psykolog, eller andre. 

Støtter veldig forslaget med å vise lege og psykolog det du har skrevet her inne.

For å besvare spørsmålet. Selve fenomenet. Som forsåvidt mange har gjort her allerede, men du ser det ikke selv. Hun er ganske enkelt ikke interessert i å ha kontakt med deg. Selv om det strider mot hennes egne prinsipper. Måten hun kuttet deg ut på osv.. du sier selv at hun er dobbeltmoralsk. Ja, der har du et svar. Er ikke det forklaring nok? Eller lurer du på hvorfor hun er dobbeltmoralsk? Sikkert fordi sånn kan d være å være et menneske. Selv om hun kritiserer andre menneskers feil og mangler, betyr det ikke at hun ikke kan gjøre de samme feilene selv. Dessuten er det ikke uvanlig at depresjoner kan gjøre at en skyver unna de som bare vil hjelpe.

Anonymkode: e262f...f62

  • Liker 33
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Dette kan vi alle være enige i, jeg mener også at man ikke skal trekke seg unna folk uten å gi en begrunnelse for hvorfor man trekker seg unna. MEN så har det seg slik, at noen mennesker har noe ved seg, intensitet, ustabilitet eller at de ikke leser tydelige hint og da kunne selv jeg ha blokkert selv om jeg generelt mener at man alltid skal gi en tilbakemelding før man trekker seg unna. Rent generelt, mener jeg at det er viktig å være snill mot sine medmennesker, men hvis en mann aldri tar hintet om at jeg ikke er interessert, så ville jeg sluttet å svare på meldinger eller svart veldig kort i håp om at han da ville forstå. Altså ville jeg da gått imot min egen moral om at det er viktig å være snill mot sine medmennesker, men det er slik mennesker er, vi er ikke roboter.

Anonymkode: 69723...4f0

Hun var interessert i vennskap, ikke noe mer. Det er konklusjonen. Man blokkerer ikke venner. Fantastisk hvordan du vet om hun følte interesse eller ikke for vennskap. Helt fantastisk. Hvordan fikk du det til? Det som er enda mer fantastisk er at ordet INTENS dukker opp igjen, og gjett hva... uten enda en begrunnelse... igjen, - da er det lettere å bedres, vet du...

Hun virket som en som hadde en massiv forståelse for feil ved seg selv og mennesker, så hun burde jo faktisk greid å se at selv om det er mot egen moral, og hun ikke er en robot, så burde det støtet så hardt i mot hennes egen kunnskap om mennesker, at hun faktisk ville gitt svar, skjønner? :-)

2 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi hun er et menneske og ikke en maskin. Mennesker kan være irrasjonelle, eller endre mening, slik er det bare.

Anonymkode: 69723...4f0

Hun virket som en som hadde en massiv forståelse for feil ved seg selv og mennesker, så hun burde jo faktisk greid å se at selv om det er mot egen moral, og hun ikke er en robot, så burde det støtet så hardt i mot hennes egen kunnskap om mennesker, at hun faktisk ville gitt svar, skjønner? :-)

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er faktisk mulig at man er ganske opptatt og ikke får til å treffes på en mnd. Det har hendt meg. Da har den andre personen gjerne ikke vært en person jeg har hatt veeeldig behov for å treffe igjen, men som jeg har tenkt at jeg gjerne skal gi en sjanse til. Og selv om den ene personen føler det er god kjemi og hyggelig stemning, så trenger ikke den andre personen føle det. Jeg har vært på begge sider av den, både følt at det var veldig god kjemi og så blitt avvist, og vært på date hvor jeg tenkte det overhode ikke var kjemi, mens den andre tydeligvis følte at det her var en super date og godt potensiale.. Så du må slutte å overanalysere alt. Vet du at de planene hun har sagt at hun hadde faktisk har vært løgn, eller er dette noe du selv bare antar? Har du bevis for at hun har løyet, eller er det noe du tror? Jeg vil anbefale deg å prøve å være litt mer laid back, ta ting litt mer som de kommer og ikke analyser for mye..

Anonymkode: d872d...991

Jeg har jo sagt at jeg aksepterer rollen som Underholdning for henne en gang i mnd. når hun ikke har noen av de andre førstevalgene å være med. Hvor er hvem sitt tap da? Hva er sammenhengen på at man genuint er opptatt med obligatoriske ting, og at man underprioriterer nye bekjentskaper (man ironisk selv har søkt om)..?

Igjen, og dette er faktisk siste gang jeg skriver det i et innlegg, så får andre bare lese seg tilbake i tråden: Det var kjemi. Vi er positive i dag, vi er glade i dag, og vi har tro om det beste i mennesket. Det tror jeg gjør at vi sub-kommuniserer at vi er fornøyd med livet, og det smitter over på oss selv om vi har en dårlig dag, sant? Vi tar UTGANGSPUNKT for videre diskusjon at det var kjemi gjensidig, ok? :-)

Jeg vet at det var en bortprioritering av meg som enkeltmenneske og privatperson; det jeg ikke TÅLER er at hun prøver å skjule vekk hva hun egentlig drev med, fremfor å være åpen og ærlig og si at hun hadde en ''hektisk'' uke, fordi traff andre folk fra nett som var kjekkere, penere, høyere, hadde mer penger, og mer verdi å gi henne i sitt liv.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg spurte om du hadde noen nære forhold til familie eller venner, og du svarer:

Da leser jeg det sånn at du ikke har NOEN nære relasjoner i livet ditt. Med mindre familien din er gått bort, kan det tyde på at du kommer fra en dysfunksjonell familie og ikke har lært sosiale koder og hvordan relasjoner fungerer. 

Du har ingen nære kamerater, og selv om du sier du kommer best overens med jenter har du en 100% avvisningsrate som du kaller det. 

Du trenger nok hjelp, og som mange andre anbefaler jeg en psykolog. Neste skritt blir å etablere vanlige vennskapsforhold med folk. Et kjærlighetsforhold er MYE vanskeligere. Skaff deg noen kompiser. Sjekk gjerne ut hvordan de oppfører seg mot sine kjærester, søstre og venninner. Prøv å finne ut hvordan vanlige mennesker fungerer sammen.

Anonymkode: 30fad...3c4

Familien min er ekstremt sosial og utadvendt. Jeg hadde aldri møtt fremmede over nett, og faktisk turt å spørre fremmede over nett om råd som gjelder mitt helt private liv (KG-tråden her, f.eks.) hvis jeg ikke selv hadde erfaring med å omgås mennesker.

Jeg tror den store misforståelsen ved venninnene jeg har mistet er at de som tidligere nevnt her ikke tror på gutter faktisk kan godta sin nye rolle etter tap. Men den hypotesen kan avskrives nå, for jeg og mange er et garantert unntak! :-)

Kommenterer ikke psykolog-greiene igjen, les hva jeg har skrevet tidligere, takk :-)

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tror jeg aldri har hverken hørt om eller møtt noen med så dårlig selvinnsikt som du, TS. Og nå vil du sikkert ha en detaljert forklaring så du kan bli den aller beste versjonen av deg selv, både som enkeltperson og privatperson. Til det må jeg bare si, jeg er ingen analytiker og skal ikke dybdeanalysere nøyaktig hvorfor du har dårlig selvinnsikt. Du bør selv være genuint opptatt av å bli kjent med deg selv. Det er ingen andres ansvar. Kun ditt eget. Selv når du ber pent om analyser og svar fra andre, så kan du ikke forlange å få det. Her kan kanskje psykolog være villig til å svare.

Har du for eksempel tenkt på at du ikke tar til deg, og tar ansvar for deg selv, når flere sier at du er intens? Du blir nemlig oppfattet sånn. Om du vil det eller ikke. Jeg tror ikke nødvendigvis det er fordi du skriver detaljert, som du tror. Det handler mer om innholdet og betydningen av dine ord. Det går på den annen side an å skrive detaljert, uten å være intens. Ta det til deg. Analyser og finn ut av det. Snakk med familie, venner, bekjente, psykolog, eller andre. 

Støtter veldig forslaget med å vise lege og psykolog det du har skrevet her inne.

For å besvare spørsmålet. Selve fenomenet. Som forsåvidt mange har gjort her allerede, men du ser det ikke selv. Hun er ganske enkelt ikke interessert i å ha kontakt med deg. Selv om det strider mot hennes egne prinsipper. Måten hun kuttet deg ut på osv.. du sier selv at hun er dobbeltmoralsk. Ja, der har du et svar. Er ikke det forklaring nok? Eller lurer du på hvorfor hun er dobbeltmoralsk? Sikkert fordi sånn kan d være å være et menneske. Selv om hun kritiserer andre menneskers feil og mangler, betyr det ikke at hun ikke kan gjøre de samme feilene selv. Dessuten er det ikke uvanlig at depresjoner kan gjøre at en skyver unna de som bare vil hjelpe.

Anonymkode: e262f...f62

Jeg krever ingen sitt svar på hvordan jeg kan bli den beste versjonen av meg selv. Jeg SPØR fordi jeg ØNSKER svar, det er virkelig noe helt annet, er du ikke enig? :-) Forlanger ingenting, syns bare det er MERKELIG med selvmotsigelsen som er årsak til hele trådoppstandelsen.

Har uthevet noe ufattelig viktig jeg virkelig ønsker svar på mer detaljert for å ikke bli misforstått over tekst slik dere tolker. Jeg har prøvd å ta det til meg, jeg spør jo faktisk her om råd. Jeg viser dere faktisk enorm tillit til å hjelpe meg, hvis dere vil hjelpe. Dere klager over intensitet; nå har dere muligheten til å vise hvordan jeg ikke bare kan endre meg med andre jenter, men også kanskje skrive mer forståelig i fremtidige innlegg! :-)

Psykolog-påstanden avkreftes i tidligere innlegg på bl.a. side 3.

Jeg vet hun ikke er interessert i mer kontakt med meg? Det har aldri vært spørsmålet. (Dette er forresten en setning nevnt ordrett på side 1, 2, 3 og nå). Jeg vet hun er en løyner, falsk, dobbeltmoralist, selvmotsigende, egoistisk. Alt dette vet nok hun selv at hun er også når hun faktisk tar et skritt tilbake og forstår hvordan hun har vært mot meg.

Les nederste uthevningen; der kommer noe viktig: Ufattelig tusen takk!!! :-) Endelig et svar som kanskje kan hjelpe meg litt! Endelig et svar som faktisk svarer på det jeg spør om, og ikke alt annet!

Noen med erfaring med depresjon som kan fortelle hvorfor den gjør at dere reagerer som dere gjør i verden?

Det er jo åpenbart en FEIL gjort, som er BEVISST gjort, men hva gjør at folk som er BEVISSTE på noe de ikke liker, gjør det selv mot andre? Det er noe helt annet om du ikke er klar over feilen, og ikke klar over hvor selvmotsigende du er; men er du BEVISST...

Hva gjør at depresjoner skyver folk unna, du selv har tatt kontakt med for å hjelpe deg med blanke ark? Noen med erfaringer som kan svare?

-

Rett over har vi et par spørsmål som virkelig er på vei til å kunne gi meg svar på det hele. Det tok 4 sider før det ble forstått, og da har jeg selvfølgelig kommunisert noe ufattelig feil tidligere i tråden, siden dere kun skriker ut; ''Intens!, Psykolog!, Ikke interessert!'' så tar jeg selvfølgelig all skyld for at dere har svart på noe annet enn det jeg egentlig lurte på, men nå tror jeg vi er på god vei for å faktisk gi meg svar på tråden. Jeg kan fint opprette en ny tråd hvor deres svar er 100 % relevante, men det er virkelig ikke poenget med registreringen av brukeren min på forumet her heller :-)

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man blokkerer ikke venner

Selvfølgelig kan man blokkere venner, men etter det, så blir de kalt tidligere venner. Hvis en venninne hadde rotet med typen min, plaget meg med irrasjonelle anklager eller sviktet meg på en annen måte osv, så kunne jeg blokkert noen jeg var venn med. Jeg hadde altså avsluttet vennskapet.

 

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun var interessert i vennskap, ikke noe mer. Det er konklusjonen. Man blokkerer ikke venner. Fantastisk hvordan du vet om hun følte interesse eller ikke for vennskap. Helt fantastisk. Hvordan fikk du det til? Det som er enda mer fantastisk er at ordet INTENS dukker opp igjen, og gjett hva... uten enda en begrunnelse... igjen, - da er det lettere å bedres, vet du...

Jeg aner ikke om hun følte for å ha et vennskap med deg eller ikke, det vet bare hun. Men hvis vi sier at hun var interessert i å ha et vennskap med deg, så må det ha vært noe som gjorde at hun ombestemte seg. Ps, når folk igjen og igjen i denne tråden sier at du virker veldig intens, så bør du ta det til deg. Les gjennom din egen tråd, hvis du selv ikke ser at du virker meget hyper i dine mange innlegg så vet jeg faktisk ikke hva som skal til for at du skal se det.

Anonymkode: 69723...4f0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun virket som en som hadde en massiv forståelse for feil ved seg selv og mennesker, så hun burde jo faktisk greid å se at selv om det er mot egen moral, og hun ikke er en robot, så burde det støtet så hardt i mot hennes egen kunnskap om mennesker, at hun faktisk ville gitt svar, skjønner? :-)

Selv om man kan virke som en som viser massiv forståelse for feil ved seg selv og mennesker, så kan man fortsatt opptre irrasjonelt eller endre mening.

Anonymkode: 69723...4f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør hvorfor du fremstår intens. Her er svaret:

CASE:Du møter en dame et par ganger. Hun oppfører seg kjipt mot deg, spiller på følelsene dine for å få oppmerksomhet, sier én ting og gjør noe annet, og avviser deg til slutt.

ALLE normale menneskers reaksjon: «Ja ja, hun var kjip. Bra jeg slipper å forholde meg til henne igjen.» THE END

DIN reaksjon: Plage dama igjen, og igjen, ved å mase om hva som skjedde, ta kontakt etter at hun har blokkert deg, skrive verdens lengste innlegg på kvinneguiden om hva som skjedde. 

DET ER INTENST. 

Anonymkode: 60aca...451

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du lurer på hvorfor du oppleves som intens, og hvordan du evt kan forandre dette. Skal prøve å svare på dette så godt jeg kan, i beste mening.

Du oppleves som intens fordi du analyserer, tolker, nekter å "let it go". Du legger frem et scenario (møtte en person for vennskap, ble interessert i noe mer, ting skar seg) som er veldig vanlig. De fleste her har vært gjennom noe slikt, og det er kjipt. Men å investere så mye energi som du gjør i å tolke, overanalysere og prøve å forstå hennes nøyaktige tankeprosess, ta kontakt med henne for å få svar... det er faktisk ikke vanlig. Det hadde vært forståelig om hun putselig brøt ut av et eksteskap etter 10 år uten forklaring, men ikke etter noen få møter.

Og, ja, du sier at dette ikke dreier seg om HENNE, men at du vil forstå hvordan mennesker kan være så selvmotsigende, handle mot sin egen moral, etc. Og flere her har svart deg: mennesker er ikke roboter. Iblant handler vi mot vår egen moral, iblant skifter vi mening.

Du spør;

Quote

"Og når jeg SPØR og ikke engang får noe så enkelt som et SVAR tilbake (standard kommunikasjon), da går bitterheten på det fenomenet "

Jeg beklager, men hun er faktisk ikke skyldig deg noe svar. Selvfølgelig kan du spørre, men om hun ikke svarer eller vil svare... seriøst, let it go. Kanskje vet hun ikke selv en gang hvorfor hun handlet som hun gjorde. Kanskje hun ville skåne deg ved å trekke seg unna forskitig, og derfor sa at hun var opptatt. At hun er deprimert og har det vanskelig betyr ikke at hun automatisk ønsker å vedlikeholde et nytt vennskap.  Iblant skjærer ting seg uten at vi får noe svar eller at vi er i stand til å forstå et annet menneskes motivasjoner. Det er normalt.

 

Anonymkode: 8c6b3...2b1

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så selvsentrert og opptatt av å skaffe nye venner, da virker det som du er er en smule manisk på en måte.

Jeg forstår at du føler og opplever det som har hendt som et problem, men sånt som du skriver om å date, er noe de alle fleste opplever uten å gå til angrep på daten, på et nettfora.

1. Du har aldri hatt kjæreste eller sex med en dame du er sammen med?

2. Du er blitt skuffet en gang og har på skylapper? Og gir alle damer du møter skylda, du analyyserer dem?

3. Oppsøk psykolog. Hele denne tråden og dine svar får meg til å tenke på en mani. Eller en hekt.

Det er bare å google på hekt. Det er ikke det samme som du beskriver, men innenfor det samme.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare lyst å sende deg en klem❤

All kritikken du fikk her var ikke det du søkte. Du føler deg sikkert veldig missforstått, og det forstår jeg. Håper likevel at du kan ta konstruktiv kritikk og ikke bli i dårlig humør og nedfor på grunn av alt det som står her. Selv om du ikke kan kreve og forlange det, så synes jeg likevel du fortjener gode svar, men tydeligvis er ingen av oss her på kg kompetente nok til å gi deg det. Det er nok derfor psykolog nevnes irriterende ofte. Du velger jo selv. Hvis du ikke føler behov for psykolog, men samtidig ikke kan få svar fra medmennesker, hvor skal du da hente svar fra? Kanskje fra familie eller noen som kjenner deg godt? Vet ikke.

Du er sikkert et godt menneske, som bare mener godt. Og som i god tro gikk inn i bekjentskap med denne jenta. At hun sviktet deg, når det i utgangspunktet var hun som trengte deg, er utrolig leit for deg. Sånt er bare trist og sårende.

Egentlig kan man si, som mange kvinnet sier når menn oppfører seg håpløst; drit i den drittsekken. Det kan du egentlig tenke om henne.

Beklager at jeg ikke kan hjelpe eller komme med svar. Ønsker deg lykke til❤

Anonymkode: e262f...f62

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Selvfølgelig kan man blokkere venner, men etter det, så blir de kalt tidligere venner. Hvis en venninne hadde rotet med typen min, plaget meg med irrasjonelle anklager eller sviktet meg på en annen måte osv, så kunne jeg blokkert noen jeg var venn med. Jeg hadde altså avsluttet vennskapet.

Jeg aner ikke om hun følte for å ha et vennskap med deg eller ikke, det vet bare hun. Men hvis vi sier at hun var interessert i å ha et vennskap med deg, så må det ha vært noe som gjorde at hun ombestemte seg. Ps, når folk igjen og igjen i denne tråden sier at du virker veldig intens, så bør du ta det til deg. Les gjennom din egen tråd, hvis du selv ikke ser at du virker meget hyper i dine mange innlegg så vet jeg faktisk ikke hva som skal til for at du skal se det.

Anonymkode: 69723...4f0

1. Det er nok ikke helt sammenlignbart, dessverre.

2. Kanskje at dere faktisk i stedet for å si ''les det du skriver'' (eh... vel... altså... jeg leser jo det jeg skriver, hvis ikke... ville jeg jo ikke skrevet det jeg... eh... skrev?), og Intens! (hvor mange ganger er  den nevnt)?, vær så snill, jeg ber dere... kom med eksempler på hva som gjør en setning intens og hva som gjør den avslappende :-)

Strålende at vi tar utgangspunkt i det positive, at vi er glade i dag, og tenker at hun var interessert i vennskap; da starter vi alle på samme plan for å vurdere hva som kunne ha fått henne til å ombestemme seg. Strålende!

4 hours ago, AnonymBruker said:

Selv om man kan virke som en som viser massiv forståelse for feil ved seg selv og mennesker, så kan man fortsatt opptre irrasjonelt eller endre mening.

Anonymkode: 69723...4f0

Resultatet burde da vært å lagt meg til; sagt at vennskapet blir det aldri noe av, skrytt litt mer av alle andre enn meg man ligger med; MEN! Gitt en forklaring. Svaret. For samvittighetens skyld (hvis man har noe som heter samvittighet i seg), og så forduftet. Det ville vært helt fantastisk! Endelig feedback på hva som kan gjøre meg til den beste versjonen av meg selv.

4 hours ago, AnonymBruker said:

Du spør hvorfor du fremstår intens. Her er svaret:

CASE:Du møter en dame et par ganger. Hun oppfører seg kjipt mot deg, spiller på følelsene dine for å få oppmerksomhet, sier én ting og gjør noe annet, og avviser deg til slutt.

ALLE normale menneskers reaksjon: «Ja ja, hun var kjip. Bra jeg slipper å forholde meg til henne igjen.» THE END

DIN reaksjon: Plage dama igjen, og igjen, ved å mase om hva som skjedde, ta kontakt etter at hun har blokkert deg, skrive verdens lengste innlegg på kvinneguiden om hva som skjedde. 

DET ER INTENST. 

Anonymkode: 60aca...451

Jeg må bare beklage enormt her for misforståelsen. Caset er feil, ergo er konklusjonen feil. Jeg beklager ufattelig hvis jeg har skrevet noe som skal ha det til at begge hadde date som intensjon (noe som IKKE viste seg å være tilfellet) og den ene lekte med den andres følelser. Beklager enormt og ber virkelig om at du viser til innlegget du har lest så jeg kan Quote det og endre.

3 hours ago, AnonymBruker said:

TS, du lurer på hvorfor du oppleves som intens, og hvordan du evt kan forandre dette. Skal prøve å svare på dette så godt jeg kan, i beste mening.

Du oppleves som intens fordi du analyserer, tolker, nekter å "let it go". Du legger frem et scenario (møtte en person for vennskap, ble interessert i noe mer, ting skar seg) som er veldig vanlig. De fleste her har vært gjennom noe slikt, og det er kjipt. Men å investere så mye energi som du gjør i å tolke, overanalysere og prøve å forstå hennes nøyaktige tankeprosess, ta kontakt med henne for å få svar... det er faktisk ikke vanlig. Det hadde vært forståelig om hun putselig brøt ut av et eksteskap etter 10 år uten forklaring, men ikke etter noen få møter.

Og, ja, du sier at dette ikke dreier seg om HENNE, men at du vil forstå hvordan mennesker kan være så selvmotsigende, handle mot sin egen moral, etc. Og flere her har svart deg: mennesker er ikke roboter. Iblant handler vi mot vår egen moral, iblant skifter vi mening.

Du spør;

Jeg beklager, men hun er faktisk ikke skyldig deg noe svar. Selvfølgelig kan du spørre, men om hun ikke svarer eller vil svare... seriøst, let it go. Kanskje vet hun ikke selv en gang hvorfor hun handlet som hun gjorde. Kanskje hun ville skåne deg ved å trekke seg unna forskitig, og derfor sa at hun var opptatt. At hun er deprimert og har det vanskelig betyr ikke at hun automatisk ønsker å vedlikeholde et nytt vennskap.  Iblant skjærer ting seg uten at vi får noe svar eller at vi er i stand til å forstå et annet menneskes motivasjoner. Det er normalt.

 

Anonymkode: 8c6b3...2b1

Helt enig i at det ikke er sosialt betinget å kreve svar fra folk om hvorfor de avlyser (nevnt tidligere i tråden hvis du leter), men noe helt fantastisk ville vært å faktisk fått svar, slik at jeg kan bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv. Det er kun EN person i hele Universet som har svaret. Henne.

Basert på at mennesker ikke er roboter burde det jo vært en logisk tanke at når følelsesutbruddet hennes hadde roet seg nå, og jeg burde fått en unnskyldning fra henne for at hun sårer. Hun skrev jo rett før hun blokket meg alt dette jeg kritiserer om selvmotsigelsen her. Hun ønsket ikke å avslutte vennskapet, hun syntes det var hyggelig å bli kjent med meg, hun vil IKKE avslutte hardt og brutalt. Gjett hva som skjedde et par sekunder senere... haha... mennesker as...

JEG VET HUN IKKE ER SKYLDIG MEG NOE SVAR! Jeg har prøvd. SERIØST! Jeg har så ekstremt prøvd å forklare at jeg aksepterer menneskers frihet i det liberale samfunnet vårt; jeg ber deg om EN ting. Les litt tilbake i tråden; siste avsnitt er besvart sånn cirka i hvert eneste innlegg.

44 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg har bare lyst å sende deg en klem❤

All kritikken du fikk her var ikke det du søkte. Du føler deg sikkert veldig missforstått, og det forstår jeg. Håper likevel at du kan ta konstruktiv kritikk og ikke bli i dårlig humør og nedfor på grunn av alt det som står her. Selv om du ikke kan kreve og forlange det, så synes jeg likevel du fortjener gode svar, men tydeligvis er ingen av oss her på kg kompetente nok til å gi deg det. Det er nok derfor psykolog nevnes irriterende ofte. Du velger jo selv. Hvis du ikke føler behov for psykolog, men samtidig ikke kan få svar fra medmennesker, hvor skal du da hente svar fra? Kanskje fra familie eller noen som kjenner deg godt? Vet ikke.

Du er sikkert et godt menneske, som bare mener godt. Og som i god tro gikk inn i bekjentskap med denne jenta. At hun sviktet deg, når det i utgangspunktet var hun som trengte deg, er utrolig leit for deg. Sånt er bare trist og sårende.

Egentlig kan man si, som mange kvinnet sier når menn oppfører seg håpløst; drit i den drittsekken. Det kan du egentlig tenke om henne.

Beklager at jeg ikke kan hjelpe eller komme med svar. Ønsker deg lykke til❤

Anonymkode: e262f...f62

Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre om hva andre mennesker tenker om meg. Jeg lever mitt liv for min egen skyld, ikke andres skyld. Jeg er veldig lite opptatt av å please andre for å ikke oppnå sosiale straffer...

Poenget med tråden er vel mer at de som har opplevd: Depresjon, drama, nære har forlatt dem brått, og andre personlige lidelser gjennom fortiden sin som gjør at de så det nødvendig å få psykolog; at det er DE som svarer på tråden. Jeg ønsker å forstå hvorfor jenter som henne gjorde som hun gjorde, og da må man ha noen relasjoner til problemene hun har. Man må faktisk kjenne seg igjen i henne, fremfor å angripe MEG av alt. Jeg skriver jo bare et spørsmål om et fenomen jeg genuint lurer på fordi grunn 1. Jeg ønsker å bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv og 2. Jeg har en enorm egeninteresse i å lære meg om hvorfor folk reagerer som de gjør basert på eksterne og interne hendelser. Det er derfor jeg studerer bl.a. atferdsstudier.

Det fantastiske her er at ingen psykologer ville ha tatt i mot meg engang, for jeg trenger ikke deres tid. Dere kjenner ikke meg som enkeltmenneske og privatperson, dere kjenner ikke stemningen rundt sosiale lag jeg er i, dere kjenner ikke jenta tråden er startet for, og dere kjenner ikke hennes side av saken. Jeg har tidligere av bekjentskaper fått beskjed om at jeg kan skrive misforstående (type å ha masse kunnskap i et fag, men likevel få dårlig karakter pga. formidlingsevnen), så at folk misforstår meg her er helt forståelig; det som ikke er forståelig er hvordan de greier så raskt å endre trådens tema og spørsmål.

Svarene krever at minimum ett av to krav oppfylles: Enten må jentene selv bryte litt sosiale koder og faktisk gi meg svar når jeg bryter sosiale koder og SPØR og ØNSKER svar (utdyper så ekstremt at jeg ikke bruker ordet KRAV). Og/eller så må folk som har opplevd type det samme (som nevnt hundre ganger før, og sist her) svare. Standardmedlemmer som ikke har opplevd følelsene tror jeg vi alle vet at ikke har en annen evne til å svare svar som baserer seg på å endre hele trådens emne.

Svar på hva jeg gjorde galt kan ikke hentes fra noen andre enn disse, og det er jo ganske logisk, egentlig.

Jeg velger ikke å kalle henne drittsekk egentlig; alt jeg prøver er å forstå henne. Hun velger å være intim med randoms gutter som alle har det til felles at de ikke er meg og bryr seg om henne som enkeltmenneske og privatperson (og det vil hun jo merke, men da har hun glemt meg og muligheten er desverre long gone for flere år siden sikkert), men det å faktisk bruke tid på det du sier du ønsker (nærhet, forståelse, vennskap, ikke bli sviktet, omgås av folk som har en genuin interesse for deg = meg), nei det vil hun ikke.

At hun prioriterer en hun har kjent KORTERE tid enn meg, kun fordi han kom fra riktig ramme (dateside vs. venneside) er sårende, selvfølgelig, og enda mer uforståelig. Hvor mange vennskap har ikke utviklet seg til noe mer? Det var f.eks. tilfellet med eksen hennes... men JEG, nei DET var uaktuelt. Jeg prøver bare virkelig å FORSTÅ henne. Hvorfor hun gjør som hun gjør. Hvorfor DEN TYPE JENTER gjør som de gjør.

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir opp.

Du har fått masse forklaringer og muligheter her og allikevel så terper du videre. Ergo går det ikke inn hos deg og ERGO burde du ha noen samtaler med psykolog for det er uten tvil at det er noe du ikke forstår selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så det er altså kun denne ene jenta i hele universet som vet hvordan du kan bli din aller beste versjon av deg selv? Hvordan i all verden kan hun vite det etter å ha møtt deg to ganger? Og hvorfor er det hennes oppgave å "forbedre" deg, når hun tydeligvis ikke er interessert? Av og til så feiger man rett og slett ut, i frykt for å såre noen. Jeg vet at det kanskje ville hjulpet den andre personen mer om man sa hva personen faktisk burde endre, men hvem vet? Kanskje senere kommer det noen som liker akkurat det med den andre? Hvem sier at det jeg foretrekker av en person er det rette? For eksempel..

Og det med at hun hadde kjent den andre personen kortere. Det har ingenting med saken å gjøre. Man måler ikke kjemi i tid.. Slik jeg har forstått det hadde heller ikke dere kjent hverandre særlig mer enn et par mnd? Så lenge hun da er mer interessert i han andre, velger hun selvsagt å prioritere mer tid med han. Sorry, men sånn er datingen idag.. Hard og brutal.

Du er ganske passiv-aggressiv, selv når folk kommer med mer støttende ord og prøver å hjelpe deg. Du tar det jo ikke til deg! Du fortsette jo bare å si at vi ikke forstår. Joda, vi forstår, men du nekter å høre på hva vi faktisk sier. Og dersom du trenger eksempler på at du er passiv-aggressiv: du skriver at det er folk som selv trenger psykolog som svarer på tråden. Nei, det er og helt vanlige mennesker med helt vanlige liv som svarer på tråden din. Og det finnes andre eksempler. Det er en av grunnene til at du virker ganske intens, samtidig som du kverulerer på hver minste detalj andre skriver, og nekter å se det store bildet..

Prøv å ikke analyser for mye, du kommer aldri til å få et svar fra henne uansett, ettersom hun har blokkert deg, og du tar heller tydeligvis ikke til deg det folk sier her. Let it go.. og neste gang gjerne prøv å la henne komme til deg, og være litt mer laid back. Håper iallefall du kommer deg videre og at du har bedre lykke neste gang!

Anonymkode: d872d...991

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Det er nok ikke helt sammenlignbart, dessverre.

2. Kanskje at dere faktisk i stedet for å si ''les det du skriver'' (eh... vel... altså... jeg leser jo det jeg skriver, hvis ikke... ville jeg jo ikke skrevet det jeg... eh... skrev?), og Intens! (hvor mange ganger er  den nevnt)?, vær så snill, jeg ber dere... kom med eksempler på hva som gjør en setning intens og hva som gjør den avslappende :-)

Strålende at vi tar utgangspunkt i det positive, at vi er glade i dag, og tenker at hun var interessert i vennskap; da starter vi alle på samme plan for å vurdere hva som kunne ha fått henne til å ombestemme seg. Strålende!

Resultatet burde da vært å lagt meg til; sagt at vennskapet blir det aldri noe av, skrytt litt mer av alle andre enn meg man ligger med; MEN! Gitt en forklaring. Svaret. For samvittighetens skyld (hvis man har noe som heter samvittighet i seg), og så forduftet. Det ville vært helt fantastisk! Endelig feedback på hva som kan gjøre meg til den beste versjonen av meg selv.

Jeg må bare beklage enormt her for misforståelsen. Caset er feil, ergo er konklusjonen feil. Jeg beklager ufattelig hvis jeg har skrevet noe som skal ha det til at begge hadde date som intensjon (noe som IKKE viste seg å være tilfellet) og den ene lekte med den andres følelser. Beklager enormt og ber virkelig om at du viser til innlegget du har lest så jeg kan Quote det og endre.

Helt enig i at det ikke er sosialt betinget å kreve svar fra folk om hvorfor de avlyser (nevnt tidligere i tråden hvis du leter), men noe helt fantastisk ville vært å faktisk fått svar, slik at jeg kan bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv. Det er kun EN person i hele Universet som har svaret. Henne.

Basert på at mennesker ikke er roboter burde det jo vært en logisk tanke at når følelsesutbruddet hennes hadde roet seg nå, og jeg burde fått en unnskyldning fra henne for at hun sårer. Hun skrev jo rett før hun blokket meg alt dette jeg kritiserer om selvmotsigelsen her. Hun ønsket ikke å avslutte vennskapet, hun syntes det var hyggelig å bli kjent med meg, hun vil IKKE avslutte hardt og brutalt. Gjett hva som skjedde et par sekunder senere... haha... mennesker as...

JEG VET HUN IKKE ER SKYLDIG MEG NOE SVAR! Jeg har prøvd. SERIØST! Jeg har så ekstremt prøvd å forklare at jeg aksepterer menneskers frihet i det liberale samfunnet vårt; jeg ber deg om EN ting. Les litt tilbake i tråden; siste avsnitt er besvart sånn cirka i hvert eneste innlegg.

Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre om hva andre mennesker tenker om meg. Jeg lever mitt liv for min egen skyld, ikke andres skyld. Jeg er veldig lite opptatt av å please andre for å ikke oppnå sosiale straffer...

Poenget med tråden er vel mer at de som har opplevd: Depresjon, drama, nære har forlatt dem brått, og andre personlige lidelser gjennom fortiden sin som gjør at de så det nødvendig å få psykolog; at det er DE som svarer på tråden. Jeg ønsker å forstå hvorfor jenter som henne gjorde som hun gjorde, og da må man ha noen relasjoner til problemene hun har. Man må faktisk kjenne seg igjen i henne, fremfor å angripe MEG av alt. Jeg skriver jo bare et spørsmål om et fenomen jeg genuint lurer på fordi grunn 1. Jeg ønsker å bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv og 2. Jeg har en enorm egeninteresse i å lære meg om hvorfor folk reagerer som de gjør basert på eksterne og interne hendelser. Det er derfor jeg studerer bl.a. atferdsstudier.

Det fantastiske her er at ingen psykologer ville ha tatt i mot meg engang, for jeg trenger ikke deres tid. Dere kjenner ikke meg som enkeltmenneske og privatperson, dere kjenner ikke stemningen rundt sosiale lag jeg er i, dere kjenner ikke jenta tråden er startet for, og dere kjenner ikke hennes side av saken. Jeg har tidligere av bekjentskaper fått beskjed om at jeg kan skrive misforstående (type å ha masse kunnskap i et fag, men likevel få dårlig karakter pga. formidlingsevnen), så at folk misforstår meg her er helt forståelig; det som ikke er forståelig er hvordan de greier så raskt å endre trådens tema og spørsmål.

Svarene krever at minimum ett av to krav oppfylles: Enten må jentene selv bryte litt sosiale koder og faktisk gi meg svar når jeg bryter sosiale koder og SPØR og ØNSKER svar (utdyper så ekstremt at jeg ikke bruker ordet KRAV). Og/eller så må folk som har opplevd type det samme (som nevnt hundre ganger før, og sist her) svare. Standardmedlemmer som ikke har opplevd følelsene tror jeg vi alle vet at ikke har en annen evne til å svare svar som baserer seg på å endre hele trådens emne.

Svar på hva jeg gjorde galt kan ikke hentes fra noen andre enn disse, og det er jo ganske logisk, egentlig.

Jeg velger ikke å kalle henne drittsekk egentlig; alt jeg prøver er å forstå henne. Hun velger å være intim med randoms gutter som alle har det til felles at de ikke er meg og bryr seg om henne som enkeltmenneske og privatperson (og det vil hun jo merke, men da har hun glemt meg og muligheten er desverre long gone for flere år siden sikkert), men det å faktisk bruke tid på det du sier du ønsker (nærhet, forståelse, vennskap, ikke bli sviktet, omgås av folk som har en genuin interesse for deg = meg), nei det vil hun ikke.

At hun prioriterer en hun har kjent KORTERE tid enn meg, kun fordi han kom fra riktig ramme (dateside vs. venneside) er sårende, selvfølgelig, og enda mer uforståelig. Hvor mange vennskap har ikke utviklet seg til noe mer? Det var f.eks. tilfellet med eksen hennes... men JEG, nei DET var uaktuelt. Jeg prøver bare virkelig å FORSTÅ henne. Hvorfor hun gjør som hun gjør. Hvorfor DEN TYPE JENTER gjør som de gjør.

Anonymkode: 97775...46a

Jeg forstår det er sårende og frustrerende ts å ønske svar på hvorfor det er sånn og du ikke får det. Blir litt som ghosting. Men ssken er at hun vil ikke gi deg svar av en eller annen grunn. Du kommer ikke til å få et svar heller. Så det er faktisk ingenting annet enn å forsøke å gå videre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er masete og veldig needy. Det verste derimot er offerollen du har inntatt. Det er ikke veldig sjarmerende eller sexy.

Du spør om hvordan du kan være den beste utgaven av deg selv, og det er ved å slutte og være selvmedlidende og passiv-agressiv. Du er i ferd med å gå i «bitter-fella». Denne jenta skylder deg ingen ting. Det er derfor hun ikke orker å være venn med deg heller. Det blir bare for mye.

 

 

 

Endret av Perle
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beskriv intensiteten, igjen, folkens... vær så snill... orker ikke gjenta dette. Det er tydeligvis en misforståelse som er så sentral i misforståelsen av hele tråden at den MÅ oppklares. Vær så snill!

Anonymkode: 97775...46a

Men kjære vene, tenk deg om. Hvis 20+ damer sier at OI dette var VELDIG intenst, JEG hadde skygga banen - kanskje det er du som misforstår? Du ser ikke selv hvordan denne selvpiskingen og dypdykkingen i detaljer om hvorfor hun gjorde ditt og datt og hvorfor ditt og datt ikke skjedde fremstår som utrolig slitsomt. At du ikke engang vurderer at ok, nå er jeg den eneste på fire sider i en tråd som er uenig, kan problemet ligge hos meg, viser at du ikke har den selvinnsikten. Det er intenst at du har tenkt så mye på dette at du snart har skrevet nok tegn til en roman om det på KG. Det er intenst at du kverulerer og ikke vil ta til deg tolkninger som ikke stemmer overens med ditt syn på saken. Det er intenst at du står på at alle som mener noe annet enn deg bare har misforstått, og bruker mye tid og energi på å oppklare små detaljer vi allerede har oppfattet, men som du ikke er fornøyd med tolkningen av. 

Ta et hint! 
 

Selv om du tåler ærlighet og bedyrer at hun kan være ærlig med deg, så viser du en utrolig snever forståelse av kvinners utfordringer. Hvor mange har ikke havnet i farlige situasjoner fordi menn ikke har tålt en avvisning selv om de sier de ønsker ærlighet? Å si at "sånn er ikke jeg" holder ikke. Det har mange andre også sagt. Det er ikke en sjanse verdt å ta. Vi fjerner oss subtilt fra situasjonen, høflig, gir kanskje litt blandede signaler for å ikke såre mannen som opptrer rart eller ustabilt (i dette tilfellet deg) og satser på at han finner noen andre og at dette renner ut i sanden. Det er dette hun har gjort. Du ble for mye for henne, hun sier det ikke direkte, men håper du skal ta hintet og slutte å ta kontakt. Slutt å ta kontakt. 

Anonymkode: c174f...e4e

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...