Gå til innhold

Nylig oppstartet vennskap brutt like raskt ned


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Carressa
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(...)

Da blir jeg kritisert for gjentagelser vet du. Jeg har jo kontinuerlig i tråden gått fra å skrive det samme om igjen, til å skrive så kort og konsist hva jeg overhodet fortsatt leter etter, til å henvise til sidetall; alt etter DERES ønsker.

Anonymkode: 97775...46a

Jeg ber deg om å gjenta deg én gang til. Det tar lang tid å lete gjennom 17 sider, og oppfatningen din og spørsmålene kan ha endret seg underveis. 

Uten å komme med all bakgrunnsinfo, hvilke spørsmål sitter du fortsatt igjen med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes noen folk er så utrolig stygge her inne med kommentarene sine. OM fyren sliter, tror dere det hjelper å si at du minner meg om den og den og den creepy personen som jeg virkelig synes var helt jævlig osv. Jeg feks kan til tider være altfor intens med dater, Men dette er jeg blitt mer og mer klar over jo eldre jeg har blitt og jobber mye med meg selv. Man kan faktisk ha opplevd traumatiske ting som gjør at man uheldigvis oppfører seg galt innimellom mtp relasjoner. Og å da bli kalt gal osv gjør ikke akkurat saken bedre om man sliter og har mye vonde følelser og skyldfølelse knyttet opp til hvordan relasjoner har endt. Dessuten blir man stempla som klin kokos om man ikke passer helt inn i a4 normen på hvordan man skal være til enhver tid. Jeg sier ikke at jeg ikke kan være enig i mye av det som skrives her og at man kan bli skremt er fullt forståelig men man kan velge en litt annen fremgangsmåte enn å hakke løs på karen. 

Anonymkode: 36ec6...aaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes noen folk er så utrolig stygge her inne med kommentarene sine. OM fyren sliter, tror dere det hjelper å si at du minner meg om den og den og den creepy personen som jeg virkelig synes var helt jævlig osv. Jeg feks kan til tider være altfor intens med dater, Men dette er jeg blitt mer og mer klar over jo eldre jeg har blitt og jobber mye med meg selv. Man kan faktisk ha opplevd traumatiske ting som gjør at man uheldigvis oppfører seg galt innimellom mtp relasjoner. Og å da bli kalt gal osv gjør ikke akkurat saken bedre om man sliter og har mye vonde følelser og skyldfølelse knyttet opp til hvordan relasjoner har endt. Dessuten blir man stempla som klin kokos om man ikke passer helt inn i a4 normen på hvordan man skal være til enhver tid. Jeg sier ikke at jeg ikke kan være enig i mye av det som skrives her og at man kan bli skremt er fullt forståelig men man kan velge en litt annen fremgangsmåte enn å hakke løs på karen. 

Anonymkode: 36ec6...aaf

Men ts nekter jo for at han sliter.

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Men ts nekter jo for at han sliter.

Ok, sant nok. Men poenget mitt var at jeg synes man skal være litt forsiktig og tenke deg om et par ganger før man skriver. At fyren nekter for at noe er galt med ham er jo i og for seg sant nok. Men jeg tror bare ikke det hjelper ham at andre skriver så drøyt som de gjør, jeg tror igrunnen ikke denne tråden vil nå noen vei. Jeg tror også at ts burde ha noen å prate med om dette, dumt han ikke vil. Tror bare ikke kritikk og drøye ordvalg er særlig bra for noen å få i trynet over mange sider. Han gir uttrykk for her at det ikke sårer men det kan det godt gjøre. 

Anonymkode: 36ec6...aaf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, sant nok. Men poenget mitt var at jeg synes man skal være litt forsiktig og tenke deg om et par ganger før man skriver. At fyren nekter for at noe er galt med ham er jo i og for seg sant nok. Men jeg tror bare ikke det hjelper ham at andre skriver så drøyt som de gjør, jeg tror igrunnen ikke denne tråden vil nå noen vei. Jeg tror også at ts burde ha noen å prate med om dette, dumt han ikke vil. Tror bare ikke kritikk og drøye ordvalg er særlig bra for noen å få i trynet over mange sider. Han gir uttrykk for her at det ikke sårer men det kan det godt gjøre. 

Anonymkode: 36ec6...aaf

Er forsåvidt enig men tror folk skriver slikt når de blir provosert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innrømmet 3 ting:

1. Jeg ser at jeg har en egen evne ut av en annen verden til å feilformulere meg = jeg tror fortsatt at jeg prøver å få noen til å forstå hva spørsmålet er. Jeg kan dessverre ikke stå til ansvar for om folk vil forstå/akseptere hva spørsmålet er. For de som har skjønt at spørsmålet/utgangspunktet/formålet med tråden er hva det er; Bra! For de som ikke VIL forstå; Jaja...

2. Jeg ser at relasjoner bryter sammen. Jeg ser at dette delvis er min feil.

3. Jeg ser at jenten i eksempelet har sin delvise skyld i at denne spesifikke relasjonen brøt sammen.

Det å innrømme dårlig formuleringsevne fører til 2 ting:

1. Det viser selvinnsikt i seg selv. 2. Det gjør at vi forhåpentligvis snart forstår hverandre (blant de som kan og vil forstå).

Det å forstå at en relasjon har ett enkelt grunnleggende fundament, og det er at det er to mennesker til stede, er helt essensielt for å forstå videre at relasjoner bryter sammen av x antall faktorer, eksterne som interne; holdninger, erfaringer og verdier i livet er med på å påvirke mennesker til å handle som de gjør i samhandling med andre medmennesker i samfunnet. Det å påstå noe annet er nettopp selve definisjonen på at man ikke vil forstå, fremfor at man kan men kanskje føler seg personlig støtet.

Det er en hån mot rettferdighet å legge all skyld på seg selv, men det er også typisk norsk. Man skal lide litt og synes synd på seg selv, for å få sympati. Da føles det ekstra godt å få rettferdighet til slutt, når man faktisk vet hvordan det er å være nede vs. å ha levd på rosa skyer hele livet. Men dette er jo ikke sant: Det må to personer til for å skape en krangel/relasjon/whatever mellom mennesker i samfunnet, og det blir direkte feil å legge skylden mer på den ene enn den andre.

Jeg poengterer bare MINE feil tydelig, og gir noen stikkord på hva som kan påvirke handlingsmønsteret til de på andre siden av bordet. Jeg ville aldri lagt hverken mer eller mindre 50 % av skylda på jenta, for noe annet ville vært direkte feil. Både formelt sett, handlingsmessig sett, moralsmessig sett, ordmessig sett, og alle andre årsaker dere kan komme på.

Et kompromiss er et en mellomløsning der ingen blir fornøyd; jeg tror jeg har valgt et bra kompromiss for dere.

Hvis vi aksepterer at spørsmålet/utgangspunktet/formålet med tråden er hva det er, og svarer deretter; altså svarer i den god tro på mennesket, at jeg som var i situasjonens handling-for-handling og ord-for-ord, faktisk har grunnlag for at spørsmålet er som det er, utgangspunktet er som det er, og formålet med tråden er som det er, så har jeg jo tilbudt meg å lage alt fra 10x10-, 100x100-, 1000x1000-matrise, eller en uendelighetsteori med diverse forklaringer basert på diverse ''ting'', ... - senere.

Problemet her tror jeg er at dere vil diskutere min kompromissløsning først; altså definere egne spørsmål, utgangspunkt, hypoteser, og svare deretter. Da må dere foreløpig få utløp for den frustrasjonen på en annen måte i f.eks. å opprette en egen tråd, der dere kan stille deres spørsmål og få svarene deretter.

Jeg har opprettet denne tråden for å få svar på det jeg lurer på, og ikke det dere vil at jeg skal lure på; og her mangler dere regelrett respekt for medmennesker. Jeg beklager å måtte si det, men det er faktisk slik det oppfattes.

Nysgjerrighetshypotesen gjelder forresten fortsatt; og er enda ikke besvart (kanskje fordi den traff altfor bra)?:

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kunne fint endret kjønnsrollene og sagt at jeg var en jente som ble dumpet av en gutt, og da ville tråden vært fylt med røde roser, tårer, og harmoni. Men omvendt? Nei, da er det GUTTEN det er noe feil med, og ord som psykolog, gal og intens blir nevnt FØR dere engang har skumlest et kvart ord av førsteinnlegget.

 

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://utforsksinnet.no/ikke-liker-virkningen-ikke-provoser-arsaken/

 

Vi er ikke bare hva vi gjør og hva vi sier. Vi er først og fremst hva vi tenker. Det er slik vi avgrenser virkeligheten vår og gir den form, en kropp, en essens. Hvis tankene dine er lammet av frykt og ord som «Jeg kan ikke» eller «Jeg vil ikke», vil veien din bli preget av sumper og piggtrådgjerder som du må kjempe deg gjennom hver eneste dag.

Vi har alle noe kunnskap om forholdet mellom årsak og virkning. Når vi ser på maskiner og ingeniørkunst, får vi spesielt et godt bilde av dette. Men i virkeligheten stikker det ikke så dypt. Du trykker på knappen, så starter PC-en. Hvis jeg reparerer bremsene på bilen, kan det redde meg fra mange ulykker.

Menneskelig adferd er imidlertid mye mer kompleks. Vi har ikke knapper og bruksanvisninger. Noen ganger kan vi behandle to personer på samme måte, men få veldig ulike effekter. Mennesker er like utrolige som de er kompliserte. Vi har et rikt, men sårbart sett av følelser, preferanser og verdier som kan skape ulike reaksjoner på samme stimuli.

Det som kalles for «loven om årsak og virkning» sier oss noen viktige og grunnleggende ting om verden og hvordan mennesker samhandler. Dette er verdt å huske på:

Anonymkode: bf97c...03c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en som selv har slitt og sliter og som du så fint sier har hatt "psykologbehov" så kjenner jeg at jeg blir utrolig provosert av hvordan du gjentatte ganger snakker som at alle vi som har vært deprimerte ol er en gruppe der alle tenker og handler helt likt. Som at vi ikke et mennesker som alle andre med ulike følelser, personligheter og reaksjonsmønstere. Jeg synes det som gjør da saken enda mer skremmende er at du omtaler deg selv med bruk av store ord som fantastisk, enormt og interessant osv, som en som er ekstreeemt interessert i mennesker og det sosiale spillet som du kaller det osv osv osv osv osv.. Og en oppvekker : selvom dama sa hun var ute etter vennskap så er hun overhodet på ingen måte forpliktet til å videreføre noe vennskap med deg. Selv har jeg få venner og det er delvis fordi disse også må velges på samme måte som en potensiell kjæreste. De må rett og slett ha bra kjemi med meg. Selvom jeg er klar over at andre kaller andre for venner veldig fort og tåler den ene dritt oppførselen etter den andre men det er en annen diskusjon.. Og før du skriver noe så vet jeg at du snakker om fenomenet.. Ikke bare dama. Men like vanlig som det er å drite i noen etter å ha funnet ut fort at man ikke passer som kjærester så er der og vanlig og fullt akseptabelt å droppe noen man ikke så at man kunne være venn med. 

Dessuten kommer du aldri til å få noen klar fasit eller noen fasit i det hele tatt på hvorfor som du kaller det "en viss mennesketype med psykologbehov" gjør slik som hun dama gjorde.. For vet du hva? Vi som sliter oppfører oss på helt forskjellige måter vi også. Så igrunn er hele tråden da en waste. Tidligere i tråden reagerte jeg sterk på hvordan noen skrev til deg men etter å faktisk ha lest hele tråden så synes jeg sette bare blir veldig intenst fra din side.. Og du sier du ikke setter folk i bås.. Det er jo eksakt det du har gjort i stor grad gjennom hele tråden ved å snakke nedlatende om folk som har behov for en å snakke med iløpet av livet, folk som sliter. Jeg tror virkelige ikke du synes alle mennesker er fantastiske (ditt ordvalg) kun de som tydeligvis oppfører seg slik det du mener er å være er perfekt menneske. Jeg tror heller ikke dette er et så stort mysterium som du tror det er. Og hvordan skal du kunne få svar når jeg feks ikke kjenner meg så veldig bra igjen i denne damas oppførsel? Jeg sliter jo jeg og... 

Selv har jeg blitt oppgitt og en sjeldent gang blitt lei meg over at gutter bare forsvinner i løse lufta.. Så jeg kan jo igrunn komme med erfaringer som er litt i nærheten av å ligne. Som en som tenker mye og som sliter med selvtilliten så har jeg analysert fra ende til annen hva jeg gjorde galt.. Jeg jeg jeg.. Jeg prøver nå faktisk å godta at selvom jeg synes avvisning er helt forferdelig å oppleve 8g som jeg godt vet at er et større problem for meg en normen ("da er jo jeg på andre siden av skalaen, alrså ikke den som bryter kontakten) så må jeg bare prøve å tenke hvor enn vanskelig det er og hvor sint jeg er på meg selv, at alt er ikke min feil, at jeg må ta lærdom av denne opplevelsen men ikke bli spist opp av skyldfølelse, og at det egentlig ikke er noe big deal i det hele tatt når man kun har møtt en person 2 ganger. Selv jeg er istand til å tenke det, selvom det er vanskelig innimellom, og der gjelder å ha såpass mye innsikt så man forstår at andre er forskjellige fra en selv! Og at det å gli bort fra hverandre etter to møter faktisk kan være fullstendig normalt, like normalt som å fortsette forholdet.. Uavhengig av om hun tok insj eller ikke. Jeg tror faktisk ikke det er noe større mysterium enn som så. Vi har alle ulik bagasje som gjør at vi oppfører oss som vi gjør, uansett hvor irrasjonelt det kan virke. Jeg tror bare der er svaret. Kom deg videre. 

Og som jeg ser ingen har nevnr:selvom du ikke har fått noen diagnose så betyr det jo ikke at du er mentalt helt frisk. Jeg fikk heller ingen diagnoser som barn men har i voksen alder slitt såpass mye at jeg nå har vært åpen for å bli utredet for ting som kan være en mulighet og så få hjelp deretter. Men vær også kun åpen for at vi alle er forskjellige! 

 

Anonymkode: 36ec6...aaf

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Da blir jeg kritisert for gjentagelser vet du. Jeg har jo kontinuerlig i tråden gått fra å skrive det samme om igjen, til å skrive så kort og konsist hva jeg overhodet fortsatt leter etter, til å henvise til sidetall; alt etter DERES ønsker.

Men du gjentar jo absolutt alt annet enn dette "spørsmålet" og "formålet med tråden".

Er det dette som er SPØRSMÅLET?: Hvordan kan en som går til psykolog, er depressiv, har drama i livet, en tung fortid, og ikke ønsker å være slik mot andre; er nettopp slik mot andre?

Og er det dette som er FORMÅLET MED TRÅDEN?: Hva gjør at depresjoner skyver folk unna, du selv har tatt kontakt med for å hjelpe deg med blanke ark? Noen med erfaringer som kan svare?

Anonymkode: 9b0ee...7ef

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Du har to retninger i Metode for å forstå Årsak > Virkningseffekter, og begge har sine svakheter både i teorien og i praksis. Kvalitativ vs. Kvantitativ metode for å utrede data i et forskningsarbeid.

Uten å gjøre om dette til en Metode-tråd for om spørsmålet KAN være som det er, med bakgrunn i at utgangspunktet ER som det er, formålet har BLITT som det har blitt, så må dere nesten bare godta at situasjonen er som den er.

Som sagt: Jeg er helt med på å diskutere alt annet, ... senere. Hvis dere ikke vil diskutere det relevante pr. nå; ikke svar?

2 hours ago, AnonymBruker said:

Som en som selv har slitt og sliter og som du så fint sier har hatt "psykologbehov" så kjenner jeg at jeg blir utrolig provosert av hvordan du gjentatte ganger snakker som at alle vi som har vært deprimerte ol er en gruppe der alle tenker og handler helt likt.

Selvom dama sa hun var ute etter vennskap så er hun overhodet på ingen måte forpliktet til å videreføre noe vennskap med deg. Selv har jeg få venner og det er delvis fordi disse også må velges på samme måte som en potensiell kjæreste. De må rett og slett ha bra kjemi med meg. 

Dessuten kommer du aldri til å få noen klar fasit eller noen fasit i det hele tatt på hvorfor som du kaller det "en viss mennesketype med psykologbehov" gjør slik som hun dama gjorde.. For vet du hva? Vi som sliter oppfører oss på helt forskjellige måter vi også. ... Og hvordan skal du kunne få svar når jeg feks ikke kjenner meg så veldig bra igjen i denne damas oppførsel? Jeg sliter jo jeg og... 

... så må jeg bare prøve å tenke hvor enn vanskelig det er og hvor sint jeg er på meg selv, at alt er ikke min feil, at jeg må ta lærdom av denne opplevelsen men ikke bli spist opp av skyldfølelse ... Jeg tror faktisk ikke det er noe større mysterium enn som så. Vi har alle ulik bagasje som gjør at vi oppfører oss som vi gjør, uansett hvor irrasjonelt det kan virke. Jeg tror bare der er svaret. Kom deg videre. 

Og som jeg ser ingen har nevnr:selvom du ikke har fått noen diagnose så betyr det jo ikke at du er mentalt helt frisk. Jeg fikk heller ingen diagnoser som barn men har i voksen alder slitt såpass mye at jeg nå har vært åpen for å bli utredet for ting som kan være en mulighet og så få hjelp deretter. Men vær også kun åpen for at vi alle er forskjellige! 

Anonymkode: 36ec6...aaf

1. Jeg har innrømmet svakheten: Jeg prøver ikke å generalisere ETT menneske til verdens befolkning; men å forstå en viss type mennesker ut i fra dette menneskets oppførsel i bakgrunn av fortid. Det er en begrensning av formålet, men det er da virkelig bedre enn ingenting, når du likevel i dette enkelte spesifikke eksempelet KUN har 1 å vurdere ut fra.

2. Du har virkelig ikke fulgt med i tråden? Her dukker ordet PLIKT opp... Les tilbake i tråden, du vil ALDRI se det ordet nevnt av meg. Du vil derimot se ord som ØNSKER i stedet. Gjensidig kjemi har vi blitt enige om i trådens utgangspunkt at det var.

3. Helt utrolig enig! Det som også er sant da er at folk som har opplevd x, y og z; gjør enkelte ting de ikke ville gjort uten denne påvirkningen for å forstyrre relasjonen. Det er selvfølgelig individuelt i hvilken grad Påvirkning avgjør hvordan A slår ut på B; Vi har i denne tråden tatt utgangspunkt i at det Påvirker sterkt!

Det er litt av poenget: De som ikke kjenner seg igjen, trenger ikke å svare. Det sparer meg for å lese masse antagelser basert på folk som ikke har opplevd det samme, og det sparer dere fra å svare i det hele tatt. Jeg har allerede listet opp visse punkter hun sliter med, det er likevel langt fra halvparten av alt hun fortalte meg. Selvfølgelig; jo mer detaljert, jo bedre svar, fra riktige folk. Men jeg har såpass respekt for medmennesker at jeg ikke deler alt for mye.

4. Denne tråden er min måte å ta lærdom på. Jeg er verken sint på henne eller føler skyldfølelse for meg selv. Jeg føler kanskje mer synd på henne som sliter med det hun sliter med, og er som hun er mot andre som hun ironisk nok selv ville ha i sitt liv. Tråden handler om å forstå denne type menneskers atferd. Hvorfor? Fordi jeg elsker mennesker. Jeg vil FORSTÅ de :-)

Spørsmålet har igjen aldri vært OM bagasje påvirker (selv om en jeg nå har ignorert prøver å vri DET unna også), eller AT bagasje påvirket til å gjøre irrasjonelle valg.

Jeg har kommet meg videre for lengst jeg. Det er dere som startet med å tro at tråden handlet om jenta, før jeg nå fortsatt prøver å få dere til å svare på det som faktisk er spørsmålet, og å akseptere at jenta kun er ett eksempel for å forstå en generell tendens innad i en gruppe. Hun tørr ikke å svare meg tilbake, og det forstår jeg jo; hvordan kan hun motsi seg selv igjen, og igjen, og igjen? Snart tror hun ikke på seg selv engang når hun skal lyve. Det jeg derimot er interessert i er å forstå DENNE TYPEN mennesker, så jeg neste gang er bedre forberedt.

Jeg har ikke ''slitt såpass mye'' at jeg føler behov for en utredning. Lang historie kort: Dere kjenner meg ikke irl. punktum.

Og igjen: Denne traff kanskje litt for bra; for den ignorerer folket visst :-)

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kunne fint endret kjønnsrollene og sagt at jeg var en jente som ble dumpet av en gutt, og da ville tråden vært fylt med røde roser, tårer, og harmoni. Men omvendt? Nei, da er det GUTTEN det er noe feil med, og ord som psykolog, gal og intens blir nevnt FØR dere engang har skumlest et kvart ord av førsteinnlegget.

 

 

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Og igjen: Denne traff kanskje litt for bra; for den ignorerer folket visst :-)

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kunne fint endret kjønnsrollene og sagt at jeg var en jente som ble dumpet av en gutt, og da ville tråden vært fylt med røde roser, tårer, og harmoni. Men omvendt? Nei, da er det GUTTEN det er noe feil med, og ord som psykolog, gal og intens blir nevnt FØR dere engang har skumlest et kvart ord av førsteinnlegget.

 

Lag deg gjerne en tråd der kjønnsrollene er byttet om du, ingen som stopper deg. Tror du ville fått veldig like svar som du har fått her.

Men uansett du er jo helt i harnisk når andre går utenfor trådens SPØRSMÅL og FORMÅL, som dette er.

Også lurer jeg fortsatt på dette (og her er det ikke nevnt noen ting om kjønnsroller);

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det dette som er SPØRSMÅLET?: Hvordan kan en som går til psykolog, er depressiv, har drama i livet, en tung fortid, og ikke ønsker å være slik mot andre; er nettopp slik mot andre?

Og er det dette som er FORMÅLET MED TRÅDEN?: Hva gjør at depresjoner skyver folk unna, du selv har tatt kontakt med for å hjelpe deg med blanke ark? Noen med erfaringer som kan svare?

 

Anonymkode: 9b0ee...7ef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

*snip*

For å si det sånn: Det tar kortere tid å ignorere enn å svare
*snip*

Anonymkode: 97775...46a

Kanskje det var dette hun tenkte.

Anonymkode: 7316b...128

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Lag deg gjerne en tråd der kjønnsrollene er byttet om du, ingen som stopper deg. Tror du ville fått veldig like svar som du har fått her.

Men uansett du er jo helt i harnisk når andre går utenfor trådens SPØRSMÅL og FORMÅL, som dette er.

Også lurer jeg fortsatt på dette (og her er det ikke nevnt noen ting om kjønnsroller);

 

Anonymkode: 9b0ee...7ef

Det er riktige sitat, ja. (Fikk ikke med de i Quote?).

Jeg har prøvd alle mulige måter å formulere de på, men gir litt opp her. Folk har bestemt seg for at det ikke KAN være spørsmålet, og kupper tråden. De som faktisk har lyst til å svare på spørsmålene kan det, de som ikke VIL godta at ting er som de er... gå.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kanskje det var dette hun tenkte.

Anonymkode: 7316b...128

Jeg også skulle ønske det var så enkelt. Men bare i tråden her (1/10-del av all info) har 18 sider med forklaringer og detaljer for hvorfor forklaringen (dessverre) ikke kan være så enkel. Jeg nekter egentlig å tro at mennesker er så følelsesløse, kalde, har fullstendig manglende samvittighet, og likevel er bevisst på ALT og enda mer de foretar seg, der alt er selvmotsigende. Jeg har et litt mer positivt syn på medmennesker enn det.

Selvfølgelig blir det vanskelig å svare på spørsmål etterhvert som sagt når du har vært selvmotsigende hele veien; for hva skjer da? Jo nettopp; du voterer JA og NEI til samme avstemning, og på et visst tidspunkt her slutter du å tro på dine egne løgner engang.

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også skulle ønske det var så enkelt. Men bare i tråden her (1/10-del av all info) har 18 sider med forklaringer og detaljer for hvorfor forklaringen (dessverre) ikke kan være så enkel. Jeg nekter egentlig å tro at mennesker er så følelsesløse, kalde, har fullstendig manglende samvittighet, og likevel er bevisst på ALT og enda mer de foretar seg, der alt er selvmotsigende. Jeg har et litt mer positivt syn på medmennesker enn det.

Anonymkode: 97775...46a

Jo, det er faktisk så enkelt. Hun orket deg ikke mer og blokkerte deg. Vanlige folk er ikke helgener. De setter egne ønsker og behov først, selv om det sårer andre.

Skjønner at det er vanskelig å svelge, men det må du nesten lære deg hvis du skal klare deg her i verden.

Anonymkode: 42761...02b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men det er ikke så enkelt.

Kanskje basert på deres egne subjektive erfaringer og verdisyn i livet, og at dere mangler 9/10-deler av info her, selvfølgelig.

Tilbake til trådens spm nå; som jeg feilquotet inn her; men spm. står riktig definert av en annen bruker på forrige side :-)

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts.

Jeg går til psykolog og er ekspert i mitt eget liv og på mine egne problemområder. Jeg vet ikke hva du lurer på for jeg orker ikke å lese en hel tråd med alle mulige vinklinger og spørsmål. Hvis du lurer på noe om meg så setter jeg pris på konkrete spørsmål.. 

Likevel kan jeg ikke svare for noen annen enn meg selv! Jeg er, i likhet med hun du har møtt, et eget individ som er ekspert på mitt eget liv

Siden det er så mange AB`er her så undertegner jeg meg selv fra nå av med et kallenavn

Hilsen eksperten

Anonymkode: fa8d7...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er faktisk så enkelt. Hun orket deg ikke mer og blokkerte deg. Vanlige folk er ikke helgener. De setter egne ønsker og behov først, selv om det sårer andre.

Skjønner at det er vanskelig å svelge, men det må du nesten lære deg hvis du skal klare deg her i verden.

Anonymkode: 42761...02b

Ganske uenig med deg. For det første kan ikke du svare på hvorfor hun gjorde som hun gjorde, du kjenner ikke vedkommende.

Du kan heller ikke diktere hva andre mennesker gjør (setter sine egne behov i første rekke bestandig selv om det sårer andre).

Det er muligens vanskelig å svelge, men tror du bør lære deg å svare som deg selv i stedet for å svare for alle andre.

Hilsen eksperten

Anonymkode: fa8d7...9c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ganske uenig med deg. For det første kan ikke du svare på hvorfor hun gjorde som hun gjorde, du kjenner ikke vedkommende.

Du kan heller ikke diktere hva andre mennesker gjør (setter sine egne behov i første rekke bestandig selv om det sårer andre).

Det er muligens vanskelig å svelge, men tror du bør lære deg å svare som deg selv i stedet for å svare for alle andre.

Hilsen eksperten

Anonymkode: fa8d7...9c1

Tror du burde lese tråden før du begynner å uttale deg..

Anonymkode: ee78e...eb7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 19.11.2017 at 2:55 PM, AnonymBruker said:

Er det dette som er SPØRSMÅLET?: Hvordan kan en som går til psykolog, er depressiv, har drama i livet, en tung fortid, og ikke ønsker å være slik mot andre; er nettopp slik mot andre?

Og er det dette som er FORMÅLET MED TRÅDEN?: Hva gjør at depresjoner skyver folk unna, du selv har tatt kontakt med for å hjelpe deg med blanke ark? Noen med erfaringer som kan svare?

Dette er spørsmålet.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hei ts.

Jeg går til psykolog og er ekspert i mitt eget liv og på mine egne problemområder. Jeg vet ikke hva du lurer på for jeg orker ikke å lese en hel tråd med alle mulige vinklinger og spørsmål. Hvis du lurer på noe om meg så setter jeg pris på konkrete spørsmål.. 

Likevel kan jeg ikke svare for noen annen enn meg selv! Jeg er, i likhet med hun du har møtt, et eget individ som er ekspert på mitt eget liv

Siden det er så mange AB`er her så undertegner jeg meg selv fra nå av med et kallenavn

Hilsen eksperten

Anonymkode: fa8d7...9c1

Spørsmålet er sitert øverst i innlegget.

Til informasjon: Dere kan se hvem som er hvem av Anonymbrukere, ved å se på ''Anonymkode: (tall- og bokstav-verdi)''. Hvis dere vil nerde kodene kan dere se hvilke AB'er som har svart hvilke svar, og hvilke AB'er som er mest aktive i tråden, og de som kun har svart èn gang.

PS: Det er jo veldig interessant å se at dere kupper tråden (lager deres egne spørsmål og egne utgangspunkt), for så å klage når noen er uenige med dere. Men det er jo likevel logisk; de er jo uenig i deres besvarelse på deres spørsmål.

Som sagt: Hvis dere ikke vil godta at jeg har et grunnlag for å si at spørsmålet må være som det er; utgangspunktet må være som det er; og formålet med tråden er hva det er; samt at jenta i HI, kun er et eksempel; da kan dere faktisk gjøre en utrolig enkel ting: Gå. Det fører til noe utrolig bra: De som FAKTISK vil svare på MIN tråd, svarer, mens dere kan opprette egne :-)

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og brukerdebatt og svar til disse. 

Mynona, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...