Gå til innhold

Mexico tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal til Playa del Carmen i 17 dager. Noen som har noen tips? Kan bevege oss utenfor også, siden vi skal være så lenge.

Anonymkode: 3d863...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bevege dere utenfor hva da.    Jeg har vært i  Playa del Carmen. Bodde på stort resort og beveget meg ikke utenfor dette bortsett fra når jeg var med på organiserte utflukter.  Men da ble vi hentet med buss og kjørt tilbake etterpå.

Ellers så tror jeg selve playa del Carmen er ok å vandre rundt I på egenhånd, og man kan ta en båt over til Cozumel. Er ok å gå er og. Mange cruisturister på Cozumel. 

Av andre steder så er parken X Caret  verdt et besøk.  Og drar dere dit så få med deg det store showet om kvelden.  Fantastisk. 

Og selfølgelig  chitzen  Itza.  Isla de Mujeres,  Tulum blandt annet.  Dit går det organiserte turer.

Man kan bli med på mye spennende utflukter fra Playa del Carmen så sjekk med reiseselskapet  eller hotellet. 

Det er flott å snorkle I havet. Klart vann og masse fisk.  Man kan også bli med på tur inn I slike undervannsgrotter der man

blandt annet må svømme deler av turen.    

Vi bodde på et stort 5 stjernes all inklusiv hotell med privat strand  hadde et fantastisk  2 ukers opphold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der i aug/sept og har masse tips! 

Nederst her har jeg limt inn fra «notater» på tlf min 😊 ser steder jeg også har lagt inn på Google maps, som er knall steder; La Bodeguita Del Medio (utrolig kul cubansk salsabar med livemusikk, dra dit fra 8-9 tiden på kvelden. Fantastisk stemning! Generelt er den nordlige delen av hovedgaten «5th avenue» så utrolig mye hyggeligere enn lenger ned der turistene blir pepret med selgere og innkastere. Mye mer laidback stemning der! Zenzi beach club, ved stranden. Også super stemning! Ellers burde dere absolutt få med dere Tulum, Cozumel (fantastisk for snorkling), og vil ellers absolutt anbefale Alltournative for guidede turer/til temaparker, for de er desidert de aller beste guidene (vi prøvde flere andre!) og har de gøyeste turene! Vi kjørte ATV i jungelen + zipline (5ganger!)/snorkling i grotter +++ med de og det var virkelig en opplevelse for livet! Åhh kunne ønske noen hadde fortalt meg alt det her før vi dro, så vi slapp alle bomturene 🙈dersom dere skal bo ved området Playacar (der de fleste all incl hotellene ligger), så er det akkurat litt vel langt å gå frem og tilbake til sentrum. Vi pleide å ta taxi begge veier, det koster kanskje 60 NOK hver vei og er verdt det. Sentrum blir man egentlig litt raskt lei av siden det er mye av de samme tacky butikkene om og om igjen, og det kan kjennes litt vel overveldende med all masingen fra selgerne... ha en strålende tur!!! 

Gjøre: Xcaret Eco Theme Park, Rio Secreto, Isla Contoy (snorkling), Isla Cozumel, Tulum, Cobá, Altournative (skreddersydde turer hvor de innfødte får mer av fortjenesten), La casa del habano, Punta Laguna (aper), Akumal, Sian Ka'an

 

Spise: Ah Carbon (billig), Loncheria Dona Mary, La Cueva del Chango, El Diez (god mexicansk mat), Los Aguachiles (bra mexicansk mat), Mercado Nuestra Senora del Carmen, Yaxché, La Famiglia (italiensk pizza/pasta),100% Natural, La Tarraya (bra fiskerestaurant), Chez Céline, Market, Diablito Cha Cha Cha (gode drinker), Ah Cacao, Xquitelicios (beste esquites!) 

 

Bar: Thompson (takterrasse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Mexico i sommer, et helt fantastisk land <3

Vi var en uke i playa del carmen, der reiste vi på tur til valladolid og chichen itza en av dagene. Er ellers mye god mat, fin strand, kjekt uteliv og lignende :-) Ville fått med meg en dag på "skilpaddestranda" Akumal (var ikke her selv desverre). Er en trygg og fin by, og dere kan ta vanlige lokalbussen billig til ulike andre plasser. Vi var i Tulum, så på ruinene der og bodde i bungalow på stranda tre netter (det var helt fantastisk). Ruinebyen i jungelen (Coba) var også spennende, og dagen vi tilbragte dit var en av turens beste. Vi reiste også til cancun og tok båten videre til Isla Mujeres, også her var det nydelig. Vi leigde en liten golfbil og kjørte rundt øya en hel dag. Ellers ville jeg badet i ferskvanns-cenoter/grotter. Det gjorde vi kun en gang. Kunne tenkt meg noen uker til!

 

Jeg vil tilbake til maten, margharitaene, kokosnøttene og den herlige frihetsfølelsen :-D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...