Gå til innhold

Hva er lykke for deg?


Lexie Grey

Anbefalte innlegg

Det kan være alt mulig. Barna dine, hunden din, ektefelle/ partner, drømmehuset du endelig fikk, jobben din, filmkveld med vennene dine, blomsterbuketten på bordet, en godværsdag, osv. Hva gir livet ditt mening? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å være frisk, ha jobb, dele livet med en partner, ha stor famile, være med venner.... jeg har det i grunnen ganske så bra :) Lykke er de små, men likevel store tingene. Selvfølgeligheter for mange sikkert, men det er det som skal til for å holde meg lykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så veldig kravstor, lever godt så lenge det står kroner på kontoen dagen før lønning, bilen fungerer, vennene lever og det finnes gale damer 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klisjé, men å gjøre andre mennesker glade, som igjen smitter over på meg. Da føler jeg mest glede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke for meg er summen av gode minner og gode erfaringer man sitter igjen med når livet nærmer seg slutten og man oppsummerer livsløpet. Om summen av gode opplevelser overstiger summen av dårlige opplevelser så kan man konkludere med at man har levd et lykkelig liv med god livskvalitet. 

Det er et ordtak som heter "man vet ikke hvor godt man har det før man har mistet det" og jeg tror det ligger noe i det - lykkefølelsen er ikke noe man opplevet i nuet men langt i etterkant. 

F.eks jeg husker en gang jeg var på stranden og jeg ser ei fortvila og frustrert mor som løp rundt etter sine 2 viltre barn, de bare bøllet å storkoste seg til mors fortvilelse da ungene var som virvelvinder som føk rundt, det de lo og hylte av gleden de opplevde av og være på stranden. Stakkars mor så veldig sliten ut.

Jeg tipper og jeg antar at f.eks om mor en dag får terminal kreft så vil hun se tilbake på den dagen med helt andre øyne og kanskje tenke for seg selv "vi var så lykkelige den dagen på stranda, barna storkoste seg. jeg hadde gitt hva som helst for å gjenoppleve akkurat den dagen". Det jeg vil frem til er at lykke sjeldent er noe man føler på her og nå og man vet ikke at man er lykkelig for man på enden av sitt livsløp henter frem minnepalasset og faktisk reflekterer over tidligere opplevelser. 

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Hele livet egentlig. Egenopplevd god helse, mulighet til å drive med det jeg brenner for som trening, familie, gode venner, humor, god mat og mye annet. Det som gjør meg mest glad er vel å ha ressurser til å kunne hjelpe andre. Tror ikke livet mitt hadde vært det samme om jeg ikke hadde muligheten til det. Jeg er en som går på skyer resten av dagen bare jeg får vite at jeg betyr mye for noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...