Gå til innhold

Ubuden gjest i middagsselskap. Var jeg slem som sa det ikke var mat til henne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På lørdag hadde jeg middagsbesøk og det kom en ubuden gjest. En venninne som bare tok henne med uten å spør!. Når jeg har middagsselskap, så beregner jeg og lager så og så mye utifra hvor mange som kommer. Hadde invitert 7.

Siden det regnet mye, så fikk hun nå komme inn, men sa ifra at jeg egentlig ikke hadde mat til henne. Hun kunne kanskje få rester. Gjestene mine må spise seg mette først. Dette ble ikke godt tatt imot. Venninnen min sa da "Men ser jo du har laget mye mat. Skal hun sitte å se på at vi spiser?!"  Jammen jeg har ikke invitert henne og har ikke beregnet mat til 9. Hun kan få hvis det blir rester" var litt klein stemning med bordet  

Jeg var kanskje streng, men synes det er temmelig sært å komme uanmeldt på middagsselskap og forvente å få mat. Det hadde jeg ALDRI fått meg til å gjøre. De andre gjestene så ingenting, men de hevet alle bryna. Har fått høre i går og i dag de synes det var frekt. Men hun fikk faktisk rester da.

Hva hadde dere gjort i et sånt tilfelle? Ubudne middagsgjester  

Anonymkode: c1fd7...9c6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja.

Det synes jeg var frekt.

Da skulle du ha sagt at hun ikke kunne komme.

Vi har blitt spurt om ubudene gjester kan komme, og når vi sier ja-sitter de selvsagt å spiser med oss og gjestene.

Endret av trinelise50
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du hadde invitert syv, dere ble åtte. Hvorfor sa du at du ikke hadde mat til ni? Som oftest har man nok mat til en ekstra gjest om man har selskap.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesten var frekk, men det var du også idet du lager et problem ut av dette med de andre gjestene til stede. 

Du hadde helt sikkert klart å finne en måte å drøye maten på slik at både gjester og ubuden gjest hadde blitt mette. Hvis du hadde villet, vel og merke. ;-)

Endret av Ulven
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, trinelise50 skrev:

Ja.

Det synes jeg var frekt.

Da skulle du ha sagt at hun ikke kunne komme.

Hvordan og når skulle hun få sagt det når hun bare dukket opp med ei venninne?

Anonymkode: 24a2f...1ca

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, minister-mio skrev:

Når jeg lager middag til åtte, klarer jeg å få det til å bli til ni. Det burde du også klare.

Du ja, men hun her gjorde ikke det. Nå er situasjonen der hvor det egentlig ikke er mat til en ekstra. Det er ikke alle som liker å ha igjen masse mat til overs. 

Anonymkode: 24a2f...1ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Catalina Culès

Det er frekt å bare ta med seg folk på den måten, men du var også smålig som ikke kunne gi henne litt mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem i all verden tar med seg en ekstra gjest til et planlagt middagsselskap uten å spørre verten??? Dere som kommenterer mot ts, er dere slike som bare dukker opp uten invitasjon fra verten dere eller?

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er forskjell på by og bygd, men her jeg er oppvokst, på bygda har det alltid vært rikelig med mat og alltid plass til en en ekstra ved festlige lag

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er frekk som kommer uanmeldt og forvenrer å få mat. Ærlig talt. Ts en dårlig vert? Men hun var jo ikke invitert! Du kan faktisk ikke troppe opp i andres middagsselskapog forvente å få mat. Synes det er helt rart ts får så mye pepper. Hun lot jo ikke gjestene sitte uten mat, men det må hun bare finne seg i Når hun ikke var invitert!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...