Gå til innhold

Småbarnsfamilie på tur - Thailand, Vietnam, Kambodsja?


Fanteria

Anbefalte innlegg

Hei! Som tittelen sier så har jeg og mannen ønsker om å ta turen til varmere strøk neste vinter. På det tidspunktet vil vi ha to på 3,5 og 6mnd. 

Er det noen steder dere ville anbefalt oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Fanteria said:

Hei! Som tittelen sier så har jeg og mannen ønsker om å ta turen til varmere strøk neste vinter. På det tidspunktet vil vi ha to på 3,5 og 6mnd. 

Er det noen steder dere ville anbefalt oss?

Thailand over Vietnam om det er familietur :) 

Thailand er mye renere og langt foran i teknologien. også mye mer barnevennlig. Folket er også hyggeligere i Thailand, du blir garantert mer lurt i Vietnam.

Nå er jeg Vietnameser og har vært der mange ganger, men foretrekker forsatt Thailand over Vietnam. Har familie i Vietnam så har vært der minst 1 gang i året de siste 7 åra.

Bare det å krysse over veiene i Vietnam er en ekstremt sport om livet i spill :P Er ingen regler i trafikken der, folk gjør hva de vil nesten. Sett noen moped ulykker rett foran øynene mine et par ganger, med 3-4 personer på 1 moped. Ingen med hjelm en gang.... Ganske håpløst....

Vietnam er forsatt fint men igjen, anbefaler deg å velge Thailand siden du har med unger. 

Anonymkode: b46b4...495

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i alle landene og Thailand er best med barn. 

Anonymkode: fbed8...fba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger :) Er det noen spesielle steder i Thailand dere kan anbefale? 

Har vært i Thailand, men på heisatur med venninner. Så har til gode å oppleve stedene. Har sett litt på Krabi og Koh Samui som alternativ. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du absolutt vil reise til et sted med så små barn som ennå ikke er fullvaksinert, så ville jeg ha et par viktige fokusområder:

- Fullamme eller amme så mye som det faktisk er mulig, for å unngå magesyke og diare på en så liten baby.

- Sjekke sykehus-alternativene dit dere tenker dere, for å vite at der er kompetente barneleger som kan ta hånd om barna om de skulle bli syke. Sist jeg sjekket vedr. Koh Samoi, var ikke det tilstrekkelig, og vi valgte bort dette nettopp pga at vi ikke ville risikere helsa til barna våre (og de var atskillig eldre enn deres to)

Hvis jeg skulle reise til Thailand, ville jeg kanskje valgt Hua Hin, Cha Am eller områder på Phuket, eller kanskje til og med Pattaya (lukk øynene for all barnehandel).

Som du forstår, er jeg nok ikke overbegeistret for å ta med så små barn til steder som vi voksne synes er flotte, kanskje til og med Kanariøyene er et allright alternativ.....

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville unngått Kambodsja. Helsesystemet er såpass ille at expats reiser utenlands selv for enkle ting som vaksiner til barna, og landminer er en reell trussel (mao: man må vite nøyaktig hvor barna er, alltid. Kan ikke forlate veien etc.) Bilsikring vil være et problem alle de tre stedene. Men generelt er nok Thailand det greieste landet å reise i med barn. 

Anonymkode: 29f7c...0f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ohoi, ser nå at minste er bare seks måneder. Da ville jeg ikke reist til noen av disse landene. Til nøds Thailand hvis dere kun er på en resort. Men helt ærlig så ville jeg neppe tatt sjansen. Det er for tidlig for MMR-vaksinen. Ingen av barna vil heller ha noe egentlig utbytte av turen, så det blir bare for dere voksne. 

Anonymkode: 29f7c...0f9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thailand med små barn, men ingen av stedene dersom et av barna er for liten til å ha fått de nødvendige vaksinene. 

Anonymkode: 60870...851

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2017 den 20.35, AnonymBruker skrev:

Thailand over Vietnam om det er familietur :) 

Thailand er mye renere og langt foran i teknologien. også mye mer barnevennlig. Folket er også hyggeligere i Thailand, du blir garantert mer lurt i Vietnam.

Nå er jeg Vietnameser og har vært der mange ganger, men foretrekker forsatt Thailand over Vietnam. Har familie i Vietnam så har vært der minst 1 gang i året de siste 7 åra.

Bare det å krysse over veiene i Vietnam er en ekstremt sport om livet i spill :P Er ingen regler i trafikken der, folk gjør hva de vil nesten. Sett noen moped ulykker rett foran øynene mine et par ganger, med 3-4 personer på 1 moped. Ingen med hjelm en gang.... Ganske håpløst....

Vietnam er forsatt fint men igjen, anbefaler deg å velge Thailand siden du har med unger. 

Anonymkode: b46b4...495

Morsomt at du som er vietnameser snakker ned landet ditt!! Har vært mye i både Thailand og Vietnam, og foretrekker Vietnam langt over Thailand! I Thailand er jeg blitt forsøkt svindlet mange ganger, men aldri i Vietnam. Men jeg ferierer bare i Da Nang området,  Hoi An, Hué og Hanoi selvfølgelig. Kanskje annerledes i Ho Chi Minh og Nha Trang, tidligere Sør Vietnam. 

Synes det er mer avslappende i Vietnam enn Thailand, og jeg synes det er veldig slitsomt med sex barer og det synes jeg det er overalt på feriestedene. Men liker Bangkok godt, da det der er mulig å unngå det. 

Ville uansett vært skeptisk til å reise så langt med små barn. Disse landene har en helt annen bakterieflora og et annet helsevesen. 

Endret av tirben
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2017 den 18.23, Fanteria skrev:

Hei! Som tittelen sier så har jeg og mannen ønsker om å ta turen til varmere strøk neste vinter. På det tidspunktet vil vi ha to på 3,5 og 6mnd. 

Er det noen steder dere ville anbefalt oss?

Grand Canaria. 

 Fordi :  jeg ville aldri tatt med så små barn til  noen av de landene dere tenker på rett og slett av helsemessige grunner da jeg synes det er risikabelt å ta med et lite barn som ikke har fått de nødvendige  vaksiner . Dessuten er den høye luftfuktigheten   og varmen ubehagelig  for den minste.  Det er en veldig lang flytur for den eldste og det er dengus  mygg der og også zika virus om  man skulle være uheldig.

Grand Canaria  er tryggere , kortere flytur, mer ok temperatur  for de minste  og det finnes norsk legesenter,  norske leger og norske matvarer og ingen skumle mygg med farlige sykdommer.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forståelse for synspunktene deres angående vaksinasjoner og helsetilbud. 

Takk for tilbakemeldingene alle sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke poenget med en flytur på 11-12 timer med så små barn.

Tenk litt på de andre som sitter på flyet også; når de er så små er ferien kun for dere voksne. Barn på lange flyturer er fryktelig slitsomt for andre passasjerer.

Anonymkode: 635c0...2a3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.11.2017 den 17.07, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke poenget med en flytur på 11-12 timer med så små barn.

Tenk litt på de andre som sitter på flyet også; når de er så små er ferien kun for dere voksne. Barn på lange flyturer er fryktelig slitsomt for andre passasjerer.

Anonymkode: 635c0...2a3

Flyturen er jo virkelig ikke hovedproblemet med å ta med små barn til Kambodjsa. 

Anonymkode: 29f7c...0f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er neste vinter? I september - november er regnsesong med høy luftfuktighet, mens desember - februar er sommer med 33+. Så små barn vil slite med varmen, og vil ikke ha glede av noe. Skal dere velge noe så velg Jomtien, utenfor pattaya i Thailand. Kort reisetid til fine strender (ikke på jomtien), by og skikkelige barnesykehus. Diare og dehydrering må dere nesten regne med. Mange har sitt å si om Pattaya, men det er mulig å unngå den slags turisme. 

Spar heller pengene og dra neste år igjen, når barna er store nok for vaksiner. Ville heller anbefalt kortere og kjøligere tur i vinter feks cran canaria. 

 

Anonymkode: 0ca4b...198

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mente ikke å bæsje på drømmene deres, men hvis dere skal reise så bør dere velge januar som er måneden med minst fuktighet 

Anonymkode: 0ca4b...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2017 den 20.47, Fanteria skrev:

Tusen takk for tilbakemeldinger :) Er det noen spesielle steder i Thailand dere kan anbefale? 

Har vært i Thailand, men på heisatur med venninner. Så har til gode å oppleve stedene. Har sett litt på Krabi og Koh Samui som alternativ. 

 

Jeg har vært i Koh Samui, og hadde heller valgt Koh Tao  som er en øy ikke langt unna.

Anonymkode: e8a9a...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at å reise til slike land med så små barn er på grensen til uansvarlig. Hadde aldri risikert å pådra barna mine alvorlige sykdommer fordi jeg ikke kunne vente med å reise til de var fullvaksinert. Tenk også på barna og hvor smertefullt det kan være for et lite barn med trykkforskjellen på flyet. Og ikke minst... Tenk på medpassasjerene som må høre på 11 timer med skriking. Dette blir rett og slett forferdelig egoistisk både mot barn og medpassasjerer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest earlgrey

Jeg kom nettopp hjem fra 2 uker i Thailand og der så jeg mange småbarnsfamilier fra Norge :) Om du drar til en badeby så er det jo ikke verre enn å dra til GranCa, med unntak av at flyreisen er noen timer lengre da (om du flyr direkte fra Oslo vel og merke, hvis du må ha mellomlanding vil jeg si flyturen bli for lang for barn!). Om dere bor på et ordentlig hotell er ikke magesjau noe å tenke på, de har like trygg og god mat som det du får på GranCa :) Trenger kanskje ikke å gamble med gatemat når du har med barn da! Skal sies at jeg spiste masse gatemat uten å reagere på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...