Gå til innhold

Hvor kjøper dere julepynt? Og hva slags pynt. Bildetråd :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Post bilder av julepynten din og hvor du har kjøpt den/de :)

Anonymkode: ff8fb...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Handler på litt forskjellige steder, men siste av julepynt som jeg har kjøpt nå i det siste var på Selfridges i London og på Ikea :)

 

0B0245AF-5E2F-40BE-8523-EC9D74E9CACE.jpeg

A699ACDC-3854-48EC-9AB3-76F2AC649A00.jpeg

Anonymkode: 4f330...c0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt julepynt fra Villeroy & Boch, av typen spilledåse, pynt til å henge på treet og store litt rare slott med eventyrfigurer på med telys inni. Vet egentlig ikke helt hva jeg syntes om sistnevnte, ble litt revet med :P 

https://www.villeroy-boch.co.uk/shop/christmas-toys-gift-box-large-square-snow-walk-19cm.html

 

 

Anonymkode: 9022c...be1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten bare arvet julepynt, samt ting jeg har fått i gave. Noen av julekulene er fra femtitallet, kanskje eldre, de er etter besteforeldrene mine. Det gir en egen følelse av høytid å henge de kulene på treet og mimre (og gråte) litt. 

Anonymkode: a7b35...ec4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nesten bare arvet julepynt, samt ting jeg har fått i gave. Noen av julekulene er fra femtitallet, kanskje eldre, de er etter besteforeldrene mine. Det gir en egen følelse av høytid å henge de kulene på treet og mimre (og gråte) litt. 

Anonymkode: a7b35...ec4

Gamle julekuler er fine, men knuser ofte lett. Jeg foretrekker i størst mulig grad uknuselig pynt. Spesielt leit er det å knuse ting ned stir affeksjonsverdi ...

Endret av Thyra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har nesten bare arvet julepynt, samt ting jeg har fått i gave. Noen av julekulene er fra femtitallet, kanskje eldre, de er etter besteforeldrene mine. Det gir en egen følelse av høytid å henge de kulene på treet og mimre (og gråte) litt. 

Anonymkode: a7b35...ec4

 

1 hour ago, Thyra said:

Gamle julekuler er fine, men knuser ofte lett. Jeg foretrekker i størst mulig grad uknuselig pynt. Spesielt leit er det å knuse ting ned stir affeksjonsverdi ...

Enig, hadde julekuler fra farmor og farfar, dessverre blitt ødelagt nå.. Savner den fine julepynten :)

Anonymkode: ff8fb...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Thyra said:

Falt for fristelsen til å kjøoe meg noen søte smånisser.

IMG_20171105_110704.jpg

Hvor ble de kjøpt?

Anonymkode: ff8fb...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Thyra said:

Jeg har kjøpt samme, men i 1,80.

Vi skal bytte den til 1.80, jeg ønsker den på 2 meter,men prisen var stor i mellom forhold til de andre.

Så jeg godtar en 1-80 heheh :P

Anonymkode: ff8fb...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thyra skrev:

Gamle julekuler er fine, men knuser ofte lett. Jeg foretrekker i størst mulig grad uknuselig pynt. Spesielt leit er det å knuse ting ned stir affeksjonsverdi ...

De varer så lenge de varer 😉 

Farmor sine har overlevd to unger, fire barnebarn og seks oldebarn, mormor sine har overlevd to unger, fem barnebarn, fire oldebarn og et tippoldebarn.

De er forresten ikke av disse virkelig syltynne glasskulene som går istykker bare man ser litt hardt på dem, og noen er sågar i plast. Satser på mimring og grining i mange år fremover før jeg må investere i helt nytt 😊

Anonymkode: a7b35...ec4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Handler på litt forskjellige steder, men siste av julepynt som jeg har kjøpt nå i det siste var på Selfridges i London og på Ikea :)

 

 

 

Anonymkode: 4f330...c0f

Hvilken butikker da?

Anonymkode: ff8fb...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånne skikkelig gamle finkuler ble pakket inn i flere lag bomull og servietter før de ble lagt forsiktig ned i eske med mere bomull på toppen, før lokket ble satt på og lagt i pose, altså ingen mulighet til bevegelse i kulene før de skulle tas frem igjen neste år. Tror det har noe med at vi har så stor tilgang på alt. Vi tar ikke skikkelig vare på tingene lengre og da går de i knas. 

Jeg er fascinert av papirpynt som en kan lage selv. Det finnes så mange typer kurver og folk er så flinke. Det er dessverre ikke jeg. 
dsc03682_1024x594.jpg
3c37bd749bd0e3d840e224bfd702d24d--scandi
 

Anonymkode: 6b5fa...499

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, AnonymBruker said:

ikea. Blomst og potte.

 

6.jpg

Anonymkode: ff8fb...acd

Fake blomst :)

Anonymkode: ff8fb...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ble de kjøpt?

Anonymkode: ff8fb...acd

De to til høyre på Rusta til 29 kroner stk. Den i midten mener jeg var fra Skeidar, og den til venstre fra Europris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal bytte den til 1.80, jeg ønsker den på 2 meter,men prisen var stor i mellom forhold til de andre.

Så jeg godtar en 1-80 heheh :P

Anonymkode: ff8fb...acd

Ja, det kostet nesten dobbelt så mye, esken var også mye større og tyngre, jeg skulle bære det hjem og vi har begrenset med lagerplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil at julepynt skal være spesiell. Ikke noe som skal byttes ut hvert år. Så jeg kjøper ikke på biltema, nille osv. Jeg skal ikke ha advendtsstake til 49.90 som alle har. Den jeg har er svinedyr og den vil sikkert gå i arv.

Juletrepynt er gammel. Kjøpt i den tid det var dyrt. Har kjøpt til fra div tyske og engelske butikker

 

Anonymkode: f2c8e...9aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å kjøpe julepynt fra Kremmerhuset, Kid, Jotex og Multitrend. I år har de også en del fint på Black Design. Jeg prøver å begrense meg på innkjøpsfronten men julegal som jeg er blir det litt ny pynt i år også. Jeg har som fast tradisjon å kjøpe én ny juletrepynt hvert år, og i år ble det denne artige saken fra Kremmerhuset:

17744.jpg

Juletreet mitt blir mer og mer festlig for hvert år! :ler:
Har i tillegg kjøpt disse:
 

(Multitrend.no)

10546869

10541081

 

(Jotex.no)
b?$jg$&$jmz$&$jp$&$jz$&n=jot_1500483_Fs&

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...