Gå til innhold

Mumsy og Knerten


Mumsy

Anbefalte innlegg

Knerten både sover å spiser for tiden :pls: Plis, la det vare. Det er så godt, da er han jo mye mer fornøyd når han er våken også. Han spiser fortsatt tre ganger i løpet av natten, men klager ikke nå som han bare legger seg å sover videre når han er mett.

Egentlig er det babysvømming i dag, men jeg kjenner at jeg er så sliten at jeg tror vi dropper det. Har mest lyst til å bli inne foran ovnen hele dagen. Det tenker jeg hver dag det er skikkelig kaldt ut, det beste med permisjon er at jeg ikke trenger å gå ut av døra når det er mørkt å kaldt. 

I kveld er det julekveldsmat med klassen til bonussønnen, han er hos moren sin nå men vi tenkte jo å dra på arrangement likevel. Vi er litt nye på dette med skole, møte eksen, tørrprating osv. :PFøltes enklere i barnehagen. Er vel like greit å bare få det overstått, så blir det kanskje enklere neste gang. Hvem skal vi henge med liksom, dem vi kjenner, eller eksen til mannen :fnise: Tror ikke han er kjempegira på å tilbringe så mye tid med henne, seriøst jeg føler på meg at dette blir kleint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra overnattingen til Knerten gikk så bra da! :yvonne:

Synes sånne treff i barnehagen også fort kan bli ganske kleine jeg da så gleder meg ikke hvis de på skolen blir verre... 
Men så er det vel et ekstra element når det er en eks inni bildet også! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Beccy87 skrev:

Så bra overnattingen til Knerten gikk så bra da! :yvonne:

Synes sånne treff i barnehagen også fort kan bli ganske kleine jeg da så gleder meg ikke hvis de på skolen blir verre... 
Men så er det vel et ekstra element når det er en eks inni bildet også! :P 

Ja det var helt supert! Ser for meg at når han er rundt tre år vil de kanskje passe han over natten igjen :jepp:

Kleint begge steder, men i barnehagen kan man liksom la seg guide rundt av ungen å være kjempeengasjert, i hvilke leker ungen liker :fnise: Da slipper man den verste tørrpraten. Fordelen med skolen er at man har så mange kleine treff bak seg, at man nesten begynner å kjenne de andre foreldrene så godt at man vurderer å invitere over for en kaffe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekveldsmaten gikk bra. Jeg disket opp med pizzasnurrer :P Så ble jeg sittende ved siden av ei som er med på barselgruppa, hun lo litt når hun så hva jeg hadde med.. Var veldig hyggelig da, sitte å prate med kjentfolk :) Det er tre foreldre som har fått baby på dette årskullet i klassen til bonussønnen. Det er egentlig ganske godt gjort, med tanke på at det er barn nr. to for alle og storesøsknene har rukket å bli 6 år. 

Knerten har spist bare to ganger i natt (den ene gangen var kl 05.30 så det kan jo regnes som morgen, så da var det bare en gang faktisk) :nigo: Spiste to porsjoner grøt før han la seg i går kveld. Virker som det er lurt å gi han grøten til kveldsmat. Tidligere har jeg gitt han samtidig som vi har spist middag i 17-tiden, men da har han jo ikke rukket å bli sulten igjen til kvelden.

Jeg har kjøpt en søtpotet som jeg tenker å dampe å lage mos av. Noen som har forslag til hva som er lurt å begynne med av mat? Eventuelt nettsider man kan lese seg opp på :) Jeg har prøvd å gi bittelitt smoothie, men virker som han har fått vondt i magen av det. Han har blitt veldig urolig i lang tid etterpå begge gangene jeg har prøvd, men det er så vanskelig å vite om det er tilfeldig eller ikke. Jeg har veldig lyst til at Knerten skal like mat (så kjedelig når barn bare spiser mat som begynner på P..) Jeg håper at jeg kan venne han til ulike smaker ved å lage en god del middag og smaksprøver selv. Har kjøpt en dampkoker og blender i ett, fikk kjøpt den brukt for 200 kr på Facebook. Bare håper den virker, har ikke testet enda :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg funnet flere oppskrifter :) Jeg startet omtrent med disse smaksprøvene når M begynte med mat. Søtpotet gikk ned på høykant! Jeg blandet litt morsmelk i i starten, bare for å ha en kjent smak. Det var stor suksess og det er ikke mange ting hun spytter ut nå. Vi får se hvor lenge det varer :fnise:  Denne laksemiddagen er stor suksess, og jeg synes den smaker grusomt. Må virkelig anstrenge meg for å ikke lage et "ææææsj"-fjes når jeg sjekker tempen :P 

Mat er spennende! Jeg elsket den fasen du er i nå. Gav det samme i tre dager, loggførte reaksjoner med smilefjes og styrte skikkelig på :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Weebs skrev:

Her har jeg funnet flere oppskrifter :) Jeg startet omtrent med disse smaksprøvene når M begynte med mat. Søtpotet gikk ned på høykant! Jeg blandet litt morsmelk i i starten, bare for å ha en kjent smak. Det var stor suksess og det er ikke mange ting hun spytter ut nå. Vi får se hvor lenge det varer :fnise:  Denne laksemiddagen er stor suksess, og jeg synes den smaker grusomt. Må virkelig anstrenge meg for å ikke lage et "ææææsj"-fjes når jeg sjekker tempen :P 

Mat er spennende! Jeg elsket den fasen du er i nå. Gav det samme i tre dager, loggførte reaksjoner med smilefjes og styrte skikkelig på :nigo:

Takk! Den siden var veldig nyttig :) Mener å ha hørt noe snakk om den laksemiddagen ja :fnise: Skal definitivt prøves, men må vel vente til han er 6 mnd. med introduksjon av kjøtt og fisk, tror jeg at jeg leste :klo: Loggføring av reaksjon var jo egentlig veldig lurt, får jo en god oversikt over hva som er prøvd også. Er det i den nye eller gamle dagboken din du drev med smaksprøver hos M? Tenkte kanskje jeg kunne bla litt tilbake å ta en titt :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knerten fikk søtpotetmos i går, tror ikke han elsket det men det var helt greit. Han hadde spist to porsjoner grøt like før, så er kanskje ikke så rart om han begynte å bli mett. Han driver virkelig å tar igjen for de ukene han sultestreiket, for nå spiser han to porsjoner grøt fire ganger om dagen. Han fikk bare smake en liten skje, vi tar det piano, redd han skal få vondt i magen. Vet ikke om det er tilfeldig, men jeg har prøvd å gi svisker en gang, og smoothie to ganger. Alle gangene har han vært urolig i en uke etterpå. Høres rart ut at det skal henge i så lenge da, om det er magevondt :klo: Jeg ble litt stresset i går kveld, fordi han ville ikke sove på kvelden, så da tenkte jeg at nå er vi i gang igjen, så da var jeg brennsikker på at det er maten som er synderen. Han roet seg til slutt å har hatt en fin natt, så da var det heldigvis falsk alarm i går kveld :)

Nå sitter jeg å lurer på når mannen har tenkt å stå opp. Vi skal på julegaveshopping å har et godt stykke å kjøre, så hadde vært greit å kommet i gang. Til hans forsvar så jobbet han sent i går, så han har vel grunnlag for å få et par ekstra timer på morgenkvisten. Jeg blir bare så sur av at det aldri går an å planlegge. Jeg vil gjerne vite når han har tenkt å stå opp, fordi jeg skal ordne meg selv, samtidig som det skal kombineres med både søvn og mating av Knerten. Jeg har vært oppe på rommet to ganger for å hente ting, passet på å røske ekstra hardt i dørhåndtaket og trampe tungt opp trappa, voksent :Nikke: Det er så kjedelig å gå rundt å være sur, men enkelte dager klarer jeg ikke å la være selv om jeg prøver hard :P Når jeg våknet hadde jeg hodepine også. Jeg bør lære meg å like vanlig kaffe, iskaffe er ikke spesielt slankende og jeg har enda 10 kilo jeg vil bli kvitt. Bare synd at vanlig kaffe smaker ekkelt :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg der! 
Har også en sånn mann som ikke er god på planlegging.
Fikk dere unnagjort shoppingen til slutt? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en autist med (hva jeg kaller) handlingsvegring. Det skal gjerne planlegges, men det betyr ikke at ting skjer som planlagt! :daane: Så føler med deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2017 den 19.31, Beccy87 skrev:

Føler med deg der! 
Har også en sånn mann som ikke er god på planlegging.
Fikk dere unnagjort shoppingen til slutt? :)  

Det ble shopping til slutt :Nikke: Ikke det at vi er så veldig effektive når vi først kommer oss avgårde heller da. Mannen tror at vi gjør ting etter klokka,  jeg mener vi holder på til vi er ferdige. Han går for den taktikken at han bare surrer rundt et par timer, for å så være utslitt å dra hjem :PSelv om vi knapt har fått handlet noe..

Svarer en uke for sent ser jeg :fnise: Lov å skylde på julestresset nå vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2017 den 23.04, FruN skrev:

Jeg er gift med en autist med (hva jeg kaller) handlingsvegring. Det skal gjerne planlegges, men det betyr ikke at ting skjer som planlagt! :daane: Så føler med deg! 

Det e så slitsomt..:riste: Litt samme greia her. Ting skal snakkes om i flere måneder i forveien, men å faktisk gjennomføre virker umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Mumsy skrev:

Det e så slitsomt..:riste: Litt samme greia her. Ting skal snakkes om i flere måneder i forveien, men å faktisk gjennomføre virker umulig.

Men Gud forby om ting ikke går som planlagt om han er klar? :ler: Nesten sånn det kan være her :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har førjulstiden virkelig flydd av gårde. Det har vært noen hektiske dager, men nå er vi klar for jul :nisse: Her i huset er det ikke rundvasket eller bakt 18 sorter, men vi har fått inn juletre og dorullnissene som er blitt laget.

Jeg dør av nysgjerrighet over hva mannen har kjøpt i julegave til meg. Han har gått å hintet så lenge om at det er en sykt bra gave, hva om jeg ikke liker den tenker jeg, men han mener at det er helt garantert at jeg liker den så jeg skal slippe å leke glad. Spennende, egentlig er jeg nesten litt nervøs jeg. Har klemt pakken til den ble blå, men hjalp ikke. Middels stor pappeske med noe rumpeldunk inni. Er jo mulig han lurer meg og at det faktisk ikke er den gaven som er min :fnise:

Knerten har vær i kjempehumør lenge nå, det er så godt :mynona:Han er inne i en periode der han ikke sovner uten rugging på vogna eller i bilstolen. De siste kveldene har vi bare båret vogna opp på soverommet, da sovner han på noen minutter. Anser det som et bedre alternativ enn at han skal kave og gråte i flere timer.

I går fikk han smake litt avocado, det var nok ikke favoritten enda, men det gikk ned. Vi var på den siste julehandelen i går når han ble akutt sulten på butikken, melk er jo uaktuelt da blir han illsint. Det er en ganske lang kjøretur hjem, så det endte med at jeg gikk å hentet en sånn ferdigblandet grøt på smoothiepose som han slukte. Han har ikke fått det før, så jeg var veldig spent på hvordan det ville gå med magen, med det har faktisk gått helt fint :tommelsmil: Kjempekjekt å kan ha en slik på innerlomma til krisetilfeller. 

I kveld skal vi være hjemme hos foreldrene mine, tror det blir veldig koselig. Jeg synes det er veldig deilig å bare bli servert, slippe styret med matlaging og oppvartning av folk. Voksen som jeg er gleder jeg meg til pakkeåpningen, spesielt til å åpne pakkene til Knerten :ler: 

Ønsker alle sammen en riktig god jul, håper den blir akkurat som dere ønsker :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke så spennende for andre, men jeg ble sykt glad:mynona:

Fikk gavekort på alle kjøretimene man trenger for å få hengerførerkortet + oppkjøringen :)

Skal selvsagt trekke hestehenger :laugh: Ei venninne skjønte ikke hvorfor jeg ble så glad for den gaven, hun syntes det var mye penger for å kjøre søppel til fyllinga et par ganger i året :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin gave! Mannen snakker om å ta BE han også. Kanskje blir det hest her også om noen år :biggrin: Veldig kjekt når man trenger større henger til noe annet også, da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoothie-grøt fungerer aldeles utmerket! Nå er det mye mindre stress hvis vi er borte og ikke har mulighet til å lage grøt på sekundet. Jeg ser jo på pakken at den inneholder mest fruktjuice/purre og litt havre. Noen som har erfaring med at babyen bare tåler noen typer smoothie? Nå som jeg vet at han ikke reagerer på den typen blir det til at jeg bare kjøper den, kommer ikke til å få smake noen andre før han er konfirmert :tongue:

Liste over hva han har smakt/spist foreløpig. (Kjedelig for andre, men kjekt for meg å se tilbake på:fnise:
Avocado :tommelsmil:
Søtpotet:tommelsmil:
Pære:tommelsmil:
Klementin:tommelsmil:
Gulrot:tommelsmil:
Hipp smoothie/grøt:tommelsmil:
Nestle Mais/ris banan-grøt:tommelsmil:
Nestle havregrøt :riste:

Ellers har vi full melkenekt fortsatt... Snakket med de på helsestasjonen så mange ganger, men de bryr seg ganske enkelt ikke. Vann vil han heller ikke ha, han gnager bare på tutten å frøser det ut igjen. Vi lager grøten veldig tynn, så han får vel i seg nok vann på grunn av det men skulle gjerne sett at han drakk litt også. Kun på natta han kan drikke melk, gjerne tre oppvåkninger der han drikker 50ml pr gang.

 

Holy shit Knerten er 5 mnd i dag :nordvesta: Tiden raser virkelig avgårde, den siste måneden aner jeg ikke hvor har blitt av.

Enda en viktig update:  1. Juledag rullet han over fra rygg til mage :nigo: Jeg var så utrolig stolt og fortalte det til alle jeg kjente, de bare "heh, kult da".. Snakk om å ikke forstå viktige milepæler:jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...