Gå til innhold

Mumsy og Knerten


Mumsy

Anbefalte innlegg

Hei og velkommen til min nye dagbok! :)
Jeg har skrevet dagbok gjennom prøvingen og graviditeten, og nå har jeg endelig fått babyen min på utsiden.

Knerten har akkurat rukket å bli 3 måneder gammel, ting begynner å stabilisere seg litt så da føler jeg det er på tide med en ny dagbok. Jeg har omsider fått lagret den gamle dagboken, så den vil bli slettet etterhvert. Det var utrolig gøy å lese igjennom den, utrolig hvor fort man glemmer ting. Det er også en av grunnene til at jeg har laget meg en ny dagbok, jeg elsker å skrive ned små hendelser som jeg kan se tilbake på senere.

Svangerskapet mitt gikk forholdsvis greit, periodevis med kvalme og jeg var mye sliten og trøtt. Fødselen gikk supert, jeg sitter igjen med en så god opplevelse, herlig! Angrer sånn på at jeg aldri skrev fødselshistorie, jeg bør vel prøve å få skrevet ned litt nå. Hvis jeg ikke gjør det nå kommer jeg garantert til å glemme alt, for jeg har allerede glemt mye. Det ble aldri så jeg skrev fødselshistorien rett og slett fordi jeg begynner å strigråte hver gang jeg tenker på den, det finnes virkelig ikke noe mer spesielt enn å få møte babyen sin for første gang. Tårene begynte å renne allerede nå, jeg har virkelig hormoner på uttur enda. Vi hadde en trøblete start på barseltiden, det er vel det som er hovedgrunnen til at jeg sluttet å skrive her inne. Knerten har hatt kolikk, så det har vært utrolig krevende. Med en baby som gråt ustanselig og et ellers travelt liv hadde jeg ikke energi eller ork til å skrive, i starten leste jeg de faste dagbøkene jeg fulgte her inne, men det ble slutt på det også. Nå gleder jeg meg masse til å inn å lese hvordan det går med mine "gamle" KG venner, og så håper jeg dere vil følge meg og Knerten videre :nigo:  Legg igjen et spor hvis du er innom, slik at jeg kan følge deg.

En superkort presentasjon av oss, for de som ikke vet hvem vi er.

Jeg er ei dame/jente (usikker på når man bytter tittel?) i midten av tjueårene, som for tiden er i barselpermisjon. Jeg fikk mitt første barn for tre måneder siden, mens samboeren min har ett barn fra et tidligere forhold. Babyen min som går under navnet Knerten her inne, har altså en storebror på 7 år som bor med oss annenhver uke. Her inne skriver jeg mest om bekymringene mine, neida (joda). Men det er nok veldig hverdagslige ting som blir skrevet ned, som sagt så ønsker jeg å ha noe å se tilbake på etterhvert som Knerten vokser. Tiden går jo så innmari fort.

Endret av Mumsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som foregår for tiden er dåpsplanlegging :biggrin: Knerten skal få vann over hodet og navnet sitt på ekte. Kjempestas, men også mye planlegging. Jeg forsøker liksom å gjøre det enkelt, men av en eller annen grunn blir det litt mye å holde styr på likevel :klo: Jeg og mannen har forøvrig en forskjellig menig av hva som er enkelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal dere ha dåp? Vi skal ha 3. desember, så er godt i gang med ordning og fiksing :jepp: HerrN ligger stort sett unna, han synes det er helt greit å bare skulle møte opp :fnise: Han er ikke akkurat den store organisatoren, for han hater egentlig større selskaper og (etter hans mening) masse folk :P 

Gleder meg til å følge med videre! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Marimba skrev:

følger videre :nigo: 

 

8 minutter siden, Weebs skrev:

Henger med videre! :) 

:duskedame:Woho!
Gleder meg til å se hva dere har drevet med de siste to måneder! Ikke noe press liksom, er ikke så kravstor når det gjelder spenning i hverdagen lenger :fnise: Baby er spennende nok å prøve å tolke diverse signaler fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Leviora skrev:

Der var du!! Jeg er med :biggrin: 

Herlig :nori:Jeg tror jeg bare akkurat fikk med meg at du startet en ny dagbok også, så her er det litt å ta igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, FruN skrev:

Når skal dere ha dåp? Vi skal ha 3. desember, så er godt i gang med ordning og fiksing :jepp: HerrN ligger stort sett unna, han synes det er helt greit å bare skulle møte opp :fnise: Han er ikke akkurat den store organisatoren, for han hater egentlig større selskaper og (etter hans mening) masse folk :P 

Gleder meg til å følge med videre! :jepp: 

Vi skal ha 19. November og jeg har egentlig ikke noen ting klart :fnise: Eller jo, mat er bestilt. Tror det er mange mannfolk som har den oppfatningen, min inkludert. Jeg prøver å tvinge igjennom at han skal lese et dikt, så kan jeg holde en liten tale. Det ender nok med at det hverken blir dikt eller tale, fordi jeg bare kommer til å strigråte og hikste helt ukontrollert. Disse følelsene som har kommet med på kjøpet når jeg ble mamma er ganske heftige :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Mumsy skrev:

Vi skal ha 19. November og jeg har egentlig ikke noen ting klart :fnise: Eller jo, mat er bestilt. Tror det er mange mannfolk som har den oppfatningen, min inkludert. Jeg prøver å tvinge igjennom at han skal lese et dikt, så kan jeg holde en liten tale. Det ender nok med at det hverken blir dikt eller tale, fordi jeg bare kommer til å strigråte og hikste helt ukontrollert. Disse følelsene som har kommet med på kjøpet når jeg ble mamma er ganske heftige :P

Hadde HerrN bestemt hadde det ikke vært dåp :P Selskap hadde det vært da, men da sannsynligvis privat navnefest. Mor fikk vilja si :fnise: Hater å holde taler selv, med mindre de kommer spontant. Så jeg skjønner de som ikke liker det :ler: 

Mat er bra, det holder folk fornøyde :fnise: Skal dere ha selskapet hjemme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, FruN skrev:

Hadde HerrN bestemt hadde det ikke vært dåp :P Selskap hadde det vært da, men da sannsynligvis privat navnefest. Mor fikk vilja si :fnise: Hater å holde taler selv, med mindre de kommer spontant. Så jeg skjønner de som ikke liker det :ler: 

Mat er bra, det holder folk fornøyde :fnise: Skal dere ha selskapet hjemme? 

Greit å få viljen sin :nori:

Vi leier lokale, så sånn sett er det enklere med tanke på at huset ikke må skinne. Hva gjør dere? Blir dere mange? Vi blir rundt 20 stykk. Jeg sliter skikkelig med å bestemme meg for et tema på pynten, sitter å ser på masse inspirasjonsbilder og det er mye fint! Vanskelig å velge, hvilke bordkort og servietter osv. Utenom at det må pyntes litt er det egentlig ganske enkelt, med tanke på at jeg bestiller alt av mat, gjestene baker kaker og lokale er leid :PKnerten har forøvrig for stort hode til dåpslua, så der har vi en liten case :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg er med! :mynona:

 

7 timer siden, Leopanter skrev:

:vinke:

 

Hallo til dere :yvonne: 

Regner med det er noen saftige news i dagbøkene deres, som jeg kan glede meg til :jepp::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Mumsy skrev:

Greit å få viljen sin :nori:

Vi leier lokale, så sånn sett er det enklere med tanke på at huset ikke må skinne. Hva gjør dere? Blir dere mange? Vi blir rundt 20 stykk. Jeg sliter skikkelig med å bestemme meg for et tema på pynten, sitter å ser på masse inspirasjonsbilder og det er mye fint! Vanskelig å velge, hvilke bordkort og servietter osv. Utenom at det må pyntes litt er det egentlig ganske enkelt, med tanke på at jeg bestiller alt av mat, gjestene baker kaker og lokale er leid :PKnerten har forøvrig for stort hode til dåpslua, så der har vi en liten case :fnise:

Vi leier vi og, vi blir ca 30 :) Har ikke hatt siste opptelling enda :fnise: Et tips til pynt - velg deg en farge (jeg har kanskje sagt der før? :klo: ) og ta det derfra :jepp: Hva er tilgjengelig, hva liker du av utvalget i nærheten evt. Vi har grønt, brunt, gull(aktig) og hvitt, skal ha kongler, papirstjerner og små julekuler i gull som bordpynt. Blomstene har jeg ikke kommet til enda, men mulig det blir noe einer inni der :P Mulig jeg gjør det enkelt og kjører hvite roser :P 

Oo, litt kjedelig! Her får lillebror håndsydd lue, ingen maken :rodmer: Dåpsgave fra bestemor :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:skya: Jeg har falt av dagbokskrive-greiene, men jeg må jo prøve å følge med litt her inne likevel! Sikkert tegn på at jeg skriver for sjelden - jeg finner aldri emojiene jeg leter etter lenger. Skulle liksom finne vinke-smileyen, men.. du overlever sikkert :nigo: (<- den husket jeg!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått den nesten obligatoriske høstforkjølelsen på besøk, så jeg synes rimelig synd på med selv om dagen. Det er utrolig slitsomt å ta seg av baby hele dagen, når man egentlig bare vil sove, det føles som om hodet er fylt med bomull og halsen er som sandpapir. Knerten er så innmari trøtt og sutrete om dagen. Jeg lurer på om det enten er tenner på gang, han har klødd ekstremt i munnen i en evighet, eller så er han også blitt forkjølet stakkar, han har nyst en del i dag. Det siste alternativet er vel at det bare er en slik periode han er inn i nå :P Før var det enten krakilsk gråt, eller så var han fornøyd. Jeg er ikke vant med at han er sånn småsur, så regner med det er noe som plager han. Han kan være glad innimellom klagingen hvis jeg prøver veldig hardt, men med det samme jeg roer ned ablegøyene mine begynner han å klage/gråte igjen. 

Synes vi begynner å få fine rutiner på dagen vår da, han sover 11 timer hver natt, med unntak av 2 eller 3 oppvåkninger for mat. Spiser ikke så mye når han våkner, men tydelig at han vil ha et lite påfyll før han kan sove videre. Noen ganger spiser han og sovner på et kvarter, andre ganger tar det over en time før han roer seg igjen. Han sovner som regel i 7 tiden på kvelden og våkner mellom 6 og 7. Føler vi er så heldige som fikk en baby med leggerutiner fra han var knappe 2 mnd. Vi har jo hatt en del andre utfordringer, så veldig greit at noe var enkelt. 

Det vi sliter litt med for tiden er matingen. Han styrer så voldsomt og spiser lite. Har prøvd å bytte flasketype og tut, men uten noen bedring. Han vokser jo som han skal, så regner med han får i seg nok. Han veiver med armer og bein, vrir seg unna å lager knurrelyder til flasken. Det er melk overalt etter et måltid, for flasken blir slengt rundt. Han har alltid vært vanskelig å mate, men nå har det nådd nye høyder. Vurderer sterkt å slenge han på puppen for å se om det kommer noe melk igjen etterhvert :fnise:

Det andre er at han går fra null til hundre på under 2 sekunder. Det vil si at når han kommer på at han er trøtt, så går det rett fra smil til hysterisk vræling på sinnssykt kort tid. Fordi om jeg vet at han hyler fordi han er trøtt blir jeg like stresset hver gang, han skriker så fælt at jeg tror naboen hører det. Hele ungen går i helspenn, så må tvinge på han klær å legge han i vognen. Føles like fælt hver gang :cry3:Men når jeg legger han i vognen slutter han å gråte i det vi passerer nabohuset, og sovner et par hus lenger bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...