Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018


Cetus

Anbefalte innlegg

On 12/3/2017 at 7:47 AM, sol. said:

Jeg må dessverre melde meg ut. Har mistet alle sympomer og begynt å blø mye. Litt overrasket, for hadde trodd det skulle være kjipere enn det det er. Har en på to fra før og har blitt gravid med en gang vi har prøvd begge ganger, så da får vi bare prøve igjen. Egentlig er det fint at kroppen ordner opp når det trolig er noe galt med fosteret. 

Masse lykke til alle sammen! Dere har en veldig fin tid foran dere 😊

Huff..mange klemmer sendes. Ble gravid på første forsøk og hadde termin i juni 2018. Mistet som deg, men ble gravid igjen før jeg fikk mensen og har nå termin måneden etterpå :) 

Jeg tenkte som deg, at det var godt kroppen ryddet opp når det helt sikkert var noe galt.

Masse lykke til videre :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Lidis88 skrev:

Hva tenker dere andre om tidlig ultralyd? Jeg er 9+1 i dag og skal til jordmor når jeg er 11+3. Sånn jeg har skjønt det så får man egentlig ikke noe bekreftelse på at det er et levende lite foster inni meg på denne jordmortimen? Jeg tok en graviditetstest da jeg var 4+1 da jeg oppdaget at jeg var gravid. Da jeg var 8+4 tok jeg en ny som var sterkere positiv. Så jeg regner meg ting er ok. Likevel vil jeg gjerne vite at ting er i orden før jeg forteller det til "hele verden". 

Jeg er veldig glad for at vi tok tidlig ultralyd. Jeg var 7+0 og gynekologen fant kun en tom fostersekk, så nå er vi i gang med å prøve å finne ut om det er 1) MA, 2) jeg er kortere på vei og det var for tidlig at embryoet skulle vise, 3) det av en eller annen merkelig grunn bare ikke viste et embryo, og det på magisk vis dukker opp på neste UL.

Om det er en MA har jeg forstått det slik at kroppen ikke oppdager at embryoet har sluttet å utvikle seg, og derfor støter ikke kroppen det fra seg. Så jeg er glad for at vi evt. finner ut dette nå, og evt. kan prøve igjen veldig snart, fremfor at vi hadde gått til uke 11 og funnet ut dette da (som egentlig var planen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lidis88 said:

Hva tenker dere andre om tidlig ultralyd? Jeg er 9+1 i dag og skal til jordmor når jeg er 11+3. Sånn jeg har skjønt det så får man egentlig ikke noe bekreftelse på at det er et levende lite foster inni meg på denne jordmortimen? Jeg tok en graviditetstest da jeg var 4+1 da jeg oppdaget at jeg var gravid. Da jeg var 8+4 tok jeg en ny som var sterkere positiv. Så jeg regner meg ting er ok. Likevel vil jeg gjerne vite at ting er i orden før jeg forteller det til "hele verden". 

Vi er omtrent like langt på vei og jeg klarer ikke å holde meg lengre enn nødvendig og har bestilt en privat ultralydtime. Ønsker å se om det er liv der, hvor mange det er og om embryoet ligger der det skal. Kjedelig å gå lengre enn nødvendig om ikke alt er som det skal. Men samtidig fint å kunne få bekreftet at det er noe der inne. Vanskelig å forstå - føler meg bare dårlig og har ikke klart å ta inn over meg at det er en spire der inne. Uansett bra å se hva som skjer der inne, tenker jeg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Lidis88 said:

Så spennende! Vet du hva det koster? Sjekker de noe annet enn at det er liv? Jeg syns noen jeg kjenner så på noe med neseskilleveggen? Måtte dere vente lenge på time?

Fikk time på dagen. Ultralydklinikken i Drammen, men vet de har klinikker i flere byer :)  1400,- for timen - dyrt ja, men absolutt verdt det.....

Ja, det blir spennende...tok en time i morgen, siden det passet best for far :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Lidis88 said:

Å herlighet så gøy! Fortell gjerne i morgen hvordan det gikk! ❤

Det skal jeg gjøre, vettu :) :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt ultralyd rett over nyttår, er da ca 12+2! Føles lenge å vente.. 

Tror ikke vi forteller sønnen vår at han skal bli storebror før etter den ordinære ultralyden, gleder meg til det! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Milio For et mareritt! Det er akkurat det jeg er mest redd for og en av grunnene til at vi ikke har fortalt det til noen enda. 

Vi har tenkt til å fortelle det til de aller nærmeste i julen, og kommer til å være ekstra påpasselig med å være tydelig på hvem vi velger å fortelle det til og at de ikke kan fortelle det til noen andre og absolutt ikke legge noe på sosiale medier før etter ordinær ultralyd og etter at de vet sikkert at vi har fortalt det på jobben og sånn. Hvis kollegaer, sjefen eller for den saks skyld nære venner fant ut av det gjennom facebook eller sladder hadde det vært utrolig dumt.

Synd at ikke svigermoren din skjønner at det er deres nyhet og et privilege at dere valgte å dele det med henne, ikke hennes nyhet som hun kan dele videre. Tror du hun reagerte så ille som hun gjorde fordi hun skjønte at hun hadde gått over streken og ønsket å forsvare seg? Har dere snakket med henne siden? Hun må i det minste ringe til alle de hun har fortalt det til og understreke at de absolutt ikke må fortelle det videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snegl Ja, hun var i forsvarsmodus. Hun følte seg ganske ille etterpå, så hun skulle ta en ringerunde. Både jeg og samboer har gjort våre FB-vegger lukket, hvor vi trenger å godkjenne alt som blir publisert. På den måten kan vi kanskje få begrenset litt.

Jeg var ganske tydelig på at dette var vår nyhet å dele, ikke hennes så hun måtte bare ha is i magen. Jeg tror ikke hun sier noe nå, men hvis hun gjør det så blir jeg å true med at hun blir sistemann å få høre noe etter fødsel. Samboer var veldig skuffet selv om det ikke hadde nådd mer enn en håndfull mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lidis88 skrev:

Hva tenker dere andre om tidlig ultralyd? Jeg er 9+1 i dag og skal til jordmor når jeg er 11+3. Sånn jeg har skjønt det så får man egentlig ikke noe bekreftelse på at det er et levende lite foster inni meg på denne jordmortimen? Jeg tok en graviditetstest da jeg var 4+1 da jeg oppdaget at jeg var gravid. Da jeg var 8+4 tok jeg en ny som var sterkere positiv. Så jeg regner meg ting er ok. Likevel vil jeg gjerne vite at ting er i orden før jeg forteller det til "hele verden". 

Har slått på stortromma og booket meg hele 3 TUL. Én for mye syns jeg, men siden jeg skal hjem på juleferie i to uker ville jeg ha et bilde med meg hjem. Skal på min første imorgen. Er da 8+2, men jeg tror jeg er rundt 7+3 (egentlig). Håper på gode nyheter :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilunich

Var på TUL i dag - alt så bra ut. Termin 6/8

 

de skal ta blodprøver om to uker der de også sender inn til test av barnets DNA. Testen tar en uke - og der vil vi se om barnet er friskt og barnets kjønn!! Sprøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, Vilunich said:

Var på TUL i dag - alt så bra ut. Termin 6/8

 

de skal ta blodprøver om to uker der de også sender inn til test av barnets DNA. Testen tar en uke - og der vil vi se om barnet er friskt og barnets kjønn!! Sprøtt

Så flott at alt så bra ut :) Men hva slags blodprøve er dette, om jeg får spørre? :) Er det privat eller får du noe slags ekstra oppfølging? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Milio said:

Har slått på stortromma og booket meg hele 3 TUL. Én for mye syns jeg, men siden jeg skal hjem på juleferie i to uker ville jeg ha et bilde med meg hjem. Skal på min første imorgen. Er da 8+2, men jeg tror jeg er rundt 7+3 (egentlig). Håper på gode nyheter :) 

Masse lykke til:hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig ultralyd og fikk gode nyheter. Var bare en der inne, men hjertet slo og den var 7+3 uker. Menstermin min stemmer altså ikke (8+2), men det visste jeg. Uansett skulle jeg bare forholde meg til den frem til OUL. Selv om jeg har fått ny termin 17.07.18 ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Milio said:

Da har jeg vært på tidlig ultralyd og fikk gode nyheter. Var bare en der inne, men hjertet slo og den var 7+3 uker. Menstermin min stemmer altså ikke (8+2), men det visste jeg. Uansett skulle jeg bare forholde meg til den frem til OUL. Selv om jeg har fått ny termin 17.07.18 ❤️

Hurra! Så gøy:hjerte::hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lidis88 skrev:

Så hyggelig! Veldig gøy dette :) hadde du mannen med? Jeg har så lyst å gjøre det, men trenger noen gode argumenter for å få mannen med på at det er "nødvendig" :)

Mannen min er dessverre ute å reiser :) Men han skal bli med på neste. Han ble veldig rørt når jeg sendte UL-bildet til han. Hadde han vært hjemme hadde han selvfølgelig blitt med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...