Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018


Cetus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig lurt å ikke dele navnene med noen før man er helt sikker selv. Av en eller annen grunn så klarer ikke folk å skjule hva de mener😅 Når ungen er født så begynner de liksom ikke å fokusere på navn, og navnet vokser jo som oftest til personen😊

Vi sliter også skikkelig med navn, og vi må jo ha to🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som sliter med intens hodepine? 😫 Våknet grytidlig av hodepine idag, og har den enda.. Er på grensa til å gå å kaste opp omtrent fordi den er så intens 🤨 er vandt til å ha hodepine fra før, og har ikke vært så ille som nå under graviditeten.. Håper dette bare er engangstilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har navnet til jenta klart! 😅 Mannen som kom på navnet her, det gjorde han med gutten vår også. Jeg likte det umiddelbart, så da blir det sånn 💕 

Noen her som vurderer 3D ultralyd senere i svangerskapet? Jeg hadde ikke det sist og føler vel egentlig ikke behovet, men lurer litt på det likevel.. særlig nå som bestemødre er i ferd med å gå amok med rosastrikk, så hadde det vært greit med en ekstra forsikring på kjønn :fnise: Både jeg og mannen var jo så sikre på at det var gutt denne gangen og, er fortsatt overrasket over at det er jente inni der 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gia_ skrev:

Andre som sliter med intens hodepine? 😫 Våknet grytidlig av hodepine idag, og har den enda.. Er på grensa til å gå å kaste opp omtrent fordi den er så intens 🤨 er vandt til å ha hodepine fra før, og har ikke vært så ille som nå under graviditeten.. Håper dette bare er engangstilfelle.

Jeg har slitt en del med hodepine dette svangerskapet 😑 var ganske ille i går. Ikke noe gøy, nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lulus Vurderer 3D vi (jeg:fnise:) også, bare for å ta det :P Føler heller ikke heeelt på behovet, men redd for å angre hvis vi ikke gjør det, samtidig som det er lenge å vente uten å se mini etter oul til hen kommer ut.. 🙄 

Ouff, den hodepinen. Skal ikke være greit nei! Tror faktisk idag er dagen for å ta seg Paracet, og forhåpentligvis en dupp.. 😴

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Gia_ skrev:

Andre som sliter med intens hodepine? 😫 Våknet grytidlig av hodepine idag, og har den enda.. Er på grensa til å gå å kaste opp omtrent fordi den er så intens 🤨 er vandt til å ha hodepine fra før, og har ikke vært så ille som nå under graviditeten.. Håper dette bare er engangstilfelle.

Jeg slet mye med hodepine med lillesøster! Fra ganske tidlig i svangerskapet til rundt uke 20. Legen sa det var homonelt. 

Det gikk fra nakken og opp til bak det ene øyet! Skikkelig plagsomt! Håper og det går over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gia_ hodepine har jeg ikke, men jeg skjønner at det ikke er uvanlig da legen spør meg hver gang om jeg er plaget med det (har fått litt bekkenløsning, så har vært på en del legetimer nå). Er ikke Paracet greit å ta når man er gravid? (Jeg er ikke helt sikker, noen som vet?) I tilfelle er jo det fint hvis det kan hjelpe mot hodepinen.

@lulusjeg syns det er veldig lenge å ikke se småen på over 5 mnd! Nå har det gått tre uker siden oul og jeg føler litt på at jeg gjerne vil ha en bekreftelse på at ting er greit litt senere i svangerskapet. De private tjener penger på sånne bekymra personer som meg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ta 3D rundt uke 27-28 (som er anbefalte uker). Er så spent på hvem han ligner mest på. Syns nemlig det så ut som nesa til samboer på OUL, og ikke min :(, men som jordmor sa så ser man jo bare bein og ikke brusk/hud. Ellers vil jeg så gjerne få en sniktitt. Han hadde hendene over ansiktet nå sist :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lidis88 skrev:

@Miliotipper vi gjør det samme :) ser man også huden på 3d-ultralyd, vet du det?

Jada :) Du ser en slags leirete baby 😂 Kan ikke forklare det bedre. Men har fått anbefalt de ukene av to grunner:

1. Ikke så trangt inni livmora enda, så du får sett mer enn mot slutten.

2. Sent nok i svangerskapet at babyen har fått litt fylde, og kinnene er runde :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lidis88 skrev:

@Gia_ hodepine har jeg ikke, men jeg skjønner at det ikke er uvanlig da legen spør meg hver gang om jeg er plaget med det (har fått litt bekkenløsning, så har vært på en del legetimer nå). Er ikke Paracet greit å ta når man er gravid? (Jeg er ikke helt sikker, noen som vet?) I tilfelle er jo det fint hvis det kan hjelpe mot hodepinen.

@lulusjeg syns det er veldig lenge å ikke se småen på over 5 mnd! Nå har det gått tre uker siden oul og jeg føler litt på at jeg gjerne vil ha en bekreftelse på at ting er greit litt senere i svangerskapet. De private tjener penger på sånne bekymra personer som meg 😅

Legen spør også gravide om hodepine fordi det er et kardinalsymptom ved svangerskapsforgiftning. 

De lærde strides ang Paracet når man er gravid, man kan ta det dersom det absolutt er nødvendig for å dempe feber eller har store smerter/hodepine. 

Har snakket med noen anestesileger på jobben som mener at gravide ikke bør ta Paracet fordi man ikke vet hvordan leveren til babyen bryter ned Paracet (paracet lagres i leveren og brytes deretter ned). Men var innom legevakten med migreneanfall og da sa mottakslegen at jeg kunne ta Paracet om hodepinen ble uutholdelig. 

Er noe nyere dansk og britisk forskning som mener at paracetamol i svangerskapet ikke er bra.🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Plexus skrev:

Legen spør også gravide om hodepine fordi det er et kardinalsymptom ved svangerskapsforgiftning. 

De lærde strides ang Paracet når man er gravid, man kan ta det dersom det absolutt er nødvendig for å dempe feber eller har store smerter/hodepine. 

Har snakket med noen anestesileger på jobben som mener at gravide ikke bør ta Paracet fordi man ikke vet hvordan leveren til babyen bryter ned Paracet (paracet lagres i leveren og brytes deretter ned). Men var innom legevakten med migreneanfall og da sa mottakslegen at jeg kunne ta Paracet om hodepinen ble uutholdelig. 

Er noe nyere dansk og britisk forskning som mener at paracetamol i svangerskapet ikke er bra.🙃

Dette er grunnen til at jeg ikke har tatt en eneste smertestillende siden jeg ble gravid. Har bitt tenna sammen, grått meg til massasje, drukket litervis med vann og hatt hodet ut av vinduet for luft istedenfor. 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp. Vil helst unngå å ta Paracet jeg også, og går somregel fint.. men igår ble hodepinen så ekstrem at jeg lå over doskåla etter å ha skrevet her 🤨 roet seg med Paracet, og våknet med mildere hodepine idag 👌🏼 

Tok det igår og før jul under influensa for å holde feberen nede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gia_ skrev:

Jepp. Vil helst unngå å ta Paracet jeg også, og går somregel fint.. men igår ble hodepinen så ekstrem at jeg lå over doskåla etter å ha skrevet her 🤨 roet seg med Paracet, og våknet med mildere hodepine idag 👌🏼 

Tok det igår og før jul under influensa for å holde feberen nede. 

Høres fornuftig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke på 3D ultralyd, men så er vi på ultralyd ca en gang i måneden, så det holder :fnise: 

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Poppsilopp skrev:

Vi skal ikke på 3D ultralyd, men så er vi på ultralyd ca en gang i måneden, så det holder :fnise: 

Det virker såå fint :) regner med det er pga tvillinger? ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er god på permisjon? Forstår at likestillingsministeren vil ha 15 uker på far fra 1.juli (Litt kjipt å ha termin 10.juli da!!), men er det uansett blitt 14 uker på far? Syns det er en jungel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2018 den 20.48, Lidis88 skrev:

Det virker såå fint :) regner med det er pga tvillinger? ♡

Ja, det føles veldig trygt å sjekke at alt er bra. Ja, det er på grunn av tvillinger💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lidis88 skrev:

Noen som er god på permisjon? Forstår at likestillingsministeren vil ha 15 uker på far fra 1.juli (Litt kjipt å ha termin 10.juli da!!), men er det uansett blitt 14 uker på far? Syns det er en jungel :P

Forslaget var 14 uker, men blågrønn regjering ble enige om 15. Nå skal det opp på stortinget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...