Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018


Cetus

Anbefalte innlegg

Har ikke tatt influensavaksinen nei, ikke tenkt å ta den heller.. foreldrene mine tok den og de ble dausjuke begge to, men bør vel kanskje høre med legen nå når man har ett lite menneske også inni seg man skal ta ansvar for. 

Vært på første svangerskapskontroll idag. Damn, nå det går skikkelig opp for oss :P (mest samboeren da, jeg har jo kjent det på kroppen ett par uker). 

Craver så sykt nylaga rundstykker med ost og agurk på 😍 først var det salami, så klager ikke på at det har endra seg litt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Gia_ skrev:

Har ikke tatt influensavaksinen nei, ikke tenkt å ta den heller.. foreldrene mine tok den og de ble dausjuke begge to, men bør vel kanskje høre med legen nå når man har ett lite menneske også inni seg man skal ta ansvar for. 

Vært på første svangerskapskontroll idag. Damn, nå det går skikkelig opp for oss :P (mest samboeren da, jeg har jo kjent det på kroppen ett par uker). 

Craver så sykt nylaga rundstykker med ost og agurk på 😍 først var det salami, så klager ikke på at det har endra seg litt ;) 

FHI anbefaler på det sterkeste at gravide i 2. og 3. Trimester tar vaksinen. I år har den dessverre bare 60%(?) dekningsgrad, for det var et annet influensavirus som blusset opp eller noe. Derfor blir noen som er vaksinerte syke likevel :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Milio skrev:

FHI anbefaler på det sterkeste at gravide i 2. og 3. Trimester tar vaksinen. I år har den dessverre bare 60%(?) dekningsgrad, for det var et annet influensavirus som blusset opp eller noe. Derfor blir noen som er vaksinerte syke likevel :/ 

Såpass ja. Da må jeg få tatt den når jeg kommer uti 2 trimester. Rart fastlegen ikke nevnte noe idag 🤔 takk for info! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Gia_ skrev:

Såpass ja. Da må jeg få tatt den når jeg kommer uti 2 trimester. Rart fastlegen ikke nevnte noe idag 🤔 takk for info! 

Hadde ikke fått noe info fra min lege heller, før jeg ringte henne for å høre om jeg kunne ta den nå under influensatoppen. Fikk blodprøvesvarene idag fra svangerskapskontrollen. Reagerte på at det ikke ble nevnt i følgebrevet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan si meg om det er ok å drikke Coop sin svarte iste med fersken?😊 Har sett noen steder at man ikke skal drikke sort te, men det er pga koffein, er det ikke? Syns det er vanskelig å holde styr på alt... når jeg var gravid for to år siden sa både legen og Gilde at gravide kunne spise salami så lenge det var lenge igjen til utgåelsesdato og den var pakket godt inn når den lå i kjøleskapet. Nå sier gilde at man ikke kan spise det likevel😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.1.2018 den 21.58, Rux skrev:

Er det noen som kan si meg om det er ok å drikke Coop sin svarte iste med fersken?😊 Har sett noen steder at man ikke skal drikke sort te, men det er pga koffein, er det ikke? Syns det er vanskelig å holde styr på alt... når jeg var gravid for to år siden sa både legen og Gilde at gravide kunne spise salami så lenge det var lenge igjen til utgåelsesdato og den var pakket godt inn når den lå i kjøleskapet. Nå sier gilde at man ikke kan spise det likevel😝

Jeg spiser og drikker det meste, men allt med måte. Drikker både iste, kaffe og sort brus, men holder meg til et glass om dagen :)

Spekemat er vel frarådet uansett. Jeg er mer skeptisk til spekepølse og salami enn spekeskinke, da den er kvernet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som er sliten om dagen? Er 13+5, snart 14, og så sinnsykt sliten. Merker at jeg er gravid på en helt annen måte enn før. For det første har magen kommet, så hver gang jeg bøyer meg, setter meg eller reiser meg, så kjenner jeg livmora som en stor kul i magen. Ubehagelig rett og slett. Jeg er mer andpusten, mer tiltaksløs og får så sinnsykt vondt i rumpa av å sitte lenge. Er jeg alene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Milio skrev:

Noen andre som er sliten om dagen? Er 13+5, snart 14, og så sinnsykt sliten. Merker at jeg er gravid på en helt annen måte enn før. For det første har magen kommet, så hver gang jeg bøyer meg, setter meg eller reiser meg, så kjenner jeg livmora som en stor kul i magen. Ubehagelig rett og slett. Jeg er mer andpusten, mer tiltaksløs og får så sinnsykt vondt i rumpa av å sitte lenge. Er jeg alene?

Ja! Jeg er blir veldig fort sliten. Er 14+3 og magen min er også ubehagelig. Spesielt ubehagelig med så mye voksesmerter. Sover kun 2-3 timer om nettene, uansett hvor mye jeg legger "til rette" for en full natt med søvn. 

Men klarer å presse meg selv over dørstokken og inn på trening annenhver dag selv om jeg aller helst skulle ligget på sofaen hele dagen etter jobb nå. Får du vært noe i aktivitet?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Plexus skrev:

Ja! Jeg er blir veldig fort sliten. Er 14+3 og magen min er også ubehagelig. Spesielt ubehagelig med så mye voksesmerter. Sover kun 2-3 timer om nettene, uansett hvor mye jeg legger "til rette" for en full natt med søvn. 

Men klarer å presse meg selv over dørstokken og inn på trening annenhver dag selv om jeg aller helst skulle ligget på sofaen hele dagen etter jobb nå. Får du vært noe i aktivitet?:)

Ikke i nærheten så mye som før. Var aktiv styrkeløfter. Trent 1 dag denne uka. Vi driver å flytter om dagen, så mye tid og krefter går bort til det :) og 100% jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Lidis88 skrev:

Forstår det godt! Hos meg har det alltid vært unntakstilstand mens jeg har flyttet.. da har jeg ikke orket/hatt tid til å trene! Men deilig at dere flytter i god tid før barnet kommer da! Til en større bolig? Vi har en bolig vi kan bo i lenge, men har en del proskjekter om dagen. Godt å få gjort litt før magen blir for stor :)

Ja, vi kjøpte nybygg utenfor Oslo for ca 1,5-2 år siden. Endelig står leiligheten ferdig! Den er langt større enn den vi har idag, ca 90 kvm, med to store soverom. Så tiden frem til fødsel vil være å klargjøre barnerommet og kjøpe nye møbler. Vi har valgt å ikke ta med oss så mange møbler fra dagens leilighet, men heller kjøpe nytt på sikt. Så i to uker fremover blir det å pakke ned alt sammen, kjøre flyttelass og innrede ny leilighet. :alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trent 2 ganger de siste 8 ukene. Måtte ta en liten pause når symptomene slo inn for fullt. Var på trening igjen iforrigår da kvalmen endelig hadde gitt seg, og jeg faktisk følte meg opplagt (helt sykt søvnbehov i det siste).. idag ligger jeg rett ut. Spydd i hele natt og holder fremdeles på, vond hals og hodepine. Helt supert :sur: Er så sulten, men får ikke spist noen ting.. 

Er vel kun feberen som er "farlig" dersom det er influensa sant? Orker ikke å Google å stresse meg mer opp akkurat nå. Nok klaging :fnise:

_____

Så spennende med flytting da, deilig å flytte inn i nybygg :) 

Store ting som skal pusses opp da Lidis88? 

Vi bor i en 80kvm leilighet fra 2012 som vi nylig pussa opp (malte, bytta gulv og baderomsinnredning). To soverom. Ene vårt og det andre er gjesterom. Gjesterommet er litt mindre, og er walkin/vifterom på det rommet vi har nå. Tror ikke vi begynner på soverommet til knøttet før h*n har behov for eget soverom? Planen er å ha gjesterommet lengst mulig da hans familie bor ett stykke unna og må naturligvis overnatte, samt å bytte rom slik ungen får det største rommet. Vi sover jo bare på rommet vårt, så mer logisk at h*n som skal ha leker ogsånn får vårt, også får vi heller bare ha våre klær på walkin, og babyens klær i skyvedørsgarderoben på det som blir vårt rom:fnise: ble langt og innviklet det her. Men i fremtiden er planen å flytte oppover til hans hjemsted. Boligmarkedet her er tregt, og har brukt endel penger på leiligheten her så litt kjipt å selge nå og gå i minus.. de andre leilighetene som er helt standard som har blitt solgt i det siste, ble solgt med flere hundretusen i tap :/ 

Ellers har vi kjøpt vogn 🙈 En Stokke trailz, med ubrukt understell, lite brukt babybag og så og si ubrukt sittedel. Så sinnsykt happy 😂 var en sniktitt innom Finn.no, så den til 9500kr, bydde og ble enige om 7500kr, så er fornøyd! Elsker hvor digg den er å kjøre og hvor høyt bebisen kommer opp 😍. 

Sånn. Ferdig nå, sorry for evig langt innlegg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel feberen som er farlig ja, @Gia_

Vi ser etter Bugaboo Buffalo, men det er få som er til salgs (brukt) i nærområdet. Og de få som er det, er til blodpris. Er snakk om å spare 2000,- for en vogn uten garanti og som er litt slitt. Da gjerne uten stelleveske, myggnett osv. Så nyprisen på den vi har sett er 12 500,- alt inkludert. Håper at det kommer salg snart, selv om jeg vet at det sjelden er salg på Bugaboo 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Milio skrev:

Er vel feberen som er farlig ja, @Gia_

Vi ser etter Bugaboo Buffalo, men det er få som er til salgs (brukt) i nærområdet. Og de få som er det, er til blodpris. Er snakk om å spare 2000,- for en vogn uten garanti og som er litt slitt. Da gjerne uten stelleveske, myggnett osv. Så nyprisen på den vi har sett er 12 500,- alt inkludert. Håper at det kommer salg snart, selv om jeg vet at det sjelden er salg på Bugaboo 😂

Virker som en fin og populær vogn det også 😁 Hadde satt på varsling på Finn.no, så plutselig dukker det opp noe skal du se 😁 Skjønner at det er lite fristende å kjøpe noe halvveis og ikke spare mer..

Fikk med orginalt regntrekk og myggnett vi og, men mangler stelleveske. Ligger på samme pris de to merkene da nytt. 

Haha, turte du å se på nyttårssalget altså? 🙄😅 ble det bilstol på dere forresten? 

Har du sjekka pris i Sverige/Danmark? Var ikke noe å spare på Stokke, men lurt å sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Gia_ skrev:

Virker som en fin og populær vogn det også 😁 Hadde satt på varsling på Finn.no, så plutselig dukker det opp noe skal du se 😁 Skjønner at det er lite fristende å kjøpe noe halvveis og ikke spare mer..

Fikk med orginalt regntrekk og myggnett vi og, men mangler stelleveske. Ligger på samme pris de to merkene da nytt. 

Haha, turte du å se på nyttårssalget altså? 🙄😅 ble det bilstol på dere forresten? 

Har du sjekka pris i Sverige/Danmark? Var ikke noe å spare på Stokke, men lurt å sjekke?

Var ikke mye å spare, nei. Er nok ikke det på de populære vognene, og kronen er svak. 

Ble ikke Privia, nei. Den er på tur ut av markedet, så mulig vi går for nykommeren Guardia (?). Zero 1 fikk ikke noe særlig bra tilbakemelding fra Forbrukerrådet og de koster jo rundt 7 lapper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lidis88 skrev:

Ææ blir litt stressa av dere som planlegger bilstol og vogn.. jeg har ikke kjøpt en eneste ting til min lille og jeg er over 16 uker :S dere er flinke som er tidlige påan:D

Ikke bli stressa! Jeg kan ikke kjøpe noe som helst før vi er kommet inn i ny bolig, og selv da er det litt andre ting på prioriteringslista. Skulle gjerne visst kjønnet FØR vi maler barnerommet. Ikke fordi det skal bli noe stereotypiske farger, men for å få en pekepinn. Har forelsket meg i noen fra Jotun.

2588 Myk
6351 Tender Green
6350 Soft Teal
10580 Soft Skin
8281 Pale Linden

Alle er nykommere i 2018-kolleksjonen til Jotun Lady. Begynner nok gradvis å kjøpe inn litt etter OUL, for jeg er fortsatt redd for dårlige nyheter. Er 4 uker igjen til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...