Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018


Cetus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Lidis88 skrev:

Da har jeg vært på ultralyd og sett en utrolig aktiv liten krabat på skjermen!! Alt ser bra ut så langt 😍 helt utrolig at alt dette skjer inni kroppen min mens jeg nesten ikke merker noen ting!

Samme her @Lidis88! Kommer rett fra ultralyd nr 2 og der var det en aktiv liten krabat som lå og sprelte med armer og bein. Vi kunne til og med se fingrene :) Den hadde litt hikke, men vi fikk gode bilder for å ta med hjem. Hjertelyden var bra. Dette var første ultralyd min samboer var med på og han ble tydelig rørt. 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lidis88 skrev:

Åå så hyggelig!! Det var såå fint og betryggende å gå på tidlig ultralyd, verdt hver eneste krone :D du skulle på en til hvis jeg husker rett?

Ja, jeg skal i uke 12. Verdt hver krone :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med dere som har vært på ultralyd! Usikker på om jeg spandere på meg en om noen uker! Er en fin opplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :) 

Vil lufte litt bekymringer jeg har nå for tiden.

Jeg er dessverre en hyppig tester, noe som har vist seg å skape mer bekymring enn glede.. Første positive test var veldig svak strek 13dpo og har testet opptil flere ganger daglig etter dette (Ja, håpløs!!). Testene har vært svake fra første stund men har sett at de har blitt bittelitt sterkere etterhvert. Jeg testet sist i går kveld etter å ha ventet i 5 timer med å gå på do. Denne kom opp like svak som dagen før.. 

I tillegg til dette har jeg hatt bittelitt spotting 13dpo og i dag 17dpo 😕 

MEN på den positive siden har nå fått murringer og en «varm» følelse i livmora og endel tidlige svangerskapssymptomer :) 

Jeg har også tatt blodprøve for HCG i går og venter svar i morgen. 

Har noen av dere opplevd lignende?

Med forrige svangerskap hadde jeg ingen spotting og testet positivt allerede 11dpo med stigning 15dpo og veldig sterk strek 19dpo.

Håper alt er i orden 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, NSO skrev:

Hei jenter :) 

Vil lufte litt bekymringer jeg har nå for tiden.

Jeg er dessverre en hyppig tester, noe som har vist seg å skape mer bekymring enn glede.. Første positive test var veldig svak strek 13dpo og har testet opptil flere ganger daglig etter dette (Ja, håpløs!!). Testene har vært svake fra første stund men har sett at de har blitt bittelitt sterkere etterhvert. Jeg testet sist i går kveld etter å ha ventet i 5 timer med å gå på do. Denne kom opp like svak som dagen før.. 

I tillegg til dette har jeg hatt bittelitt spotting 13dpo og i dag 17dpo 😕 

MEN på den positive siden har nå fått murringer og en «varm» følelse i livmora og endel tidlige svangerskapssymptomer :) 

Jeg har også tatt blodprøve for HCG i går og venter svar i morgen. 

Har noen av dere opplevd lignende?

Med forrige svangerskap hadde jeg ingen spotting og testet positivt allerede 11dpo med stigning 15dpo og veldig sterk strek 19dpo.

Håper alt er i orden 😬

Billigtestene jeg bestilte brukte noen dager på å bli sterke,men a1 testene fra apoteket viste en mye tydeligere stigning tatt på samme tid som billigtestene. :) Spotting har jeg lest at er veldig normalt. 

Men ja, jeg er bare 4+1 så kjenner på bekymringer nå i starten! Krysser fingrene for oss begge to:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Milio skrev:

Min brukte noen dager før den ble ordentlig sterk. Den varierte veldig i starten @NSO!

Det var godt å høre :) skal ta ny test i morgen tidlig så får håpe at den blir sterkere ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, blomst12 skrev:

Billigtestene jeg bestilte brukte noen dager på å bli sterke,men a1 testene fra apoteket viste en mye tydeligere stigning tatt på samme tid som billigtestene. :) Spotting har jeg lest at er veldig normalt. 

Men ja, jeg er bare 4+1 så kjenner på bekymringer nå i starten! Krysser fingrene for oss begge to:)

Ja, merket stor forskjell på testene. RFSU ble så svak at streken forsvant etter en time og clearblue er vanskelig å se noe forandring på. Har nå fått god erfaring med Lloyds Pharmacy :) den viste en fin strek som er der fortsatt og har blitt mørkere. Er glad i billigtestene også men de ble brukt opp ved tidlig testing :P 

Holder meg til Lloyds Pharmacy fra nå av. Den er vel tilsvarende A1 tror jeg.

Har også lest litt om spotting og veldig mange opplever det visstnok :) veldig betryggende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2017 den 9.42, Cetus skrev:

Velkommen hit og gratulerer med graviditeten :gravid: 

Starter en skravletråd for oss som har termin i juli/aug 2018. Fint å ha et sted og samles, samt dele våre gleder og bekymringer.

 

Terminliste:

Poppsilopp - menstermin 05 juli 

Snegl - menstermin 08 juli

Lidis88 - menstermin 11 juli

Cetus - menstermin 11 juli

California - menstermin 14 juli

Radiogaga - menstermin 16 juli

Milio - menstermin 17 juli

lulus - menstermin 18 juli

Alvea - menstermin  21 juli

Kaiaermeg - menstermin 21 juli

Isea80 - menstermin 30 juli

Sfl - menstermin 4 august

Vilunich - menstermin 8 august

Sille4 - menstermin 18 august

Jeg har menstermin 18 august 😊

Endret av Camilla2017
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, bare 4+2 men vært kvalm i hele dag:( ikke noe oppkast, men har ikke hatt det med jentene heller.  Men kvalmen har ikke meldt seg så tidlig. Når begynte dere å bli kvalme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, blomst12 skrev:

Åh, bare 4+2 men vært kvalm i hele dag:( ikke noe oppkast, men har ikke hatt det med jentene heller.  Men kvalmen har ikke meldt seg så tidlig. Når begynte dere å bli kvalme? 

Et par dager før forventet mens. Kvalmen vedvarte, testet dagen etter forventet mens og det poppet opp to fine streker. Har vært kvalm siden. Er 10+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vilunich
On 12/15/2017 at 5:12 PM, blomst12 said:

Lister meg forsiktig inn her etter å endelig ha fått litt sterkere tester.. Har "slitt" med lite stigning,men nå tør jeg puste litt mer ut.  

Litt om meg :) dette er tredjemann og sistemann. Har to jenter fra før født i juli 14 og oktober 15. Foreløpig termin er 30 august! Dette blir spennende.  Lite symptomer foreløpig,det som fikk meg til å tenke graviditet var ømme pupper! Kun 10 eller 11 dpo så er jo enda tidlig! 

Hei! Så gøy! Her er vi også gravide med tredje - to gutter fra før! Termin 6/8. Blir spennende å følge med dere :-) gratulerer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Vilunich skrev:

Stå på slalåm 8 uker på vei?

Jeg tenker ja! Fosteret er jo enda godt beskyttet ?:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Vilunich skrev:

Hei! Så gøy! Her er vi også gravide med tredje - to gutter fra før! Termin 6/8. Blir spennende å følge med dere :-) gratulerer 

Takk! I like måte:) er formen fin? Veldig spent på hvordan det blir med 3 barn! Hvor gamle blir dine gutter når baby blir født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...