Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018


Cetus

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

Er 4+1 i dag, menstermin 18 august. Har en gutt på 1,5 år fra før, så blir spennende med lillebror eller lillesøster, hvis alt går som det skal  :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, alle :) 

Jeg må dessverre melde meg ut. Begynte å blø i dag etter en uke med lysbrunt utflod, så jeg antar at kroppen har oppdaget MA. Har oppfølging med gynekolog i morgen, så får vell bekreftet det da. Masse lykke til til resten av dere ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Kaiaermeg said:

Hei, alle :) 

Jeg må dessverre melde meg ut. Begynte å blø i dag etter en uke med lysbrunt utflod, så jeg antar at kroppen har oppdaget MA. Har oppfølging med gynekolog i morgen, så får vell bekreftet det da. Masse lykke til til resten av dere ❤️

Åååå nei :hjerte: Sender deg mange klemmer...

Jeg opplevde å miste spiren for ca. 3 måneder siden. Ble gravid igjen med en gang og er i uke 10 nå og fått bekreftelse på ultralyd at alt er bra. Så ikke mist håpet uansett hvordan det går:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Hei, alle :) 

Jeg må dessverre melde meg ut. Begynte å blø i dag etter en uke med lysbrunt utflod, så jeg antar at kroppen har oppdaget MA. Har oppfølging med gynekolog i morgen, så får vell bekreftet det da. Masse lykke til til resten av dere ❤️

Å nei :( Jeg håper det klaffer for dere igjen snart ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Cetus skrev:

Åååå nei :hjerte: Sender deg mange klemmer...

Jeg opplevde å miste spiren for ca. 3 måneder siden. Ble gravid igjen med en gang og er i uke 10 nå og fått bekreftelse på ultralyd at alt er bra. Så ikke mist håpet uansett hvordan det går:hjerte:

Tusen takk :hjerte: Jeg håper at vi blir like fort gravide igjen som deg, men prøver å ikke få for store forventninger. Masse lykke til i svangerskapet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Hei, alle :) 

Jeg må dessverre melde meg ut. Begynte å blø i dag etter en uke med lysbrunt utflod, så jeg antar at kroppen har oppdaget MA. Har oppfølging med gynekolog i morgen, så får vell bekreftet det da. Masse lykke til til resten av dere ❤️

Så leit å høre <3 Håper det står bra til med dere og krysser fingrene for at det klaffer for dere snart

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre enn meg som sliter med mye kvalme og oppkast? I uke 6-7 meldte kvalmen sin ankomst. Jeg var uvel og fikk lite mat i meg. Uke 7-8 begynte brekningene. Nå trer jeg inn i uke 8-9 og har tilbringt 3 av 5 arbeidsdager denne uka på baderomsgulvet. Brekningene har gått over i oppkast og tårene renner. Kroppen begynner å skjelve og jeg kjenner jeg i noen sekunder hater å være gravid. Jeg er kvalm fra jeg legger meg til jeg står opp. Har hatt noen uhell hvor jeg ikke har rukket frem til badet i tide og må finne nærmeste søppelbøtte. Igår holdt jeg på å kaste opp midt på Jernbanetorget. Det er ikke like intenst som de med hyperemesis, med mindre hyperemesis kan variere i grad. Varer dette inn i neste uke må jeg gjøre noe med det - kan ikke holde ut sånn her :( Ifølge vektkurven skal jeg ha lagt på meg 3 kg nå, men her viser vekta ingenting. Til tross for større bryster og en mage som begynner å tre frem. Det er vel grunn til å tro jeg har gått ned i vekt istedenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) ny her 👋🏻 har termin 19.07.17. Var på privat UL for noen dager siden som viste en fin liten kråkebolle på 16 mm med en herlig hjertelyd, foranliggende morkake og lang lukket mormunn. 

Er 8+4 i dag, plaget med mye kvalme, ekstremt sensitiv luktesans, mye trøtt, oppblåst og stive fingre og tær. Dette er første for meg og kjæresten min, ikke planlagt - men veldig velkommen. Har en sterk følelse på at det er en gutt allerede. Vet ikke hvorfor, men magefølelsen min sier så. 😅 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lidis88 skrev:

Huff, føler med deg, det er virkelig ikke kjekt å være kvalm. Jeg har sluppet "billig" unna og blir bare kvalm hvis det går lang tid uten mat, men for noen uker siden brakk jeg meg (uten å kaste opp) hver dag før frokost og det var virkelig ikke noe gøy. Det er heller ikke kjekt å ha så mye lavere energinivå enn ellers. 

Burde man ha lagt på seg 3 kg allerede?? :S Jeg veide meg i dag (trodde jeg hadde gått litt opp pga større mage) og hadde gått ned en kilo.. regner med/håper frøet får nok næring.. jeg har vært opptatt av å spise sunt siste tiden.

Har funnet denne tabellen for gjennomsnittlig vektøkning i svangerskapet:


Uke 5 - 2,3 kg 
Uke 7 - 2,6 kg 
Uke 10 - 3 kg 
Uke 13 - 3,5 kg 
Uke 15 - 4 kg 
Uke 17 - 5,6 kg 
Uke 20 - 6,2 kg 
Uke 23 - 7,2 kg 
Uke 25 - 8,2 kg 
Uke 27 - 9,3 kg 
Uke 30 - 10,3 kg 
Uke 33 - 11,3 kg 
Uke 35 - 12,2 kg 
Uke 37 - 13 kg 
Uke 40 - 14 kg

Men jeg klarer ikke få i meg mat omtrent, så her spiser jeg det jeg kommer over og som jeg klarer å holde nede. Igår var det en salatbolle med skinke og egg, en cookie og to klementiner. Idag har det vært en liten salatbolle hittil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Lidis88 skrev:

Ok, men det er jo forskjell på gjennomsnittlig vektøkning og hva barnet trenger :) har du snakket med lege om dette? Jeg tror nok fosteret har det bra likevel :) det er nok verst for deg! Så slitsomt og anstrengende å være kvalm! Hjelper det med avledning? Når jeg har vært småkvalm har det hjulpet å holde på med noe, finne på noe med venner osv.

Barnet får det den trenger, går utover meg! Var med venner igår og var like kvalm da. Jeg tror nesten jeg bare må "overleve". Håper det gir seg til neste uke. Har julebord imorgen - det kan bli spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Lidis88 skrev:

Bahh... blir lei på dine vegne.. forhåpentligvis (og sannsynligvis) går det over snart! Hvordan løser du forresten alkohol-"problemet" på julebordet? 

Jeg har sagt ifra på jobben. Siden jeg har slitt med kvalmen (og vi er få på jobb) så var det lettere å bare være ærlig om det. Sa det i uke 6+noen dager. Jobber med bare menn, så var spent på reaksjonen, men de har vært fantastiske støttespillere hittil. Tror ikke jeg hadde møtt den samme støtten hadde det vært en kvinnedominert arbeidsplass (ut ifra hva jeg leser på forumet). Så vi skal ut og spise på fancy restaurant imorgen. 12-retters. Jeg kan ikke spise samtlige av rettene og må stå over vinmenyen, men det vet restauranten og jeg skal få tilrettelagt alt. Får egen juicemeny og noen ekstra desserter. Ellers vil kjøttet være ekstra godt stekt. Er også rogn og kamskjell på menyen - vet ikke helt om det er innafor, men det vet nok e som jobber der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2017 den 7.50, Milio skrev:

Er det noen andre enn meg som sliter med mye kvalme og oppkast? I uke 6-7 meldte kvalmen sin ankomst. Jeg var uvel og fikk lite mat i meg. Uke 7-8 begynte brekningene. Nå trer jeg inn i uke 8-9 og har tilbringt 3 av 5 arbeidsdager denne uka på baderomsgulvet. Brekningene har gått over i oppkast og tårene renner. Kroppen begynner å skjelve og jeg kjenner jeg i noen sekunder hater å være gravid. Jeg er kvalm fra jeg legger meg til jeg står opp. Har hatt noen uhell hvor jeg ikke har rukket frem til badet i tide og må finne nærmeste søppelbøtte. Igår holdt jeg på å kaste opp midt på Jernbanetorget. Det er ikke like intenst som de med hyperemesis, med mindre hyperemesis kan variere i grad. Varer dette inn i neste uke må jeg gjøre noe med det - kan ikke holde ut sånn her :( Ifølge vektkurven skal jeg ha lagt på meg 3 kg nå, men her viser vekta ingenting. Til tross for større bryster og en mage som begynner å tre frem. Det er vel grunn til å tro jeg har gått ned i vekt istedenfor. 

Huff, det høres virkelig ikke godt ut :( Sliter med kvalme, men ikke oppkast (bank i bordet..). Det med vektoppgang skal du ikke bekymre deg for, det som er viktig er om du klarer beholde noe mat og ikke minst væske? Bestill en legetime neste uke, så kan du eventuelt forsøke noe kvalmestillende. Har du fått sykemelding? Prøv å ta det mest mulig med ro. Spis det du klarer og har lyst på (om det så er potetgull). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) 

har dere lagt om kostholdet deres nå mens dere er gravide? Altså utenom det man må legge om (-myke oster, salami etc). Jeg prøver å kutte ut usunn mat. Men jeg craver så mye usunt, typ milkshake, wienerbrød, mc Donaldsburger og sånne ting. Jeg spiser mer usunt nå enn det jeg gjorde før jeg var preggo. Dårlig samvittighet 😿

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...