Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018


Cetus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Plexus skrev:

Hei:) 

har dere lagt om kostholdet deres nå mens dere er gravide? Altså utenom det man må legge om (-myke oster, salami etc). Jeg prøver å kutte ut usunn mat. Men jeg craver så mye usunt, typ milkshake, wienerbrød, mc Donaldsburger og sånne ting. Jeg spiser mer usunt nå enn det jeg gjorde før jeg var preggo. Dårlig samvittighet 😿

Hei, mitt kosthold de siste 2 ukene har vært:

- Mariekjeks

- Havreflarn med sjokolade

- Mr Lee Nudler

- Vann

- Klementiner

- Grønne epler

- Sitron

- IFA 

Dette er stort sett det jeg har klart å holde nede. Har vært veldig kvalm med oppkast og urolig mage. På "gode" dager har jeg klart å lage meg en salatbolle med egg og skinke. Men idag, etter flere dager med lite mat, krøp jeg til korset og bestilt meg en medium Dominos Pizza med 16 små "parmesan bites" (som er pizzadeig med parmesan på). Slukte alt. Men det er stort sett det eneste jeg har spist idag. For utenom Mariekjeks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilunich
On 12/8/2017 at 7:50 AM, Milio said:

Er det noen andre enn meg som sliter med mye kvalme og oppkast? I uke 6-7 meldte kvalmen sin ankomst. Jeg var uvel og fikk lite mat i meg. Uke 7-8 begynte brekningene. Nå trer jeg inn i uke 8-9 og har tilbringt 3 av 5 arbeidsdager denne uka på baderomsgulvet. Brekningene har gått over i oppkast og tårene renner. Kroppen begynner å skjelve og jeg kjenner jeg i noen sekunder hater å være gravid. Jeg er kvalm fra jeg legger meg til jeg står opp. Har hatt noen uhell hvor jeg ikke har rukket frem til badet i tide og må finne nærmeste søppelbøtte. Igår holdt jeg på å kaste opp midt på Jernbanetorget. Det er ikke like intenst som de med hyperemesis, med mindre hyperemesis kan variere i grad. Varer dette inn i neste uke må jeg gjøre noe med det - kan ikke holde ut sånn her :( Ifølge vektkurven skal jeg ha lagt på meg 3 kg nå, men her viser vekta ingenting. Til tross for større bryster og en mage som begynner å tre frem. Det er vel grunn til å tro jeg har gått ned i vekt istedenfor. 

Ja... jeg kaster også opp til alle døgnets tider... funnet ut at det er viktig å få noe i magen med EN gang jeg står opp... noe lett/salt... ikke kaffe eller juice. Aldri bli sulten eller for mett - eller for trett ha ha

 

man må bare lide seg igjennom dette - forhåpentligvis er det over om kun 3 uker foe deg (selvom dette høres ut som tre ÅR sikkert) 

 

lykke til! (Her i Spania får vi piller mot kvalmen - tok det med begge gutta.. vet ikke om det er tilgjengelig i Norge )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/10/2017 at 8:14 PM, Plexus said:

Hei:) 

har dere lagt om kostholdet deres nå mens dere er gravide? Altså utenom det man må legge om (-myke oster, salami etc). Jeg prøver å kutte ut usunn mat. Men jeg craver så mye usunt, typ milkshake, wienerbrød, mc Donaldsburger og sånne ting. Jeg spiser mer usunt nå enn det jeg gjorde før jeg var preggo. Dårlig samvittighet 😿

Jeg bare spiser det jeg klarer, og prøver å spise sunt, for jeg vet at jeg bare blir kvalmere av godteri og veldig usunn mat. Tror jeg spiser ca. like sunt, men klarer ikke trene noenting, så er generelt mer usunn. Tror det har skjedd noe med forbrenningen min da, for har "bare" lagt på meg 3 kilo. Når jeg ikke er gravid legger jeg på meg med en gang etter noen få dager uten trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/10/2017 at 10:29 PM, Vilunich said:

Ja... jeg kaster også opp til alle døgnets tider... funnet ut at det er viktig å få noe i magen med EN gang jeg står opp... noe lett/salt... ikke kaffe eller juice. Aldri bli sulten eller for mett - eller for trett ha ha

 

man må bare lide seg igjennom dette - forhåpentligvis er det over om kun 3 uker foe deg (selvom dette høres ut som tre ÅR sikkert) 

 

lykke til! (Her i Spania får vi piller mot kvalmen - tok det med begge gutta.. vet ikke om det er tilgjengelig i Norge )

Samme her, har kommet fram til at frokost på senga (én brødskive haha) er nødvendig for å få i meg noe på starten av dagen og unngå å være kjempedårlig hele resten av dagen. Begynner å bli ganske lei av å være så ekstremt sliten og kvalm hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli ensom jeg. Mannen er borte på jobb til neste mandag og jeg har hatt hjemmekontor siden torsdag. Ingen venninner vet at jeg er gravid og alt jeg gjør uansett er å spy, være uvel og sove. For utenom når jeg jobber. Skulle ønske mannen min var hjemme. Savner noen å snakke med :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Lidis88 skrev:

Skjønner deg godt! Du har ikke vurdert å fortelle det til en venninne eller to? Jeg har fortalt det til to av mine nærmeste venninner, og det er deilig å kunne lufte litt tanker med dem. De to ville uansett vært noen jeg fortalte det til hvis jeg mistet. Hun ene er gravid selv. Min mann holder fortsatt på å venne seg til tanken, så da er det godt å kunne snakke med noen andre som "tåler" å snakke en del om det. Når tenker du å fortelle det til "alle"? Jeg vil være 12 uker på julaften så da vil jeg nok fortelle det til en del :)

Har planer om å fortelle i jula, da er jeg 10/11 uker :) Venninnene mine har mye å gjøre før jul. Vi er en gjeng på 13 stk. Kan sikkert fortelle det til en eller to, men tenkte egentlig å dele det med alle når vi møtes til jul. Tror hormonene mine forsterker alle følelser jeg har om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 9+5 (egentlig 9+0) og kvalmen har gitt seg. Jeg er så glad! Endelig kan jeg gå på jobb, gjøre husarbeid og handle inn til jul uten å ville dø. Puppene er mindre ømme, noe som bekymrer meg.

Noen som har erfaring med ømme pupper som kommer og går? Har ultralyd på tirsdag. Begynner å gru meg (redd for dårlige nyheter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister meg forsiktig inn her etter å endelig ha fått litt sterkere tester.. Har "slitt" med lite stigning,men nå tør jeg puste litt mer ut.  

Litt om meg :) dette er tredjemann og sistemann. Har to jenter fra før født i juli 14 og oktober 15. Foreløpig termin er 30 august! Dette blir spennende.  Lite symptomer foreløpig,det som fikk meg til å tenke graviditet var ømme pupper! Kun 10 eller 11 dpo så er jo enda tidlig! 

Endret av blomst12
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/12/2017 at 10:05 PM, Milio said:

Begynner å bli ensom jeg. Mannen er borte på jobb til neste mandag og jeg har hatt hjemmekontor siden torsdag. Ingen venninner vet at jeg er gravid og alt jeg gjør uansett er å spy, være uvel og sove. For utenom når jeg jobber. Skulle ønske mannen min var hjemme. Savner noen å snakke med :( 

Jeg også føler meg ensom selv om mannen er her sammen med meg hver dag.. Det er fordi jeg er så sliten at jeg ikke alltid klarer å ha en normal samtale, etter jobb, og hovedoppgaven er å finne fram til noe jeg klarer å spise, som er veldig kjedelig og slitsomt. Jeg har også blitt ensom og rastløs når jeg har vært borte fra jobb pga influensa tidligere. Er også mer irritabel når jeg er så utslitt, så det er ofte lettere å droppe å ha en samtale også :vetikke:

13 hours ago, Milio said:

Uke 9+5 (egentlig 9+0) og kvalmen har gitt seg. Jeg er så glad! Endelig kan jeg gå på jobb, gjøre husarbeid og handle inn til jul uten å ville dø. Puppene er mindre ømme, noe som bekymrer meg.

Noen som har erfaring med ømme pupper som kommer og går? Har ultralyd på tirsdag. Begynner å gru meg (redd for dårlige nyheter).

Ja ømheten har kommet og gått veldig. Jeg har hatt noen perioder over flere dager hvor det har kjentes som noen har prøvd å rive av meg brystvortene med ildtang, og noen perioder hvor de bare er bittelitt mer ømme når jeg tar på de enn det de vanligvis er. Tror det er vanlig :)

6 hours ago, blomst12 said:

Lister meg forsiktig inn her etter å endelig ha fått litt sterkere tester.. Har "slitt" med lite stigning,men nå tør jeg puste litt mer ut.  

Litt om meg :) dette er tredjemann og sistemann. Har to jenter fra før født i juli 14 og oktober 15. Foreløpig termin er 30 august! Dette blir spennende.  Lite symptomer foreløpig,det som fikk meg til å tenke graviditet var ømme pupper! Kun 10 eller 11 dpo så er jo enda tidlig! 

Gratulerer!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :) Jeg er ny her.

Vet ikke hvordan jeg skal legge meg inn men har i hvert fall menstermin 28. August 2018 :) 

Dette blir barn nr. 2 etter 5pp og jeg har ei datter på 20 måneder fra før av.

Veldig hyggelig å bli invitert til denne gruppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter forsiktig innom etter en svak strek i dag, håper på enda sterkere i morgen. 😁 Etter en kjapp beregning er jeg 3 + 6, og menstermin 30.08.18. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, plastfolien skrev:

Titter forsiktig innom etter en svak strek i dag, håper på enda sterkere i morgen. 😁 Etter en kjapp beregning er jeg 3 + 6, og menstermin 30.08.18. :)

Gratulerer! Da er vi like langt på vei :) spennende tid fremover!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2017 den 22.59, NSO skrev:

Hei :) Jeg er ny her.

Vet ikke hvordan jeg skal legge meg inn men har i hvert fall menstermin 28. August 2018 :) 

Dette blir barn nr. 2 etter 5pp og jeg har ei datter på 20 måneder fra før av.

Veldig hyggelig å bli invitert til denne gruppen. 

 

18 timer siden, plastfolien skrev:

Titter forsiktig innom etter en svak strek i dag, håper på enda sterkere i morgen. 😁 Etter en kjapp beregning er jeg 3 + 6, og menstermin 30.08.18. :)

Velkommen og gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) slenger meg med på denne gruppen etter positiv test i dag ca 5 uker på vei.  Termin 24 august :-) har 2 barn fra før på 6 år og 9. Og holder til i Tønsberg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...