Gå til innhold

Hva er greia med påmalte øyebryn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men veldig mange har ikke så pene, symmetriske øyenbryn i utgangspunktet... Og når begynte menn å mene noe om øyenbyn i utgangspunktet? Husker nostalgisk tilbake til den gangen den ene gutten i åttende klassen lente seg rolig mot meg og hvisket "Du har litt klumpete øyenvipper i dag, men de var fine, altså!". Jeg hadde prøvd mascara to dager i forveien og ante egentlig ikke hva noe var.

 

I dag virker det jo som om prepubuertale gutter uteksamineres fra @JanThomasOfficial den dagen de fyller 15, med henblikk på hvor mye kritikk de føler seg berettiget til å gi jevnaldrende jenter

Anonymkode: 5b5ea...6a8

Bryn trenger ikke å være symmertriske for å være vakre og for å passe til ansiktet :)
 

Anonymkode: a6203...4ea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her feks er ikke øyenbrynene helt symmetriske, men jeg mener det vakreste er det øverste bildet uten sminkede bryn her:

eyebrow-tattoo-home-how-make-yourself_1.

 

Anonymkode: a6203...4ea

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Første gang jeg så en dame med påmalte øyebryn trodde jeg hun hadde kreft og mistet håret. Men nå er det flere rundt omkring her som følger "trenden", og de vet jeg er friske. Hva er greia med å nappe ut alt hår og siden male på to svarte striper? Det ser jo ekstremt klovnete ut?

Anonymkode: f68bd...11d

Det er stygt ass. 

Anonymkode: 98fad...94e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overdrevne bryn (som er gjort mye mørkere og bredere enn de er naturlig), forårsaker (hos meg) at blikket mitt trekkes mot øyenbrynene fordi de er for markerte (etter min mening), og da ser jeg ikke helheten/ hele ansiktet fordi brynene er blikkfanget i ansiktet.

Anonymkode: a6203...4ea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er mange som syns det er stygt med slike påmalte øyenbryn. Kompisen til broren min hadde vært på tinderdate med ei sånn jente i helga, og han satt bare der og hadde lyst til å skrape bort bryna med neglene. Jeg vet akkurat hva han mener for det er det jeg og får lyst til når jeg ser sånne bryn. Det hadde blitt en stor klump med mørkebrun gugge under den neglen ass :fnise:

Anonymkode: a8a8d...4a0

Men så er vi også mange som synes det er pent å sminke brynene innenfor rimelighetens grenser og som heller ikke dømmer andre nord og ned fordi de tar sminkevalg som vi ikke ville tatt. 

Anonymkode: e94c6...281

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her feks er ikke øyenbrynene helt symmetriske, men jeg mener det vakreste er det øverste bildet uten sminkede bryn her:

eyebrow-tattoo-home-how-make-yourself_1.

 

Anonymkode: a6203...4ea

Hvis du ser etter er brynene på nederste bildet formet. Altså virker det som om at du synes det er penest med bryn som ikke er formet. Det er litt merkelig siden de fleste foretrekker formede bryn og ikke bryn som vokser vilt. 

Anonymkode: e94c6...281

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så er vi også mange som synes det er pent å sminke brynene innenfor rimelighetens grenser og som heller ikke dømmer andre nord og ned fordi de tar sminkevalg som vi ikke ville tatt. 

Anonymkode: e94c6...281

Calm your tits

Anonymkode: 0d304...e42

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Calm your tits

Anonymkode: 0d304...e42

Føler du hersketeknikker er gode og intelligente bidrag til en diskusjon? At det er noe posisivt med å be noen "calm your tits" bare fordi du er uenig? Er ikke vits å diskutere på KG lengre, for folk tar jo diskusjoner så dødsens alvorlig at de bruker hersketeknikker til og med på meningsløse tråder som dette bare for å kneble meningsmotsgandere. 

Anonymkode: e94c6...281

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler du hersketeknikker er gode og intelligente bidrag til en diskusjon? At det er noe posisivt med å be noen "calm your tits" bare fordi du er uenig? Er ikke vits å diskutere på KG lengre, for folk tar jo diskusjoner så dødsens alvorlig at de bruker hersketeknikker til og med på meningsløse tråder som dette bare for å kneble meningsmotsgandere. 

Anonymkode: e94c6...281

Interessant at du skulle nevne det å ta diskusjoner så alvorlig. Oh, the irony. Calm your tits.

Anonymkode: 0d304...e42

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her feks er ikke øyenbrynene helt symmetriske, men jeg mener det vakreste er det øverste bildet uten sminkede bryn her:

eyebrow-tattoo-home-how-make-yourself_1.

 

Anonymkode: a6203...4ea

De øverste er helt naturlig «buskas», mens de nederste ikke er sminket i det hele tatt, bare nappet i fasong og fylt ut med microblading. Men jeg er enig i at de øverste har penest fasong, selv om jeg hadde foretrukket at det ble ryddet litt i de dersom det var mine bryn.

Selv er jeg veldig lys, og brynene mine har merkelig fasong. Derfor sminker jeg dem med lys beigebrun farge, bare ett hakk mørkere enn naturlig farge, innerst mot nesen, og lysere mot øret. For jeg lærte nemlig på et eller annet modellprogram at bryn skal sminkes mørkere mot nesen og tones lysere mot enden for et naturlig resultat. Og flere av eksemplene i tråden her viser jo det stikk motsatte - jo lengre ut fra nesen, jo mørkere er øyenbrynet.

Endret av Rosalie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du? Det finnes ikke noe naturlig med de bryna! Du ser ikke hårene engang, bare de påmalte "hårene" på de første to centimetrene som er lengst inn mot nesa. Jeg greier ikke ha en normal samtale med et par øyenbryn som dette, selv om det sikkert er et menneske der et sted under den tykke sminken. Tenker bare ØYENBRYN, ØYENBRYN, ØYENBRYN

Anonymkode: a8a8d...4a0

Ehm jo, det er jo natulige hår der? de har jo bare sminket på med skygge/øyenbrynsgen for å få mer fylte og "rent" bryn. Kan du vise et bilde av bryn du syntes er akseptable da? :s

Ps: Dersom du ikke klarer å kommunisere med mennesker som kler/sminker seg normalt, uten å være frekk, nedlatende og bli distrahert av noe så simpelt, så tror jeg du burde gå å snakke med noen profesjonelle, det er ikke normalt å ta sånn på vei av difus, lett sminke :fnise:

Anonymkode: e6167...41d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir veldig mye snakk om bryn. 

Anonymkode: 5677a...b9c

Synes det er imponerende at folk klarer å holde seg til tema. God tråd.

Anonymkode: f68bd...11d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange jenter der ute som går rundt å ser ut som overaskede transeklovner...om noen år når de ser på bilder av seg selv så kommer de til å gremmes på samme måte som de som hadde puddelsveis på 80 tallet og strekbryn på 90 tallet. 

Naturlig er det beste. Uansett hvor mye en bruker her inne argumenterer i mot. Jeg må innrømme at jeg lurer litt på hvordan bryna dine ser ut.

Anonymkode: a7291...968

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Rosalie skrev:

De øverste er helt naturlig «buskas», mens de nederste ikke er sminket i det hele tatt, bare nappet i fasong og fylt ut med microblading. Men jeg er enig i at de øverste har penest fasong, selv om jeg hadde foretrukket at det ble ryddet litt i de dersom det var mine bryn.

Selv er jeg veldig lys, og brynene mine har merkelig fasong. Derfor sminker jeg dem med lys beigebrun farge, bare ett hakk mørkere enn naturlig farge, innerst mot nesen, og lysere mot øret. For jeg lærte nemlig på et eller annet modellprogram at bryn skal sminkes mørkere mot nesen og tones lysere mot enden for et naturlig resultat. Og flere av eksemplene i tråden her viser jo det stikk motsatte - jo lengre ut fra nesen, jo mørkere er øyenbrynet.

Jeg har lært omvendt på et eller annet modellprogram :fnise: Lysest mot nesen og mørkere mot halen. Jeg har alltid gjort det litt sånn av meg selv, når man har dyppet pensel i pudderet og det er mest produkt på den så starter jeg bak på brynet. Det ser rart og unaturlig ut (på meg iallfall) om det er mørkest og mest markert der brynet er tykkest inn mot nesen, men den tynnere buen tåler litt mørkere tone og være mer markert. Viktigste er vel til syvende og sist å se hva som passer eget ansikt best uansett :)

Jeg forstår forøvrig litt hatet mot Instagram-bryn, de kalte det jo en mer naturlig trend i starten som i at nå skal man la brynene vokse igjen og bare nappe de par hårene som er helt på avveie, samtidig ser det fort alt annet enn naturlig ut når de er formet med laserpresisisjon og tegnet for mørke. Har man i tillegg full Instagram-sminke i resten av ansiktet så blir det nok mye for mange. Og så ender jo alle med samme bryn!

Som en annen nevnte her i tråden, lenge siden jeg har hørt menn bry seg om øyenbryn, men nå er det en del som oier og akker seg over trenden.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cuntzilla skrev:

Som en annen nevnte her i tråden, lenge siden jeg har hørt menn bry seg om øyenbryn, men nå er det en del som oier og akker seg over trenden.

Det er vel det som er poenget, det er en del øyenbryn som er så ekstreme at "selv menn" legger merke til det. Altså, mannen min vet ikke forskjellen på sminke og bengalakk, og ser ikke forskjell uansett hva jeg smører i fjeset, men til og med han har registrert at det finnes mye merkelig på brynsfronten. DA er det ille, tro meg! :fnise: 

Anonymkode: adadd...08b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror det er lett å bli litt blind og derfor er det mange som går på litt for mye..... noen bryn ser jo nesten ut som brunsnegler.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her feks er ikke øyenbrynene helt symmetriske, men jeg mener det vakreste er det øverste bildet uten sminkede bryn her:

eyebrow-tattoo-home-how-make-yourself_1.

 

Anonymkode: a6203...4ea

Mens jeg syns den nederste definitivt er finest. 

Anonymkode: 24b45...a3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mens jeg syns den nederste definitivt er finest. 

Anonymkode: 24b45...a3f

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor det er malt på ekstra bryn nederst. Men det ser i alle fall ikke ut som klovnesminke.

Anonymkode: f68bd...11d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Ehm jo, det er jo natulige hår der? de har jo bare sminket på med skygge/øyenbrynsgen for å få mer fylte og "rent" bryn. Kan du vise et bilde av bryn du syntes er akseptable da? :s

Ps: Dersom du ikke klarer å kommunisere med mennesker som kler/sminker seg normalt, uten å være frekk, nedlatende og bli distrahert av noe så simpelt, så tror jeg du burde gå å snakke med noen profesjonelle, det er ikke normalt å ta sånn på vei av difus, lett sminke :fnise:

Anonymkode: e6167...41d

Har vist to bilder av Jaclyn Hill på forrige side.

Men akseptable? Alle bryn er akseptable. Du må gjerne lime to neonfargede klovneparykker over hvert øye for min del. Det er forskjell på hva som er akseptabelt og hva som er fint.

Anonymkode: a8a8d...4a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...