Gå til innhold

Hva er greia med påmalte øyebryn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sykdom som gjør at jeg mister mye hår, og da spesielt øyenbryn. Har aldri nappet, er grusom med sminke, men "maler" likevel på et par øyenbryn slik at jeg ikke ser ut som et romvesen. Unnskyld? 

Anonymkode: 07af4...93c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en sykdom som gjør at jeg mister mye hår, og da spesielt øyenbryn. Har aldri nappet, er grusom med sminke, men "maler" likevel på et par øyenbryn slik at jeg ikke ser ut som et romvesen. Unnskyld? 

Anonymkode: 07af4...93c

Tror ikke det er deg ts sikter til 😉

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kylling skrev:

Tror ikke det er deg ts sikter til 😉

Skjønte såpass, men jeg har alltid hatt naturlig syltynne øyenbryn fra naturens side. Alle er ikke født med store flotte bryn liksom :P Alltid måtte bruke pen på dem for at de sukke bli synligere og tykkere 

Anonymkode: 07af4...93c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er i mine øyne fint? Er det ikke det? 

Anonymkode: 24b45...a3f

Til svært festlige anledninger så njaaa... På 05.56-toget fra Lillestrøm til Oslo en helt vanlig tirsdag i oktober ser det derimot bare komisk ut! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vises jo tydelig at ting er malt oppå og rundt brynene her
%C3%98yenbryn-Sminketips.jpg

Anonymkode: a6203...4ea

Der har de jo fylt ut eget bryn, er det som er trenden nå, å gjøre dem feitere på det ene eller andre viset.

TS skriver jo om å nappe ut alt hår og bare tegne en stripe, det er et helt annet flashback to the 90s-scenario.

Bilderesultat for christina aguilera bad brows

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Skap-plass said:

Veldig 90 talls å overnappe og tegne to streker. Er det virkelig noen som gjør det nå? 

80 talls mener du vel? 

Jeg veit om noen slike som tegner på både brede og smale bryn og med ein par tatoverte striper attpåtil. Veit ikke helt om jeg skal grine eller le, men har valgt å tie hittil og la de gjøre som de vil.

Selv har jeg alltid hatt veldig lyse og fått 'gode' råd om å farge de mørkere. Hva jeg trives med var vist ikke så viktig. Viktigere å få påpekt det vet du.

drew_barrymore_017.jpg

Anonymkode: 38c2c...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke? :klo: Jeg har sett svært mange med lignende påmalte bryn som dette siste året. (Påmalt oppå og rundt deres egne bryn)

images?q=tbn:ANd9GcSRby1RUkYVjx5ktOtDwOE
 

Anonymkode: a6203...4ea

Det der er jo ikke "Malt på" eller "streker", det er natulig fylige bryn, med natulig fyll med sminke. Det er jo kjempepent. Det har alltid vært pent å ha slike natulige bryn, som er "rene". Noe helt annet med helt feil farge, alt for tykke, for mye fylling, eller overnappede tynne streker. 

Anonymkode: e6167...41d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner at enkelte gjør det. Har et søskenbarn som er helt hvit. Ansiktet ser så nakent ut når man ser henne helt uten sminke :P men da må en passe på å ikke bruke for mørke farger eller ha på for mye. Noen få klarer å få det til å se naturlig ut.

selv har jeg naturlige bryn , har prøvd å tegne på med øyenskygge jeg og men ser i ettertid at jeg er finest med mine naturlige.

Når jeg var 1504 syntes jeg de var for store. Men da var det in å ha streker av øyenbryn da :P

Anonymkode: 2c4fe...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være veldig fint om man er flink til å sminke bryn :) 

Problemet er at det er lettere å få overgangen mellom hårene og huden pen om man bruker en mørk farge, så man kan jukse til seg tykkere bryn. Men ikke alle kler så mørke bryn og ender opp med et veldig fokus på brynene. De blir veldig fremtredende og ikke i harmoni med resten av ansiktet. 

Man skal også helst tegne små hår når man fyller inn for at det skal se naturlig ut, i stedet for disse rette linjene rundt brynet som mange har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle disse eksemplene, fra 90-tallet til fargebøttene overfor, ser ganske grusomme ut. Men sier dere at naturlig buskete er inn igjen? Slik som Anita Skorgan her?:

 

Det har jeg i hvert fall ikke sett noe særlig til.

Anonymkode: f68bd...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vises jo tydelig at ting er malt oppå og rundt brynene her
%C3%98yenbryn-Sminketips.jpg

Anonymkode: a6203...4ea

Dette er jo pent!! Synes ikke det ser ut som at egne bryn er fjernet. Hun har fått egne bryn fyldigere og jevnere.  Synes det er veldig fint! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tirben skrev:

Dette er jo pent!! Synes ikke det ser ut som at egne bryn er fjernet. Hun har fått egne bryn fyldigere og jevnere.  Synes det er veldig fint! 

Egne bryn? :klo: Du ser jo tydelig at det er en tjukk malingsstrek under. Ikke særlig naturlig, selv om jeg har sett verre skrekkeksempler. 

Anonymkode: adadd...08b

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tirben skrev:

Dette er jo pent!! Synes ikke det ser ut som at egne bryn er fjernet. Hun har fått egne bryn fyldigere og jevnere.  Synes det er veldig fint! 

Hun har vel ikke fjernet mye av egne bryn. Det skrev jeg heller ikke. Hun har kanskje rydde-nappet litt. Jeg postet bildene for å vise det jeg tenkte på med påmalte bryn (maling oppå og rundt eksisterende bryn for å gjøre de tykkere)  som er in nå.

Anonymkode: a6203...4ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det der er jo ikke "Malt på" eller "streker", det er natulig fylige bryn, med natulig fyll med sminke. Det er jo kjempepent. Det har alltid vært pent å ha slike natulige bryn, som er "rene". Noe helt annet med helt feil farge, alt for tykke, for mye fylling, eller overnappede tynne streker. 

Anonymkode: e6167...41d

Tuller du? Det finnes ikke noe naturlig med de bryna! Du ser ikke hårene engang, bare de påmalte "hårene" på de første to centimetrene som er lengst inn mot nesa. Jeg greier ikke ha en normal samtale med et par øyenbryn som dette, selv om det sikkert er et menneske der et sted under den tykke sminken. Tenker bare ØYENBRYN, ØYENBRYN, ØYENBRYN

Anonymkode: a8a8d...4a0

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vises jo tydelig at ting er malt oppå og rundt brynene her
%C3%98yenbryn-Sminketips.jpg

Anonymkode: a6203...4ea

Litt off-topic, men for noen nydelige farger på de øyenskyggene. Om noen skulle vite navnet på disse....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Første gang jeg så en dame med påmalte øyebryn trodde jeg hun hadde kreft og mistet håret. Men nå er det flere rundt omkring her som følger "trenden", og de vet jeg er friske. Hva er greia med å nappe ut alt hår og siden male på to svarte striper? Det ser jo ekstremt klovnete ut?

Anonymkode: f68bd...11d

Jeg napper ikke ut alt hår, men synes mine øyenbryn er alt for kraftige inn mot nesen og alt for svake ut mot tinningen. Jeg våger å påstå at det ser bedre ut når jeg tegner sistnevnte på med øyenbrynsblyant. Du må gjerne utfordre meg, for da kan jeg vise deg et skrekkeksempel :fnise:

Anonymkode: 5b5ea...6a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig medbrakte, de ekstremt markerte, påtegnelse bryna er fæle. En ting er å fylle i litt farge, men dette synes jeg ikke er særlig pent. 

d932e55d5ce1076e73a210db44db5341--tutorial-eyebrow-makeup-tricks.jpg

Anonymkode: 05b26...a6a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...