Gå til innhold

Kevin Spacey anklaget for seksuell trakassering


Gjest Emera

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Max Potente skrev:

Ja, selvsagt er det bare rykter. :plystre:

(Beklager litt avsporing: Så morsomt at flere liker Crazy Days and Nights! Jeg har utvekslet noen mailer med Enty, og han har alltid vært veldig hyggelig og høflig. Men da han skiftet designet og alt ble tull så gikk jeg også over til den nye Anarchy Gossip for jeg var så skuffet. Det var først da Weinstein-møkka kom ut i dagslys at jeg besøkte Crazy Days igjen, for jeg visste jo at Enty har skrevet masse om ham og de andre drittsekkene. Jeg la ikke merke til at det gamle formatet var tilbake. Kanskje det er på tide å gi Enty en sjanse til? :danse:)

Det er en blogg, dukker opp masse tull på blogger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poenget er at det på flere sider har blitt diskutert rykter som har vist seg å være sanne. Som f.eks Weinstein og Spacey. Ryktene om at Zachary Quinto, Matt Bomer og Luke Evans er homofile gikk også lenge før de ble bekreftet.  

Så selv om det bare er rykter, er det flere som etterhvert viser seg å være sanne. Men selvfølgelig langt i fra alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Prorsum skrev:

Men kjære vene..

Det er ikke første gang folk har kommet med påstander mot kjente folk som har senere vist seg å være falske og da har personen sitt liv allerede blitt ødelagt, bare se på Michael Jackson...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Winza skrev:

Det er ikke første gang folk har kommet med påstander mot kjente folk som har senere vist seg å være falske og da har personen sitt liv allerede blitt ødelagt, bare se på Michael Jackson...

Det er heller ikke første gang folk har avfeid fakta som rykter pga statusen til kjente folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2017 den 18.42, Emera skrev:

Benyttet anledningen til å stå fram som homofil

Skuespiller Anthony Rapp anklager altså Spacey for seksuell trakassering. Dette skjedde da Rapp var bare fjorten år gammel.

Spacey legger seg for så vidt flat, men velger altså å bruke mer tid på å komme ut i sin kommentar på Twitter (noe "alle" i grunnen visste fra før). Han har tidligere nektet kategorisk på å være homofil, eller han har avvist spørsmålet kontant. Nå fant han det plutselig betimelig å innrømme det.

Jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg har vært stor fan av Spacey lenge, men nå er jeg bare utrolig skuffet!

Jeg er overasket over at mange legger så stor vekt på at han kom ut i denne sammenhengen. Nå skal det innrømmes at jeg ikke hadde anelse om at han var homo. Det kom som en mye større overaskelse enn at han hadde seksuelt misbrukt ungdommer, noe jeg nærmest trodde var standard praksis i det miljøet. 

Og i mine øyner var det helt naturlig. I praksis fjerner han absolutt all tvil tilside rundt Rapp sine anklager, og innrømmer overgrepet uten noe forbehold. "Jeg husker ikke situasjonen, men jeg kjenner til den aktuelle tilfellet, og jeg innrømmer jeg var påvirket og jeg er homo. Anthonys beskrivelse derfor antagelig reell og jeg beklager til det nivået det er mulig. "

Da er det noe helt annet med den andre påstanden der Spaceey prøvde å bestikke offeret etterpå, som tross alt antyder at han har gjordt dette i bevisste situasjoner også.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskyldningene er mange, vitnene er mange, klagene er mange og tidsaspektet er stort (over 30 år).

CNN har snakket med åtte stykker, alle unge menn, som enten har eller nå jobber med House of Cards, som beskriver jevnlig seksuell trakassering på arbeidsplassen. ABC melder om at det ble opprettet klagesak mot Kevin Spacey allerede for fem år siden - altså lenge før noe av dette sprakk i media.

Filmregissør Tony Montana har stått frem og fortalt om hvordan Spacey foregrep seg på ham i en bar i 2003. Vedkommende utviklet PTSD som konsekvens av hendelsen.

Det avdekkes historier fra da Spacey var kunsterisk leder på Old Vic- teateret i London, fra 2004-2015. Her har skuespiller Roberto Cavazos stått frem og fortalt om hvordan Spacey systematisk trakasserte unge mannlige skuespillere ved teateret; det meldes om akkurat samme fryktkultur som på settet til HoC. Både MRC, produksjonsselskapet bak HoC, og ledelsen ved Old Vic har nå opprettet en anonym telefonlinje, hvor nåværende og tidligere ansatte kan melde inn klager. Kriseteam og juridiske rådgivere er mobilisert. 

En britisk mann har også stått frem og fortalt om hvordan Spacey blottet seg for ham og prøvde å kjøpe ham til sengs. Vedkommende var baransatt og da19 år gammel.

Ellers er det en som har meldt inn å ha blitt forgrepet på av Spacey da de gikk på teaterskole sammen på 80-tallet. Vedkommende var da 17 år. Historien er veldig lik den Rapp forteller. 

Men selvfølgelig, dere må jo bare sitte her og tro at dette er en stor konspirasjon, fordi dere synes Kevin Spacey er en flink skuespiller. Det er de ignorante sitt privilegium.

http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-41829484

https://www.dagbladet.no/kultur/flere-house-of-cards-ansatte-med-beskyldninger-om-seksuell-trakassering-fra-kevin-spacey/68848018

https://www.vg.no/rampelys/tv/hollywood/cnn-aatte-house-of-cards-ansatte-med-beskyldninger-mot-kevin-spacey/a/24178280/

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det forundrer meg med de som alltid lar tvilen komme påstått overgriper til gode og aldri påstått offer (ofte barn). 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kidnapkid skrev:

Det forundrer meg med de som alltid lar tvilen komme påstått overgriper til gode og aldri påstått offer (ofte barn). 

De mangler gjerne helt grunnleggende forståelse av mekanismene ved overgrepssaker.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, xemiliex skrev:

Nei, vi får da inderlig håpe at han får fortsette å forgripe seg på unge menn. Noe annet ville være trist.

Ingen som ønsker det, det finnes hjelp å få

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjendiser slutte å misbruke statusen sin til å seksuelt trakassere så må det få konsekvenser når de ikke klarer å oppføre seg. Så håper absolutt at karrieren til Spacey ryker. Han har holdt på slik i  minst 30 år.  Når han ikke benekter anklagene, men kun sier "jeg husker ikke" og anklagene er såpass mange så er det vel heller ikke noe rimelig tvil om at Spacey er en som føler han kan gjøre som han vil mot andre. 

Det er heller ingen som jobber med Spacey som tar han i forsvar. Det er vel fordi de har sett hvordan han oppfører seg. 

 

Endret av potetstappe
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...