Gå til innhold

Tomines hjem


Gjest Regnskapssekretær

Anbefalte innlegg

På 14.12.2017 den 19.49, Regnskapssekretær skrev:

Det er vel flere som forhandler Eicholtz i Norge.. ikke bare TM design og Savai (til Louise Angelica Riise)

Ja, var det jeg skulle frem til..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
Gjest Regnskapssekretær

Nå sier hun på sin instagram at den fine hytten de har på Beitostølen skal selges fordi de ikke har tid til å være der. Jeg tipper at sannheten er en helt annen. Hun har over 300.000 i minus i egenkapital på bedriften sin. jeg tipper hytta går for å finansiere dette og prøve å redde bedriften. Det er min profesjonelle mening som regnskapsmedarbeider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
1 time siden, Regnskapssekretær skrev:

Nå sier hun på sin instagram at den fine hytten de har på Beitostølen skal selges fordi de ikke har tid til å være der. Jeg tipper at sannheten er en helt annen. Hun har over 300.000 i minus i egenkapital på bedriften sin. jeg tipper hytta går for å finansiere dette og prøve å redde bedriften. Det er min profesjonelle mening som regnskapsmedarbeider. 

Er jo bare å slå seg konkurs, de har jo et AS. Så kan de starte på nytt med blanke ark. Selv hadde jeg aldri solgt noe privat for å dekke opp et tap i mitt firma hvis det hadde gått dårlig og ikke ser lysere ut. Hadde betalt ut lønn og leverandører og droppa å betale skatt og mva. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnskapssekretær
8 timer siden, Dævendøtte skrev:

Er jo bare å slå seg konkurs, de har jo et AS. Så kan de starte på nytt med blanke ark. Selv hadde jeg aldri solgt noe privat for å dekke opp et tap i mitt firma hvis det hadde gått dårlig og ikke ser lysere ut. Hadde betalt ut lønn og leverandører og droppa å betale skatt og mva. 

Det er ikke så enkelt dessverre ... du står faktisk økonomisk ansvarlig selv om du har et AS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
31 minutter siden, Regnskapssekretær skrev:

Det er ikke så enkelt dessverre ... du står faktisk økonomisk ansvarlig selv om du har et AS 

Har du en link som bekrefter dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
35 minutter siden, Regnskapssekretær skrev:

Det er ikke så enkelt dessverre ... du står faktisk økonomisk ansvarlig selv om du har et AS 

Har lest litt nå, og det er riktig det du sier. Bortsett fra at det er ekstremt sjelden de gjør dette ved konkurs i et AS. Ved "vanlige" konkurser slipper alle unna. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Så nå at tm design er begjært konkurs, vil dette da si at de som har kjøpt men ikke fått varen sin får igjen pengene sine, om man har meldt ifra til Forbrukerrådet?!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.10.2017 den 9.44, Regnskapssekretær skrev:

Eller TM design AS som møbel showroommet hennes heter. Noen som har handlet derfra? 

 

 

Endret av MadamMimma
slettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Tuppemor90 skrev:

Så nå at tm design er begjært konkurs, vil dette da si at de som har kjøpt men ikke fått varen sin får igjen pengene sine, om man har meldt ifra til Forbrukerrådet?!

Stooooore sjanser for at de pengene er tapt da, for førstemann i melkekøen er Staten. Når de har fått sitt, er det nok bare smuler igjen....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnskapssekretær
På 13.6.2018 den 22.23, Tuppemor90 skrev:

Så nå at tm design er begjært konkurs, vil dette da si at de som har kjøpt men ikke fått varen sin får igjen pengene sine, om man har meldt ifra til Forbrukerrådet?!

Du må melde krav til konkursboet. Det finner du ved å søke opp firmaet i for eks. www.proff.no 
Har du et krav bør du gjøre det - om du ikke får noe, så har du i hvert fall vært med på å vise og si i fra om ståa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnskapssekretær
På 13.6.2018 den 23.12, Smugleseren skrev:

Stooooore sjanser for at de pengene er tapt da, for førstemann i melkekøen er Staten. Når de har fått sitt, er det nok bare smuler igjen....

De er nok det - men det er likevel viktig å melde krav hvis man har utestående. Det er med på å danne et helhetsbilde for konkursboet, og ikke minst vise uskikkethet til å drive forretning. 

Endret av Regnskapssekretær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra Ringerike Blad: 

-------

Betalte ikke skatt

I tingrettens kjennelse mandag ble det klart at det er Skatt Sør som har begjært selskapet konkurs. Bakgrunnen er et krav på 503.922 kroner fra 2017.

(...)

------

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, adm.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2017 den 10.51, Dævendøtte skrev:

Er jo bare å slå seg konkurs, de har jo et AS. Så kan de starte på nytt med blanke ark. Selv hadde jeg aldri solgt noe privat for å dekke opp et tap i mitt firma hvis det hadde gått dårlig og ikke ser lysere ut. Hadde betalt ut lønn og leverandører og droppa å betale skatt og mva. 

Droppe å betale skatt og mva er det dummeste du kan gjøre. Staten er tidenes jævligste kreditor, de kommer etter deg og tar det de skal ha uansett. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Libertine_77 skrev:

Fra Ringerike Blad: 

-------

Betalte ikke skatt

I tingrettens kjennelse mandag ble det klart at det er Skatt Sør som har begjært selskapet konkurs. Bakgrunnen er et krav på 503.922 kroner fra 2017.

(...)

------

Skylder hun 3,3 mill til 2 ulike banker? + kr. 500. 000,- i skatt som ikke er betalt + kr. 500.000 i divers tvangsmulkter? Høres sykt mye ut?, rart ikke dette har gått konkurs for lenge siden? 

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dævendøtte
2 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Droppe å betale skatt og mva er det dummeste du kan gjøre. Staten er tidenes jævligste kreditor, de kommer etter deg og tar det de skal ha uansett. 

Ikke så lenge du driver et AS, du kan riktignok ikke fortsette i firmaet, men det er jo bare å starte på nytt, med blanke ark. All gammel gjeld i det gamle AS`et er borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Dævendøtte skrev:

Ikke så lenge du driver et AS, du kan riktignok ikke fortsette i firmaet, men det er jo bare å starte på nytt, med blanke ark. All gammel gjeld i det gamle AS`et er borte. 

Det er ikke så enkelt. Da kunne hvem som helst startet et firma, tømt det for verdier og slått seg konkurs. Det er ikke lov. Det er lover som sier noe om at du er personlig ansvarlig dersom man har opptrådt uaktsomt. Å pådra seg mange millioner i gjeld og i tillegg unnlate å betale skatt og avgifter er ikke noe man gjør uvitende, det er med fullt overlegg. Tror du hun slipper unna med å ikke stå ansvarlig for noe når hun har pådratt seg milliongjeld? 

https://advokat.no/kompetanseomraader/bedrifter-og-organisasjoner/selskapsrett/kan-en-aksjonaer-bli-personlig-ansvarlig/

I denne linken står det at man er mer personlig ansvarlig om man driver et lite AS hvor man jobber selv. Da burde man visst bedre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har gjeld på nesten 3 millioner kroner i ett selskap som omsatte for 8,9 millioner så har hun jo drevet det utrolig dårlig. 

 

Hun kommer også svært dårlig ut på reviewsene hun har på Facebook: 

https://www.facebook.com/pages/Tm-Design-Showroom/281412872029725

Her har det nok vært mye dårlig drift av selskapet. Og ser ut på regnskapet som hun har tatt ut mye lønn. 

Her var det mye rart. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...