Gå til innhold

Skravletråd for studenter


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

Merker jeg begynner å få litt panikk nå. De endret på pensum NÅ, og fjernet en bok. Akkurat denne boken har jeg brukt mange timer på og virkelig satt meg inn i. Nå blir den borte fordi foreleser har vært så mye syk og vi dermed ikke får gått gjennom det og da fjerner de det på eksamen. Det burde jo være en lettelse, men med tanke på alle timene og all puggingen som jeg KUNNE brukt på noe som kommer på eksamen og heller holdt fokuset der er litt surt..

Så er det 3 innleveringer denne uken som jeg såvidt har startet på :bond: Siden vi har hatt praksis forrige uke så er det praksisrelevant innlevering og da kunne jeg jo faktisk ikke startet tidligere heller..

Blir noen artige timer på biblo da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et lesefag som jeg egentlig har nedprioritert rett og slett fordi det er grusomt kjedelig og i kompendiet finnes det ikke avsnitt eller pusterom. Blir å finne 1-2 helger før eksamen, lese hele greien, streke under alt, og kjøpe notater og svar på oppgaver på nettet :grine:Gruer meg allerede bare til å åpne kompendiet 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fredsmegleren skrev:

Jeg har et lesefag som jeg egentlig har nedprioritert rett og slett fordi det er grusomt kjedelig og i kompendiet finnes det ikke avsnitt eller pusterom. Blir å finne 1-2 helger før eksamen, lese hele greien, streke under alt, og kjøpe notater og svar på oppgaver på nettet :grine:Gruer meg allerede bare til å åpne kompendiet 

Hvis jeg var deg ville jeg heller kjøpt notater og svar på oppgavene med én eneste gang, og så brukt kompendiene til å dobbelsjekke og krysslære samtidig!!!! Det er hvert fall bortkastet tid å lese fra perm til perm, understreke alt og SÅ kjøpe oppgavene. Hivs du uansett ender opp med å kjøpe de, kjøp de nå med en gang!!!

Anonymkode: 06c0c...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha fremføring og må ha den på engelsk. :icon_frown:  Har alltid slitt med engelsk og er utrolig ukomfortabel.  En ting er å pugge seg til fremføringen, men alt låser seg når jeg får spørsmål og må svare. 

Anonymkode: e3ebf...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gruppeoppgave som skal leveres inn om under en måned. Tok kontakt med de på gruppa i dag fordi jeg syns vi burde starte nå. Men de hadde allerede starta, var snart ferdige med oppgaven! De mener det var mitt ansvar å ta kontakt, ikke de. Jeg mener nå det at når man starter med en gruppeoppgave så er det jo vanlig å ta kontakt med alle i gruppa. Ikke anta at jeg ikke er med på gruppa alikevel siden jeg ikke har tatt kontakt. Har da andre ting å gjøre i skolesammenheng og, har lest pensum, levert inn arbeidskrav 1 og det har i tillegg vært høstferie. Så jeg skjønner ikke når de har hatt tid til å begynt med gruppeoppgaven. (Jeg går på et samlingsbasert studie, med over 100 stk i klassen, så derfor er det ikke like enkelt å bli kjent med folk ei heller se alle når vi er på samling). Jeg møtte gruppa mi på første samling, hadde tenkt å kontakte de på samlingen nå sist, men jeg så ingen av de. Så derfor tok jeg kontakt i dag. Blir helt satt ut jeg, de var jo kjempe frekke fordi jeg ikke har tatt kontakt osv. Så nå tror de sikkert jeg er en skikkelig slask :(  Men herregud, vi har da good tid igjen enda, men de er visst straks ferdige.. Så nå må jeg kontakte faglærer og forklare situasjonen. (Har ring men får ikke tak i noen). Håper ikke gruppa kontakter faglærer først og klager på meg :(

Anonymkode: d3ed7...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Har gruppeoppgave som skal leveres inn om under en måned. Tok kontakt med de på gruppa i dag fordi jeg syns vi burde starte nå. Men de hadde allerede starta, var snart ferdige med oppgaven! De mener det var mitt ansvar å ta kontakt, ikke de. Jeg mener nå det at når man starter med en gruppeoppgave så er det jo vanlig å ta kontakt med alle i gruppa. Ikke anta at jeg ikke er med på gruppa alikevel siden jeg ikke har tatt kontakt. Har da andre ting å gjøre i skolesammenheng og, har lest pensum, levert inn arbeidskrav 1 og det har i tillegg vært høstferie. Så jeg skjønner ikke når de har hatt tid til å begynt med gruppeoppgaven. (Jeg går på et samlingsbasert studie, med over 100 stk i klassen, så derfor er det ikke like enkelt å bli kjent med folk ei heller se alle når vi er på samling). Jeg møtte gruppa mi på første samling, hadde tenkt å kontakte de på samlingen nå sist, men jeg så ingen av de. Så derfor tok jeg kontakt i dag. Blir helt satt ut jeg, de var jo kjempe frekke fordi jeg ikke har tatt kontakt osv. Så nå tror de sikkert jeg er en skikkelig slask :(  Men herregud, vi har da good tid igjen enda, men de er visst straks ferdige.. Så nå må jeg kontakte faglærer og forklare situasjonen. (Har ring men får ikke tak i noen). Håper ikke gruppa kontakter faglærer først og klager på meg :(

Anonymkode: d3ed7...d58

De har jo ingenting å klage over når de starter såpass tidlig og ikke sier ifra til deg. At de gjorde mesteparten av arbeidet får de ta på sin kappe. 

Har opplevd det samme selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på mitt siste forsøk i ett fag...Har brent opp to tidligere forsøk, og angrer veldig nå. 

For nå som jeg leser til faget, ser jeg at jeg klarer det og at det egentlig er latterlig lett. Men om jeg motformodning skulle få dn Dårlig karakter, men bestå allikevel. Så vet jeg at jeg har null muligheter til å ta opp faget og forbedre karakteren. 

Har nedprioritert alle andre fag. Har en innlevering i markedsføring den 15.des, hvor man skal skrive 30 sider...

Skal starte på den imorgen.

Uff...fant nettopp også ut at eksen løy mye om sykdommer. Så venter på svar på en klamydia-test og skal ta hiv-test imorgen. 

Håper november blir en bedre måned😕💛

Anonymkode: ab247...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
17 minutes ago, AnonymBruker said:

Har gruppeoppgave som skal leveres inn om under en måned. Tok kontakt med de på gruppa i dag fordi jeg syns vi burde starte nå. Men de hadde allerede starta, var snart ferdige med oppgaven! De mener det var mitt ansvar å ta kontakt, ikke de. Jeg mener nå det at når man starter med en gruppeoppgave så er det jo vanlig å ta kontakt med alle i gruppa. Ikke anta at jeg ikke er med på gruppa alikevel siden jeg ikke har tatt kontakt. Har da andre ting å gjøre i skolesammenheng og, har lest pensum, levert inn arbeidskrav 1 og det har i tillegg vært høstferie. Så jeg skjønner ikke når de har hatt tid til å begynt med gruppeoppgaven. (Jeg går på et samlingsbasert studie, med over 100 stk i klassen, så derfor er det ikke like enkelt å bli kjent med folk ei heller se alle når vi er på samling). Jeg møtte gruppa mi på første samling, hadde tenkt å kontakte de på samlingen nå sist, men jeg så ingen av de. Så derfor tok jeg kontakt i dag. Blir helt satt ut jeg, de var jo kjempe frekke fordi jeg ikke har tatt kontakt osv. Så nå tror de sikkert jeg er en skikkelig slask :(  Men herregud, vi har da good tid igjen enda, men de er visst straks ferdige.. Så nå må jeg kontakte faglærer og forklare situasjonen. (Har ring men får ikke tak i noen). Håper ikke gruppa kontakter faglærer først og klager på meg :(

Anonymkode: d3ed7...d58

Det er jo ikke din feil. De kan ikke bare starte uten å en gang si ifra. Det er jo ikke uvanlig at folk venter til ganske nær innleveringsfristen før de begynner med gruppearbeid. Altså, ikke så uvanlig at du selvfølgelig skulle skjønt at de var godt i gang. 

Jeg har selv tusen ting å huske om dagen, så det er alltid en eller to ting jeg glemmer. Æsj :P
I dag fikk jeg godkjent National Insurance Number i hvert fall. Ikke så vanskelig når man er norsk, mer en formalitet, spesielt når jeg skal jobbe som underviser i norsk på universitetet. Har også gjort en rekke datagreier, sendt mailer.. Så kom jeg på masse mer som jeg må legge til To Do-lista, så den har ikke rikka seg. Haha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, potetstappe skrev:

De har jo ingenting å klage over når de starter såpass tidlig og ikke sier ifra til deg. At de gjorde mesteparten av arbeidet får de ta på sin kappe. 

Har opplevd det samme selv. 

 

3 minutter siden, Linaria skrev:

Det er jo ikke din feil. De kan ikke bare starte uten å en gang si ifra. Det er jo ikke uvanlig at folk venter til ganske nær innleveringsfristen før de begynner med gruppearbeid. Altså, ikke så uvanlig at du selvfølgelig skulle skjønt at de var godt i gang. 

Jeg har selv tusen ting å huske om dagen, så det er alltid en eller to ting jeg glemmer. Æsj :P
I dag fikk jeg godkjent National Insurance Number i hvert fall. Ikke så vanskelig når man er norsk, mer en formalitet, spesielt når jeg skal jobbe som underviser i norsk på universitetet. Har også gjort en rekke datagreier, sendt mailer.. Så kom jeg på masse mer som jeg må legge til To Do-lista, så den har ikke rikka seg. Haha! 


Nei det sier jeg og. Ikke min feil! Hadde det vært meg så hadde jeg jo kontaktet alle sammen uansett! Lurer på når i all verden de har startet med oppgaven. Jeg skrev jo til de at jeg trodde de ikke hadde startet med oppgaven enda, og da fikk jeg bare tilbake: "Selvfølgelig har vi startet med oppgaven! Det er ditt ansvar å ta kontakt med gruppen din!"
Og jeg lurer på hva faglærer vil si. Har prøvd og kontakte de, men får bare at de ikke er tilgjengelige. Vil gjerne snakke i telefon med de og ikke over epost. Prøve å forklare situasjonen. Håper læreren forstår :( 

Anonymkode: d3ed7...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har gruppeoppgave som skal leveres inn om under en måned. Tok kontakt med de på gruppa i dag fordi jeg syns vi burde starte nå. Men de hadde allerede starta, var snart ferdige med oppgaven! De mener det var mitt ansvar å ta kontakt, ikke de. Jeg mener nå det at når man starter med en gruppeoppgave så er det jo vanlig å ta kontakt med alle i gruppa. Ikke anta at jeg ikke er med på gruppa alikevel siden jeg ikke har tatt kontakt. Har da andre ting å gjøre i skolesammenheng og, har lest pensum, levert inn arbeidskrav 1 og det har i tillegg vært høstferie. Så jeg skjønner ikke når de har hatt tid til å begynt med gruppeoppgaven. (Jeg går på et samlingsbasert studie, med over 100 stk i klassen, så derfor er det ikke like enkelt å bli kjent med folk ei heller se alle når vi er på samling). Jeg møtte gruppa mi på første samling, hadde tenkt å kontakte de på samlingen nå sist, men jeg så ingen av de. Så derfor tok jeg kontakt i dag. Blir helt satt ut jeg, de var jo kjempe frekke fordi jeg ikke har tatt kontakt osv. Så nå tror de sikkert jeg er en skikkelig slask :(  Men herregud, vi har da good tid igjen enda, men de er visst straks ferdige.. Så nå må jeg kontakte faglærer og forklare situasjonen. (Har ring men får ikke tak i noen). Håper ikke gruppa kontakter faglærer først og klager på meg :(

Anonymkode: d3ed7...d58

Her er det jo de som har utelatt deg. Skikkelig ugreit. Håper du har en faglærer som også ser dette. 

Anonymkode: 87382...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å dø av stress for tiden. Har frister for innlevering av prosjektplan til bachelor (som er mye arbeid!) Og i tillegg mange andre innleveringer. Hvordan skal jeg rekke alt? Hater 3.året. 

Anonymkode: 37ce1...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, AnonymBruker said:

 


Nei det sier jeg og. Ikke min feil! Hadde det vært meg så hadde jeg jo kontaktet alle sammen uansett! Lurer på når i all verden de har startet med oppgaven. Jeg skrev jo til de at jeg trodde de ikke hadde startet med oppgaven enda, og da fikk jeg bare tilbake: "Selvfølgelig har vi startet med oppgaven! Det er ditt ansvar å ta kontakt med gruppen din!"
Og jeg lurer på hva faglærer vil si. Har prøvd og kontakte de, men får bare at de ikke er tilgjengelige. Vil gjerne snakke i telefon med de og ikke over epost. Prøve å forklare situasjonen. Håper læreren forstår :( 

Anonymkode: d3ed7...d58

Læreren kommer til å forstå. Det er ikke noe å diskutere. Utrolig usympatisk av dem å gi deg skylden for at de ekskluderer deg.  Men nå slipper du jo unna mye arbeid så det ordner seg jo for deg uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, potetstappe skrev:

Læreren kommer til å forstå. Det er ikke noe å diskutere. Utrolig usympatisk av dem å gi deg skylden for at de ekskluderer deg.  Men nå slipper du jo unna mye arbeid så det ordner seg jo for deg uansett. 

Ikke sikkert de vil skrive på navnet mitt når jeg ikke har vært med. Og jeg vil jo være med på oppgaven jeg og, for det er jo da man lærer. Vil ikke sluntre unna.

Anonymkode: d3ed7...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreleser: "Har dere lest på det jeg har lagt ut til i dag? Hvem har?"

... *gresshoppelyd* ... 

 

Anonymkode: 87382...8c0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, AnonymBruker said:

Ikke sikkert de vil skrive på navnet mitt når jeg ikke har vært med. Og jeg vil jo være med på oppgaven jeg og, for det er jo da man lærer. Vil ikke sluntre unna.

Anonymkode: d3ed7...d58

Det ordner seg. Om læreren din mener at du ikke skal være med på den gruppa siden du har deltatt lite så må han jo finne en ny gruppe for deg, eventuelt gi deg en individuell oppgave. Det blir jo ikke noe mer arbeid for deg og du hadde jo ikke startet uansett så du ender jo ikke med noen kortere tidsfrist. 

Du kommer jo uansett ikke noe dårligere ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 


Nei det sier jeg og. Ikke min feil! Hadde det vært meg så hadde jeg jo kontaktet alle sammen uansett! Lurer på når i all verden de har startet med oppgaven. Jeg skrev jo til de at jeg trodde de ikke hadde startet med oppgaven enda, og da fikk jeg bare tilbake: "Selvfølgelig har vi startet med oppgaven! Det er ditt ansvar å ta kontakt med gruppen din!"
Og jeg lurer på hva faglærer vil si. Har prøvd og kontakte de, men får bare at de ikke er tilgjengelige. Vil gjerne snakke i telefon med de og ikke over epost. Prøve å forklare situasjonen. Håper læreren forstår :( 

Anonymkode: d3ed7...d58

Fy faen så dårlig gjort! Din oppgave å ta kontakt med gruppen din når dere fra før har blitt enig om å være i gruppe? De har rett og slett ekskludert deg. Er helt naturlig å ta kontakt når man bestemmer seg for å begynne på oppgaven tidlig, jeg også ville ha tolket noe annet som at man ikke hadde startet enda. Håper egentlig at faglærer er på din side og kjefter på dem! For dette er veldig ugreitt. Men haddde det vært meg så hadde jeg ikke ønsket å være på gruppe med de lenger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke så altfor krevende fag, men føler jeg har null oversikt over hva jeg har lest og kan nå. Heldigvis planlagt å ta en dag hvor jeg bare ordner oversikt og får lest over alt jeg har liggende. Merker jeg blir litt stressa av å føle jeg har null oversikt. Har ikke fylt den fine store permen min med fagstoff på en stund heller. Men ordner seg nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag snart over. Nå gjenstår det med forberedelser til i morgen. Det er to intensive dager igjen denne uken, så har jeg fri fra torsdag av. Jeg har store planer om å sove skikkelig ut på torsdagsmorgenen! :sove:

Anonymkode: 87382...8c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, missmcbeal skrev:

Fy faen så dårlig gjort! Din oppgave å ta kontakt med gruppen din når dere fra før har blitt enig om å være i gruppe? De har rett og slett ekskludert deg. Er helt naturlig å ta kontakt når man bestemmer seg for å begynne på oppgaven tidlig, jeg også ville ha tolket noe annet som at man ikke hadde startet enda. Håper egentlig at faglærer er på din side og kjefter på dem! For dette er veldig ugreitt. Men haddde det vært meg så hadde jeg ikke ønsket å være på gruppe med de lenger.

 

Ja dette var ikke greit! Fikk ikke tak i faglærer..Hun ene beklaget seg fordi hun virka litt frekk, men ut i fra det har de ikke sagt noe mer. Det var ei anna på gruppen som virket mye mer hyggelig, hun sa jeg kunne være med henne på henens del, for hun var ikke ferdig. Så spurte jeg om hva de andre tenkte om dette og om det var greit for de, ingen har svart. Føler meg overhode ikke velkommen i gruppen! Bortsett fra hun ene da, som sa jeg kunne være med henne, hun virket hyggelig. Ble også lagt til i gruppa deres på facebook. Hun ene på gruppa ser ut til å være sjefen, hun skal ha oppgaven fortest mulig ferdig. Begynte å mase om fordeling av oppgaver allerede 27.sept, og da var vi midt inni arbeidskrav 1.  Det er også dårlig kommunikasjon i gruppa virker det som. Ser hun som skal skrive drøtfingsdelen etterlyser innledning og alt det på oppgaven som kommer før drøftingsdelen, opp til flere ganger, men intet svar å få. Hun som er sjefen ser ut til å mene vi ikke behøver og dele hva vi har skrevet med hverandre, for oppgaven skal jo settes sammen av henne til slutt uansett. Skal jo bli gøy når vi sender alt til henne og alt på drøftingsdelen er på repeat. Vi som skal skrive drøftingsdelen, MÅ jo se hva problemstilling er, og alt det andre som er skrevet før vi kan starte med drøftingen!? Kjenner jeg blir helt svett og meget oppgitt av gruppa. Virker som de kunne trengt et kurs i KOMMUNIKASJON! Sorry meg, men jeg er så oppgitt! Faen at jeg kom i denne gruppa. Ikke føler jeg meg velkommen, og det er big communication issues... :klaske:  Virker heller ikke som at de er så ferdige som hun ene påstod i går..  Skjønner ikke hvordan jeg skal gripe fatt på min del når man ikke en gang får se hva andre har skrevet.

Anonymkode: d3ed7...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jubel jubel. Ferdig med kladding av matteinnleveringen. Ble jammen meg 9 sider med utregninger. Nå gjenstår jobben å føre dem inn skikkelig elektronisk, og normalt hadde jeg sutret over det, men siden det er fortsatt 6 dager til innlevering, så tar jeg det kuli med det.

Begynner faktisk å få dreis på matten etter jeg begynte å gå til forelesningene og jobbe regelmessig. Tror tentamen om 4 uker vil gå ganske greit.

Fysikken derimot...ugh. Tentamen er halvannen uke etter matten, så blir vel skippertak med eksamensoppgaver og håpe på det beste.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...