Gå til innhold

Har du lagt om til vinterdekk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

bor ved røros. La om forrige uke, er masse snø og is her. Biler sklir rundt og kræsjer med alt mulig, og trailere ligger i grøfta, akkurat som alle andre år på akkurat samme tid. Har ikke råd til å være en av dem.

Anonymkode: 8c37d...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, fikk det gjort tidligere i uka. Ikke helt nødvendig enda, men neste uke blir travel og uka etter det igjen skal jeg på reise. Vil ikke risikere å "snø inne". (Har piggfrie dekk.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Bergen, ikke lagt om enda. Er jo ikke antydninger til temperaturer under 4-5 grader ennå :-) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Bergen, la om for noen uker siden i forbindelse med at jeg fikk et godt tilbud. Stille før stormen-pris. 

Jeg kjører forøvrig brøyte og saltebil, og vinterberedskapen begynte her 13.oktober. Greit å komme seg frem til brøytebilen om vi blir utkalt! 

Anonymkode: 3e6cf...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet idag. Bor i Kristiansand men jobber i en kommune et stykke unna og er student, så bruker ikke bilen så mye. Der jeg jobber var det 0.5 grader idag, så like greit å bare bytte

Anonymkode: 8cae2...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke lagt om enda, har piggdekk og det har ikke vært kaldt nok enda til at jeg kan forsvare å ha lagt på piggene før 1 november.. Må også finne meg ett dekkhotell, så jeg slipper jobben selv.. Blir nok gjort i løpet av uka eller neste uke, med mindre det kommer en kuldeperiode som gjør at jeg må legge om selv, og ikke kan vente til dekkhotellet har tid til nye kunder :)

Bor i vestfold.

Anonymkode: 5f67b...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggene kom på i går (30 min unna Oslo, kystnært). Har opplevd minusgrader og is på veien allerede så vi gadd ikke ta noen sjanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggdekkene kom på i går kveld (og jekken raste gjennom kanalen...pokker. Må kjøpe ny bil snart).

Anonymkode: d7157...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Bergen, og er glad jeg la om i helgen. Kl 6 i morges var det faktisk isete partier i kuldegropene, selv om det var 3 grader i luften ellers. 

Anonymkode: 97242...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/27/2017 at 10:07 PM, gladjenta93 said:

Bor i Bergen, ikke lagt om enda. Er jo ikke antydninger til temperaturer under 4-5 grader ennå :-) 

 

I morges var det 2 grader i Bergen, så la om til vinterdekk nå for å være på den sikre siden!

Anonymkode: 6b894...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjorde det forrige tirsdag. Det var speilblankt på fredag og jeg kunne ikke ha kjørt med sommerdekk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.10.2017 den 3.26, AnonymBruker skrev:

Har du lagt om til vinterdekk og hvor bor du?

Jeg bor ved Mjøsa og har ikke lagt om enda. Syns det er vel tidlig at det blir så kaldt? Har vært null og èn grader her nå noen dager, og ser at det blir ikke akkurat mildere fremover, men ikke noe nedbør så...

Anonymkode: e5a28...b93

Jaaa. Har til og med kjøpt splitter nye. Bor på sørvestlandet da og det er temmelig bart og mildt ute ennå. Men det kan fort snu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og derfor snudde jeg raskt i dag og kjørte hjem. 

Anonymkode: a50f5...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2017 den 6.08, Horten Market skrev:

Har du lagt om til piggfrie vinterdekk for tidlig, kan det være å gamble med sikkerheten.

Noen bor på steder med sykt skifyende vør. Ene dagen kan det være bart men så er det frost på bakken morgenen etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 10/27/2017 den 22.07, gladjenta93 skrev:

Bor i Bergen, ikke lagt om enda. Er jo ikke antydninger til temperaturer under 4-5 grader ennå :-) 

 

Hva har du tenkt å gjøre den morgenen du kommer ut og det plutselig ER frost, da...? Det kan godt komme frost i morgen selv om det var 4 grader i dag. Man må legge om før frosten kommer, ikke vente til den kommer og så være en av idiotene som kjører på sommerdekk fordi man ikke hadde tid til å skifte dekk om morgenen før jobb...

Anonymkode: 97242...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva har du tenkt å gjøre den morgenen du kommer ut og det plutselig ER frost, da...? Det kan godt komme frost i morgen selv om det var 4 grader i dag. Man må legge om før frosten kommer, ikke vente til den kommer og så være en av idiotene som kjører på sommerdekk fordi man ikke hadde tid til å skifte dekk om morgenen før jobb...

Anonymkode: 97242...783

Jeg har heller ikke lagt om enda. Trenger ikke kjøre ut hver dag, så så lenge veien er tørr og det er over null grader avventer jeg. Er heller aldri en av de idiotene som står og spinner i grøfta fordi de har sommerdekk...omlegging er gjort på under en time og kan gjøres rett før jeg kjører. TS

Anonymkode: e5a28...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på indre Østlandet og det har allerede vært flere dager med kuldegrader når jeg har kjørt hjemmefra om morgenen og kombinert med litt våt veibane kan det da fort bli speilglatt. Snø og underkjølt regn kan også komme hvilken dag som helst så nå er piggdekkene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...