Gå til innhold

Har du lagt om til vinterdekk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du lagt om til vinterdekk og hvor bor du?

Jeg bor ved Mjøsa og har ikke lagt om enda. Syns det er vel tidlig at det blir så kaldt? Har vært null og èn grader her nå noen dager, og ser at det blir ikke akkurat mildere fremover, men ikke noe nedbør så...

Anonymkode: e5a28...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, bor i Bergen.
La om fordi vi måtte kjøpe nye vinterdekk og det hadde jo vært dumt å vente til det ble klink is og man ikke kom seg til dekkbutikken (ligger et stykke utenfor byen der det kan være is og frost før ellers i Bergen). Hehe.

Anonymkode: 5f41c...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Horten Market skrev:

Har du lagt om til piggfrie vinterdekk for tidlig, kan det være å gamble med sikkerheten.

Då veit du heller ikke hvor jeg bor, og hva slag føre jeg brått har om morgenen!!😂😂😂😂 Og du vet heller ikke hva jeg har av dekkutrustning😂😂😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har lagt om til piggfrie vinterdekk. bor i Bergen. Har vært nede på rundt fire plussgrader om morningen og da kan det oppstå inversjon og underkjøling på asfalten, da blir det glatt. Har kjent det har vært glatt et par tre morgener allerede. 

 

 

Anonymkode: 22f3c...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La om for 2 uker siden, men har piggfrie vinterdekk. 

1 time siden, Horten Market skrev:

Har du lagt om til piggfrie vinterdekk for tidlig, kan det være å gamble med sikkerheten.

Ikke alle bor steder der det blir snø. Her jeg bor er det som oftest bare regn hele vinteren. Kan ikke kjøre med sommerdekk hele vinteren likevel. Trodde heller ikke det var så unormalt å kjøre etter føre. Råkjører ikke når det sprutregner liksom. 

Anonymkode: 7b3be...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor selv ved Mjøsa. Vi fikk snø på tirsdag, så la heldigvis om helgen før :) Ligger fortsatt mye snø her litt i høyden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal legge om til helgen. Jeg kjører til jobb 06:15, og det det har allerede vært nedi 2 grader når jeg har kjørt. Da er man ikke sikker på at det ikke er partier hvor det har vært enda kaldere i løpet av natten. 

Bedre å skifte for tidlig enn for seint. 

Anonymkode: 97242...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Har fri i dag og skal trekke kølapp for å få på vinterdekkene. Jeg bor på østlandet. Det er ikke antydning til snø her nå, men med tåke og minusgrader om natten kan det fort bli speilglatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har lagt om for litt over en uke siden. bor rett utenfor oslos kommunegrense. Jeg gambler ikke med at jeg ikke kommer meg avgårde en morgen pga må stå å skifte dekk (tar meg en time å gjøre det selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei byttet fra sommer- til vinterhjul for ei uke siden.

5 minutter siden, Torelli skrev:

Jeg bor ved Mjøsa og har ikke lagt om enda

 

OK. :rolleyes:

 

Anonymkode: c8e65...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt om. Gjorde det i forrige uke. Jeg bor også ved Mjøsa. Hos oss snødde det så det lavet på tirsdag, og snøen lå fremdeles da jeg skulle ut onsdag morgen. Man skal ikke høyt opp i åsene rundt oss før snøen ligger ennå. 

Anonymkode: 8d743...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal legge om på søndag, skal over fjellet neste helg så da vil jeg ikke bli overrasket av snødekt vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lagt om enda, og tror jeg venter et par uker. Sørlandet. Har pikkdekk, så vil helst ikke kjøre med de enda. Skal heller ikke over fjellet med det første. 

Blir det kaldere, og mer regn, eller snø, så bytter jeg. 

Anonymkode: 938f9...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bergen, kjører på høstdekk - også om sommeren. 😆 Uniroyal Rainsport 3.

Anonymkode: d7157...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enda, kjører på helårsdekk om sommeren (blir nye til neste sesong), så dekkene "tåler" gradene som er ute nå, men følger med. Ved første antydning til 1-2 grader og regn blir det byttet over. 

Sørlandet, kysten. 

(Og jeg vet at helårsdekk er noe dritt, uansett sommer eller vinter men fordi de har mye spor igjen og ikke utgått på dato blir de brukt til sommer- og høstføre, hadde aldri i livet turt å kjøre med noe annet enn gode vinterdekk på vinter) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor I nærheten av Ålesund, og skal skifte neste uke. Er kaldt og surt om morgenen, og tar ikke sjansen på å plutselig stå der å ikke komme meg dit jeg skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg skal nok gjøre det i løpet av helga eller neste uke. Kjører ikke bil hver dag, så det er ikke noe hastverk. Bor 1 time nord for Oslo. Ingen snø her, men det har vært glatt i området i natt. Siden jeg har piggdekk vil jeg vente med å legge om til det er nødvendig, for det sliter jo mye på veiene

Anonymkode: d103d...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...