Gå til innhold

Rosmerta prøver på nummer 1 og har trøbbel!


Rosmerta

Anbefalte innlegg

I dag har jeg bursdag, faktisk! Selv om det for meg mest er en sår påminnelse om dalende fruktbarhet og drømmer som ikke er oppnådd dette året også, så har det foreløpig vært en veldig hyggelig dag:nordvesta:Og så blir det litt feiring senere også, så jeg skal kose meg. Jeg ser også at jeg er heldig som er omgitt av folk som er glad i meg og som bryr seg om meg, det rører meg og er en viktig påminnelse, sånn midt oppi alt dette med prøving.

I går tok jeg blodprøve, og måtte le litt av meg selv. Jeg pleier overhodet ikke å reagere på stikkingen, men i går var det skikkelig "Ævve"... Jeg velger å tro at det var fordi hun som tok prøven stakk sånn at det gjorde vondt (det blødde også mer enn det pleier). Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Rosmerta skrev:

I dag har jeg bursdag, faktisk! Selv om det for meg mest er en sår påminnelse om dalende fruktbarhet og drømmer som ikke er oppnådd dette året også, så har det foreløpig vært en veldig hyggelig dag:nordvesta:Og så blir det litt feiring senere også, så jeg skal kose meg. Jeg ser også at jeg er heldig som er omgitt av folk som er glad i meg og som bryr seg om meg, det rører meg og er en viktig påminnelse, sånn midt oppi alt dette med prøving.

I går tok jeg blodprøve, og måtte le litt av meg selv. Jeg pleier overhodet ikke å reagere på stikkingen, men i går var det skikkelig "Ævve"... Jeg velger å tro at det var fordi hun som tok prøven stakk sånn at det gjorde vondt (det blødde også mer enn det pleier). Hehe!

Gratulerer så mye med dagen! 😊 ønsker deg alt godt! Kos deg masse i dag. Det er din dag! 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gakkepus skrev:

Gratulerer så mye med dagen! 😊 ønsker deg alt godt! Kos deg masse i dag. Det er din dag! 💞

Tusen takk!! Dagen har vært veldig hyggelig og over all forventning ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk jeg beskjed om at dobbel dose Letrozol virker bra og gir gode verdier. Er ikke hver dag legen ringer med beskjed om at jeg har EL...

Det som er irriterende, er at jeg kunne hatt denne beskjeden for 3 måneder siden (3 måneder mer prøving med en reell eggløsning) hvis han hadde fulgt med litt mer. Men neida, nå er det straks forsamtale til IVF uten at jeg faktisk vet om problemet er endometriose eller manglende EL (eller begge to).

 Nå håper jeg bare tiden går fort frem til oppstartssamtalen (rett før jul) så jeg kan slippe å lure så fælt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg tatt to blodprøver (tirsdag og torsdag), satser på at det holder med det. Så nå har jeg blåmerke på hver arm, så man kan jo begynne å lure på hva jeg liker å drive med på fritiden... :fnise:

Den ene fikk jeg jo vite nesten på direkten, med at jeg hadde EL. Den andre er for Hepatitt, HIV og Røde hunder, for IVF-greiene.

Nå er det nok ikke så mye som skjer før timen rett før jul, så er ikke sikkert det kommer så mye mer fra meg før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kom mensen igjen, ikke uventet. Denne måneden bommet vi heeelt på eggløsning (syke og orket ikke, rett og slett), så ingen skuffelser der i gården, egentlig.

Men like forbanna vondt er det jo, da. Endometriose suger, rett og slett.:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som gnager for meg (og for andre ufrivillig barnløse også, vil jeg tro?):

- Ikke si til meg at åååå, jeg vet hvordan det føles, selv brukte jeg tre måneder, og det var SÅ frustrerende.
- Ikke si til meg «du er jo bare 30?». Biologisk sett burde jeg hatt unge for flere år siden (mye takket være endometriose), så takk for påminnelsen.
- Ikke si til meg at «når skal du få barn da?» eller tilsvarende i en humoristisk tone, eller egentlig kan du bare la være å omtale meg og barn i samme setning. Jeg er der at det kan gjøre meg trist å se folk med små barn eller gravidmager.
- Finnes det et «fjerne alle ultralyd-bilder og JEG ER GRAVIIIID»-statuser på Facebook? Jeg tar glatt etsånt. Jeg må virkelig si jeg beundrer ei venninne som sa fra på forhånd og sa at hun forsto hvis jeg ville fjerne henne fra feeden.
- Det føles som å få min egen mislykkethet trøkt opp i trynet når du er på fest og det mingler med unger, gravidmager og vi er det eneste paret uten barn. Takk for påminnelsen, verden. Jeg VET at det ikke er noen andres feil at de har fått barn, jeg er glad på deres vegne og alt det der, men det svir allikevel litt.
- Må jeg kanskje begynne å venne meg til at vi kommer til å forbli uten barn? Dette er en tanke jeg prøver å unngå å tenke på, fordi vi ikke er helt der ennå. Men det ligger og vaker litt bak bevisstheten...
- Ikke si «prøv å slappe av og ikke tenk på det!» Hvis jeg ikke tenker på når vi bør ha sex, blir det i alle
fall ikke barn. Så nei, det er et elendig råd. Hvis jeg prøver å ikke tenke på det, så innebærer det vel også å ikke tenke på hormonene jeg må ta for å i det hele tatt ha EL? Det rådet er av folk som enten har lyktes fort eller som har glemt hvor utrolig altoppslukende det å slite med å få barn kan være, eventuelt har de aldri prøvd å få barn.

Flere som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo vi ikke prøvd lenge men forstår veldig godt at det føles slik! 

Jeg irriterer meg over de som påpeker at det begynner å bli stor aldersforskjell mellom barna.. ja, jeg vet det. Jeg ønsket ca 3 år men jeg mistet i august og har ikke blitt gravid etterpå 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2017 den 23.04, lillemeg90 skrev:

Nå har jo vi ikke prøvd lenge men forstår veldig godt at det føles slik! 

Jeg irriterer meg over de som påpeker at det begynner å bli stor aldersforskjell mellom barna.. ja, jeg vet det. Jeg ønsket ca 3 år men jeg mistet i august og har ikke blitt gravid etterpå 😣

Jeg tror ikke folk nødvendigvis mener noe vondt med å si sånt, men de skjønner ikke hvor vondt det kan gjøre når de sier det. Min erfaring er at det hjelper å si at vi sliter med å få barn og at jeg ikke synes det er så hyggelig når folk sier sånt. Om ikke annet kan man litt skadefro nyte sjokket deres og at de ikke helt vet hva de skal si. Jeg vet det er litt ondsinnet, men i en unntakstilstand som det å slite med å få barn så må det være lov ;-)

Leit å høre du mistet, det må være tøft for deg! Håper det sitter en ny spire fort, hvis du er klar det:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og bare for å vise hvor hormonelt sprø det er mulig å bli på dobbel dose Letrozol: I går gikk jeg og mannen tur. Jeg sklir og ramler på isen. Min reaksjon: Jeg brøler og banner, slår så hardt i bakken at jeg har litt vondt i håndleddet i dag, sparker hardt i bakken og raser avgårde. Etter en stund stopper jeg og begynner å grine så mannen min må trøste meg...

Det er egentlig et under at jeg ikke har gjort noe slikt med noen andre rundt meg. Jeg får bare anstrenge meg for å holde maska blant folk.

Heldigvis har jeg verdens snilleste mann som skjønner behovet for trøst der og da, og som kan le med meg etterpå. For dette er egentlig litt på kanten av hva som er greit kjenner jeg. Det er mulig jeg dropper Letrozol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2017 den 7.31, Rosmerta skrev:

Jeg tror ikke folk nødvendigvis mener noe vondt med å si sånt, men de skjønner ikke hvor vondt det kan gjøre når de sier det. Min erfaring er at det hjelper å si at vi sliter med å få barn og at jeg ikke synes det er så hyggelig når folk sier sånt. Om ikke annet kan man litt skadefro nyte sjokket deres og at de ikke helt vet hva de skal si. Jeg vet det er litt ondsinnet, men i en unntakstilstand som det å slite med å få barn så må det være lov ;-)

Leit å høre du mistet, det må være tøft for deg! Håper det sitter en ny spire fort, hvis du er klar det:klem:

Det har egentlig gåt overaskende fint :) kjipt, såklart! Men har nok mye å si at jeg har en fra før :) hadde tatt det tyngre hvis ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, lillemeg90 skrev:

Det har egentlig gåt overaskende fint :) kjipt, såklart! Men har nok mye å si at jeg har en fra før :) hadde tatt det tyngre hvis ikke..

Godt å høre at det går fint med deg 😊 Det er mye man skal i gjennom i prosessen med å lage barn, tydeligvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det skjer ikke så mye på disse kanter om dagen, egentlig. Jeg har mensen, og vi har vært superbusy med å pusse opp. Det er egentlig litt greit, for da har tiden fløyet frem mot timen på sykehuset, som ikke er så lenge til. Så da har jeg ikke rukket å tenke så mye på det.

Så blir det spennende å høre hva de sier. Etter at jeg hørte at noen hadde blitt henvist til laparoskopi på sin forsamtale til IVF, så har jeg bestemt meg for å bare se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen har vi time på sykehuset, og jeg er skikkelig nervøs. Jeg tror det først og fremst handler om en redsel for hele greia. Redd for en tøff prosess, og redd for å mislykkes...

Så får vi se hva de sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg veldig lettet, jeg føler at 10  kg har blitt løftet av skuldrene mine! I går hadde vi oppstartssamtale til IVF på sykehuset. Jeg var jo veldig nervøs i forkant.m, jeg var veldig redd for at de bare ville kjøre på med IVF uten å tenke på endometriosen. Men jeg følte meg tatt på alvor, og legen var veldig flink. Så nå er planen å prøve et IVF-forsøk først, og hvis ikke det funker så blir det nok en ny laparoskopi. Jeg kan egentlig ikke rose sykehuset og legen nok!

Det er en stund til oppstart, men det gjør ikke så mye. Da rekker jeg å slappe av litt og ikke tenke så mye det ennå. Og akkurat det er litt godt akkurat nå.

Så jeg er ganske fornøyd med livet akkurat nå!:laugh:

Endret av Rosmerta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...