Gå til innhold

komme seg ut i høstmørket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En ting er å stå opp når det er mørkt og kaldt ute. Det er mye tyngre enn når det er lyst ute. Men når man endelig har klart å stå opp, så må man også over kneika det er å klare å gå ut i dette mørket. 

Hvordan overlever dere mørket? 

Anonymkode: 208ef...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte meg wake up light, beste investeringen jeg har gjort. Våkner til lys i rommet,og da er det mye lettere å komme seg ut av senga. Slipper også å våkne med den grusomme "bare ti min til" og aldri våkne skikkelig før jeg tar beina utfor dynen. 

Anonymkode: ddb6b...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få i deg D-vitamin. Spis fet fisk.

Ta deg en gåtur når det er lyst ute. Ta gjerne også en kort gåtur (10-15min) på kvelden før du legger deg.

Kjøp wake up light. Ta solarium nå og da. Bare 1 eller noe pr mnd.

Se om du kan få tatt ferie og dratt til en varmt sted. Selv drar jeg alltid 1 uke i Jan/Feb hver år.

Tren. Trening gir energi. Og spis sunt,spis mat som gir deg langvarig energi,ikke et "kick" der og da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørket er noe man bare må leve med. Det blir ikke bedre av å ligge under dyna. Sov med vinduet åpent hele året, kjøp tykkere dyne om det blir kaldt om vinteren. Stå opp når klokka ringer. Ta en dusj, kle på ullundertøy om du fryser. Sørg for å ha god temperatur i resten av huset/leiligheten. Spis en god frokost. Kle deg godt, ha bilen i garasjen, evt innstaller kupevarmer og motorvarmer. Evt legg ett teppe over frontruta. Kle deg godt når du skal ut i kulda, dunjakke, lue og ullvotter i tillegg til ull innerst mot kroppen. Bruk hodelykt om det er lite lys om du skal gå. 

Jeg bor i nord-norge, her er sola borte nesten 2 mnd hver vinter, og gradestokken kryper ofte ned til minus 25-30. 

Det nytter ikke å grave seg ned selv om det er mørkt og kaldt. Jeg går tur med bikkja året rundt. Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær, og dårlig innstilling. 

Er du innstilt på at det er jævlig å stå opp, det er kaldt og mørkt og jævlig, ja så BLIR det nettop det; jævlig. 

Endre innstillingen så går det bedre.

Anonymkode: 011ca...09d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mørket er noe man bare må leve med. Det blir ikke bedre av å ligge under dyna. Sov med vinduet åpent hele året, kjøp tykkere dyne om det blir kaldt om vinteren. Stå opp når klokka ringer. Ta en dusj, kle på ullundertøy om du fryser. Sørg for å ha god temperatur i resten av huset/leiligheten. Spis en god frokost. Kle deg godt, ha bilen i garasjen, evt innstaller kupevarmer og motorvarmer. Evt legg ett teppe over frontruta. Kle deg godt når du skal ut i kulda, dunjakke, lue og ullvotter i tillegg til ull innerst mot kroppen. Bruk hodelykt om det er lite lys om du skal gå. 

Jeg bor i nord-norge, her er sola borte nesten 2 mnd hver vinter, og gradestokken kryper ofte ned til minus 25-30. 

Det nytter ikke å grave seg ned selv om det er mørkt og kaldt. Jeg går tur med bikkja året rundt. Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær, og dårlig innstilling. 

Er du innstilt på at det er jævlig å stå opp, det er kaldt og mørkt og jævlig, ja så BLIR det nettop det; jævlig. 

Endre innstillingen så går det bedre.

Anonymkode: 011ca...09d

Jeg har akkurat flyttet til Nord-Norge. Kan ikke ha åpent vindu på vinteren, siden jeg bor på ett rom.

Har ikke noen varm bil, så går til skolen, men tror jeg skal vurdere busskort, da blir det kanskje enklere å komme seg ut døra.

Anonymkode: 208ef...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er koselig å være ute i mørket, jeg. Benytter anledningen til å glane uhemmet inn gjennom vinduene til folk, når de har lys på inne og jeg er ute i mørket og ingen ser at jeg glaner. 

Anonymkode: 4f1ea...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...