Gå til innhold

Silke sengetøy/putetrekk - hvor får jeg tak i det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På Sunday, October 22, 2017 den 23.05, AnonymBruker skrev:

Hmm, det var ikke like ille som det jeg har funnet. Tror det jeg fant lå på 2500 kr for et sett! 

Bruker du laken også? Jeg bruker som regel jerseylaken fra Kid, men har lest at det ikke er så bra for silken. Jeg må også spørre deg hva du syns om å sove i  silke sengetøy? 

TS

Anonymkode: 25807...0e8

Du må huske på at du skal betale fortolling og mva.

På Sunday, October 22, 2017 den 22.49, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg har veldig lyst på silkeputetrekk på grunn av alle fordelene ved det. Jeg sover ofte på siden som har ført til at jeg har fått stygge linjer under øynene, og har hørt at silke kan hjelpe mot dette. Jeg har lett litt på nett, og det jeg har funnet koster enten flesk eller så sender de ikke til Norge. 

Noen som har noen tips til hvor jeg kan finne dette uten at det koster meg skjorta? I verste fall må jeg spare til det, og hvor skal jeg da kjøpe det? (Om jeg må opp i pris for å få ordentlig silke. Jeg vet jo at jeg ikke får det superbillig...) 

Og til dere som har silkepute, hva syns dere? 

Anonymkode: 25807...0e8

Jeg vil gjerne ha dokumentasjon på silkens effekt på stygge linjer rundt øynene. Link til seriøs forskning?

Jeg ser vel større fordeler med å ha dyne og pute i silke enn sengetøy. Silkesengetøy kan jo heller ikke vaskes på høy nok temperatur til at sengemidden dør. Da blir jo sengetøyet ganske raskt en ansamling av midd og midd bæsj. Æsj.

Anonymkode: 0f4e3...8ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har putevar i silke og dynetrekk og laken i lin. Etter at jeg begynte med det,  synes jeg det er ekkelt å sove i noe annet. Tar med eget putevar når jeg  reiser bort!! Jeg kjøpte det i London. Tror jeg betalte ca 600 kr pr putevar.  Det er super kvalitet.  Har hatt de i noen år og vasket mange ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. oktober 2017 den 22.36, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt på eBay. Gav rundt 100 kr pr putetrekk. Hatt de i et par år og er kjempefine! Selgeren var fra Vietnam.

Anonymkode: f2cac...ed8

Hvordan er kvaliteten når prisen er så lav?

Anonymkode: 68557...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har kjøpt to putevar, en laken og ett sengesett fra miao.no da de hadde BLACK FRIDAY SALG, Prisen var okay, men fortsatt kostet litt.  Men jeg må også si at silke er den beste naturlig stoff, det er en fantastisk følelse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov heller med et sammenrullet håndkle under hodet og ansiktet på siden av. Rynkene kommer av at du skviser ansiktet mot puta, ikke stoffet.

Anonymkode: 9c212...944

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke ekte silke.. :P 

Anonymkode: 45870...ddd

100% pure natural mulberry silk? Hva er ikke ekte med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
On 12/4/2017 at 1:42 PM, EMMA CUBER said:

Jeg har kjøpt to putevar, en laken og ett sengesett fra miao.no da de hadde BLACK FRIDAY SALG, Prisen var okay, men fortsatt kostet litt.  Men jeg må også si at silke er den beste naturlig stoff, det er en fantastisk følelse. 

Jeg har kjøpt mine sengetøy fra miao.no og :)  https://www.miao.no/collections/utvalgte-produkter/products/putetrekk-i-silke-i-farge-offwhite  Jeg er kjempefornøyd! Jeg har kjøpt silke i 19momme på Internett før, men den kvaliteten var utrolig dårlig. Er kjempefornøyd med at de har bedre kvalitet i 22momme. 👍🏽

Anonymkode: 7b181...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2018 den 14.49, AnonymBruker skrev:

Dette er til dere som lurer på om silke https://www.miao.no/blogs/news/hvorfor-velge-silkesengetoy

Anonymkode: 7b181...3a8

Det der hørtes ut som skikkelig kvasivitenskapelig reklameprat. Jeg regner ikke selgere som troverdige kilder. 

Anonymkode: a510b...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hei,

Det er ulike leverandør av silkeputetrekk i markedet. Alle disse importerer silke fra Kina. Vår erfaring viser at Silkekos of NORWAY har beste kvalitet på silkeputetrekk med 19-30 Momme Silke i 6A grad silke. Ingen andre leverandør har disse kvaliteter og sertfisering. De har samme varer akkurat nå på neste halve prisen til Miao. 

https://friluftsland.no/product-category/silkesengetoy/

Anbefalt!

Endret av Emma_junge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, Emma_junge said:

Hei,

Det er ulike leverandør av silkeputetrekk i markedet. Alle disse importerer silke fra Kina. Vår erfaring viser at Silkekos of NORWAY har beste kvalitet på silkeputetrekk med 19-30 Momme Silke i 6A grad silke. Ingen andre leverandør har disse kvaliteter og sertfisering. De har samme varer akkurat nå på neste halve prisen til Miao. 

https://friluftsland.no/product-category/silkesengetoy/

Anbefalt!

Tipper TS har klart å skaffe seg sengetøy på 4 år...

Anonymkode: 96895...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...