Gå til innhold

Silke sengetøy/putetrekk - hvor får jeg tak i det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har veldig lyst på silkeputetrekk på grunn av alle fordelene ved det. Jeg sover ofte på siden som har ført til at jeg har fått stygge linjer under øynene, og har hørt at silke kan hjelpe mot dette. Jeg har lett litt på nett, og det jeg har funnet koster enten flesk eller så sender de ikke til Norge. 

Noen som har noen tips til hvor jeg kan finne dette uten at det koster meg skjorta? I verste fall må jeg spare til det, og hvor skal jeg da kjøpe det? (Om jeg må opp i pris for å få ordentlig silke. Jeg vet jo at jeg ikke får det superbillig...) 

Og til dere som har silkepute, hva syns dere? 

Anonymkode: 25807...0e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp evt silke i metervare og sy putetrekk selv?

Anonymkode: 8f945...23a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mkigjen skrev:

Kid

Kid har ikke sengetøy i silke, dessverre. 

Anonymkode: 2cee3...742

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silke er fantastisk <3

Finnes ikke noe mer behagelig og sove i, men det er kostbart. 

Hadde verdens beste silketeppe i 20 år, men ble dessverre så tynnslitt og fullt av huller at vi måtte skille lag, tror aldri jeg kommer over det teppe. Håper jeg finner noe lignende en gang i fremtiden.

De har hatt silkesengetøy på fru lyng tidligere, men vet ikke om de har lenger. Ser litt ulike nettsider som har, men aner ikke hvordan kvaliteten er.. 

Anonymkode: 4597e...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Mousj skrev:

Jeg har kjøpt vårt her: https://silkeland.no/silkesengetoy.html og er veldig fornøyd med det. Men ja, det er jo en investering...

Hmm, det var ikke like ille som det jeg har funnet. Tror det jeg fant lå på 2500 kr for et sett! 

Bruker du laken også? Jeg bruker som regel jerseylaken fra Kid, men har lest at det ikke er så bra for silken. Jeg må også spørre deg hva du syns om å sove i  silke sengetøy? 

TS

Anonymkode: 25807...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg har veldig lyst på silkeputetrekk på grunn av alle fordelene ved det. Jeg sover ofte på siden som har ført til at jeg har fått stygge linjer under øynene, og har hørt at silke kan hjelpe mot dette. Jeg har lett litt på nett, og det jeg har funnet koster enten flesk eller så sender de ikke til Norge. 

Noen som har noen tips til hvor jeg kan finne dette uten at det koster meg skjorta? I verste fall må jeg spare til det, og hvor skal jeg da kjøpe det? (Om jeg må opp i pris for å få ordentlig silke. Jeg vet jo at jeg ikke får det superbillig...) 

Og til dere som har silkepute, hva syns dere? 

Anonymkode: 25807...0e8

Sateng gir samme nytten leste jeg

Anonymkode: 8f945...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, det var ikke like ille som det jeg har funnet. Tror det jeg fant lå på 2500 kr for et sett! 

Bruker du laken også? Jeg bruker som regel jerseylaken fra Kid, men har lest at det ikke er så bra for silken. Jeg må også spørre deg hva du syns om å sove i  silke sengetøy? 

TS

Anonymkode: 25807...0e8

Jeg bruker sengesettene og hodeputene, men foretrekker også jeseylaken på madrassen. Settene er fantastisk deilige å sove i på sommeren, fordi de er kjølige og myke, men krever jo også litt ekstra innsats for å være behagelige. Jeg vasker dem i maskin med Milo (Du kan kjøpe spesialmiddel hos leverandør også) henger dem opp og stryker dem før bruk. Silke som blir behandlet for hardt blir stivt og ubehagelig. Jeg har også god kvalitet på dynene og putene som er inni. I motsetning til syntetisk sateng, så blir disse aldri klamme, men jeg synes de er litt for kalde nå påhøsten/ vinteren og har lagt dem litt til side. Men det er smak og behag. Det gir en deilig luksusfølelse å synke ned i et lite inferno av silke og fjær, og siden jeg har valgt sort, så føles det absolutt mandig nok ut for min bedre halvdel også. Jeg kjøpte fire putetrekk, og dem bruker jeg året rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke noe om silke. Liker ikke å skli rundt og våkne med stiv nakke fordi hodet mitt har rett og slett sklidd av puta

Anonymkode: e95b1...380

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dette i perlegrå fra White Lotus, kjempeflott og av utrolig god kvalitet. Den er ikke så glatt at du sklir av puta som personen over hevder :) Men det er utrolig deilig mot huden og er veldig bra for de med tørr hud eller eksem. Jeg slet med eksem i kinnene og har faktisk ikke hatt det etter jeg begynte med silke, så det er jo veldig flott. Anti Aging og alt det er jo fint men ingenting slår det å bli kvitt eksemen ;) 

Anonymkode: a83fd...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sateng gir samme nytten leste jeg

Anonymkode: 8f945...23a

Fysj! Sateng kan ikke sammenlignes med silke, det er forferdelig å sove i klamt og ekkelt!

Anonymkode: 4597e...34f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns ikke noe om silke. Liker ikke å skli rundt og våkne med stiv nakke fordi hodet mitt har rett og slett sklidd av puta

Anonymkode: e95b1...380

Silke trenger ikke være glatt, finnes mange typer. Aldri opplevd å skli av ofte har sengetøyet en matt overflate..

Anonymkode: 4597e...34f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fysj! Sateng kan ikke sammenlignes med silke, det er forferdelig å sove i klamt og ekkelt!

Anonymkode: 4597e...34f

Åkej. Du har rett. Det var silkesateng som er like bra som silke, sto det i ettellerannetukebladpånett

Anonymkode: 8f945...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kjøpt på eBay. Gav rundt 100 kr pr putetrekk. Hatt de i et par år og er kjempefine! Selgeren var fra Vietnam.

Anonymkode: f2cac...ed8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å måtte si det men sengetøyet er ikke det som lager streker under øynene.

Anonymkode: 26018...6cb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt mine på mollymoon.no, koster en del men synes det er verd det. En helt egen luksusfølelse☺️

Anonymkode: 86089...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...