Gå til innhold

Hvordan klarer folk å forelske seg i nye hele tiden ??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går i flere år og kan tenke på den samme. Ingen kan måle seg, helt til det dukker opp en som tar meg med storm. Så sitter denne i hodet i lengre perioder. Men virker som andre går fra forhold til forhold eller blir forelsket i en ny fordi de bestemmer seg for å bli det?

men kan man bestemme seg for å forelske seg???? Har aldri funket for meg isåfall :( 

eller later de som de er forelsket?? 

Anonymkode: bfb8f...57e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, canacas skrev:

Folk er forskjellige? Høres litt ut som du kanskje vil fremstille det som at du er bedre enn dem, eller?

Ååååh. Denne "du prøve å være bedre enn dem" mentaliteten slår aldri feil. 

Bedre enn hvem? Jeg lurer bare på hva jeg kan gjøre for å forelske meg i ny hele tiden? Jeg tenker på en over lengre tid til en evt ny tar meg med storm. 

Anonymkode: bfb8f...57e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en som kan forelske meg ofte. Jeg må på en måte være forelska hele tiden, elsker den rusen det gir. 

Om det stikker så innmari dypt er et annet spørsmål. Men jeg kan plukke meg ut en som jeg begynner å flørte med, tenke på og dagdrømme om. 

Har nettopp vært gjennom en sinnsyk forelskelse hvor forelskelsen var/er gjensidig. Finnes absolutt ikke noe bedre enn det!! 😅😅

Anonymkode: 01d74...718

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker er bare forskjellige sånn. Jeg har en venninne som forelsker seg hele tiden. Selv er jeg nærmere førti og kan telle forelskelsene mine på én hånd. 

Endret av CamillaCollett
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forelskelsene stikker neppe særlig dypt. De virkelige forelskelsene varer lenge, men om forelskelsen ikke blir gjengjeldt har noen mye enklere for å drukne sine sorger i noen nye armer. For å si det slik.

Anonymkode: df6a2...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke egentlig noe å klare eller ikke klare.  Det skjer bare, eller det skjer ikke.

Jeg er ganske sikker på at normalfordelingskurven gjelder her også. For noen få skjer det hele tiden, for de fleste skjer det av og til, og for noen få skjer det nesten aldri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en som kan forelske meg ofte. Jeg må på en måte være forelska hele tiden, elsker den rusen det gir. 

Om det stikker så innmari dypt er et annet spørsmål. Men jeg kan plukke meg ut en som jeg begynner å flørte med, tenke på og dagdrømme om. 

Har nettopp vært gjennom en sinnsyk forelskelse hvor forelskelsen var/er gjensidig. Finnes absolutt ikke noe bedre enn det!! 😅😅

Anonymkode: 01d74...718

Dette høres ut som meg. Er du mann eller kvinne? Pleier du å være sikker på at forelskelsen er gjensidig eller er det mer usikkerheten som er spennende?

Anonymkode: db1e4...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mange som er som deg, kanskje egentlig mange flere en det motsatte. Men der samfunnet later som det er så forbannet normalt og lett å bare bytte ut et menneske med et annet. Tror egentlig det er et fåtall som utvikler dype følelser for mer enn et par personer gjennom livet.

Anonymkode: c2993...942

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mange som blander følelsen av å være betatt og forelsket med hverandre, og som tror at de er forelsket så fort de møter en ny person. Og som selvfølgelig også har et behov for å snakke veldig høyt om dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, calavi skrev:

Jeg tror det er mange som blander følelsen av å være betatt og forelsket med hverandre, og som tror at de er forelsket så fort de møter en ny person. Og som selvfølgelig også har et behov for å snakke veldig høyt om dette. 

Huff. Jeg vet ikke hva ting betyr lenger, for noen mener at betatt og forelsket er tilnærmet det samme. Jeg snakker her om å like en person så godt at ingen kan måle seg, og en slags sorg over at du ikke er sammen med vedkommende. Og den skuffelsen du føler når det er en annen mann som sender melding enn han du håpet på . 

I tillegg er det irriterende med personer som skal gjøre seg til herre og mester over hva andre føler. "Jeg tror nok ikke du er forelsket""du er mer betatt". Ikke at jeg mener at du gjør det. Men sist jeg diskuterte dette temaet så sa personen at det bare er jeg som bet hva jeg føler for personen. 

Anonymkode: bfb8f...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, canacas skrev:

Folk er forskjellige? Høres litt ut som du kanskje vil fremstille det som at du er bedre enn dem, eller?

Vel, for å si det som det er så er jeg som TS, og jeg virkelig hater det. Det er ensomt å aldri finne noen hvor det er gjensidig fordi man sjeldent forelsker seg. Skulle så gjerne vært motsatt. 

Anonymkode: 00d30...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingenting2
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, for å si det som det er så er jeg som TS, og jeg virkelig hater det. Det er ensomt å aldri finne noen hvor det er gjensidig fordi man sjeldent forelsker seg. Skulle så gjerne vært motsatt. 

Anonymkode: 00d30...6ee

Jeg har vært forelsket to ganger i mitt voksne liv. Før det én gang, på ekte. Det betyr ikke at det er noe man ikke kan bestemme seg for heller. Noen ganger må man gjøre noe med den kjærligheten man føler, ellers kommer man aldri videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke lett forelsket, men da jeg var yngre så var det lett å blande betatt og forelsket. Vet ikke om jeg forstod helt forskjellen da. 

For min del er det greit å ikke forelske seg så ofte. Jeg synes det høres slitsomt ut å være forelsket veldig ofte. Da kan det vel oppstå problemer som at man blir forelsket i flere på samme tid, og det høres ikke så gøy ut. 

Jeg kan noen ganger bli betatt, men det stikker ofte ikke så dypt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn (når jeg er singel selvsagt). Fordi jeg er avhengig av den rusen det gir. Deilig og grusomt på samme tid. Forelskelsenes styrke varierer, men jeg klarer nesten ikke eksistere uten noen å fokusere på, det blir tomt og kjedelig. 

Har det derfor aller best i forhold, noen å fokusere på samtidig som jeg kan slappe av med gjensidig kjærlighet. 

Anonymkode: bd981...a3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var sånn. I mange år.
Helt til jeg virkelig, virkelig ble forelsket. Forelsket meg liksom ikke bare i utseende, men i hele jævla personen. Dèt ble aldri noe av, men det er vel gjerne sånn livet er skrudd sammen av og til. Men vondt, ohyes! 

Har i senere år, stilt samme spørsmål som deg. Og kanskje vært litt skeptisk til det selv. Men jeg "glemte" jo det vesentlige, at jeg selv en gang har vært sånn. Så jeg har vel bare blitt fortrolig med at vi alle er forskjellige, og heldigvis for det.

Endret av Katastrofe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, canacas skrev:

Jeg har vært forelsket to ganger i mitt voksne liv. Før det én gang, på ekte. Det betyr ikke at det er noe man ikke kan bestemme seg for heller. Noen ganger må man gjøre noe med den kjærligheten man føler, ellers kommer man aldri videre. 

Hadde jeg opplevd gjensidig kjærlighet med noen, så måtte det vært toppen av lykken, da hadde jeg ikke klagd på at jeg ikke blir forelsket, kjærligheten er jo dypere.

Anonymkode: 00d30...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det helt likt som deg ts..

Brukt lang tid på å komme over en, flere år, og måtte bryte kontakten for at det skulle skje. Ingen kunne måle seg med han. 

Nå håper jeg å bli forelsket igjen.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...