Gå til innhold

Trenger nødhjem hjelp (arachnid)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bestilte en pakke fra ikea, mens jeg pakker ut detter en liten klump på gulvet. 
Tenkte det var støv, så ordnet ferdig. Etterpå ser jeg at den brune lille klumpen har bevegd seg. 
Ser raskt at det er en liten edderkopp, den har litt annen form en jeg er vandt med. 
Jeg bestemmer at det er viktig å fange den i tilfelle den er giftig eller noe.

Etter mye undersøkelser er jeg kommen frem til Hobo edderkoppen. 
Hun er ikke stor så trodde et øyeblikk hun kanskje var en liten brun enke, før jeg undersøkte tegnene på ryggen hennes. 

Ser ut som en hobo edderkopp.
De er kanskje ikke dødelige, men har sett hva et bitt kan gjøre etter undersøkelser. 
Er en kvinnelig hobo.

Noen som vet hvor jeg kan sende henne? Noen som har lyst på henne? 
Er i Oslo,. Kan hende jeg tar henne med til en ekspert i morgen, som sannsynligvis kan hjelpe henne med et verdig liv. 
Om noen vet hvor man kan ta med edderkopper hadde det vært fint også. Vil ikke at hun skal dø i alle fall. 
Har ikke lyst å drepe henne. :( 

Anonymkode: 9a8a1...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Edderkoppen du beskriver hører til tegenariafamilien. Hvordan klarer du å skille den fra en tegenaria domestica, som er en helt vanlig husederkopp? De er veldig like.

Artsbestemmelse av edderkopper er ikke enkelt. Jeg er nokså sikker på at det er en vanlig husedderkopp du har funnet. Med tanke på at dette kom i en pakke fra Ikea (formodentlig innenlands post?), virker det lite sannsynlig at det skulle være noe annet.

Anonymkode: 26b69...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...