Gå til innhold

Menn som vil bli ekte menn igjen og lede an i kampen mot feminismen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Norre skrev:

Du høres bitter ut. Selvopplevd?

 

Er gjenbrukt så for egen del går det nok bra, men har guttebarn som jeg nok tror kommer til å slite om vi forsetter forskyvningen i denne maktbalansen. Er vel oppe i 30% på 76 kullet som velges bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, RoH skrev:

Er gjenbrukt så for egen del går det nok bra, men har guttebarn som jeg nok tror kommer til å slite om vi forsetter forskyvningen i denne maktbalansen. Er vel oppe i 30% på 76 kullet som velges bort. 

Jeg skjønner fortsatt ikke helt hva du mener? Mener du at det sitter onde kvinner og lager hindringer for gutter og menn? En konspirasjon?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Norre skrev:

Jeg skjønner fortsatt ikke helt hva du mener? Mener du at det sitter onde kvinner og lager hindringer for gutter og menn? En konspirasjon?

Nei jeg tror det er helt tilfeldig at gutter taper på skoler, i større og større grad i arbeidsmarkedet, og at de velges bort i avl. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RoH skrev:

Nei jeg tror det er helt tilfeldig at gutter taper på skoler, i større og større grad i arbeidsmarkedet, og at de velges bort i avl. 

Hva er så hensikten med dette? Hva vil de onde kvinnene oppnå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, RoH skrev:

Nei jeg tror det er helt tilfeldig at gutter taper på skoler, i større og større grad i arbeidsmarkedet, og at de velges bort i avl. 

Sånne holdninger som dette hjelper ikke saken, akkurat.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Norre skrev:

Hva er så hensikten med dette? Hva vil de onde kvinnene oppnå?

Nei si det? Er nok relativt nytt landskap siden vi ikke har historisk erfaring å støtte oss til. Hva tror du vi oppnår ved å fjerne genetiske familiebånd og matadoravl på sikt? 

Endret av RoH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke dette behovet med å danne slike grupper.

Jeg kan være enig i mye av det de sier og er ikke feminist,men for likestilling. Det må da finnes grupperinger for kvinner OG menn som vil ha likestilling? Istedenfor noe jalla forsøk på å leke MGTOW eller feministnazistene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummet bare gjennom artikkelen, men det ser jo i utgangspunktet ikke akkurat ut som en gruppe som vil ha krig mot feminismen slik TS introduserer det som. Dette er noe som fint kan leve side ved side med feminismen. 

Eneste er at det i noen sterke retninger innen feminisme ikke finnes noe som heter ekte mann og falsk mann, kjønn er i det hele tatt en konstruksjon og kjønnsroller som sådan er uønsket. Å drive og definere og dyrke en mannsrolle vil i dette perspektivet bare skape og forsterke forskjeller, både mellom menn og kvinner og ikke minst innad i begge gruppene hvor kvinner ikke kan ha "mannlige" egenskaper og hvor menn som ikke passer inn i den mannsrollen denne gruppen velger å dyrke blir presset ut og er ikke ekte menn. Å holde såkalt maskuline egenskaper høyt er jo fint for de som føler de passer inn i kjønnsrollen, verre for de som ikke gjør det.

Men det finnes også feminister som er veldig på å dyrke den kvinnelige kjønnsrollen og av og til bikker over til å være mot alt det såkalt mannlige, det går mange debatter der innad blant feminister da dette er mot alt den tidligere nevnte feministiske retningen er tuftet på. Så disse "kjønn er en illusjon"-type feministene vil nok gå inn i noen teoretiske diskusjoner om hvorfor denne mannsgruppen kan være problematisk slik de gjør med kvinnegrupper som er veldig "kjønnet". Men både feminister som dyrker kvinnen og de som dyrker et tilnærmet kjønnsfritt samfunn lever fint side om side uten å stå i en veldig polarisert krig mot hverandre, så det er fint plass til en mannsgruppe her også. Bare man klarer å diskutere på et noe høyere nivå enn mann vs kvinne-greia.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, WubWub skrev:

 

Jeg har ikke noe problem med å støtte kvinner som blir behandlet urettferdig eller har det vanskelig i samfunnet og jeg er mann - hvorfor skal det være et problem for kvinnen å støtte menn som blir behandlet urettferdig eller har det vanskelig? Dette er som sagt uforståelig. Menn og kvinner er ikke i krig med hverandre, vi er ikke fiender - aller helst burde vi være allierte og jobbe for at begge kjønn får en best mulig tilværelse i samfunnet.

 

Jeg har ikke noe å tilføre debatten som sådan, men dette kan jeg svare på.

Så lenge menn (som gruppe, ikke som individ) opplever det som et tegn på svakhet å ta i mot støtte og hjelp fra en kvinne (det svake kjønn), vil det være umulig for kvinner å støtte menn.
Det har jeg lært den harde veien.

I mange år sto jeg på barrikadene for menns rettigheter, spesielt når det kom til barnefordelingssaker, støtte ved vold, og retten til å velge "kjerringyrker" (som sykepleier, frisør, og barnehagelærer/assistent), og uten unntak fikk jeg alltid beskjed om å holde kjeft, og komme meg tilbake til kjøkkenbenken og senga, der jeg hørte hjemme.

Slikt vil jeg ikke frivillig utsette meg for flere ganger.
Nå hjelper jeg de individene som spør meg om hjelp og støtte, men menn som gruppe må klare seg selv, inntil de er klare til å godta støtte fra "det svake kjønn". 

Anonymkode: 9a8af...e64

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, RoH skrev:

Nei si det? Er nok relativt nytt landskamp siden vi ikke har historisk erfaring å støtte oss til. Hva tror du vi oppnår ved å fjerne genetiske familiebånd og matadoravl på sikt? 

Jeg forstår fortsatt ikke hva du mener...

Hvem fjerner genetiske familiebånd? Hvordan gjør de det? Hva mener du med «avl»? 

Kan du gi noen konkrete eksempler? HVEM vil mannen vondt? HVORDAN foregår alt dette du antyder, i hverdagen? Jeg merker ikke noe til noe av det, jeg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noe å tilføre debatten som sådan, men dette kan jeg svare på.

Så lenge menn (som gruppe, ikke som individ) opplever det som et tegn på svakhet å ta i mot støtte og hjelp fra en kvinne (det svake kjønn), vil det være umulig for kvinner å støtte menn.
Det har jeg lært den harde veien.

I mange år sto jeg på barrikadene for menns rettigheter, spesielt når det kom til barnefordelingssaker, støtte ved vold, og retten til å velge "kjerringyrker" (som sykepleier, frisør, og barnehagelærer/assistent), og uten unntak fikk jeg alltid beskjed om å holde kjeft, og komme meg tilbake til kjøkkenbenken og senga, der jeg hørte hjemme.

Slikt vil jeg ikke frivillig utsette meg for flere ganger.
Nå hjelper jeg de individene som spør meg om hjelp og støtte, men menn som gruppe må klare seg selv, inntil de er klare til å godta støtte fra "det svake kjønn". 

Anonymkode: 9a8af...e64

Dette! 

Anonymkode: b100f...19c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RoH skrev:

Nei jeg tror det er helt tilfeldig at gutter taper på skoler, i større og større grad i arbeidsmarkedet, og at de velges bort i avl

Hæh? x) 

Anonymkode: b100f...19c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Norre skrev:

Jeg forstår fortsatt ikke hva du mener...

Hvem fjerner genetiske familiebånd? Hvordan gjør de det? Hva mener du med «avl»? 

Kan du gi noen konkrete eksempler? HVEM vil mannen vondt? HVORDAN foregår alt dette du antyder, i hverdagen? Jeg merker ikke noe til noe av det, jeg?

Samfunnet generelt med feminismen i spissen har gjort kjernefamilien gammeldags. En familie med tradisjonelle kjønnsroller som faktisk holder sammen. Men det trenger man ikke lenger, mor klarer seg selv, barna tenker ingen på, de bare flytter fra hverandre.

 

Og ja, jeg har gjort det selv, men jeg var ung og dum da jeg fant far til mine barn. Og jeg ser hvor vondt de har det pga han ikke stiller opp. Skulle ønske jeg ikke fikk barn med han og at jeg ventet til jeg var gift med en ordentlig mann.

Forhåpentligvis ser de ordentlige mennene også at det går an å gjøre feil og endre seg. Slik jeg har gjort.

Anonymkode: be1eb...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest C.Tramell
9 hours ago, RoH said:

Retten til å stifte familie, og beholde denne, samtidig som det kreves at de skal underholde andres barn med sin arbeidskraft 

Her trenger dere å ta et oppgjør i egne rekker.  Man må gjøre en innsats for å beholde familien intakt. Alle må det. Vi kan ikke kreve at noen blir hos oss hvis vi ikke evner å gi dem det de trenger i et forhold, og sånn må det nesten være hvis vi ikke skal ta fra mennesker retten til å bestemme over seg selv. Romantisk kjærlighet er ikke som kjærligheten man får fra moren sin. Den er ikke ubetinget. Man må investere  for å få tilbake, sånn er det bare. Hvis man ikke godtar det premisset er det små sjanser for å få et forhold til å fungere.

Selv om dette forholdet senere går i stykker kan man skape en ny liten familieenhet med ungene sine. Hvis hver mann tar ansvar for eget avkom er problemet langt på vei løst, men det er jo ganske typisk at det er kvinnen som skal stilles til ansvar for dette også. Jeg hører dessverre altfor ofte om menn som mister interessen for barna sine når forholdet tar slutt og de får ny kjæreste. Si fra til kamerater som svikter ungene sine da for pokker, istedenfor å holde munn og være kul kompis. Jeg tror det vil bli langt færre dårlige og fraværende fedre hvis dere menn baller dere opp, prøver å være gode forbilder for hverandre og ikke lar venner slippe unna med ansvarsfraskrivelse og annet tull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samfunnet generelt med feminismen i spissen har gjort kjernefamilien gammeldags. En familie med tradisjonelle kjønnsroller som faktisk holder sammen. Men det trenger man ikke lenger, mor klarer seg selv, barna tenker ingen på, de bare flytter fra hverandre.

 

Og ja, jeg har gjort det selv, men jeg var ung og dum da jeg fant far til mine barn. Og jeg ser hvor vondt de har det pga han ikke stiller opp. Skulle ønske jeg ikke fikk barn med han og at jeg ventet til jeg var gift med en ordentlig mann.

Forhåpentligvis ser de ordentlige mennene også at det går an å gjøre feil og endre seg. Slik jeg har gjort.

Anonymkode: be1eb...479

Du vil tilbake til 50-tallet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Norre skrev:

Du vil tilbake til 50-tallet?

Jeg liker 2017, men 50-tallet hadde ting på stell når det kom til familien og relasjoner! Kvinner er ikke lykkeligst når de jager stadig høyere steg på karrierestigen, generelt sett er kvinner mest lykkelige når de kan være hjemme med barn.

Jeg skulle virkelig ønske det gikk an å være hjemmeværende husmor, uten å bli sett ned på, i 2017. For meg hadde det vært det ultimate. Barna hadde blitt lykkeligere, jeg hadde blitt lykkeligere, min imaginære husbond hadde vært lykkeligere, alle hadde vært lykkeligere. 

Sånn som det er nå, (er alenemor) så rekker jeg jo ingenting! Ikke vaske, ikke vaske klær, ikke lage ordentlig mat, ikke følge opp lekser optimalt, ikke får jeg fulgt på alle aktiviteter, det er så mye jeg ikke rekker, alt er stress!

Anonymkode: be1eb...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker 2017, men 50-tallet hadde ting på stell når det kom til familien og relasjoner! Kvinner er ikke lykkeligst når de jager stadig høyere steg på karrierestigen, generelt sett er kvinner mest lykkelige når de kan være hjemme med barn.

Jeg skulle virkelig ønske det gikk an å være hjemmeværende husmor, uten å bli sett ned på, i 2017. For meg hadde det vært det ultimate. Barna hadde blitt lykkeligere, jeg hadde blitt lykkeligere, min imaginære husbond hadde vært lykkeligere, alle hadde vært lykkeligere. 

Sånn som det er nå, (er alenemor) så rekker jeg jo ingenting! Ikke vaske, ikke vaske klær, ikke lage ordentlig mat, ikke følge opp lekser optimalt, ikke får jeg fulgt på alle aktiviteter, det er så mye jeg ikke rekker, alt er stress!

Anonymkode: be1eb...479

Da må du finne en konservativ og stram herremann med firkantsveis, hornbriller og pipe. Det er lov, og bare å kjøre på! 👍🏻🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker 2017, men 50-tallet hadde ting på stell når det kom til familien og relasjoner! Kvinner er ikke lykkeligst når de jager stadig høyere steg på karrierestigen, generelt sett er kvinner mest lykkelige når de kan være hjemme med barn.

Jeg skulle virkelig ønske det gikk an å være hjemmeværende husmor, uten å bli sett ned på, i 2017. For meg hadde det vært det ultimate. Barna hadde blitt lykkeligere, jeg hadde blitt lykkeligere, min imaginære husbond hadde vært lykkeligere, alle hadde vært lykkeligere. 

Sånn som det er nå, (er alenemor) så rekker jeg jo ingenting! Ikke vaske, ikke vaske klær, ikke lage ordentlig mat, ikke følge opp lekser optimalt, ikke får jeg fulgt på alle aktiviteter, det er så mye jeg ikke rekker, alt er stress!

Anonymkode: be1eb...479

Du er alenemor. Du hadde ikke rukket noe mer på 50 tallet. Bortsett fra,at du da ikke hadde hatt tak over hode heller, for du hadde ikke tjent nok eller hatt stønadene du har nå, fordi kvinner jobber. 

Du hadde ikke fått være hjemmeværende husmor, for du har ingen mann til å ta vare på deg økonomisk. Eller klarer du ikke tenke så langt at du forstår at samfunnet ikke hadde stått på tå og hev for p gi deg penger på den tiden? 

Hadde kvinner hatt det best hjemme på.kjøkkenet hele livet, som du skruver, hadde vi ikke fått kvinnebevegelsen som ville slippe å være underlangt mannen og prisgitt han for alt i livet, sp argumentasjonen din faller på sin egen urimelighet. 

Anonymkode: b100f...19c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Norre skrev:

Da må du finne en konservativ og stram herremann med firkantsveis, hornbriller og pipe. Det er lov, og bare å kjøre på! 👍🏻🙂

Jeg har da ikke lyst på en sånn mann. Jeg tror nok jeg ender om med en mann på alternative høyre eller alt-light. 

For øvrig for å komme med litt fakta bak påstandene mine:

http://www.kstatecollegian.com/2014/03/09/recent-studies-prove-traditional-gender-roles-bring-greatest-happiness/

"This suggests that well-being, in addition to sexual satisfaction, is increased when gender roles fall into more traditional practices. Both studies recorded higher scores of satisfaction for both women and men when conventional roles were practiced. In turn, the studies recorded lower scores for both sexes when duties were focused on equality, rather than customary gender practices – proving that traditional roles result in the greatest happiness."

Og igjen, jeg kan ikke fatte at feminismen har kjempet for at vi skal miste denne muligheten. Ja man kan fortsatt være hjemme, men sånn egentlig har vi mistet denne muligheten i praksis fordi når samlet inntekt i familien gikk opp, gikk også priser på alt mulig også opp, for eksempel på hus. Det er jo ikke spesielt fett å leve på en inntekt i dag, det kan vel alle være enige om? Og skal man klare det må den ene ha ekstremt god inntekt.

Jeg er ikke MOT at kvinner skal få jobbe. Jeg er bare lei meg for at jeg har mistet muligheten til å ikke jobbe. Det har jeg jo i praksis, selv om jeg ikke har det i teorien.

Anonymkode: be1eb...479

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er alenemor. Du hadde ikke rukket noe mer på 50 tallet. Bortsett fra,at du da ikke hadde hatt tak over hode heller, for du hadde ikke tjent nok eller hatt stønadene du har nå, fordi kvinner jobber. 

Du hadde ikke fått være hjemmeværende husmor, for du har ingen mann til å ta vare på deg økonomisk. Eller klarer du ikke tenke så langt at du forstår at samfunnet ikke hadde stått på tå og hev for p gi deg penger på den tiden? 

Hadde kvinner hatt det best hjemme på.kjøkkenet hele livet, som du skruver, hadde vi ikke fått kvinnebevegelsen som ville slippe å være underlangt mannen og prisgitt han for alt i livet, sp argumentasjonen din faller på sin egen urimelighet. 

Anonymkode: b100f...19c

Jeg har ikke sagt at jeg vil tilbake til femtitallet, og jeg vet at det ikke var noen dans på roser å være alenemor da, de få som faktisk ble det. Hadde jeg blitt alenemor på den tiden måtte jeg tatt meg en jobb, akkurat som jeg må i dag. Tror du samfunnet kaster penger etter meg fordi jeg er alenemor? Jeg får 970 kr. mer i mnd enn dere som er i parforhold, og jeg får dekket 64% av sfo-regningen (sånn ca. husker ikke helt) Jeg kan ikke være hjemmeværende alenehusmor i 2017, om det er det du tror?

Jeg er ikke mot at kvinner skal få jobbe, men jeg er lei meg for at jeg har mistet muligheten til å være hjemme. 

Anonymkode: be1eb...479

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...