Gå til innhold

Menn som vil bli ekte menn igjen og lede an i kampen mot feminismen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dakar menn de har det så vanskelig

Anonymkode: 91376...d32

Du synes det er en god ide altså?

Anonymkode: 96775...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det får flere menn til å slutte på kvinneguiden så er det ingen dum ide. 

Anonymkode: 02c1d...9ec

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er latterlig at vi skal behøve mannegrupper og kvinnegrupper, samfunnet blir mer og mer polarisert, være seg på bakgrunn av etnisitet eller kjønn. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, AnonymBruker said:

I Sverige er de i full fart med å starte opp en mannsbevegelse som vil gjenopprette det manlige hos menn som feministene har tatt fra mennene. Tror dere dette kan bli bra?

https://kit.se/2017/10/20/95981/mansrorelsen-mobiliserar-och-alexander-bard-gar-i-taten/

Anonymkode: 96775...391

Hva er det "manlige" som er blitt fratatt mennene? Har du eksempler?

Anonymkode: 5229a...a9f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva er det "manlige" som er blitt fratatt mennene? Har du eksempler?

Anonymkode: 5229a...a9f

Nå har du gjort det. Snart kommer et innlegg om hvordan fertilitetsraten synker hos lite attraktive menn.

Anonymkode: 02c1d...9ec

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som en god ide. Jeg vil mye heller at menn som opplever at de faller utenfor trekker til slike grupperinger, framfor at de trekkes mot det høyreekstreme.

Tenk litt over det, før dere går i forsvarsposisjon og begynner å kritisere eller lire av dere hersketeknikker om sutrete menn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er feminist oppfatter ikke dette som noe gruppering som jobber mot feminismen. Synes dette virker bra. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det "manlige" som er blitt fratatt mennene? Har du eksempler?

Anonymkode: 5229a...a9f

I følge artikkelen så skal mennene gjenfinne sin indre fallos.

Anonymkode: 96775...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det "manlige" som er blitt fratatt mennene? Har du eksempler?

Anonymkode: 5229a...a9f

Strengt tatt har ikke menn noen reell funksjon lenger.

Ikke kvinner heller, men siden det er kun de som kan føde, er det en rolle kvinner alltid kan identifisere seg med og forankre seg i.  

Så lenge man hadde kjønnsrollemønster, hadde man en oppdeling, der man tok utgangspunkt i en helhet og sa : Du tar disse oppgavene fordi du er kvinne, og jeg tar disse oppgavene som mann. I dette bildet hadde jeg en rolle som ansvarlig for bilholdet og min kone ansvar for mat, uansett hvor inkompetente vi muligens var til oppgavene. Vi hadde en funksjon, noe som er menneskelig nødvendig for vår psykiske helse.

Kvinnefrigjøringen handlet om å endre dette mot en situasjon der vi deler dette opp i hva vi har lyst til : Min kone liker seg ikke på kjøkkenet; da blir det mitt domene, så kan hun få vaske bilen. Fordi hun er mere glad i bil, klarer vi på denne måten å realisere oss som individer bedre enn under ett fast kjønnsrollemønster.

I den prosessen, måtte kvinner redefinere hva det var å være feminim; skulle en kvinne kunne kjøre dragrace, måtte det finnes en feminim rolle som inneholdt å gå i uformelige kjeledresser, med oljeflekker i ansiktet, og uten smykker. OG kvinner har vært flinke i å skrelle vekk en god del av disse stereotypene.

I den prosessen har de tatt makten over definisjonsrommet for hva som skal være attråverdig kvinnelig. Husk at kvinner fortsatt definerer definisjonsrommet for menn: det er i utgangspunktet kjøper som definerer verdien av produktet. 

Mannsrollen har tålt dette mye dårligere; den er fundamentert mye mer i kjønnsrollene enn kvinnerollen og menn identifiserte seg sent med likestillingen. Til gjengjeld har de sett at stort sett alle mannsdomener nå blir borte en etter en. Fordelen er at de strenge samfunnsstrukturelle båsene er borte for godt, og menns naturlige evne til å selvrealisering, gjør at dette først og fremst er smertefullt ut i fra kulturell tilknytning og ikke artsmessig psykisk.

Men det blir værre: med fraværet av kjønnsroller, og dekonstruksjonen av hva som er maskulint og feminimt, og utvanningen av selve begrepet kjønn, er vi på vei inn i en situasjon der vi ikke har bruk for hverandre på noe annet nivå enn gruppenivå, og der det kun er våre fundementale dyriske drifter som regulerer vår interaksjon på formeringsnivå, og uten noen som helst samfunnskontekst for å regulere dette videre.

Samfunnsformene har vi fortsatt, og dekonstruksjonen av dette tar noe  lengre tid, men jeg er veldig spent hvordan dette vil utvikle seg videre. (Det har både positive og negative konsekvenser.)

 

Endret av Druid
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walkingdead
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser vi konturene av feminsmens fall?

Anonymkode: 1fcb4...1e3

Nei, vi ser konturene av menn som tar seg selv på alvor, søker sammen og forhåpentligvis danner noe bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dakar menn de har det så vanskelig

Anonymkode: 91376...d32

Ja, stadig flere og flere menn får det vanskelige i samfunnet. De siste 10 årene er det stadig flere menn som faller utenfor og i praksis skapes det en enorm underklasse i samfunnet bestående hovedsakelig av menn.

Når dette faktum har blitt diskutert tidligere blir en gjerne møtt med harselas fra kvinner slik du også viser til, skadefryd og latterliggjøring ala "male tears". 

Det er for meg uforståelig at enkelte kvinner ikke er villig til å være på lag med de som faller utenfor men istedet tråkke på de. Dette er et problem som også vil ramme kvinner - for hvem er det som føder gutter? Jo det er kvinner. 

Jeg ville tro at damer vil det beste for sine barn uavhengig av kjønn? Om en sønn faller utenfor så rammer det jo også kvinnen. Dette er med andre ord ikke en kjønnskamp og skadefryden er malplassert. United we stand, divided we fall. 

Jeg har ikke noe problem med å støtte kvinner som blir behandlet urettferdig eller har det vanskelig i samfunnet og jeg er mann - hvorfor skal det være et problem for kvinnen å støtte menn som blir behandlet urettferdig eller har det vanskelig? Dette er som sagt uforståelig. Menn og kvinner er ikke i krig med hverandre, vi er ikke fiender - aller helst burde vi være allierte og jobbe for at begge kjønn får en best mulig tilværelse i samfunnet.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er definisjonen på å være en mann igjen? 

 

 

 

 

 

Eller kanskje det er mye bedre å spørre hva det er som definerer et godt menneske? 

Hva faen feiler det folk som stadig skal lage kamp mellom kjønn???

Anonymkode: 3c7ab...147

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det "manlige" som er blitt fratatt mennene? Har du eksempler?

Anonymkode: 5229a...a9f

feminister vil avmuskilinere menn, de mener det er farlig og dårlig for samfunnet at menn er menn. sannheten er at menn og mandommen er grunnen til at vi har overlevd her på jorden, uten oss ville dere vært utryddet for lenge siden. ekstreme feminister eller alt etter 1 generasjonsfeminister er dårlig for samfunnet. kjemper bare for spesialbehandling for eget kjønn

Anonymkode: c5ca2...a8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er det disse mennene mener at feminismen liksom har tatt fra dem? :lete::klaske:

Anonymkode: 2ae8e...041

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Jeg synes dette virker veldig positivt, jeg. Da jeg så overskriften din så jeg for meg en gruppe menn som jobber for å få mannen tilbake i førersetet og gjøre kvinnen underdanig som i gamle dager, men dette er jo noe helt annet. De vil dyrke og hente fram det maskuline, men er for likestilling og vil være farsfigurer og gode forbilder for yngre menn. At de har valgt en homse som leder tyder på at de er en inkluderende gjeng som er trygge på seg selv. Heia dem! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, AnonymBruker said:

feminister vil avmuskilinere menn, de mener det er farlig og dårlig for samfunnet at menn er menn. sannheten er at menn og mandommen er grunnen til at vi har overlevd her på jorden, uten oss ville dere vært utryddet for lenge siden. ekstreme feminister eller alt etter 1 generasjonsfeminister er dårlig for samfunnet. kjemper bare for spesialbehandling for eget kjønn

Anonymkode: c5ca2...a8d

:Gjesp:

Anonymkode: 5229a...a9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...