Gå til innhold

Hva skal lillebror til Samuel hete?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 timer siden, Lola pear skrev:

Takk for mange gode forslag! Vi har tenkt på Kristian, Magnus, Marius, Edward, Abel, Theodor, Wagner, Walter, Kaiser, Sebastian, men er usikre på om noen av disse passer med Samuel, siden få av de er hebraiske. Hvordan ville dere Evt rangert disse navnene? 

 

10 timer siden, Lola pear skrev:

Takk for mange gode forslag! Vi har tenkt på Kristian, Magnus, Marius, Edward, Abel, Theodor, Wagner, Walter, Kaiser, Sebastian, men er usikre på om noen av disse passer med Samuel, siden få av de er hebraiske. Hvordan ville dere Evt rangert disse navnene? 

Abel er hebraisk og passer sjangeren, fint navn er det også.. Men litt lik ending som Samuel - Abel

Samme med Daniel, Nathaniel og Gabriel.. Liker at navna er i samme sjanger, men ikke blir for like. Ville styrt unna samme forbokstav og Ev ending også 

 

Anonymkode: 86c0b...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere bør jo heller gi ham navn som passer til navnet til hans framtidige kone. Han og broren blir jo et tospann til de er 18-20 og flytter hjemmefra, men partneren skal han kanskje ha i 40-50 år. Hvis dere kaller ham Saul, som passer bra med Samuel, vil det jo kræsjet helt når han møter sitt livs store kjærlighet Hjørdis! Dere tvinger ham til å gifte seg med Rebekka i stedet :fnise: 

Anonymkode: 97cdd...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker forslag på guttenavn som passer til Samuel. Både norske, norrøne, internasjonale etc. 

Anonymkode: 67298...f35

Norske navn er norrøne navn, eller rettere sagt er av norrøn avstamning. Det være seg Bjørn, Amund, Harald, Håkon, Sigurd, Torbjørn, Olav, Vidar, Tor, Ravn, Eirik, Frode, Guttorm, Gunnar, Arild osv. Navn som også er vanlige i Norge, men som ikke er av norsk/norrøn avstamning er f.eks Kristoffer, Petter, Nils, Aleksander, Christian osv.

Endret av HalldirV2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Lola pear skrev:

Takk for mange gode forslag! Vi har tenkt på Kristian, Magnus, Marius, Edward, Abel, Theodor, Wagner, Walter, Kaiser, Sebastian, men er usikre på om noen av disse passer med Samuel, siden få av de er hebraiske. Hvordan ville dere Evt rangert disse navnene? 

Abel er kjempefint! Jeg ville styrt unna navn med samme forbokstav. Synes organisering, merking av klær, bokser, for ikke snakke om forkortelser på SMS er mye mer praktisk når jeg kan skrive en bokstav istedenfor hele navnet. 

Anonymkode: 6dffa...4d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Lola pear skrev:

Takk for mange gode forslag! Vi har tenkt på Kristian, Magnus, Marius, Edward, Abel, Theodor, Wagner, Walter, Kaiser, Sebastian, men er usikre på om noen av disse passer med Samuel, siden få av de er hebraiske. Hvordan ville dere Evt rangert disse navnene? 

Edward synes jeg passer best.

Anonymkode: 825f2...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke vært så opptatt av det hebraiske. (Om dere da ikke f.eks ER jødiske og vil at det skal speiles i navnet)
Synes ofte det kan bli litt mye om alle barna skal ha et religiøst navn, et norrønt navn etc etc.

Det kan uansett ikke bli feil. Hvert navn er sitt navn, og i den grad det er viktig at søsken-navnene passer sammen holder det at det ikke er full skjærings liksom.

Heller tenkt at fellesnevneren kan være at de er litt internasjonale og litt uvanlige. At de kler hverandre.
Jeg synes både Abel og Marius passer fint med Samuel. Men jeg hadde gått for Max, tror jeg. Max og Sam er kule fyrer ;-) 

Eventuelt Thomas. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...