Gå til innhold

VG=Pravde, den nye feminismen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Walkingdead said:

Jojo, sikkert. Men jeg ser ikke vitsen likevel. Hun har akkurat fått stillingen. Har hun i det hele tatt rukket å gjøre noe av det hun kritiseres for eller er kritikken basert på en forventning fra karikaturtegnerens side? Jeg registrerer ikke at kvinner i offentlige posisjoner ellers er fritatt for kritikk. Og så kom det et hygge-intervju fra VG, hva så? Hun har jo akkurat blitt ny minister. Synes det er ganske rart at man tenker at denne VG-hyggen automatisk må være fordi hun er kvinne og trenger særbehandling og at alt handler om at journalister er bevisst eller ubevisst redd for feministers reaksjoner. Drapstrusler er selvfølgelig helt uakseptabelt og ekkelt (og disse drapstruslene er knyttet til en beserk-feminisme, ja). Men jeg tror tiden vil vise at Søreide får kritikk hun også.

Karikaturen er jo ikke ment å kritisere Søreide som person, men norsk utenrikspolitikk.  Da har det ikke noe å si at Søreide nettopp har blitt utenriksminister, det er jo ikke som om utenrikspolitikken kommer til å endres med henne.

Hyggeintervjuet er ren propaganda for Regjeringen og Søreide og kom rett etter at en som kritiserte Søreide og norsk utenrikspolitikk fikk drapstrusler. Det er et problem om det er slik at vi har en servil presse. 

Vi får se hvordan det vil gå i fremtiden, men det er ikke uplausibelt at pressen vil vegre seg mot å kritisere Søreide. Det blir som med Islam, man vegrer seg mot å lage karikaturer som kan støte muslimer.  Ikke så rart for ingen ønsker å bli drept. 

Anonymkode: a3cb6...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Walkingdead
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Karikaturen er jo ikke ment å kritisere Søreide som person, men norsk utenrikspolitikk.  Da har det ikke noe å si at Søreide nettopp har blitt utenriksminister, det er jo ikke som om utenrikspolitikken kommer til å endres med henne.

Hyggeintervjuet er ren propaganda for Regjeringen og Søreide og kom rett etter at en som kritiserte Søreide og norsk utenrikspolitikk fikk drapstrusler. Det er et problem om det er slik at vi har en servil presse. 

Vi får se hvordan det vil gå i fremtiden, men det er ikke uplausibelt at pressen vil vegre seg mot å kritisere Søreide. Det blir som med Islam, man vegrer seg mot å lage karikaturer som kan støte muslimer.  Ikke så rart for ingen ønsker å bli drept. 

Anonymkode: a3cb6...0a6

Dette er jeg langt på vei enig i. Men jeg synes det er dumt å basere sin kritikk på forventninger. Dette betyr jo heller ikke at Søreide ikke kommer til å få kritikk for det hun gjør i jobben sin, men det betyr nok at vi ikke kommer til å få så mange "seksuelle" karikaturer av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ingen som har genierklært tegningen. Spørsmålet er jo om den er innenfor ytringsfrihetens rammer og det er den. 

TS

Anonymkode: a3cb6...0a6

Dette er jeg jo selvfølgelig enig i. Selv om jeg synes tegningen var noe sexistisk (spesielt i kombinasjon med tegnerens uttalelse), så mener jeg ikke at den skal forbys.

Drapstruslene er selvfølgelig helt uakseptable og burde straffeforfølges.

Endret av Nicathv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...